Постанова
від 10.12.2008 по справі 10/49-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/49-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.12.2008                                                                                Справа №10/49-08

м. Полтава

за позовом Благодійного фонду "Укртатнафта - Віта", вул. Шевченка, 64, м. Кременчук, Полтавська обл., 39617

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції, вул. Красіна, 76,                           м. Кременчук, Полтавська обл., 39614

про визнання нечинними з моменту винесення податкових повідомлень-рішень Кременчуцької ОДПІ : від 13.12.2007  р. №  0004922401/0/2978, від 08.02.2008 р.                             № 0004922301/1/454, від 22.04.2008 р. № 0004922301/2/1319 в частині визначення позивачу податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 134 867,00 грн., в тому числі 89 911,00 грн. основний платіж та 44 956,00 грн.  штрафна  (фінансова) санкція

Суддя  Ківшик О.В.

Секретар судового засідання Марчевська М.О.

Представники:

від позивача:   Дмитренко А.М., Петрова С.В. (див. журнал судового засідання);

від відповідача:  Шумська І.Г. (див. журнал судового засідання).

10.12.2008 р. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частину постанови, залучено її до матеріалів справи та повідомлено про термін виготовлення її повного тексту.

Суть спору: Розглядається позовна заява Благодійного фонду "Укртатнафта - Віта" про визнання нечинними з моменту винесення податкових повідомлень-рішень Кременчуцької ОДПІ  від 13.12.2007 р. №  0004922401/0/2978, від 08.02.2008 р. № 0004922301/1/454,                            від 22.04.2008 р. № 0004922301/2/1319 в частині визначення позивачу податкового зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 134 867,00 грн., в тому числі                     89 911,00 грн. основний платіж та 44 956,00 грн.  штрафна  (фінансова) санкція.

Позивач надав суду в порядку ст. 51 КАС України заяву № 190 від 29.07.2008 р.               (вх. № 11423 від 29.07.2008 р.), в якій просить суд визнати нечинними з моменту винесення податкові повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ від 13.12.2007 р.                                          №  0004922301/0/2978, від 08.02.2008 р. № 0004922301/1/454, від 22.04.2008 р.                                       № 0004922301/2/1319, за якими  визначено позивачу податкове зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 147 964,00  грн., в тому числі   98 642,00 грн. основний платіж та 49 322,00 грн.  штрафна  (фінансова) санкція.

Заяву позивача № 190 від 29.07.2008 р., вх. № 11423 від 29.07.2008 р. суд приймає як таку, що подана відповідно приписів ст. 137 КАС України, оскільки з огляду на предмет позову, викладений у позовній заяві та предмет позову, викладений у даній заяві, позивач  змінив  матеріально-правову вимогу до відповідача.

Спір розглядається в межах предмету позову в зміненій редакції відповідно до зазначеної заяви  № 190 від 29.07.2008 р..

Відповідач позов не визнає за мотивами заперечення № 15432/10  від 25.06.2008 р., посилаючись на правомірність спірних податкових повідомлень-рішень.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, оцінивши надані докази,

встановив:

За висновками виїзної планової документальної перевірки з питань дотримання вимог Благодійного фонду "Укртатнафта - Віта" податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2004 р. по 30.06.2007 р., що набрали форму акту  № 774/23-120/25663954 від 05.12.2007 р., ДПІ-відповідач констатувала порушення з боку останнього норм пп.. 7.11.9            п. 7.11 ст. 7 Закону України "Про податок оподаткування прибутку підприємств" та ст. 1,                 ст. 4  Закону України "Про благодійництво та благодійні організації", а саме : невключення до складу доходів відповідних звітних періодів доходів, що отримані з інших джерел, ніж визначені пп.. 7.11.2-7.11.7 Закону.

Результатом  зазначених  висновків стало визначення позивачу суми податкового зобов'язання з податку на прибуток за спірним податковим повідомленням-рішенням від 13.12.2007 р. №  0004922301/0/2978 в загальній сумі 147 964,00  грн., в тому числі                           98 642,00 грн. основний платіж та 49 322,00 грн.  штрафна  (фінансова) санкція.

При цьому контролюючий орган ґрунтує свої висновки тим, що кошти, що обліковувалися позивачем як отримані членські внески, не є безповоротною фінансової допомогою в розумінні Закону України "Про благодійництво та благодійні організації", оскільки за користування цими коштами необхідно здійснити певну компенсацію.

Платник оскаржив дане податкове повідомлення-рішення у адміністративно-апеляційному порядку, за результатами якого скарга платника залишена без змін, податкове повідомлення-рішення набрало форму податкових повідомлень-рішень від 08.02.2008 р.                 № 0004922301/1/454 та  від 22.04.2008 р. № 0004922301/2/1319.

Позивач не погодився з даним висновком, звернувшись із даним адміністративним позовом.

При постановленні судового рішення суд виходив з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Благодійний фонд "Укртатнафта - Віта" створений і діє на підставі і в порядку, передбаченому Законом України від 16.09.1997 р. № 531/97-ВР "Про благодійництво і благодійні організації" та особливостей, передбачених Статутом Фонду. Згідно довідки про включення до ЄДРПОУ № 25/10310 від 05.11.1998 р. –організаційно-правова форма –благодійний фонд, основний вид діяльності –благодійна діяльність.  У п. 2.4.1 акту перевірки зазначено, що благодійний фонд  "Укртатнафта - Віта" зареєстрований в Кременчуцькій ОДПІ як неприбуткова організація 14.11.1998 р., ознака неприбуткової організації код 0005.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" благодійна діяльність – це добровільна безкорислива діяльність благодійних організацій, що не передбачає одержання прибутків від цієї діяльності.

Відповідно до пункту 7.11 статті 7 Закону України №  334/94-ВР від 28.12.94 р. “Про оподаткування прибутку підприємств” (із змінами і доповненням) для неприбуткових організацій встановлений особливий порядок оподаткування.

До неприбуткових організацій відносяться благодійні фонди, створені у встановленому порядку (абзац «б»підпункт 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).

Доходи таких неприбуткових організацій, отримані, зокрема, у вигляді коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, звільняються від оподаткування згідно з підпунктом 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Абзацом 2 підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»встановлено, що коли неприбуткова організація отримує дохід з інших джерел, що визначені відповідними підпунктами 7.11.2-7.11.7 цього пункту, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

 В акті перевірки зазначено, що за період з 01.07.2004 р. по 30.06.2007 р. на поточний рахунок "Укртатнафта –Віта" надійшли кошти у вигляді  членських внесків, благодійних внесків  та пасивних доходів - % банку (див. арк. акту 11-13).

Відповідач не зазначає в акті перевірки, а також не надає на вимогу суду жодного документального доказу на підтвердження отримання позивачем доходів з будь-яких інших джерел, ніж передбачені процитованим вище  пп.. 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».

Крім того, при визначенні податкового зобов'язання з податку на прибуток за спірними податковими повідомленнями-рішеннями Кременчуцька ОДПІ базу оподаткування цим податком фактично визначає виходячи з розміру понесених платником витрат :

- 349 990,00 грн. (див. арк. акту 17-18) витрати, проведені позивачем на утримання нерухомості - будівля за адресою : вул. Лізи Чайкіної, 17, м. Кременчук;

-          15 000,00 грн. (див. арк. акту 18-19) витрати, проведені позивачем на оплату за судові експертизи;

-          30 000,00 грн. (див. арк. акту 22) витрати, проведені позивачем на проведення феєрверку до Дня Військово-Морського Флоту;

-          4 926,00 грн. (див. арк. акту 22) витрати, проведені позивачем за придбання побутової техніки для Ялтинської міської лікарні.

Благодійна допомога може подаватися набувачам у вигляді: одноразової фінансової, матеріальної та іншої допомоги; систематичної фінансової, матеріальної та іншої допомоги; фінансування конкретних цільових програм; допомоги на основі договорів (контрактів) про благодійну діяльність; дарування або дозволу на безоплатне (пільгове) використання об'єктів власності;  дозволу на використання своєї назви, емблеми, символів; подання безпосередньо допомоги особистою працею, послугами чи передачі результатів особистої творчої діяльності;  прийняття на себе витрат по безоплатному, повному або частковому утриманню об'єктів благодійництва;  інших заходів, не заборонених законом (ст. 16 Закону України "Про благодійництво та благодійні організації").

Конкретні напрями благодійництва та благодійної діяльності згідно зі ст. 4  Закону України "Про благодійництво та благодійні організації" визначаються благодійниками і статутами (положеннями) благодійних організацій.

Пунктом 3.10 Статуту позивача передбачено, що останній самостійно вирішує питання про надання благодійної допомоги її набувачам.

Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Контрольні функції органів державної податкової служби України чітко визначені Законом України "Про державну податкову службу в Україні". Даним законом не передбачено повноважень останніх щодо контролю за  дотриманням платниками податків приписів Закону України "Про благодійництво та благодійні організації", зокрема, щодо  цільового використання коштів благодійними фондами.

В свою чергу Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" не містить норми, яка встановлює наслідком нецільового використання коштів благодійними організаціями оподаткування таких податком на прибуток.

Відповідно до ч. 1 ст. 69, ч. 1 ст. 70, ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи; ці дані встановлюються судом на підставі, зокрема, письмових та речових доказів; належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо  оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони :

1) на підставі,  у  межах  повноважень  та  у  спосіб,  що передбачені Конституцією та законами України;

2) з  використанням  повноваження  з   метою,  з  якою  це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з  урахуванням  права  особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Заперечення та документи, надані відповідачем, не містять доказів того, що спірні рішення прийняті на підставі, в порядку та у спосіб, визначений Законом. Вимоги ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України щодо свого обов'язку довести правомірність свого рішення відповідачем не виконано : відповідач не довів суду, що позивач отримував доходи з інших джерел, ніж дозволені даній неприбутковій організації за приписами пп.. 7.11.3 пункту 7.11 статті 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», при визначенні бази оподаткування податком на прибуток Кременчуцької ОДПІ була застосована методика, не передбачена чинним законодавством, висновки  порушенням визначеної законом компетенції органів державної податкової служби.

Враховуючи викладене, суд має підстави для висновку, що позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Оскільки платіжним дорученням № 169 від 09.06.2008 року підтверджено розмір судового збору сплаченого позивачем, що складає 3,40 грн., дана сума має бути відшкодована останньому  з Державного бюджету України.

На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 158, 160, 162, 163, п.6 розд. УІІ  “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України,  суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.  Позов  задовольнити.

2. Визнати нечинними з моменту винесення податкові повідомлення-рішення Кременчуцької ОДПІ  від 13.12.2007 р. №  0004922401/0/2978, від 08.02.2008 р.                              № 0004922301/1/454, від 22.04.2008 р. № 0004922301/2/1319, за якими Благодійному фонду "Укртатнафта - Віта"  визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток в загальній сумі 147 964,00 грн., в тому числі  98 642,00 грн. основний платіж та 49 322,00 грн.  штрафна  (фінансова) санкція.

3. Стягнути з державного бюджету України з відповідного бюджетного рахунку на користь Благодійного фонду "Укртатнафта - Віта" (вул. Шевченка, 64, м. Кременчук, Полтавська обл., 39617), код ЄДРПОУ 25663954 –3,40 грн. судового збору (державного мита).

Видати виконавчий документ з набранням постановою законної сили за заявою стягувача.

4. Копію цієї постанови надіслати сторонам за адресами, зазначеними в її вступній частині.

СУДДЯ                                                                                                                         О.В.КІВШИК

Дата підписання повного тексту постанови :

Примітки:

Сторони та інші особи , які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково до Харківського адміністративного апеляційного суду в порядку та в строки, визначені ст. 186 КАС України.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення10.12.2008
Оприлюднено28.01.2009
Номер документу2804432
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/49-08

Постанова від 12.03.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 17.02.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Постанова від 10.12.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 09.01.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 12.01.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 22.09.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Рішення від 23.09.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Бровченко І.О.

Ухвала від 12.06.2008

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Ківшик О.В.

Ухвала від 19.06.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

Ухвала від 11.04.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Даценко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні