Постанова
від 22.09.2008 по справі 2а-302/2008
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

   

   

   

   

   

   

   

   

   

         

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Справа № 2а-302

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

                   2008р.

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ           УКРАЇНИ

22 вересня 2008 року     Дружківський міський суд    Донецької області у складі:

головуючого –       судді                                  

   

   

   

Лебеженко В.О.  

при секретарі                                              

   

   

   

   

Слободкіній Т.І.

   

за участю позивача

   

   

   

   

   

   

   

ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Дружківка адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

 

до Дружківської міської ради про визнання дій незаконними та зобов'язання надати дозвіл на встановлення індивідуального опалювального приладу, -

В С Т А Н О В И В :

02 вересня 2008 року позивач

ОСОБА_1

 звернулася до суду з адміністративним позовом до Дружківської міської ради, в якому вказала, що вона звернулася до відповідача з заявою про надання дозволу на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в квартирі за адресою:

АДРЕСА_1

, яка належить їй на підставі договору купівлі-продажу.

24 квітня 2008 року вона отримала відповідь з відмовою у дозволі на відключення. Вважає ці дії відповідача неправомірними та незаконними. Просить суд визнати дії Дружківської міської ради щодо відмови йому у відключенні від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання незаконними та зобов'язати Дружківську міську раду надати дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення гарячого водопостачання, а також надати дозвіл на встановлення індивідуального опалення в

АДРЕСА_1

.  

В судовому засіданні позивач

ОСОБА_1

 підтримала свої позовні вимоги та пояснила, що їй на праві власності належить квартира, яка  розташована в

АДРЕСА_1

. Вона звернулася до відповідача  з заявою про надання дозволу на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в цій квартирі, так як незадоволена вартістю та якістю послуг централізованого опалення. 20.05.2008 року вона отримала лист голови комісії по відключенню окремих приміщень житлових будинків від мереж ЦО та ГВП

ОСОБА_2

, в якому їй було відмовлено. Вважає, такі дії  відповідача незаконними та просить суд визнати дії Дружківської міської ради щодо відмови їй у відключенні від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання незаконними та зобов'язати Дружківську міську раду надати дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення гарячого водопостачання, а також надати дозвіл на встановлення індивідуального опалення в

АДРЕСА_1

.  

Представник відповідача

ОСОБА_3

 у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був сповіщений належним чином, надав суду заяву, в якій просить суд  розглянути справу за його відсутністю.

Суд, заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги

ОСОБА_1

 підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що власником

АДРЕСА_1

 є  

ОСОБА_1

, що підтверджується відповідним договором купівлі-продажу  від 24.07.1996 року (а.с.6).

Судом встановлено, що 11.04.2008 року позивач

ОСОБА_1

 звернулася до відповідача з заявою про надання дозволу на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в

АДРЕСА_1

 яка належить їй  на праві  власності (а.с.5).

Відповідно до листа голови комісії по відключенню окремих приміщень житлових будинків від мереж ЦО та ГВП №30-2621-01 від 24.04.2008 року позивачу було відмовлено у відключенні від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання на підставі пунктів 2.1 та 2.2 Наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України „Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання” № 4 від 22.11.2005 року (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства житлово-комунального господарства №169 від 06.11.2007 року) (далі Порядок) (а.с.4).

Суд вважає, що відмова

ОСОБА_1

 в наданні дозволу на встановлення індивідуального опалювального приладу та відключення від мереж централізованого опалення в її квартирі не ґрунтується на законі з наступних підстав.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 21 Конституції України зазначає, що усі люди є рівні у своїй гідності та правах.

Відповідно до вимог ст.42 Конституції України права споживачів захищає держава.

Суд не може погодитись на посилання відповідача на Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України „Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання” № 4 від 22.11.2005 року, оскільки виходячи зі змісту даного нормативного акту цей Порядок  регламентує процедуру відключення окремих будинків, а не окремих приміщень (квартир), порядок відключення яких залишається законодавчо неврегульованим.  

Згідно з ч.7 ст.9 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Суд вважає, що якщо зазначений Порядок застосувати до правовідносин, які стосуються окремих приміщень (квартир), то цей нормативно-правовий акт буде суперечити Конституції України та іншим Законам України з наступних підстав.

Правовідносини  у сфері житлово-комунальних послуг регулюються Конституцією України, Житловим Кодексом, Законом України „Про житлово-комунальні послуги”, Законом України „Про теплопостачання”, іншими нормативно-правовими актами.

Згідно преамбули Закону України „Про житлово-комунальні послуги” №1875-ІV від 24.06.2004 року цей Закон визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.

Згідно п. 6 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” у  разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.

Згідно ст.24 Закону України „Про теплопостачання” № 2633-ІV від 02.06.2005 року споживач теплової енергії має право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.

Згідно п.24 Постанови Кабінету Міністрів України „ Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” №630 від 21.07.2005 року, споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

Відповідно до п.4 ст.9 КАС України уразі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Таким чином, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над підзаконними нормативними актами, при вирішенні даного спору підлягає застосуванню саме Закон України „Про житлово-комунальні послуги” та Закон України „Про теплопостачання”, а не Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України „Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання”, тому вимоги позивача є законними і підлягають задоволенню.

     На підставі Конституції України, Закону України „Про житлово-комунальні послуги” №1875-ІV від 24.06.2004 року, Закону України „Про теплопостачання” №2633-ІV від 02.06.2005 року, Постанови Кабінету Міністрів України „Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення” №630 від 21.07.2005 року, керуючись ст.ст. 6-12, 71, 86, 104, 159-163 КАС України суд –

П О С Т А Н О В И В :

Позовні вимоги

ОСОБА_1

 

до Дружківської міської ради про визнання дій незаконними та зобов'язання надати дозвіл на встановлення індивідуального опалювального приладу

 –

задовольнити.

Визнати дії Дружківської міської ради щодо відмови

ОСОБА_1

 

у відключенні від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання – незаконними.

Зобов'язати Дружківську міську раду надати дозвіл

ОСОБА_1

 

на відключення від мереж централізованого опалення гарячого водопостачання, а також надати дозвіл на встановлення індивідуального опалення в

АДРЕСА_1

 

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошенні у судовому засіданні 22 вересня 2008 року. Постанова у повному обсязі складена 23 вересня 2008 року.

На постанову може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання  постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня складання у повному обсязі. Апеляційна скарга подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Донецького апеляційного адміністративного суду через Дружківський міський суд Донецької області.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарження не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк встановлений статтею 186 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи Донецьким апеляційним адміністративним судом.

Суддя: підпис

З оригіналом згідно

Суддя

Станом на 23 вересня 2008 року постанова законної сили не набрала.

Суддя

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення22.09.2008
Оприлюднено29.01.2009
Номер документу2813668
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2а-302/2008

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Доманівський районний суд Миколаївської області

Вадовська А.В.

Постанова від 22.09.2008

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Лебеженко В.О.

Постанова від 11.03.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

П'янова Я.В.

Ухвала від 06.03.2008

Адміністративне

Чемеровецький районний суд Хмельницької області

Мороз В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні