2а-3462/12/0970 ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ "17" грудня 2012 р. Справа № 2а-3462/12/0970 м. Івано-Франківськ Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ВДП НЕК "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" до Іваниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів про стягнення штрафу в розмірі 5100,00 грн.,- ВСТАНОВИВ: Відокремлений підрозділ НЕК "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" звернувся до суду з адміністративним позовом до Іваниківської загальноосвітньої школи I-III ступенів про стягнення штрафу в розмірі 5100,00 грн. Позовні вимоги мотивує тим, що відповідачем не сплачено суму штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн., застосованих за порушення законодавства у сфері теплопостачання, а саме за ухилення від виконання припису державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області №03/30-32-014 від 11.04.2012 року. Відповідно до ч.3 ст183-2 КАС України про відкриття скороченого провадження суд виносить ухвалу, копія якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів невідкладно надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу. У разі якщо скорочене провадження відкрите за адміністративним позовом, поданим суб'єктом владних повноважень, відповідачу надсилається лише копія ухвали суду. В ухвалі в обов'язковому порядку зазначаються строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів – у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. Судом 23.11.2012 року винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову. Вказану ухвалу відповідачем отримано 27.11.2012 року. Проте, заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду, у строки передбачені ст. 183-2 КАС України, не надходили. Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі –прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно до п.4 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності встановлюються виключно законами. Статтею 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право, зокрема, надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків, накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом. Згідно ст. 14 Закону України "Про теплопостачання" предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж. Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"( ч.3. ст. 14 Закону України "Про теплопостачання"). Відповідно до ст. 24 Закону України "Про теплопостачання" одними із основних обов'язків споживача теплової енергії є додержання вимог договору та нормативно-правових актів, забезпечувати безпечну експлуатацію систем тепло споживання. Споживач теплової енергії несе відповідальність за порушення умов договору з теплопостачальною організацією, відповідних нормативно-правових актів та виконання приписів органів, уповноважених здійснювати державний нагляд за режимами споживання теплової енергії згідно із законом. З матеріалів справи вбачається, що 05.09.2012 року державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Івано-Франківській області проведено перевірку Іваниківської загальноосвітньої школи I-III ступенів щодо виконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області №03/30-32-014 від 11.04.2012 р. Вході перевірки встановлено, що вимоги вказаного припису відповідачем не виконано, про що складено акт перевірки №03/30-32-043 від 05.09.2012 р.(а.с.9). 10.09.2012 року позивачем з врахуванням виявлених порушень законодавства, на підставі ст. 31 Закону України "Про теплопостачання" прийнято постанову №16 про накладення штрафу за порушення законодавства у сфері теплопостачання у розмірі 5100,00 грн.(а.с.10). Статтею 31 Закону України "Про теплопостачання" передбачено, що за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вказана постанова направлена та отримана відповідачем 11.09.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.11), у відповідному порядку та встановлені терміни не оскаржувалася. Накладений постановою №16 від 10.09.2012 р. штраф в розмірі 5100,00 грн. відповідачем у добровільному порядку залишився не сплачений. Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, суд вважає рішення позивача про застосування штрафних санкцій до відповідача правомірним та прийнятим на підставі та в межах чинного законодавства, та приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. У відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно. На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 8-14, 86, 158 -163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,- ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити. Стягнути з Іваниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, код 23804586, в дохід бюджету штраф в розмірі 5100 (п'ять сто) грн. 00 коп. Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає. Суддя: Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2012 |
Оприлюднено | 21.12.2012 |
Номер документу | 28100535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні