Постанова
від 21.12.2012 по справі 2а/2570/3761/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/3761/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Смірнової О.Є., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду справу за адміністративним позовом регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у Чернігівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу,

В С Т А Н О В И В :

30.11.2012 року регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України у Чернігівській області (далі - РУ Департаменту САТ ДПС України у Чернігівській області) звернулось до суду з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1) про стягнення з відповідача фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 5100,00 грн. Свої вимоги мотивує тим, що 15.09.2012 року співробітниками РУ Департаменту САТ ДПС України у Чернігівській області під час перевірки магазину, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, та належить ФОП ОСОБА_1, встановлено зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку, зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, а також реалізацію тютюнових виробів без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами. За результатами розгляду акта перевірки від 15.09.2012 року № 116/21/2432708222 прийнято рішення від 17.10.2012 року № 250161/13/21/179 про застосування до відповідача за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00 грн. та рішення від 23.10.2012 року № 250174/13/21/179-2 про застосування до відповідача за зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку та за роздрібну торгівлю тютюнових виробів без наявності ліцензії фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 3400,00 грн. Сума штрафу відповідачем не сплачена, тому позивач просить стягнути з відповідача фінансові санкції в розмірі 5100,00 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжив всі належні заходи для повідомлення відповідача рекомендованим листом за адресою, вказаною у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, про відкриття скороченого провадження. Відповідач заперечень проти позову або заяви про визнання позову, не надав. Про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів, поінформований.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

ФОП ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер-НОМЕР_1) зареєстрована в якості фізичної особи-підприємця 05.02.2005 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії НОМЕР_2 (а.с. 16).

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВP (далі - Закон України № 481 ).

Відповідно до ст. 16 Закону України № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п. 81.1 ст. 81 Податкового кодексу України передбачено, що посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до фактичної перевірки за умови пред'явлення направлення на проведення перевірки, в якому зазначається дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи-платника податку, який перевіряється), мета, вид, підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби. При пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам, які фактично проводять розрахункові операції такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по-батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

Судом встановлено, що 15.09.2012 року співробітниками РУ Департаменту САТ ДПС України у Чернігівській області на підставі направлення від 10.09.2012 року № 117 на проведення фактичної перевірки проведено перевірку магазину, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, та належить ФОП ОСОБА_1, за результатами якої складено акт перевірки від 15.09.2012 року № 116/21/2432708222 (а.с. 6,7-8).

Перевіркою встановлено зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку, а саме: в магазині знаходились сигарети «Прилуки» особливі вишукані 8, дата виготовлення 25.04.2012 р., 5 пачок по ціні 7,50 грн.; сигарети «Прилуки» особливі класичні 12, дата виготовлення 13.05.2012, 24 пачки по ціні 7,50 грн. та зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, а саме: в магазині знаходилася горілка «Пшенична Мрія» (0,5 л;40%), дата розливу 27.12.2011 р., виробник ТОВ «Латона-інвест» (код 34124927), 2 пляшки по ціні 26,10 грн.

Також встановлено реалізацію тютюнових виробів без наявності ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами, а саме: реалізовано пачку сигарет «Прилуки» особливі вишукані 8, дата виготовлення 25.04.2012 по ціні 7,50 грн.

Марки акцизного податку направлено для проведення експертизи. Відповідно до висновку спеціаліста від 28.09.2012 р. № 422-09-12 марки акцизного податку є підробленими. Порушено вимоги ст. 11 Закону України № 481 та п. 20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів», затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2010р. № 1251 (а.с. 11).

Відповідно до ст. 1 Закону України № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Суб'єктом господарювання порушено вимоги ст. 15 Закону України № 481, зокрема, роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, в тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій, а також ст. 11 Закону України № 481, зберігання та реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів, маркованих підробленими марками акцизного податку.

Перевірка проведена в присутності продавця магазину ОСОБА_2, яка відмовилась від підписання акта після ознайомлення (а.с. 9,10).

За порушення норм Закону України № 481 щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до ст. 17 Закону України № 481 за порушення норм цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів:

- у разі роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій - 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700,00 грн.;

- у разі зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 грн.

Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України № 481 визначається Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 (далі - Порядок № 790).

Відповідно до вищевказаного Порядку № 790 за результатами розгляду акта перевірки від 15.09.2012 року № 116/21/2432708222 РУ Департаменту САТ ДПС України у Чернігівській області прийнято рішення від 17.10.2012 року № 250161/13/21/179 про застосування до відповідача за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00 грн. та рішення від 23.10.2012 року № 250174/13/21/179-2 про застосування до відповідача за зберігання тютюнових виробів з підробленими марками акцизного податку та за роздрібну торгівлю тютюнових виробів без наявності ліцензії фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 3400,00 грн. (а.с. 12,13).

Передбачені законодавством заходи не призвели до погашення штрафних санкцій та станом на день розгляду справи сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.

Частиною 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позов РУ Департаменту САТ ДПС України у Чернігівській області до ФОП ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Згідно з п. 8 ч. 6 ст. 1832 та ч. 1 ст. 256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 94, 122, 160, 161, 163, 167, 1832, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер-НОМЕР_1, АДРЕСА_2):

- фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. до Державного бюджету, код 21081100, на р/р 31115106700005, код 37716092, банк: ГУДКСУ в Чернігівській області, МФО 853592.

Постанова суду підлягає негайному виконанню.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку є остаточною. Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку ч. 8-10 ст. 183 2 та ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.Є. Смірнова

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28131247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3761/2012

Постанова від 21.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Постанова від 21.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні