5/2467-13/243
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
10.11.06 Справа№ 5/2467-13/243
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Станька Л.Л., при секретарі Щигельській О.І., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовною заявою: Львівського обласного радіотелевізійного передавального центру, м.Львів.
до відповідача: Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова, м.Львів.
про визнання недійсними та скасування податкового повідомлення-рішення № 0011191630/0 від 16.09.2005р.
За участю представників сторін:
Від позивача: Дуда І.П. –ю/к
Від відповідача: Рождественська Л.П. –гол.держ.податк.інсп.
Відкрито провадження у справі за позовом Львівського обласного радіотелевізійного передавального центру до ДПІ у Галицькому районі м.Львова про скасування податкового повідомлення-рішення. № 0011191630/0 від 16.09.2005р.
Попередній розгляд спору викладено в ухвалах господарського суду від 31.07.06р., від 26.09.06р. та від 02.11.06р.
З”ясовано:
Львівським обласним радіотелевізійним передавальним центром (надалі -Львівський ОРТПЦ) 14.10.05 року (вх. №1129) отримано податкове повідомлення -рішення від 16 вересня 2005 року №0011191630/0, яким на Львівський ОРТПЦ накладено штраф в розмірі 39062,46 грн. за затримку на 59 календарних днів оплати узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах).
07 березня 2006 року Львівським ОРТПЦ отримано рішення ДПІ у м. Львові
від 02.03.06р. №3496/25-0, яким, внаслідок розгляду повторної скарги скасовано податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 4059,19грн. та в цій частині рішення виконуючого обов'язки начальника ДПІ у Галицькому районі м.Львова від 19.12.05р. №21437/25-005, прийняте за результатами розгляду первинної скарги, в іншій частині податкове повідомлення рішення ДПІ у Галицькому районі м.Львова від 16 вересня 2005 року №0011191630/0 залишено без змін, а скаргу без задоволення.
13 березня 2006 року Львівським ОРТПЦ було скеровано на адресу ДПА у Львівській області скаргу №371 про перегляд рішення, винесеного ДПІ у м. Львові.
Рішенням від 27.03.06р. №4361/10/25-005/91 ДПА у Львівській області продовжено термін розгляду скарги до 12.05.06р.
12 травня 2006 року ДПА у Львівській області прийнято рішення №7063/10/25-005/250, яким податкове повідомлення - рішення скасовано, з врахуванням рішення ДПІ у м. Львові від 02.03.06р. №3496/25-0, прийнятого за розглядом повторної скарги в частині застосування штрафних санкцій в сумі 21017,82грн., а в іншій частині податкове повідомлення рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова залишено без змін, а скаргу без задоволення. Водночас застосовано штраф в сумі 22331,03 грн., за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість (10%).
18 травня 2006 року Львівський ОРТПЦ скерував скаргу №590 про перегляд рішення ДПА у Львівській області від 12.05.06р. №7063/10/25-005/250 в ДПА України.
Рішенням ДПА України від 06.06.2006 року №6230/6/25-0215 термін розгляду повторної скарги було продовжено до 20 липня 2006 року.
21 липня 2006 року Львівським ОРТПЦ було отримано рішення ДПА України від 18.07.2006 року №7822/6/25-0215, яким залишено без змін податкове повідомлення рішення ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 16.09.05р. №0011191630/0 з врахуванням рішення ДПІ у м. Львові від 02.03.06р. №3496/25-0, прийнятого за розглядом повторної скарги та рішення ДПА у Львівській області від 12.05.06р. №7063/10/25-005/250, прийнятого за розглядом повторної скарги, а скаргу Львівського ОРТПЦ без задоволення.
Податкове повідомлення рішення від 16 вересня 2005 року №0011191630/0 позивач вважає таким, що суперечить нормам діючого законодавства з наступних підстав:
При визначенні несвоєчасної сплати узгодженого податкового зобов'язання
по податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) із затримкою
граничного строку сплати на 59 календарних днів у відповідності до п. п. 17.1.7 ст.17
Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 року (надалі -
Закону України) до Львівського ОРТПЦ і застосуванні штрафної санкції у розмірі 20% від
суми недоплати та винесенні податкового повідомлення - рішення від 16.09.05р. №0011191630/0 в сумі 39062,46 грн. не враховано, що з дня вчинення правопорушення минуло більше одного року.
Також не було взято до уваги, що внаслідок проведення звірки розрахунків між Львівським ОРТПЦ та ДПІ у Галицькому районі м.Львова відносно сплати та погашення недоїмки по податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) і складення акта звірки розрахунків з бюджетом від 23.05.05р., який засвідчений підписами інспектора ДПІ у Галицькому районі м.Львова та головного бухгалтера Львівського ОРТПЦ, встановлено переплату Львівським ОРПЦ по податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) на суму 13851,45 грн.
За загальним правилом, встановленим ч.2 ст.241 Господарського кодексу, перелік порушень, за які із суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущені правопорушення.
Враховуючи вищенаведене, штрафи, встановлені ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами»№2181 від 21.12.2000 року, є адміністративно - господарськими штрафами в розумінні Господарського кодексу, у зв'язку з чим є підстави стверджувати, що на них як на один з видів адміністративно - господарських санкцій, поширюється дія ст. 250 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу, адміністративно -господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом 6 місяців із дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через 1 рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, тобто штрафи, визначені ст.17 Закону №2181 можуть бути застосовані не пізніше одного року з дня вчинення господарського правопорушення суб'єктом господарювання. В конкретному випадку спостерігається конкуренція норми спеціального Закону №2181 та Господарського кодексу України, який має вищу юридичну силу в порівнянні із Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» №2181 від 21.12.2000 року». Отже, в даному випадку слід керуватись нормами Господарського кодексу України, який передбачає річний термін для застосування адміністративно - господарських санкцій до суб'єктів господарювання.
Окрім наведених фактів, податкове повідомлення - рішення складене з порушенням термінів, визначених п. п. 6.1.7 Інструкції про порядок застосування штрафних санкцій органами ДПС, затвердженої наказом ДПАУ від 17.03.01р. №110 із змінами та доповненнями, внесеними наказом ДПАУ від 10.08.05р. №326, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.03.01р. за №268/5459, а саме: повідомлення про застосування штрафів складається в залежності від затримки сплати (погашення) узгодженого податкового зобов'язання: 1). При затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати (погашення) узгодженої суми податкового знобов”язання, на наступний день після закінчення зазначених 90 календарних днів.
За результатами проведеної документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства від 19.04.05. порушень у цій частині не встановлено.
Відповідачем у відзиві позовні вимоги заперечуються з підстав, викладених у ньому, зокрема вказується, що:
у 2005 році в зв'язку із проведенням перевірки УПМ з організації взаємодії у Львівській області по завданню прокуратури Галицького р-ну м. Львова, було проведено перерахунок штрафних санкцій нарахованих за несвоєчасну сплату узгодженого зобов'язання Львівському ОРТПЦ (ЄДРПОУ 01188744) по податку на додану вартість за 2004р. так як не проведено в термін по особовій картці оскарження рішень-повідомлень ф "Ш" вручених у грудні 2003р. В результаті чого, сплата, яка проводилася в погашення заявлених зобов'язань по деклараціях автоматично зараховувалась в рахунок рішень-повідомлень і відповідно в подальшому нараховувались штрафні санкції за несвоєчасну сплату сум по цих деклараціях. Для виведення достовірних сум на локальному диску зроблено перерахунок та складено новий розрахунок штрафних санкцій за 2004 рік, який підписала головний бухгалтер Львівського ОРТПЦ І.Камінська на загальну суму 60538,55 грн. Враховуючи те, що у квітні 2004р. платнику вже були вручені і внесені до особової картки рішення-повідомлення на загальну суму 13406,81грн., то рішення від 16.09.05р. сформовані на залишок суми, тобто на 47131,74грн. Оскільки змінити дані особової картки платника та розраховані в автоматизованому режимі штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгодженого зобов'язання не можливо, рішення-повідомлення формувалися з допомогою діючого програмного забезпечення (ТАХ), використовуючи раніше нараховані санкції. Загальна сума рішень-повідомлень № 0011191630/0,0011221630 від 16.09.05р. відповідає вищевказаному залишку штрафних санкцій. 10.06.2006р. підприємством подано скарги вих.№№ 1479,1470 від 27.12.05р. в ДПІ у м.Львові на рішення №№0011221630/0 та № 0011191630/0 . Відповідно до рішення про результати розгляду повторної скарги від 02.03.06р. №3496/25-0 скасовано в частині повідомлення-рішення ДШ у Галицькому р-ні м.Львова №0011221630/0 від 16.09.05р. в сумі 1760,07грн.; та скасовано в частині повідомлення-рішення № 0011191630/0 від 16.09.05р. в сумі 4059,19грн. 02.03.206р. винесено рішення № 0011221630/2 на суму 6309,96 грн.; № 0011191630/2 на суму 35003,27 грн. Згідно рішення про результати розгляду повторної скарги від 12.05.06р. №7063/10/25-005/250 ДПА у Львівській області рішення № 0011221630/2 від 02.03.06р. на суму 6309,96 грн. залишає без змін та додатково застосовано штраф в сумі 22331,03грн., рішення № 0011191630/2 від 02.03.06р. скасовано в частині застосованих штрафних санкцій в сумі 21017,82грн. Відповідно до вищевказаного було винесено рішення із дробом 3.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд відзначає наступне:
відповідно до вимог п.5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-111 (із змінами та доповненнями), податкове зобов'язання платника податків вважається узгодженим із дня подання платником податків податкової декларації.
П.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 вказаного Закону встановлено строки погашення узгодженого податкового зобов'язання, тобто платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Як вбачається з облікової картки Львівського ОРТПУ за 2004 рік, долученої до матеріалів справи, позивачем несвоєчасно сплачено узгоджені податкові зобов”язання:
1) по декларації №1807011, згідно якої сума зобов”язання становить 105452,00грн., термін сплати якого 01.03.04р., проте, погашена 07.04.04р., за що нараховано штрафну санкцію на суму 5052,45грн. ( в обліковій картці відображено 07.04.04р.);
2) по декларації №1830108 сума зобов”язання склала 104955грн. Термін сплати настав 30.03.04р., проте, погашена 20.05.04р., за що нараховано штрафну санкцію в сумі 3234,15грн. (в обліковій картці відображено 20.05.04р.);
3) по декларації №1862695 сума зобов”язання склала 1117231,00грн. Термін сплати настав 30.04.04р., проте, погашена 16.06.04р., за що нараховано штрафну санкцію в сумі 4973,65грн. (в обліковій картці відображено 16.06.04р.);
4) донарахованих по акту ДПІ - 3726грн.. Термін сплати настав 14.04.04р. Донарахування погашено 20.05.04р., за що застосовано штрафну санкцію в сумі 745,20грн. (в облікові картці відображено 20.05.04р.).
Згідно п.п. 17.1.7. п.17.1 ст.17 Закону України у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 каландарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Пунктом 17.3 ст.17 Закону встановлено, що сплата (стягнення) штрафних санкцій, передбачених цією статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум. Таким чином кошти, що надійшли на сплату зобов'язань з податку, збору (обов'язкового платежу), спрямовуються на погашення податкових зобов'язань того самого платежу у порядку календарної черговості надання граничних термінів їх сплати. Така черговість погашення діє незалежно від волі платника податків та стосуєтся як самостійно розрахованих платником податків податкових зобов'язань, так і розрахованих контролюючим органом.
Слід зазначити, що порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), надходження яких контролюється органами податкової служби і які передбачені бюджетною класифікацією України за доходами до державного бюджету України, місцевих бюджетів та державних цільових фондів, а також сум штрафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до підприємств, установ, організацій та громадян відповідно до чинного законодавства визначає п.5.4 Інструкції "Про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів", затвердженої наказом ДПА України (у редакції від З вересня 2001року №342), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2001року №887/6078, облік надходження платежів в картках рахунків здійснюється в порядку календарної черговості настання граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань.
При цьому складається податкове повідомлення-рішення за формою та згідно з вимогам, установленими Порядком направлення органам державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001р. №253, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.07.2001р. за № 567/5758 (із змінами та доповненнями). Повідомлення про застосування штрафних санкцій складається в залежності від терміну затримки сплати (погашення) узгодженого податкового зобов'язання.
У зв”язку з адміністративним оскарженням податкового повідомлення-рішення від 16.09.05р. №0011191630/0, на підставі п.п. "а" абзацу 2 п.5.3 ст.5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 № 253, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 за № 567/5758 (у редакції наказу ДПА України від 27.05.03 № 247 із змінами та доповненнями), позивачу було надіслано податкове повідомлення рішення від 12.05.06р. №0011191630/3, а податкове повідомлення- рішення від 16.09.05р. №0011191630/0 вважається відкликаним, на підставі п.п.6.5 ст.6 ЗУ Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами»№2181 від 21.12.2000 року.
Позивачем помилково вважається, що при застосуванні штрафних санкцій податковим органом невірно застосовано термін давності. Згідно ст.250 ГК України, застосування адміністративно-господарських санкцій здійснюється на протязі шести місяців, крім випадків, передбачених законом. Спеціальним Законом “Про порядок погашення зобов”язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181-ІІІ термін давності встановлено в три роки (п.15.1.1) при визначенні сум податкових зобов”язань. А оскільки, згідно п.17.3 цього Закону, сплата (стягнення) штрафних санкцій прирівнюєтьс до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум, то на застосування штрафних санкцій застосовується строк давності, встановлений Законом №2181-ІІІ.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.122-124,127,130,135,143,151-154,160,161,163,167 КАС України, суд, -
постановив:
1.В позові –відмовити.
2.Строк і порядок набрання постановою законної сили та її оскарження здійснюються згідно вимог ст.ст.186 та 254 КАСУ.
Суддя Станько Л.Л.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2006 |
Оприлюднено | 27.08.2007 |
Номер документу | 281268 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Станько Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні