Справа № 2315/6417/2012
2-а/2315/314/2012
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" грудня 2012 р. м. Сміла 16 год. 30 хв.
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
в складі: головуючого-судді Прилуцький В.О.
при секретарі Чубенко О.А.
за участю позивача ОСОБА_1,
представника 1-го відповідача Філатова С.М.,
представника 2-го відповідача Петренко С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Сміла адміністративну справу за позовом приватного нотаріуса ОСОБА_1 до Смілянської міської ради, відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області про визнання протиправними та скасування рішень міської ради,-
встановив:
Згідно договору оренди від 24.02.2006 року приватний нотаріус ОСОБА_1, далі - Позивач, користується нежитловим приміщенням, розташованим по АДРЕСА_1. Договір оренди на даний час не розірваний, не припинений. Незважаючи на ці обставини 27.01.2011 року V сесія Смілянської міської ради, далі - Відповідач 1, прийняла рішення за № 5-17/VI, згідно якого надала дозвіл відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради, далі - Відповідач 2, на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівлю міського краєзнавчого музею (з врахуванням приміщень які орендує Позивачка) по АДРЕСА_1 в постійне користування площею 0, 1134 га. Рішення Відповідача 1 вмотивоване тим, що відповідно до ст.ст. 92, 123 Земельного кодексу України від 25.10.2001 № 2768-III, (із наступними змінами), далі - ЗК України, право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
Як орендар нежитлових приміщень, користуючись своїм правом Позивачка звернулась до Відповідача 1 із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під орендованими приміщеннями на АДРЕСА_1. Рішенням VIII сесії Смілянської міської ради від 28.04.2011 р. № 8-33/VI Позивачці відмовлено у наданні дозволу у зв'язку з тим, що дані приміщення є частиною будівлі Міського краєзнавчого музею - пам'ятки архітектури місцевого значення.
Посилаючись на викладені обставини а також на те, що рішення V сесії Смілянської міської ради від 27.01.2011 року № 5-17/VI порушує охоронювані законом її права на отримання в користування земельної ділянки ОСОБА_1 звернулась із позовом і з урахуванням заяв про збільшення та зменшення позовних вимог просить визнати протиправним та скасувати рішення V сесії Смілянської міської ради від 27.01.2011 року № 5-17/VI, та рішення VIII сесії Смілянської міської ради від 28.04 2011 року № 9-33/VІ .
Представник Відповідача - Смілянської міської ради Філатов С.М. в судовому засіданні позов не визнав посилаючись на те, що рішення Смілянської міської ради прийняте у відповідності із нормами земельного законодавства, зокрема, ст.ст. 92, 123 ЗК України, а тому є таким, що відповідає Конституції та законам України.
Представник Відповідача - відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради Петренко С.О. позов не визнала, підтримала пояснення представника Відповідача 1 а також додала, що згідно Конституції України рішення органів місцевого самоврядування є обов'язковими до виконання. Тому Відповідач 2 замовив розробку документації із землеустрою.
Заслухавши позивача, представників відповідачів, дослідивши матеріали справи суд вважає, що позов ОСОБА_1 підлягає до задоволення з наступних підстав.
Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 р. (із наступними змінами), далі - КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до п. 6.2.5. Договору оренди нежитлового приміщення від 23.02. 2006 р, (далі Договір оренди) - «Орендодавець» на термін оренди за даним договором втрачає право розпорядження майном, що орендується». Згідно ст. 28 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10 квітня 1992 року N 2269-XII, (в редакції Закону N 98/95-ВР від 14.03.95), із наступними змінами, далі - Закон 2269-XII, орендареві забезпечується захист його права на майно, одержане ним за договором оренди, нарівні із захистом, встановленим законодавством щодо захисту права власності. Орендар може зажадати повернення орендованого майна з будь-якого незаконного володіння, усунення перешкод у користуванні ним, відшкодування шкоди, завданої майну громадянами і юридичними особами, включаючи орендодавця. Отже надання дозволу Відповідачу 2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівлю міського краєзнавчого музею, з врахуванням приміщення яке орендує позивач, по АДРЕСА_1 в постійне користування площею 0, 1134 га. суперечить ст. 28 Закону 2269-XII та умовам договору оренди нежитлових приміщень.
Окрім цього, суд критично оцінює наявні в матеріалах справи докази про те, що оспорюваним рішенням надано дозвіл Відповідачу 2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівлю міського краєзнавчого музею. Згідно довідки № 71 від 22.06.2009 р. підписаної начальником відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради ОСОБА_4 та головним бухгалтером зазначеного відділу Ґудзь Л.В., на балансі відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради знаходиться нежиле приміщення (район архів) АДРЕСА_1 площа 45,7 м2, нежиле приміщення АДРЕСА_1 площа 228,0 м2. Зазначені площі передані на баланс рішенням виконавчого комітету Смілянської міської ради № 860 від 11.09.2008 р. Згідно ч. 1 ст. 13 Закону України «Про охорону культурної спадщини» від 8 червня 2000 року N 1805-III, (із наступними змінами), далі - Закон 1805-III, об'єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої археологічної, естетичної, етнологічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України (далі - Реєстр) за категоріями національного та місцевого значення пам'ятки. Статтею 17 Закону 1805-III унормовано, що пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом. У документі, який посвідчує право власності на пам'ятку, обов'язково вказуються категорія пам'ятки, дата і номер рішення про її державну реєстрацію.
Відповідно до ст. 182 ЦК України - право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх визначення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Згідно свідоцтва про право власності, зареєстрованого 18 грудня 2002р. Смілянським відділком комунального підприємства Черкаське обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації, за адресою АДРЕСА_1 знаходиться нежитлова будівля площею 471,9 м2.. Відповідач 1 при прийнятті оспорюваного рішення не надав жодних доказів, що при прийнятті оспорюваного рішення нерухоме майно зареєстрована на праві власності за Смілянської міською радою, як музей.
Суд також враховує те, що відповідно до ст. 796 ЦК України, одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець. Якщо наймодавець не є власником земельної ділянки, вважається, що власник земельної ділянки погоджується на надання наймачеві права користування земельною ділянкою, якщо інше не встановлено договором наймодавця з власником земельної ділянки.
Відповідно п. п. 7.15. п. 7 «Права та обов'язки орендаря» Договору оренди орієнтовний розмір плати за користування земельною ділянкою складає 500,00 грн. Орендар зобов'язаний щомісячно не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним, вносити плату за користування земельною ділянкою в розмірі Ѕ частини суми плати за рік на р/р 33219815500009 в УДК м. Сміла Черкаської області, МФО 854018, код ОДПІ 14, код платежів 13050500, отримувач: міський бюджет в м. Сміла, код 22809156. Обчислення розміру плати за землю здійснюється з урахуванням індексу інфляції. Отже позивачка є землекористувачем земельної ділянки під орендованими нею приміщеннями.
Згідно ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Відповідно до ч. 2 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Тому відмова Відповідача 1 у наданні дозволу Позивачці на розробку проекту землеустрою у зв'язку з тим, що дані приміщення є частиною будівлі Міського краєзнавчого музею - пам'ятки архітектури місцевого значення суперечить ст. 182 ЦК України, ст. 152 ЗК України, оскільки зареєстровані на праві за Смілянською міською радою як нежитлові будівлі площею 471,9 м2.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачі не довели, що спірні рішення прийняті у відповідності до вимог законодавства.
Вирішуючи питання про судові витрати суд враховує, що оскільки позивачка не наполягає на їх стягненні з відповідачів то її витрати по сплаті судового збору слід віднести на її рахунок.
Керуючись ст. 28 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», ст. ст. 182, 796 ЦК України, ст. 152 ЗК України, ст.ст. 158 - 163, 167 КАС України,суд-
постановив:
Позов приватного нотаріуса ОСОБА_1 до Смілянської міської ради Черкаської області, відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області про визнання протиправними та скасування рішень міської ради - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення V сесії Смілянської міської ради Черкаської області від 27 січня 2011 року № 5-17/VІ « Про надання дозволу відділу культури виконавчого комітету Смілянської міської ради на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівлю Міського краєзнавчого музею на АДРЕСА_1 в постійне користування».
Визнати протиправним та скасувати рішення VIII сесії Смілянської міської ради Черкаської області від 28 квітня 2011 року № 9-33/VІ « Про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під орендованими приміщеннями на АДРЕСА_1.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Смілянський міськрайонний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня її проголошення - апеляційної скарги.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на її оскарження, а в разі оскарження, після розгляду справи апеляційним судом , якщо вона не буде скасована.
Головуючий:
Суд | Смілянський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2012 |
Оприлюднено | 26.12.2012 |
Номер документу | 28123104 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Прилуцький В. О.
Адміністративне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Прилуцький В. О.
Адміністративне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Прилуцький В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні