Постанова
від 18.12.2012 по справі 2а/1270/9585/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/9585/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Островської О.П.,

при секретарі судового засідання Тельдековій Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Луганського міського комунального підприємства «Центр утилізації та знешкодження відходів» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих боржника, -

В С Т А Н О В И В:

03 грудня 2012 року позивач, ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби, звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Луганське міське комунальне підприємство «Центр утилізації та знешкодження відходів» кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.

Луганське міське комунальне підприємство «Центр утилізації та знешкодження відходів» (код ЄДРПОУ 24201306) (надалі-відповідач) зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради 01.12.2004 за реєстраційним номером №1 382 102 0000 001966 за адресою: м.Луганськ, вул.Ріслянда, буд.10 та перебуває на податковому обліку як платник податків у ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська з 16.06.2000 за №4011. Згідно статуту підприємство відповідача є юридичною особою, має власне майно, самостійний баланс, поточний та інші рахунки в установах банків, печатку та штамп зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом. Керівником підприємства є Сідоровічев Вадим Костянтинович. Заборгованість відповідача перед бюджетом з податку на прибуток за штрафними санкціями складає 4760,00 грн. та виникла на підставі прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень №0012361510/0 від 21.03.2008, №0012371510/0 від 21.03.2008, №0032141510/0 від 21.04.2010 та №0001281510/0 від 15.03.2011. Згідно п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, який набув чинності з 01.01.2011, податковий борг може бути стягнутий протягом 1095 календарних днів з дня виникнення боргу, тому частина суми боргу в розмірі 2550,00 грн. не може бути стягнута з боржника, оскільки у даному випадку податковий борг виник 17.04.2008 року. Отже, на теперішній час податковий орган має право звернутися до суду з адміністративним позовом про стягнення з відповідача податкового боргу з податку на прибуток лише за штрафними санкціями в сумі 2210,00 грн., що виникли на підставі прийнятих податковим органом податкового повідомлення-рішення №0032141510/0 від 21.04.2010, прийнятого на підставі акту перевірки від 14.04.2010 року №547/151 та податкового повідомлення-рішення №0001281510/0 від 15.03.2011, прийнятого на підставі акту перевірки від 21.02.2011 №151. Вищезазначений податковий борг до цього часу відповідачем не сплачений та продовжує збільшуватися. З метою погашення податкового боргу ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська на підставі ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) були застосовані заходи щодо його стягнення шляхом направлення на юридичну адресу відповідача першої податкової вимоги №1/481 від 21.04.2008, яка через неможливість її вручення, відповідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 вказаного Закону України була розміщена на дошці податкових оголошень та вважається врученою з дня її розміщення - з 12.05.2008, про що свідчить акт про неможливість вручення від 12.05.2008 та другої податкової вимоги №2/862 від 11.06.2008, яка також через неможливість її вручення, відповідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) була розміщена на дошці податкових оголошень та вважається врученою з дня її розміщення - з 25.06.2008, про що свідчить акт про неможливість вручення від 25.06.2008. Крім того, 24.07.2008 ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська було прийнято рішення №88 про стягнення коштів та продаж інших активів відповідача в рахунок погашення його податкового боргу. Однак, усі прийняті заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивного результату. На підставі викладеного, позивач просив стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих боржника Луганське міське комунальне підприємство «Центр утилізації та знешкодження відходів» кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн. у судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні та дав суду пояснення, аналогічні викладеному в позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином (а.с.38,39). Правом надання заперечень проти позову у встановлений судом строк та доказів на підтвердження своїх доводів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав. Так, 13.12.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження по справі, направлене на адресу відповідача (91005, м.Луганськ, вул.Рислянда, буд.10). Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у матеріалах справи доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до ст.6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI: грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1); податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1); штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1); пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1); податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків, зокрема, зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Проте, у зв'язку з тим, що податковий борг відповідача частково виник до набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI, факт наявності податкового боргу до 01.01.2011 у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу, а з 01.01.2011 за приписами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI.

У судовому засіданні встановлено, підтверджується матеріалами справи, що Луганське міське комунальне підприємство «Центр утилізації та знешкодження відходів» (код ЄДРПОУ 24201306) зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради 01.12.2004 за реєстраційним номером №1 382 102 0000 001966 за адресою: м.Луганськ, вул.Ріслянда, буд.10 (а.с.11-12) та взято на податковий облік у якості платника податків у ДПІ у Жовтневому районі м.Луганська з 16.06.2000 за №4011 (а.с.15).

Згідно статуту підприємство відповідача є юридичною особою, має власне майно, самостійний баланс, поточний та інші рахунки в установах банків, печатку та штамп зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом (а.с.8-10).

Згідно довідки Головного управління статистики у Луганській області №13-48/23 від 20.03.2012 керівником підприємства відповідача є Сідоровічев Вадим Костянтинович (а.с.14).

Станом на 21.03.2012 відповідач має заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток за штрафними санкціями складає 4760,00 грн., яка виникла на підставі прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень №0012361510/0 від 21.03.2008, №0012371510/0 від 21.03.2008, №0032141510/0 від 21.04.2010 та №0001281510/0 від 15.03.2011.

Згідно п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, який набув чинності з 01.01.2011, податковий борг може бути стягнутий протягом 1095 календарних днів з дня виникнення боргу, тому частина суми боргу в розмірі 2550,00 грн. не може бути стягнута з боржника, оскільки у даному випадку податковий борг виник 17.04.2008 року та сплинув граничний строк стягнення вказаної частини податкового боргу за податковими повідомленнями-рішеннями №0012361510/0 від 21.03.2008 та №0012371510/0 від 21.03.2008.

Отже, на час розгляду справи судом розглядається питання щодо стягнення з відповідача податкового боргу з податку на прибуток лише за штрафними санкціями в сумі 2210,00 грн., що виникли на підставі прийнятих податковим органом податкових повідомлень-рішень №0032141510/0 від 21.04.2010 та №0001281510/0 від 15.03.2011.

До набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (надалі-Закон №2181).

Згідно із підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду.

Згідно із підпунктом 4.2.1 пункту 4.2 статті 4 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно із абз. «а» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків, зокрема у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. п.5.2. ст.5 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) податкове зобов'язання вважається узгодженим у день отримання податкового повідомлення, якщо воно протягом 10 днів з дня отримання не оскаржено платником податків.

Відповідно до п.п.5.2.4 п.5.2. ст.5 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.

Згідно із підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно із підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Судом установлено, що 14.04.2012 ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання ЛМКП «Центр утилізації та знешкодження відходів» податкової звітності з податку на прибуток, якою встановлено факт неподання останнім податкової звітності з податку на прибуток за 1-й квартал 2008 року (граничний строк подання-12.05.2008), півріччя 2008 року (граничний строк подання-11.08.2008), 9-ть місяців 2008 року (граничний строк подання-10.11.2008), 11-ть місяців 2008 року (граничний строк подання-22.12.2008), 1-й квартал 2009 року (граничний строк подання-12.05.2009), півріччя 2009 року (граничний строк подання-10.08.2009), 9-ть місяців 2009 року (граничний строк подання-09.11.2009) та за 2009 рік (граничний строк подання-09.02.2010). Результати перевірки оформлені актом №547/151 від 14.04.2012 (а.с.24).

Так, на підставі акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності №547/151 від 14.04.2012, у зв'язку з порушенням відповідачем вимог абз. «а», п.п.4.1.4 п.4.1. ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) до ЛМКП «Центр утилізації та знешкодження відходів» застосовано штрафні (фінансові) санкції за податковим повідомленням-рішенням від №0032141510/0 від 21.04.2010 в розмірі 1530 грн. (а.с.26).

Згідно із пунктом 6.1 статті 6 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Згідно із підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Податкове повідомлення-рішення №0032141510/0 від 21.04.2010, як і акт перевірки №547/151 від 14.04.2012, були направлені на юридичну адресу відповідача рекомендованими листами з повідомленнями про вручення, однак, рекомендовані листи повернулися до ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську з позначкою пошти «за зазначеною адресою не проживає», що зафіксовано відповідним актом від 11.05.2010 та підтверджується відповідними копіями конвертів, у зв'язку з чим податкове повідомлення-рішення від №0032141510/0 від 21.04.2010 розміщено на дошці податкових оголошень 11.05.2010 (а.с.22,23,25).

Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) штрафні санкції (штрафи) за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків.

Відповідно до вимог підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу за податковим повідомленням-рішенням №0032141510/0 від 21.04.2010) платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Даних про оскарження відповідачем податкового повідомлення-рішення ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську №0032141510/0 від 21.04.2010 в адміністративному або судовому порядку на час розгляду справи судом не встановлено, а тому воно вважається узгодженим з дня розміщення на дошці податкових оголошень, а саме, з 11.05.2010, чинним на час розгляду справи та таким, що підлягає виконанню.

Відповідно до п.п.54.3.1 п.54.3. ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Відповідно до п.54.5. ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Відповідно до п.56.1. ст.56 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.57.3. ст.57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.58.2. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення. Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Відповідно до п.120.1. ст.120 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п.126.1. ст.126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Судом установлено, що 21.02.2011 ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання ЛМКП «Центр утилізації та знешкодження відходів» податкової звітності з податку на прибуток, якою встановлено факт неподання останнім податкової звітності з податку на прибуток за 1-й квартал 2010 року (граничний строк подання-11.05.2010), півріччя 2010 року (граничний строк подання-09.08.2010), 9-ть місяців 2010 року (граничний строк подання-09.11.2010) та за 2010 рік (граничний строк подання-09.02.2011). Результати перевірки оформлені актом №279/151 від 21.02.2011 (а.с.19).

Так, на підставі акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності №279/151 від 21.02.2011, у зв'язку з порушенням відповідачем вимог абз. «б», п.п.4.1.4 п.4.1. ст.4 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181 (який був чинним на час неподання відповідачем податкової звітності за 2010 рік) до ЛМКП «Центр утилізації та знешкодження відходів» застосовано штрафні (фінансові) санкції за податковим повідомленням-рішенням від №0001281510 від 15.03.2011 в розмірі 680,00 грн. (а.с.21).

Податкове повідомлення-рішення №0001281510 від 15.03.2011, як і акт перевірки №279/151 від 21.02.2011, були направлені на юридичну адресу відповідача рекомендованими листами з повідомленнями про вручення, однак, рекомендовані листи повернулися до ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську з позначкою пошти «за зазначеною адресою не проживає», що зафіксовано відповідним актом від 04.04.2011 та підтверджується відповідними копіями конвертів, у зв'язку з чим податкове повідомлення-рішення від №0001281510 від 15.03.2011 розміщено на дошці податкових оголошень 04.04.2011 (а.с.17,18,20).

Даних про оскарження відповідачем податкового повідомлення-рішення ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську №0001281510 від 15.03.2011 в адміністративному або судовому порядку на час розгляду справи судом не встановлено, а тому воно вважається узгодженим з дня розміщення на дошці податкових оголошень, а саме, з 04.04.2011, чинним на час розгляду справи та таким, що підлягає виконанню.

Відповідно до статті 6 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу та до 01.01.2011) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.

Податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п.п.6.2.3. п.6.2 ст.6 Закону №2181).

П.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу та до 01.01.2011) визначено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

На виконання вищезазначених положень Закону №2181 (який був чинним на час виникнення у відповідача податкового боргу та до 01.01.2011) та з метою погашення податкового боргу Державною податковою інспекцією в Жовтневому районі у місті Луганську на юридичну адресу відповідача поштою направлено першу податкову вимогу форми «Ю» №1/481 від 21.04.2008 на суму 2550,00 грн. (а.с.27) та другу податкову вимогу №2/862 від 11.06.2008 на суму 2550,00 грн., які через неможливість їх вручення, відповідно до абз.4 п.п.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону №2181 були розміщені на дошці податкових оголошень та вважаються врученими з дня їх розміщення - відповідно 12.05.2008 та 25.06.2008, про що свідчать акти про неможливість вручення від 12.05.2008 та 25.06.2008 (а.с.27,28).

Крім того, 24.07.2008 заступником начальника ДПІ в Жовтневому районі у м.Луганську прийнято рішення №88 про стягнення коштів та продаж інших активів відповідача в рахунок погашення його податкового боргу (а.с.29-зворотній бік).

Однак, усі прийняті заходи, спрямовані на погашення податкового боргу, не дали позитивного результату.

Наявність податкового боргу, що обліковується за відповідачем також підтверджується розрахунком суми податкового боргу станом на 21.03.2012 (а.с.16), довідкою про суми податкового боргу станом на 21.03.2012 (а.с.30), зворотнім боком облікової картки платника податків станом на 31.12.2011 (а.с.32) та станом на 21.03.2012 (а.с.31)

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Таким чином, суд вважає встановленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн., про який він повідомлений, який ним не оспорено та до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачено, а тому, суд дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо стягнення з Луганського міського комунального підприємства «Центр утилізації та знешкодження відходів» коштів у рахунок погашення існуючого податкового боргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 18 грудня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено на 20 грудня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 71, 87, 94, 111, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області Державної податкової служби до Луганського міського комунального підприємства «Центр утилізації та знешкодження відходів» про стягнення коштів на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн. з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих боржника, задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих Луганське міське комунальне підприємство «Центр утилізації та знешкодження відходів» (код ЄДРПОУ 24201306, місцезнаходження: 91057, м.Луганськ, вул.Ріслянда, буд.10), кошти на суму податкового боргу перед бюджетом з податку на приубток у сумі 2210 грн. 00 коп. (дві тисячі двісті десять гривень 00 копійок), перерахувавши їх на розрахунковий рахунок №31117009700004, одержувач Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м.Луганська Луганської області, код 37991477, банк одержувача Головне управління Державної казначейської служби України у Луганськійобласті, МФО 804013, код платежу 11021000.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено в повному обсязі та підписано 20 грудня 2012 року.

СуддяО.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2012
Оприлюднено21.12.2012
Номер документу28100378
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9585/2012

Постанова від 18.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 05.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні