Ухвала
від 13.12.2012 по справі 2-а/1570/5113/11
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2012 р.Справа № 2-а/1570/5113/11

Категорія: 5.2.1 Головуючий в 1 інстанції: Білостоцький О. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Димерлія О.О. та Єщенка О.В.

при секретарі Івановій К.І.

за участю представників сторін:

апелянта -Шатіло В.А.

позивача -Мельник О.Д.

прокуратури -Вербовщука С.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Південної митниці Державної митної служби України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 25.01.2012 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агрос-трейдінг»до Південної митниці Державної митної служби України, за участю прокуратури Одеської області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

В липні 2011 року товариство з обмеженою відповідальністю «Агрос-трейдінг»звернулось до суду з позовом до Південної митниці Державної митної служби України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що податкові повідомлення-рішення Південної митниці № 121 та № 122 від 05.05.2011 року прийняті на підставі хибних та необґрунтованих висновків акту перевірки, а тому є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 25.01.2012 року позов задоволено в повному обсязі. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Південної митниці № 121 від 05.05.2011 року, за яким товариству з обмеженою відповідальністю «Агрос-трейдінг»нараховано грошове зобов'язання в сумі 129318,75 грн., в тому числі за основним платежем 103455,00 грн. та штрафними санкціями - 25863,75 грн., визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Південної митниці №122 від 05.05.2011 року, за яким товариству з обмеженою відповідальністю «Агрос-трейдінг»нараховано грошове зобов'язання в сумі 543138,75 грн., в тому числі за основним платежем 434511,00 грн. та штрафними санкціями - 108627, 75 грн.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, Південна митниця Державної митної служби України в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права , що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із відмовою в задоволенні позову.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що ТОВ «Агрос-трейдінг»зареєстровано 21.06.2000 року виконавчим комітетом Одеської міської ради, код ЄДРПОУ 31014872, видами господарської діяльності за КВЕД є: неспеціалізована оптова торгівля харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; оптова торгівля іншими продуктами харчування (а.с.65).

12.01.2009 року між компанією Rise Trading Limited»(Гонконг) (продавець) та ТОВ «Агрос-трейдінг»(покупець) був укладений контракт № 1-134С, предметом якого є продаж товару загальною вагою 4500 тонн: рис білий, довгий 5%-15% бою, шліфований, врожаю 2008 року та рис білий, довгий, 26%-30% бою, шліфований, врожаю 2008 року; продавець поставляє товар партіями (а.с.7-9).

02.04.2009 року між компанією Rise Trading Limited»(Гонконг) (продавець) та ТОВ «Агрос-трейдінг»(покупець) був укладений контракт № 1-136, предметом якого є продаж товару загальною вагою 2 100 тонн: рис білий, круглий, 30% бою, продавець поставляє товар партіями (а.с.10-12).

На виконання умов контракту № 1-134С від 12.01.2009 року компанією Rise Trading Limited»(Гон Конг) було поставлено ТОВ «Агрос-трейдінг»на митну територію України товар: рис білий, довгозерний, дроблений, 25, 8 % бою, шліфований, врожаю 2008 року, вагою 500000 кг згідно інвойсу № 134-01 від 12.01.2009 року, ціна за одиницю товару 0,18 дол. США (а.с.18). Митне оформлення зазначеного товару було здійснено у зоні діяльності Південної митниці декларантом позивача ПП «Укрбудсервіс»згідно договору доручення №23/БР від 23.03.2009 року (а.с.68) за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 (а.с.13).

При здійсненні митного оформлення товару за ВМД від 16.04.2009 року №500040413/2009/004387 позивач в графі ВМД 33 «Код товару» зазначив код товару 1006400000 (ставка мита -5%) та сплатив усі нараховані податки і збори (обов'язкові платежі), а саме: ввізне мито у сумі 34 650,00 грн. та ПДВ у сумі 145 530,00 грн.

На виконання умов контракту № 1-136 від 02.04.2009 року компанією Rise Trading Limited»(Гонконг) було поставлено ТОВ «Агрос-трейдінг»на митну територію України товар: рис білий, круглий, короткозерний, подрібненого сорту, вміст битих зерен 27,00 %, вагою 500000 кг. Митне оформлення зазначеного товару було здійснено у зоні діяльності Південної митниці митним брокером ПП ««Екстрімтранссервіс-Південь»згідно брокерського договору з ТОВ «Агрос-трейдінг»№ 12/05 від 12.05.2009 року (а.с.69) за ВМД від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505 (а.с.14).

При здійсненні митного оформлення товару митним брокером в графі ВМД 33 «Код товару» зазначено код товару 1006400000 (ставка мита - 5%). Зазначену ВМД було прийнято Південною митницею до оформлення без зауважень та ТОВ «Агрос-трейдінг»сплачено усі нараховані митним органом податки і збори (обов'язкові платежі), а саме: 34 293,60 грн. ввізного мита та ПДВ у сумі 144 033,12 грн.

Згідно рішення відділу номенклатури та класифікації товарів Південної митниці від 15.04.2009 року № КТ-500-0376-09 зазначений товар митним органом було класифіковано за кодом УКТЗЕД 1006400000 (а.с.17).

28.02.2011 року до Південної митниці надійшов лист Державної митної служби України від 26.02.2011 року № 11/2-10.16/3202-ЕП «Про проведення перевірки», в якому зазначалось, що за результатами аналізу бази даних оформлених ВМД з використанням інформації, розміщеної в ПІК ЄАІС ДМСУ згідно листа ДМСУ від 15.10.2009 року № 11/4-10.14/9956-ЕП встановлено факти невірної класифікації товару «рис»за кодом згідно УКТЗЕД 1006400000 та зобов'язано митні органи забезпечити перевірки митних оформлень подібних товарів за 2008-2010 роки з метою недопущення невірної класифікації товарів та забезпечення надходження до бюджету митних платежів у повному обсязі (а.с.136).

На виконання зазначеного листа ДМСУ Південною митницею було проведено аналіз митного оформлення в зоні діяльності Південної митниці товару «рис»в режимі «імпорт»за кодом УКТЗЕД 1006400000 за період 2008-2010 роки, внаслідок якого встановлено, що ТОВ «Агрос-трейдінг»16.04.2009 року та 23.05.2009 року здійснювалось митне оформлення зазначеного товару за ВМД відповідно № 500040413/2009/004387 та № 500060736/2009/002505.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «Агрос-трейдінг»було невірно класифіковано товар за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505, внаслідок чого невірно визначено митну вартість товару та не сплачено ввізне мито та ПДВ у повному обсязі. Митним органом змінено коду товару за УКТЗЕД з 1006400000 (ставка мита - 5%) на код 1006309800 (ставка мита - 5%) та код 100309200 (ставка мита - 5%) й рівень його митної вартості.

За результатами перевірки було складено акт перевірки №0017/11/500000000/0031014872 від 19.04.2011 року, у висновках якого зазначено, що за вищезазначеними ВМД відбулася зміна коду товару за УКТЗЕД, зміна рівня митної вартості товару, що призвело до виникнення у ТОВ «Агрос-трейдінг»грошового зобов'язання по сплаті ввізного мита та податку на додану вартість, сума якого відповідно до п.п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України була самостійно визначена митницею та склала 537966,00 грн., в тому числі ввізне мито 103455,00 грн. та ПДВ 434511,00 грн. (а.с.24-28). В якості додатку до акту перевірки було складено розрахунок несплачених митних платежів (а.с.28).

На підставі висновку зазначеного акту перевірки Південною митницею прийнято: податкове повідомлення-рішення № 121 від 05.05.2011 року, за яким ТОВ «Агрос-трейдінг»визначено грошове зобов'язання зі сплати ввізного мита в сумі 129318,75 грн., в тому числі за основним платежем 103455,00 грн. та штрафними санкціями - 25863,75 грн.; податкове повідомлення-рішення № 122 від 05.05.2011 року, за яким ТОВ «Агрос-трейдінг»визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 543138,75 грн., в тому числі за основним платежем 434511,00 грн. та штрафними санкціями - 108627, 75 грн. (а.с.35-36).

Вирішуючи справу суд першої інстанції вірно дійшов висновку щодо наявності задоволення позовних вимог ТОВ «Агрос-трейдінг», виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 40 Митного кодексу України усі товари і транспортні засоби, що переміщуються через митний кордон України, підлягають митному контролю. Митний контроль передбачає проведення митними органами мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Згідно зі статтею 41 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом:

1) перевірки документів та відомостей, необхідних для такого контролю;

2) митного огляду (огляду та переогляду товарів і транспортних засобів, особистого огляду громадян);

3) обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України;

4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств;

5) перевірки системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, які відповідно до законів справляються при переміщенні товарів через митний кордон України;

6) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних ліцензійних складів, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться або можуть знаходитися товари і транспортні засоби, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи законом;

7) використання інших форм, передбачених цим Кодексом та іншими законами України з питань митної справи.

Порядок здійснення митного контролю визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до норм цього Кодексу.

Відповідно до ст. 42 Митного кодексу України під час проведення митного контролю митні органи самостійно визначають форму та обсяг контролю, достатні для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку, контроль за дотриманням яких покладено на митні органи.

Статтею 265 Митного кодексу України митному органу надано право здійснення контролю правильності визначення митної вартості.

Відповідно до ст. 259 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є їх ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, обчислена відповідно до положень цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст. 262 Митного Кодексу України митна вартість товарів і метод її визначення заявляються (декларуються) митному органу декларантом під час переміщення товарів через митний кордон України шляхом подання декларації митної вартості.

Відповідно до п. 2 Положення «Про вантажну митну декларацію», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.1997 року №574 вантажна митна декларація - це письмова заява встановленої форми, що подається митному органу і містить відомості про товари та транспортні засоби, які переміщуються через митний кордон України, митний режим, в якому вони заявляються, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення митного контролю, митного оформлення, митної статистики, нарахування податків, зборів та інших платежів.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф»від 05.02.1992 року № 2097-XII мито нараховується митним органом України відповідно до положень цього Закону і ставок Єдиного митного тарифу України, чинними на день подання митної декларації, і сплачується як у валюті України, так і в іноземній валюті, яку купує Національний банк України. Мито вноситься до державного бюджету України.

Порядком ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 року № 1863 визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності є товарною номенклатурою Митного тарифу, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі, здійснення митного оформлення товарів. Ведення УКТЗЕД забезпечує Держмитслужба. Ведення УКТЗЕД передбачає, зокрема, визначення процедури та встановлення форми рішення щодо класифікації товарів в УКТЗЕД.

З метою забезпечення ведення УКТЗЕД у митних органах створені спеціальні підрозділи - відділи номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці. Компетенція вказаних відділів визначена Порядком роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 07.08.2007 року № 667 (далі Порядок № 667).

Пунктом 1 Розділу II вказаного вище Порядку передбачено, що до компетенції ВНКТ і ВКМВН згідно з напрямом діяльності та цим порядком належить виконання, зокрема, такого завдання як прийняття рішення про визначення коду товару, тобто віднесення товарів до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД.

У відповідності до п. 10 Розділу III Порядку № 667 під час здійснення контролю правильності визначення коду товару згідно з УКТЗЕД ВНКТ (ВКМВН) приймається рішення на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару згідно з вимогами УКТЗЕД.

Обов'язковість для підприємств і громадян рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей закріплено також ч. 2 ст. 313 Митного кодексу України.

Як вбачається з матеріалів справи, код товару позивачем було зазначено на підставі рішення відділу номенклатури та класифікації товарів Південної митниці від 15.04.2009 року № КТ-500-0376-09, згідно якого товар митним органом було класифіковано за кодом УКТЗЕД 1006400000, а також відповідач підтвердив правильність та достовірність заповнених ВМД, що стверджується завершальною стадією митного оформлення проставленням відбитку печатки «Під митним контролем»у відповідній графі.

Пропуск товарів через митний кордон України означає завершення митного оформлення і виконання митним органом митних процедур, у тому числі й сплату податків і зборів, що пов'язуються з імпортом товарів на митну територію України.

Оскільки митний орган прийняв ВМД від 16.04.2009 року №500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505 та пропустив товар на митну територію України, можна зробити висновок, що він погодився з відомостями про товар, а тому з огляду на приписи ст. 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф»від 05.02.1992 року № 2097-ХІІ, пп. 10.1 та 10.3 ст. 10 Закону України «Про податок на додану вартість», п. 54.5 ст. 54 Податкового кодексу України, він не має правових підстав для прийняття податкових повідомлень про нарахування податкових зобов'язань.

Слід також зазначити, що згідно ст. 78 Митного кодексу України митне оформлення вважається завершеним після виконання митним органом митних процедур, визначених ним на підставі цього Кодексу відповідно до заявленого митного режиму.

Відповідно до пункту 2.4 статті 2, підпункту б) пункту 10.1 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-ВР (який був чинний на момент митного оформлення імпортованого ТОВ «Агрос-Трейдінг»товару) при справлянні податку на додану вартість з осіб, які імпортують товари (супутні послуги) на митну територію України для їх використання або споживання на митній території України, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету є митний орган.

При цьому, платники податку, які імпортують товари (супутні послуги) на митну територію України для їх використання або споживання на митній території України, згідно з пунктом 10.3 статті 10 Закону України № 168/97-ВР, відповідають лише за дотримання правил надання інформації для розрахунку бази оподаткування (суми податку, належного до сплати) митним органам.

Відповідно до п. 54.5 ст. 5 Податкового кодексу України у тому випадку, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом.

Підпунктом 4.2.1 п. 4.2 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань, платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв до набрання чинності Податковим кодексом України) також було встановлено, що якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом.

Таким чином, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов до обґрунтованого висновку, що ТОВ «Агрос-трейдінг»вірно та в повному обсязі визначив та сплатив до бюджету усі обов'язкові платежі при митному оформленні товару за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505, підстав для їх донарахування у митного органу немає.

З огляду на викладене апеляційний суд не приймає до уваги доводи апелянта, оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, зазначених у рішенні суду першої інстанції.

На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вимог апелянта.

Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову місцевого суду -без змін.

Керуючись ст. ст. 195,196,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Південної митниці Державної митної служби України залишити без задоволення, а постанову окружного адміністративного суду від 25.01.2012 року -без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 17.12.2012 року.

Головуючий: суддя Зуєва Л.Є.

суддя Димерлій О.О.

суддя Єщенко О.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2012
Оприлюднено19.12.2012
Номер документу28049021
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/1570/5113/11

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні