Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/9386/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді: Дибової О.А.,
при секретарі судового засідання: Олейник О.О.,
за участю представників сторін:
від позивача - Чаплигін О.О.,
від відповідача - не з'явився,
від третьої особи - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Луганського міського центру зайнятості до Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства "Луганськтеплокомуненерго", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача, - Білокуракінський районний центр зайнятості про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 16958,29 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
27 листопада 2012 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського міського центру зайнятості до Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства "Луганськтеплокомуненерго", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача, - Білокуракінський районний центр зайнятості про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 16958,29 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.
Білокуракинський районний центр зайнятості 30.06.2009 року передав Луганському міському центру зайнятості залишки по страхових внесках до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття ліквідованої Білокуракинської експлуатаційної дільниці Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» (далі - ЛОКСТП «ЛТКЕ») в сумі 16958,29 грн., в тому числі: недоїмка за платником зі сплати страхових внесків - 11997,7 грн., пеня - 4940,5 грн.
Заборгованість виникла за період з 01.03.2005 року по 09.06.2009 року, згідно до наступних документів:
- акту перевірки Білокуракинським РЦЗ Білокуракинську експлуатаційну дільницю ЛОКСТП «ЛТКЕ» від 07.07.2006 року № 38 правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;
- розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2-й квартал 2009 року,
Листом від 23.06.2009 року, вихідний номер 15/42-1-485 ЛОКСТП «ЛТКЕ» повідомило Луганський міський центр зайнятості про прийняття на баланс заборгованості ліквідованої Білокуракінської експлуатаційної дільниці по страховим внескам на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття в сумі 16958,29 грн., з них недоїмка - 11997,79 грн., пеня - 4960,5 грн.
Луганське обласне комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Луганськтеплокомуненерго» добровільно борг не сплачує.
Частина 5 п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування» вказує, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, здійснюються відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості.
Так п.1 ст.8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» (далі Закон № 1533) (у редакціях діючих до 01.01.2011 року) визначені повноваження Фонду на проведення збору і акумуляції страхових внесків, а ст. 34 п.2 ч. 1 цього ж Закону - забезпечувати збір страхових внесків.
Відповідно до п. 10 ст. 1 Закону № 1533 (у редакціях діючих до 01.01.2011 року) ЛОКСТП «ЛТКЕ» є роботодавцем і таким чином платником внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Обов'язок роботодавця своєчасно і в повному об'єму сплачувати страхові внески, встановлений в п.п. 2 п. 5 ст. 35 Закону (у редакціях діючих до 01.01.2011 року). Тому просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі та стягнути з відповідача суму заборгованості в повному обсязі.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та надав пояснення, аналогічні викладеним в адміністративному позові.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, вдруге надав заяву про перенесення розгляду справи, у зв'язку з зайнятістю в іншому судовому процесі.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
У зв'язку з тим, що відповідач вдруге надає заяву про перенесення розгляду справи, у зв'язку з зайнятістю в іншому судовому процесі, проте не надав доказів зайнятості усіх представників Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства "Луганськтеплокомуненерго" та, враховуючи строки розгляду адміністративних справ у судовому засіданні, суд прийшов до висновку, що відповідач умисно затягує розгляд справи.
Правом подати суду заперечення проти позову та докази на підтвердження своїх доводів відповідач не скористався.
Враховуючи положення ст. 122, 128 КАС України, суд вирішив розглянути справу за відсутністю відповідача та на підставі наявних в ній доказів.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю.
В судовому засіданні 10.10.2012 підтримав позовні вимоги повністю.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.
Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.
Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Згідно зі ст.19 Закону України «Про зайнятість населення» Державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким запроваджено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування як консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, та визначені правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Згідно з абзацом 5 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення"Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення"Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"передбачено, що на період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
В судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Луганське обласне комунальне спеціалізоване теплозабезпечуюче підприємство «Луганськтеплокомуненерго» (код ЄДРПОУ 033340529) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Луганської міської ради Луганської області, внесений до ЄДРПОУ та зареєстрований в Луганському міському центі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
07 липня 2006 року Білокуракінським районним центром зайнятості Луганської області проведено планову перевірку Експлуатаційної дільниці ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.03.2005 по 07.07.2006, результати якої оформлені актом №38 від 07.07.2006 (а.с.13). Перевіркою встановлено наявність у відповідача простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків станом на 07.07.2006 року у розмірі 15284,31 грн. Через неповну та несвоєчасну сплату страхових внесків за вказаний період нарахована пеня в сумі 1627,53 грн.
Листом від 23.06.2009 року № 15/42-1-485 ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» повідомило директору Луганського міського центру зайнятості про прийняття на баланс заборгованості Білокуракинської Експлуатаційної дільниці у сумі 16958,29 грн у зв'язку з ліквідацією останнього в 2009 році (а.с.8).
Згідно з акту прийому-передачі залишків по страхових внесках від 30 червня 2009 року (а.с. 10), Луганському міському центру зайнятості передані залишки заборгованості по страхових внесках Експлуатаційної дільниці ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» у зв'язку з ліквідацією структурного підрозділу 02.03.2009 року. Станом на 09.06.2009 року сума заборгованості Експлуатаційної дільниці ЛОКСТП «Луганськтеплокомуненерго» складає 16958,29 грн., в тому числі недоїмка 11997,79 грн. та пеня 4960,50 грн.
До набрання чинності Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та на час виникнення у відповідача заборгованості зі сплати страхових внесків, яка є предметом розгляду в даній адміністративній справі, спеціальним законом, який визначав правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття був Закон України «Про загальнообовязкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02 березня 2000 року №1533-III.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02 березня 2000 року №1533-III (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління на випадок безробіття, провадження збору на акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості (ст. 12 Закону).
Згідно ст.34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02 березня 2000 року №1533-III (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) Фонд має право застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.
Згідно із п.2 ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Розмір страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, що підлягають сплаті до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України, встановлений ч.2 ст.1 Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування» №2213 -111 від 11.01.2001 року (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №339 від 18.12.2000 року «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття», зареєстрованого в міністерстві юстиції 16.01.2001 р. за №30/5221, затверджено порядок обліку платників страхових внесків, обчислення і сплати роботодавцями та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та контролю за сплатою страхових внесків. При цьому Розділом 9 продубльовано вказані положення Закону стосовно відповідальності платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.
Пунктом 1 ч.1 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штрафу та пені.
Згідно з п. 2 ч.1. ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.
Пунктом 3 ч.1 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
Згідно із ч.2 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. №1533-111 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду зі страхувальника у безспірному порядку.
На час розгляду справи даних про добровільну сплату відповідачем простроченої заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.05.2010 по 21.09.2011 в сумі 22754,26 грн., у тому числі, недоїмки в сумі 22130,89 грн. та пені в сумі 623,37 грн., у суду не має.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Луганського міського центру зайнятості до Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго» про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за період з 01.03.2005 по 09.06.2009 в сумі 16958,29 грн., у тому числі, недоїмки в сумі 11997,70 грн. та пені в сумі 4940,50 грн. у повному обсязі, яка виникла у зв'язку з ліквідацією Білокуракинської Експлуатаційної дільниці Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства «Луганськтеплокомуненерго».
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законодавством порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луганського міського центру зайнятості до Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства "Луганськтеплокомуненерго", третя особа - Білокуракінський районний центр зайнятості про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків в сумі 16958,29 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Луганського обласного комунального спеціалізованого теплозабезпечуючого підприємства "Луганськтеплокомуненерго" (код ЄДРПОУ 03340529, місцезнаходження: 91042, Луганська область, м. Луганськ, кв. Східний, буд.22) на користь Луганського міського центру зайнятості Луганської області - робочого органу Виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (код ЄДРПОУ 13392912, місцезнаходження: 91053, Луганська область, м. Луганськ, вул. 50 років Створення СРСР, 22Б) заборгованість зі сплати страхових внесків на суму 16958,29 грн. (шістнадцять тисяч дев'ятсот п'ятдесят вісім гривень 29 коп.), у тому числі, недоїмки в сумі 11997,79 грн. (одинадцять тисяч дев'ятсот дев'яносто сім гривень 79 коп.) та пені в сумі 4960,50 грн. (чотири тисячі дев'ятсот шістдесят гривень 50 копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
СуддяО.А. Дибова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 20.12.2012 |
Номер документу | 28075744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.А. Дибова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні