0870/9044/12 ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 29 листопада 2012 року (о 09 год. 50 хв.) Справа № 0870/9044/12 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суду складі: головуючого судді Батрак І.В., за участю секретаря судового засідання Батечко М.Д. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Токмацького міжрайонного прокурора до Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» про припинення діяльності громадського формування ВСТАНОВИВ: У вересні 2012 року Токмацький міжрайонний прокурора (далі – позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду (далі – суд) із позовом до Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» (далі – відповідач), в якому просить припинити діяльність відповідача шляхом примусового розпуску. Позовні вимоги обґрунтовані статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру» та Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» від 22.06.2000 № 1835-III (далі – Закон № 1835-III). Зазначає, що проведеною перевіркою Токмацьким міжрайонним прокурором встановлено, що громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» не виконує покладені Законом та Статутом формування обов'язки, а саме: протягом 2003-2012 років участь у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території дане об'єднання громадян не приймало, а в зазначений період взагалі не співпрацювало з Токмацьким МВ ГУМВС України в Запорізькій області, припинилося інформування про вчинені або ті злочини, що готуються, тобто будь-яке сприяння у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань. Крім того, 19.04.2012 до Токмацької міжрайонної прокуратури надійшло подання начальника Токмацького МВ ГУМВС України в області про припинення діяльності ГФ з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський». Посилається на ст. 8 Закону № 1835-III та просить припинити діяльність Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» шляхом примусового розпуску. У судове засідання представник позивача не з'явився, проте 29.11.2012 надав до суду клопотання (вх. № 50930) про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі сторін, за наявними у справі матеріалами. У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч. 6 ст. 12 та ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося. Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини. 24.04.2003 Виконавчим комітетом Токмацької міської ради прийнято рішення № 99/11, яким вирішено зареєструвати громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський». Так, Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» (ідентифікаційний код 26374531) зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності – юридична особа 24.04.2003 року Виконавчим комітетом Токмацької міської ради, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію об'єднання громадян № 46. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію об'єднання громадян № 46 основною метою діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» є сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захист життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин /ст. 4 Закону України № 1835-III від 20.06.2000р. Із матеріалів справи вбачається, що 19.04.2012 позивачем отримано подання Токмацького МВ ГУМВС України в Запорізькій області про припинення діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський». В зазначеному поданні вказано, що відповідач протягом 2003-2012 років не приймав участь у забезпеченні охорони громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним правопорушенням і злочинам на закріпленій території, а в зазначений період взагалі не співпрацювало з Токмацьким МВ ГУМВС України в Запорізькій області, припинилося інформування про вчинені або ті злочини, що готуються, тобто будь-яке сприяння у виявленні та розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань. Токмацький МВ ГУМВС України в Запорізькій області неодноразово звертався до керівника громадського формування про налагодження належної співпраці у здійсненні громадського порядку, але позитивних відповідей отримано не було. Враховуючи викладене, Токмацький МВ ГУМВС України в Запорізькій області в поданні просить Токмацьку міжрайонну прокуратуру розглянути питання про ліквідацію Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський». Таким чином, позивач звернувся до суду про припинення діяльності відповідача шляхом примусового розпуску. Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону). Статтею 3 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» передбачено, що громадські формування створюються і діють, дотримуючись принципів гуманізму, законності, добровільності, дотримання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань. Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування. Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами внутрішніх справ, підрозділами Державної прикордонної служби України. Згідно з ст. 9 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є: 1) у сфері охорони громадського порядку: - надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; - інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; - сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх. 2) у сфері охорони державного кордону: - надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні; - сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи; - надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення; - участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами; - участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна. 3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:- надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень; - участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин. Статтею 11 Закону № 1835-III передбачено, що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів внутрішніх справ, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом: 1) спільного з працівниками органів внутрішніх справ, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування; 2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб; 3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону зобов'язані брати активну участь в охороні громадського порядку і державного кордону, припиненні адміністративних правопорушень і злочинів та запобіганні їм. Із матеріалів справи вбачається, що відповідач не виконує покладені Законом № 1835-III та Статутом обов'язки, про що свідчить проведена позивачем перевірка та подання Токмацького МВ ГУМВС України в Запорізькій області від 19.04.2012 про припинення діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський». Таким чином, відповідач не виконує свої обов'язки для виконання яких відповідач і зареєстрований як громадське формування, тобто порушує вимоги чинного законодавства. Згідно з ст. 8 Закону України № 1835-III діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку. Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян. Статтею 60 КАС України передбачено право прокурора звертатися до адміністративного суду із адміністративним позовом з метою представництва інтересів громадянина або держави і брати участь у цих справах. Це право також передбачено ч. 2 ст. 121 Конституції України та статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру». Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги Токмацького міжрайонного прокурора про припинення діяльності Громадського формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» шляхом примусового розпуску доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 КАС України не передбачено їх стягнення у даних випадках. Керуючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити. Припинити юридичну особу - Громадське формування з охорони громадського порядку мікрорайону «Ковальський» (ідентифікаційний код 26374531, місцезнаходження: 71100, Запорізька область, м. Токмак, вул. Куйбишева, 37) шляхом примусового розпуску. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя (підпис) І.В. Батрак Постанова не набрала законної сили. Суддя І.В. Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2012 |
Оприлюднено | 21.12.2012 |
Номер документу | 28100532 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні