Постанова
від 13.11.2012 по справі 2а-9668/12/0170/9
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 листопада 2012 р. (16:31) Справа №2а-9668/12/0170/9

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Гаманка Є.О., при секретарі Сироватському М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи

за позовом Джанкойського міжрайонного прокурора АР Крим в інтересах держави в особі Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища

до Майської сільської ради

про стягнення 176720,15 грн.

Представники сторін:

представник прокуратури - Провотар Ю.О. наказ №2487 від 08.10.12р.;

Голова Майської сільської ради - ОСОБА_1;

представник позивача - Гончаров В.М., довіреність № 08/1 від 23.08.12р.

Джанкойський міжрайонний прокурор АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом в інтересах держави в особі Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища (далі позивач) до Майської сільської ради (далі відповідач) про стягнення 176720,15 грн. збитків, спричинених державі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем були допущені порушення вимог ст.ст.12,21,35-1 Закону України "Про відходи" від 05.03.98р. № 187/98-ВР (далі Закон), ст..ст. 1,211 ЗК України, ст.ст. 30,33 п.12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Згідно до розрахунку, проведеному Республіканським комітетом АР Крим з охорони навколишнього природного середовища, відповідачем заподіяно збитки, сума яких склала - 176720,15 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

05.10.2012р. до суду надійшла заява від відповідача про закриття провадження у справі.

12.10.2012р. від Джанкойського міжрайонного прокурора АР Крим надійшло клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду.

Представник прокуратури у судовому засіданні 13.11.2012р. підтримав клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду.

Представник позивача у судовому засіданні 13.11.2012р. позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити, у зв'язку з чим, суд вважає за можливим продовжити розгляд справи, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 61 КАС України відмова органів та осіб, визначених у статті 60 цього Кодексу, від адміністративного позову або зміна позовних вимог не позбавляє особу, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов, права вимагати від суду розгляду справи, вирішення адміністративного позову в попередньому обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, виступ прокурора, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд -

ВСТАНОВИВ:

Майська сільська рада зареєстрована Джанкойською районною державною адміністрацією АР Крим у якості юридичної особи (код ЄДРПОУ 04367826), що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до Положення про Республіканський комітет АР Крим з охорони навколишнього природного середовища, затвердженого постановою Ради міністрів АР Крим №359 від 09.08.05р. та ст. 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" Республіканський комітет АР Крим з охорони навколишнього природного середовища є спеціально уповноваженим органом державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.

Правові, економічні та соціальні основи організації охорони навколишнього природного середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь визначені Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25.06.1991 року № 1264-XII.

Пунктами "б", "и" ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях належать: державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, дотриманням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі, а також за додержанням норм екологічної безпеки; складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.

15.05.2012р. посадовими особами позивача проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища в частині виконання відповідачем Закону України "Про відходи", Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

За результатами проведеної перевірки складено акт від 15.05.2012р. № 67, в якому зафіксовано порушення відповідачем ст.ст. 21 Закону України "Про відходи" та ст.33 п.12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме:

встановлено, що адміністративна практика з порушниками природоохоронного законодавства в Майській сільській раді не ведеться, за порушення вимог природоохоронного законодавства на території Майської сільської ради у часті поводження з відходами, порушення правил благоустрою протоколи про адміністративне правопорушення не складались.

Також у наведеному акті зафіксовано, що правила благоустрою Майською сільською радою не розроблені та не затверджені. В Майській сільській раді постійно діюча комісія з питань поводження з безхазяйними відходами відсутня, на момент перевірки виявлення і облік безхазяйних відходів не ведеться. Юридична особа по збору і перевезенню побутових відходів на території Майської сільської ради на конкурсній основі не визначено в порушення ст.35-1 Закону України «Про відходи». Спеціалізоване підприємство з даного виду діяльності відсутнє, вивезення побутових відходів здійснюється силами населення на сільське звалище у с.Майське.

У акті зазначено, що рішенням головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища від 18.02.09р. № 26/12 тимчасово призупинена експлуатація сільського звалища твердих побутових відходів с.Майське. На момент перевірки експлуатація призупиненого сільського звалища здійснюється населенням сел. Майської сільської ради. На момент перевірки пункти 2.1, 2.2, 2.4, 2.5 рішення не виконані правовстановлювальні документи (держакт) на земельну ділянку не оформлені, паспорт місця ліквідації відходів відсутній. На території Майської сільської ради відсутня система роздільного збору побутових відходів в порушення ст.21 Закону України «Про відходи», ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

У акті також відображено, що при обслідуванні території сіл Майської сільської ради виявлені несанкціоновані місця складування побутових відходів, у тому числі: у межах населеного пункту с.Майське біля перехрестка вул. Майська, вул. Виноградна уздовж дороги на МТФ виявлено несанкціоноване звалище побутових відходів, площа засміченої земельної ділянки складає 125 кв.м., обсягом 25 куб.м., в с.Майське по вул.Майська в районі будинку № 67 напроти Майської загальноосвітній школи, виявлено місце несанкціонованого складування побутових відходів, у тому числі: відходи рослинності, поліетиленові пакети, ПЕТ-пляшки, площа засміченої земельної ділянки складає 7,7 кв.м., обсягом 3 куб.м., за межами населеного пункту м.Майське. на обочині об'єздної дороги Майське-Полеве між вул.Первомайска та вул. Калініна, на землях, прилеглих до полосі відводу залізниці жителями с.Майське організовано звалище побутових відходів на площі 6,8 кв.м., обсягом 1,7 куб.м., за межами населеного пункту на землях запасу державної власності Джанкойського району, між автодорогою та колишньої МТФ, виявлені місця несанкціонованого складування відходів, у тому числі: тверді побутові відході, відходи рослинності, відходи змішані будівельні, площа засміченої земельної ділянки складає 1 га, обсяг відходів 50 куб.м. Прилегла до даної земельної ділянки територія засмічена дрібними фракціями побутових відходів (поліетиленові пакети, ПЕТ-пляшки). На момент перевірки земельну ділянку у власність чи постійне користування не передано (а.с.12-14).

Даний акт перевірки дотримання природоохоронного законодавства був підписаний головою Майської сільської ради ОСОБА_1 без зауважень.

На підставі цього акту, посадовими особами Республіканського комітету АР Крим з охорони навколишнього природного середовища, було складено протокол про адміністративне порушення № 000482 від 23.05.2012р., згідно якого було встановлено порушення ст. 21 Закону України "Про відходи" головою Майської сільської ради ОСОБА_1, яке полягає у відсутності забезпечення збору та утилізації побутових відходів, допущенні виникнення несанкціонованого звалища на підвідомчій території (а.с.17)

На підставі протоколу про адміністративне порушення від 23.05.2012 року № 000482 було прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення від 23.05.2012 року № 482-27/82, якою голову Майської сільської ради ОСОБА_1 було визнано винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ст. 82 КУпАП, яким передбачена відповідальність за порушення правил складування, зберігання, розміщення, транспортування, утилізації, ліквідації та використання відходів, та притягнутий до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 850 гривень (а.с.18).

Доказів оскарження або скасування вищенаведеної постанови суду не надано.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про відходи" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами відноситься:

а) виконання вимог законодавства про відходи;

б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;

в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;

г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням;

д) вжиття заходів для стимулювання суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами;

е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об'єктів поводження з відходами;

є) координацію діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції;

з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;

и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;

і) сприяння роз'ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;

ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України;

й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об'єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю;

к) надання дозволів на будівництво або реконструкцію об'єкта поводження з відходами на відповідній території селища або міста у порядку, визначеному законом;

л) надання дозволів на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами на відповідній території селища або міста у порядку, визначеному законом;

м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Згідно ст. 35-1 Закону України "Про відходи" збирання та перевезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

Для виявлення та обліку безхазяйних відходів Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а також органи місцевого самоврядування утворюють постійно діючі комісії з питань поводження з безхазяйними відходами (ст. 12 Закону України "Про відходи").

Статтею 42 Закону України "Про відходи" передбачено, що особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальність у тому числі за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров'я людини та економічних збитків.

Відповідно до статті 43 Закону підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про відходи, в порядку і розмірах, встановлених законодавством України.

На підставі акту від 15.05.2012 року, позивачем згідно з "Методикою визначення розміру шкоди, спричиненої державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05.05.1998 року за № 285/2725, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 04.04.2007 року №149 було зроблено розрахунок збитків, заподіяних державі за порушення законодавства в сфері поводження з відходами на суму 176720,15 грн.

Враховуючи те, що відповідачем у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не було надано доказів протиправності висновків позивача щодо порушення ним природоохоронного законодавства, а також не надано доказів сплати заборгованості у повному обсязі, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки не суперечать вимогам діючого законодавства та підтверджені матеріалами справи.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 13.11.2012р.

У повному обсязі постанову складено та підписано 19.11.2012р.

Керуючись ст. ст. 7, 69-71, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Майської сільської ради (96173, АР Крим, Джанкойський район, с.Майське, вул. Майська, 33) до місцевого бюджету Майської сільської ради Джанкойського району (ЄДРПОУ 37694755, МФО 824026, р/р 33115331700098 в ГУ ДКСУ АРК м. Сімферополь, збиток по екології, код класифікації доходів бюджету 24062100 «Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності») збиток, заподіяний порушенням природоохоронного законодавства, в сумі 176720,15 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Гаманко Є.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.11.2012
Оприлюднено20.12.2012
Номер документу28075805
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9668/12/0170/9

Постанова від 13.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні