ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 листопада 2012 р. (11:35) Справа №2а-11357/12/0170/23
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Алексєєвої Т.В., при секретарі Гришанкові К.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аметист"
про стягнення
за участю:
позивач - не з'явився
відповідач - не з'явився
Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим звернулась до суду з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аметист" заборгованості, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачується заборгованість у сумі 2879,60 грн., що виникла внаслідок застосування до нього штрафних санкцій за несвоєчасну подачу податкової звітності.
Позивач у судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач у судове засідання не з'явився, заперечення на позов до суду не надав, про дату, час та місце його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ч.6 ст. 71 та ч.4 ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аметист" 13.09.1993 року зареєстровано Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим як юридична особа, що підтверджується витягом про державну реєстрацію (а.с. 9).
Товариства з обмеженою відповідальністю "Аметист" взято на облік як платник податків у Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим з 01.10.1993 року за № 0275, що підтверджується довідкою № 1698/18-337 від 30.08.2012 року (а.с. 10).
Пунктом 4.1.1 статті 4 Податкового кодексу України встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Податкова декларація, згідно зі ст. 49 цього Кодексу подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Також у період виникнення спірних правовідносин, був чинний Закон України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р. №1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251), яким встановлювалися принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників, а також Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 -ІІІ (Далі Закон №2181), що був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.п.4.1.1 п. 4.1 ст.4 Закону України № 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року N 1251-XII (що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Порядок оподаткування прибутку підприємств, установ, організацій до 2011 року був передбачений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року, в якому встановлені спеціальні правові режими оподаткування юридичних та фізичних осіб.
Згідно з п. 11.1. статті 11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 року для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 14 цього Закону, для яких річний податковий період починається з 1 липня поточного звітного (бюджетного) року.
Відповідно до п.16.4 ст. 16 Закону України, від 28.12.1994, № 334/94-ВР платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
24.09.2010р. співробітниками Державної податкової служби проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000р зі змінами та доповненнями, п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28.12.94р. №334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» зі змінами та доповненнями - несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 1 півріччя 2010р,. (фактично декларації не подано).
За результатами перевірки був складений акт перевірки №13737/15-1 від 24.09.2010р.. на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення №0016451501 від 07.10.2010р. на суму 170.00 грн., у зв'язку з неможливістю вручення вказане повідомлення-рішення розмішено на дошці оголошень 11.10.2010р.
Відповідачем була частково сплачена сума у розмірі 11.40 грн. Заборгованість склала 158.60 грн. До теперішнього часу не сплачено.
02.03.2011р. співробітниками Державної податкової служби проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу України - не подані податкові декларації з податку на прибуток за 2010 рік (граничний строк подання 09.02.2011, фактично декларації не подані) .
За результатами перевірки був складений акт перевірки №1741/15-1 від 02.03.2011р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0002971501 від 16.03.2011р. на суму 170,00 грн, вказане рішення отримано відповідачем 09.03.2011р., що підтверджується поштовим повідомленням. До теперішнього часу не сплачено.
26.05.2011р. співробітниками Державної податкової служби проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу України - не подані податкові декларації з податку на прибуток за 1 кв. 2011р. ( граничний строк подання 10.05.2011,фактично декларації не подані ).
За результатами перевірки був складений акт перевірки №6607/15-1 від 26.05.2011р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення №0016171501 від 29.06.2011р. на суму - 1.00 грн., вказане рішення отримано відповідачем 29.06.2011р., що підтверджується поштовим повідомленням. До теперішнього часу не сплачено.
11.10.2011р. співробітниками Державної податкової служби проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п. 49.18 2 п. 49.18 ст.49 Податкового Кодексу Ураїни не подання податкової декларації з податку на прибуток за 2 кв., 3 кв. 2009р., 3 кв. 2010р. (фактично декларації не подані ) .
За результатами перевірки був складений акт перевірки №14521/15-1 від 11.10.2011р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №0029271501 від 16.11.2011р. на суму 510,00 грн., яке було направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням 18.11.2011р., однак було повернуто на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв'язку "за зазначеною адресою не значиться", що підтверджується поштовою довідкою на конверті. До теперішнього часу не сплачено.
14.03.2012р. співробітниками Державної податкової служби проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу У країни - не подані податкові декларації з податку на прибуток за 1 кв. 2011р. (граничний строк подання 10.05.2011,фактично декларації не подані ).
За результатами перевірки був складений акт перевірки № 355/15-1 від 14.03.2012р,. на підставі якого прийнято податкове повідомлення - рішення №002331501 від 20.03.2012р. на суму 1 020,00 грн., яке було направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням 30.03.2012р., однак було повернуто на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв'язку "за зазначеною адресою не значиться", що підтверджується поштовою довідкою на конверті. До теперішнього часу не сплачено.
25.05.2012р. співробітниками Державної по податкової служби проведена невиїзна камеральна перевірка своєчасності подання податкової звітності.
Перевіркою встановлені порушення п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового Кодексу України - не подані податкові декларації з податку на прибуток за 1 кв. 2012р. ( граничний строк подання 10.05.2012, фактично декларації не подані).
За результатами перевірки був складений акт перевірки №1988/15-1 від 25.05.2012р. на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення №003471501 від 25.05.2012р. на суму 1 020,00 грн., яке було направлено рекомендованою кореспонденцією з повідомленням 05.06.2012р., однак було повернуто на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв'язку "за зазначеною адресою не значиться", що підтверджується поштовою довідкою на конверті. До теперішнього часу не сплачено.
Відповідно до п.п. 6.2.1, 6.2.3 ст. 6 Закону України № 2181відповідачу направлені перша податкова вимога № 1/3448 від 26.10.2010 року, яка у звязку з неможливістю вручення була розміщена на дошці оголошень 08.11.2010 року та друга податкова вимога № 2/4071 від 08.12.2010 року, яка розміщена на дошці оголошень 13.12.2010 року.
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання;
Таким чином, грошове зобов'язання платника податку стає податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом.
Ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Аналізуючи всі зазначені положення Податкового кодексу, суд вважає, що податкові органи мають право звертатися до суду про стягнення коштів за податковим боргом після дотримання всіх умов, визначених ст. ст. 59, 95 Податкового кодексу України.
Відповідачем, у порядку ч. 1 ст. 71 КАС України не надано доказів сплати заборгованості або оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень.
На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аметист" (95050, м. Сімферополь, вул. Л. Чайкіної, 1, кв. 403, ЄДРПОУ 22269978) на користь Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим (вул. М. Залки, 1/9, м. Сімферополь, 95053) заборгованість зі штрафних санкцій з податку на прибуток підприємств у сумі 2879,60 грн., перерахувавши на р/р 3111209700002 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь МФО 824026, ЄДРПОУ 38040558, код платежу 3011021000.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Т.В. Алексєєва
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2012 |
Оприлюднено | 20.12.2012 |
Номер документу | 28075307 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Алексєєва Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні