Постанова
від 24.12.2012 по справі 403/7558/12
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

24.12.2012

Справа № 403/7558/12

Провадження № 2а/403/872/2012

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2012 року суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська розглянувши у письмовому провадженні справу за справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Дніпропетровської міської ради про визнання рішення частково незаконним та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з вищевказаною позовною заявою, в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що на підставі рішення Дніпропетровської міської ради № 157/5 від 12 жовтня 2006 року між нею та відповідачем 08.12.2006 року були укладені договори оренди земельних ділянок площею 0,1476 га та площею 0,4606 га строком на п'ять років. Земельні ділянки розташовані за адресою АДРЕСА_1. Цільове призначення земельних ділянок було визначено сторонами як землі житлової та громадської забудови. Державна реєстрація договорів відбулась 19.12.2006 року. Строк договорних відносин між сторонами визначений до 19.12.2011року.

Рішенням Дніпропетровської міської ради за № 126/19 від 28 грудня 2011 року «Про поновлення договорів оренди землі від 19.12.2006 року номери державної реєстрації 04061040165, 04061040166 по АДРЕСА_1 по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування з елементами благоустрою гр.ОСОБА_1»було вирішено поновити договори оренди земельних ділянок , укладені між сторонами на підставі рішення міської ради від 12.10.06р. №157/5, по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування з елементами благоустрою, на п'ять років, починаючи з 20.12.2011 .

Зазначеним рішенням земельні ділянки віднесені за основним цільовим призначенням до категорії «Землі рекреаційного призначення».

При цьому, пунктом 5 Рішення №126/19 визначено, що поновлення Договорів оренди земельних ділянок здійснюється зі зміною істотних умов договорів лише в частині розміру орендної плати, яка визначається відповідно до вимог чинного законодавства. Інші умови Договорів оренди земельних ділянок залишаються без змін. Приймаючи рішення про віднесення земельних ділянок, що передані позивачу в оренду, до земель рекреаційного призначення є наміром зміни цільового призначення земельних ділянок з категорії «землі житлової та громадської забудови»на «землі рекреаційного призначення». Проте такий пункт рішення не можна фактично вважатися дійсним, а цільове призначення таким, що було змінено на іншу категорію земель щодо їх цільового призначення, бо відповідачем не була проведена процедура щодо зміни цільового призначення земель згідно чинного законодавства України. Така зміна категорій земель є зміна істотних умов договорів оренди, що не передбачено п.5 Рішення №126/19.

Крім того, споруди підприємства громадського харчування з елементами благоустрою розташовані на вказаних земельних ділянках належать позивачу на праві власності та є об'єктами, що повинні бути розташовані на землях категорії «землі житлової та громадської забудови».

В зв'язку з тим, що Рішенням №126/19 від 28.12.2011 року фактично змінено цільове призначення земельних ділянок, позивач звернулася до відповідача з листами27.02.2012р. та 27.03.201р. про виправлення помилки в пункті 2 Рішення, але відповіді на звернення, не отримала, тому просить суд:

- Визнати незаконною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не надання письмової відповіді про результати перевірки поданих заяв, що зареєстровані відповідачем за вхідним № 13/1839 від 27.02.2012 року та за вихідним № 13/2864 від 27.03.2012 року.

- Визнати рішення Дніпропетровської міської ради № 126/19 від 28.12.2011 року частково незаконним, а саме пункт 2 даного рішення: «Віднести земельні ділянки (п.1 цього рішення) за основним призначенням до категорії «Землі рекреаційного призначення».

- Визнати договір оренди землі від 08.12.2006 р., укладений між ОСОБА_1 та Дніпропетровською міською радою, посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166 -поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006 р.

- Зобов'язати Дніпропетровську міську раду укласти з ОСОБА_1 додаткову угоду до договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166, про поновлення договору на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006 року, без прийняття рішення Дніпропетровською міською радою про поновлення договору оренди землі.

- Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області підготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:05:001:0010 та провести державну реєстрацію додаткової угоди до Договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166, про поновлення договору від 08.12.2006р..

- Визнати договір оренди землі від 08.12.2006 р., укладений між ОСОБА_1 та Дніпропетровською міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстр. № 9624, щодо передачі в оренду земельної ділянки площею 0,1476 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165 -поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006р.

- Зобов'язати Дніпропетровську міську раду укласти з ОСОБА_1 додаткову угоду до договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9624, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0, 1476 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165, про поновлення договору на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006року, без прийняття рішення міською радою про поновлення договору оренди землі.

- Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області підготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:05:001:0009 та провести державну реєстрацію додаткової угоди до Договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстр. № 9624, щодо передачі в оренду земельної ділянки площею 0, 1476 га,, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165, про поновлення договору.

У відповідності до положень ст.128 КАС України суд розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається з матеріалів справи на підставі рішення Дніпропетровської міської ради за № 157/5 від 12 жовтня 2006 року ОСОБА_1 та відповідачем 08.12.2006 року був укладений договір оренди землі площею 0,1476 га строком на п'ять років. Договір посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим номером 9624, кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, державна реєстрація договору від 19.12.2006 року за № 040610401165.

На підставі вище зазначеного рішення між ОСОБА_1 та відповідачем був укладений ще один договір оренди землі площею 0,4606 га строком на п'ять років, який посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим номером 9623 кадастровий номер 1210100000:05:001:0010 державна реєстрація договору від 19.12.2006 року за № 040610401166.

Земельні ділянки розташовані за адресою АДРЕСА_1.

Відповідно п.5.2 зазначених договорів цільове призначення земельних ділянок було визначено сторонами як землі житлової та громадської забудови, а цільове використання земель зазначено згідно УКЦВЗ 1.11.3 -роздрібна торгівля та комерційні послуги (п.1.2 договорів).

Земельні ділянки були передані позивачу на підставі Актів приймання-передачі об'єктів оренди, були складені схеми земельних ділянок та актами встановлені їх межі в натурі (на місцевості). Вказані документи є невід'ємною частиною договорів оренди землі.

На протязі 2005 -2008 років ОСОБА_1 було здійснено будівництво та реконструкція існуючих будівель комплексу, об'єкту підприємства громадського харчування з елементами благоустрою, що розташовані по АДРЕСА_1. Комплекс введений в експлуатацію, позивачу було видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 05.05.2005 року на підставі рішення виконкому Дніпропетровської міської ради від 28.04.2005 року за №1505. Право власності на комплекс зареєстровано в реєстрі прав власності на нерухоме майно, що підтверджується витягами про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 10.05.2005 р, та від 08.07.2008 року.

Рішенням сесії Дніпропетровської міської ради V скликання за № 108/61 від 06.10.2010 року «Про погодження гр.ОСОБА_1 проектування та будівництва туристичного комплексу з інфраструктурою шляхом реконструкції підприємства громадського харчування (із почерговим прийняттям в експлуатацію) по АДРЕСА_1 (Індустріальний район) у межах наданої земельної ділянки»позивачу погоджено проектування та будівництво туристичного комплексу з інфраструктурою шляхом реконструкції підприємства громадського харчування (із почерговим прийняттям в експлуатацію) по АДРЕСА_1 (Індустріальний район) у межах наданої земельної ділянки відповідно до схеми. Цим рішенням затверджені містобудівні умови та обмеження на проектування та будівництво туристичного комплексу з інфраструктурою шляхом реконструкції підприємства громадського харчування (із почерговим прийняттям в експлуатацію) по АДРЕСА_1. Рішенням також встановлений термін проектування та будівництва, із почерговим прийняттям в експлуатацію об'єкта шість років, а термін дії містобудівних умов та обмежень п'ять років.

Виконуючи зазначене рішення ОСОБА_1 отримала декларацію про початок виконання підготовчих робіт від 26.09.2011 року будівництва туристичного комплексу з інфраструктурою шляхом реконструкції підприємства громадського харчування з елементами благоутрою по АДРЕСА_1 третьої категорії складності.

Відповідно листа ДП «Центрдержавного земельного кадастру»Дніпропетровська регіональна філія за № Ц/4293-5 від 05.04.2012 р. за даними Державного земельного кадастру міста Дніпропетровська станом на 15.02.2012 земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування:

- (загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, площа 0,1476га) врахована за ОСОБА_1 на підставі договору оренди земельної ділянки № 04061040165 від 19.12.2006;

- (загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, площа 0,4606 га) врахована за ОСОБА_1 на підставі договору оренди земельної ділянки № 04061040166 від 19.12.2006.

З огляду на викладене вбачається, що згідно вищезазначених рішень Дніпропетровської міської ради земельні ділянки, які передані позивачу в оренду строком на п'ять років, мають цільове призначення як «землі житлової та громадської забудови» .

Рішенням Дніпропетровської міської ради за № 126/19 від 28 грудня 2011 року «Про поновлення договорів оренди землі від 19.12.2006 року номери державної реєстрації 04061040165, 04061040166 по АДРЕСА_1 (Індустріальний район) по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування з елементами благоустрою гр.ОСОБА_1»було вирішено поновити договори оренди земельних ділянок , посвідчених приватним нотаріусом ОСОБА_2 08.12.2066 року за реєстровими номерами 9624,9623 (державна реєстрація від 19.12.2006 року, номери державної реєстрації 04061040165, 04061040166), укладені між сторонами на підставі рішення міської ради від 12.10.06р.№157/5, по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування з елементами благоустрою, на п'ять років, починаючи з 20.12.2011 . Цим рішенням встановлений розмір річної орендної плати за користування земельними ділянками, площею 0,1476 га ( кадастровий номер 1210100000:05:001:0009), площею 0,4606 га (кадастровий номер 1210100000:05:001:0010) у мінімальному розмірі орендної плати, визначені Податковим кодексом України.

Зазначеним рішенням п.2 земельні ділянки (п.1 цього рішення) віднесені за основним цільовим призначенням до категорії «землі рекреаційного призначення».

Відповідно до вимог ч.8 ст.33 Закону України «Про оренду землі»додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Укладання додаткових угод про поновлення договорів оренди земельних ділянок повинно здійснюватися з урахуванням лише тих змін, що стосуються розміру орендної плати, всі ж інші умови договорів повинні залишатися без змін, в тому числі і цільове призначення земельних ділянок повинно залишатися «землі житлової та громадської забудови».

Відповідно п.5.1,5.2 діючих Договорів оренди цільове призначення земельних ділянок визначено як «землі житлової та громадської забудови».

Відповідно до п.2 Рішення №126/19 вирішено віднести земельні ділянки, передані мені в оренду згідно Договорів оренди земельних ділянок, за основним цільовим призначенням до категорії «землі рекреаційного призначення».

Пунктом 5 Рішення №126/19 визначено, що поновлення Договорів оренди земельних ділянок здійснюється зі зміною істотних умов договорів лише в частині розміру орендної плати, яка визначається відповідно до вимог чинного законодавства. Інші умови Договорів оренди земельних ділянок залишаються без змін.

Приймаючи рішення про віднесення земельних ділянок, що передані ОСОБА_1 в оренду, до «земель рекреаційного призначення»є наміром про зміну цільового призначення земельних ділянок з категорії «землі житлової та громадської забудови»на «землі рекреаційного призначення». Проте такий пункт рішення не можна фактично вважатися дійсним, а цільове призначення таким, що було змінено на іншу категорію земель щодо їх цільового призначення тому, що відповідачем не була проведена процедура щодо зміни цільового призначення земель згідно чинного законодавства України. Така зміна категорій земель є зміна істотних умов договорів оренди, що не передбачено п.5 Рішення №126/19.

Порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, переданих позивачу в оренду, дотриманий не був, зокрема рішення на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою зміни цільового призначення Дніпропетровською міською радою не надавалося, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок не розроблявся та не затверджувався. А тому суд дійшов висновку, що зміна цільового призначення земельних ділянок з категорії «землі житлової та громадської забудови»на «землі рекреаційного призначення»фактично та юридично не відбулася.

З огляду на викладене Дніпропетровською міською радою у Рішенні №126/19 було помилково віднесено земельні ділянки, які передані згідно Договорів оренди, за основним цільовим призначенням до категорії «землі рекреаційного призначення».

Земельні ділянки передані позивачу в оренду на підставі Договорів по фактичному розміщенню споруд підприємства громадського харчування з елементами благоустрою, які належать їй на праві приватної власності.

Відповідно до Рішення відповідача №108/61 від 06.10.2010 року позивачу було погоджено проектування та будівництво туристичного комплексу з інфраструктурою (будівництво готелю та реконструкція підприємства громадського харчування під СПА-центр) шляхом реконструкції підприємства громадського харчування ( із почерговим прийняттям в експлуатацію) по АДРЕСА_1 (Індустріальний район), у межах наданих земельних ділянок.

Згідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року за № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 року за № 1011/18306, до категорії земель житлової та громадської забудови належать землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд ( готелів , офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для лікарень та оздоровчих закладів , інших об'єктів загального користування) а також землі для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування.

Виходячи з наведеного, громадські будівлі і споруди, що на даний момент розташовані на орендованих позивачем земельних ділянках (споруди підприємства громадського харчування з елементами благоустрою), та об'єкт, будівництво якого планується (туристичний комплекс з інфраструктурою -будівництво готелю, реконструкція підприємства громадського харчування під СПА-центр), є об'єктами, що повинні бути розміщені на землях категорії «Землі житлової та громадської забудови».

Позивач 27.02.2012 року та 27.03.2012 року звернулась до відповідача з листами про виправлення помилки у Рішенні № 126/19 шляхом виключення пункту 2, або викладення цього пункту в іншій редакції. Також просила продовжити термін укладання угод про поновлення договорів оренди землі від 19.12.2006, номери державної реєстрації 040610401165, 040610401166 на тих же умовах, які були зазначені сторонами при укладанні договорів оренди в 2006 році. Відповіді на звернення позивач не отримала.

Згідно ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення, примусове виконання обов'язку в натурі.

Згідно ст.17 ЦК України орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування здійснюють захист цивільних прав та інтересів у межах, на підставах та у спосіб, що встановлені Конституцією України та законом. Рішення, прийняте зазначеними органами щодо захисту цивільних прав та інтересів, не є перешкодою для звернення за їх захистом до суду.

Відповідно до ст.21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Правовий акт може бути визнаний судом незаконним, тобто таким, що не відповідає закону, якщо він і виданий органом в межах його повноважень, але з порушенням законодавства. Визнання такого акту незаконним означає, що він не породив правових наслідків з дня його видачі.

Окрім того, відповідно до ст. 377 ЦК України до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених договором. Якщо договором про відчуження житлового будинку, будівлі або споруди розмір земельної ділянки не визначений, до набувача переходить право власності на ту частину земельної ділянки, яка зайнята житловим будинком, будівлею або спорудою, та на частину земельної ділянки, яка є необхідною для їх обслуговування. Якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то у разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.

На земельних ділянках, що надані позивачу в оренду, розташовані належні їй на праві власності споруди громадського харчування. Право власності зареєстровано КП ДМБТІ в реєстрі прав власності на нерухоме майно.

Правилами ст.764 ЦК України передбачено якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

Відповідно ст.12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

За правилами ст.20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою.

Проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельних ділянок, наданих позивачу в оренду не було виготовлено, тобто відповідачем був порушений порядок зміни цільового призначення земельних ділянок, який передбачений ст.21 ЗК України.

Нормою ст.38 ЗК України передбачено, що до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування.

Нормою ст.50 ЗК України передбачено, що до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності, що визначено ст.93 ЗК України.

Обов'язки землекористувача позивач виконує як передбачено ст.96 ЗК України. Сплачує орендну плату, використовує земельні ділянки за призначенням, додержуюється вимог земельного законодавства та правил добросусідства.

Правилами ст.123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону.

Згідно ст.33 Закону України «Про оренду землі»по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк(поновлення договору оренди землі). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди. Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору

оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку. Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

Повноваженнями Держкомзему є здійснення землеустрою, установлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, забезпечення її реалізації та проведення земельної реформи;організація і забезпечення ведення державного земельного кадастру та координація робіт з підготовки земельно-кадастрової документації;здійснення землеустрою і проведення моніторингу земель;проведення у межах компетенції, визначеної Держкомземом, державної експертизи проектів з питань землеустрою, ведення державного земельного кадастру, охорони земель, реформування земельних відносин, а також техніко-економічних обґрунтувань таких проектів. Порядок державної реєстрації документів, які посвідчують право оренди, постійного користування або власності на земельні ділянки регулюється ст. 202 Земельного кодексу України та Постановою КМУ від 09.09.2009 р. № 1021 «Про затвердження порядків ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі» . Відповідно до названої постанови КМУ державну реєстрацію земельних ділянок та прав на них здійснюють територіальні органи Держкомзему України (у Дніпропетровській області - відділи та управління Держкомзему Дніпропетровської області). Порядок ведення державної реєстрації визначає процедуру ведення Поземельної книги та Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі.

Відповідно ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

За правилами ст.17 КАС України спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам (ст.18 КАС України).

Крім того, відповідно ст.2 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні -це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади- жителів села, селища, міста- самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України.

Згідно ст.4 Закону місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах народовладдя, законності, гласності, судового захисту прав місцевого самоврядування.

Відповідно до положень ст.10 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. До компетенції органів місцевого самоврядування відноситься здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, при плануванні та забудові відповідних територій, надання відповідно до законодавства дозволу на спорудження об'єктів містобудування незалежно від форм власності, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у порядку, встановленому законодавством.

Нормою ст.3 Закону України «Про звернення громадян»передбачено, що заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств,установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад.

Відповідно ст.15 Закону України «Про звернення громадян»органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви (ст.18 Закону). Згідно ст.19 Закону органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги, скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, письмово повідомляти громадянина про результати перевірки поданої ним заяви і суть прийнятого рішення.

Нормою ст.20 Закону України «Про звернення громадян»передбачено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження.

Бездіяльністю відповідач створив позивачу перешкоди для здійснення прав і законних інтересів щодо отриманні в оренду земельних ділянок та отримання належної відповіді на звернення, а тому для захисту прав позивача позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.2,10-12,60,71,86,160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Дніпропетровської міської ради про визнання рішення частково незаконним та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.

- Визнати незаконною бездіяльність Дніпропетровської міської ради щодо не надання письмової відповіді про результати перевірки поданих заяв, що зареєстровані відповідачем за вхідним № 13/1839 від 27.02.2012 року та за вихідним № 13/2864 від 27.03.2012 року.

Визнати рішення Дніпропетровської міської ради № 126/19 від 28.12.2011 року частково незаконним, а саме пункт 2 даного рішення: «Віднести земельні ділянки (п.1 цього рішення) за основним призначенням до категорії «Землі рекреаційного призначення».

Визнати договір оренди землі від 08.12.2006 р., укладений між ОСОБА_1 та Дніпропетровською міською радою, посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166 -поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006 р.

Зобов'язати Дніпропетровську міську раду укласти з ОСОБА_1 додаткову угоду до договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166, про поновлення договору на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006 року, без прийняття рішення Дніпропетровською міською радою про поновлення договору оренди землі.

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області підготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:05:001:0010 та провести державну реєстрацію додаткової угоди до Договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9623, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4606 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0010, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401166, про поновлення договору від 08.12.2006р..

Визнати договір оренди землі від 08.12.2006 р., укладений між ОСОБА_1 та Дніпропетровською міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстр. № 9624, щодо передачі в оренду земельної ділянки площею 0,1476 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165 -поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006р.

Зобов'язати Дніпропетровську міську раду укласти з ОСОБА_1 додаткову угоду до договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстровим № 9624, про передачу в оренду земельної ділянки площею 0, 1476 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165, про поновлення договору на той самий строк і на тих самих умовах, які передбачені договором від 08.12.2006року, без прийняття рішення міською радою про поновлення договору оренди землі.

Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області підготовити нормативно-грошову оцінку земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:05:001:0009 та провести державну реєстрацію додаткової угоди до Договору оренди землі від 08.12.2006 р., посвідченого нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_2 за реєстр. № 9624, щодо передачі в оренду земельної ділянки площею 0, 1476 га,, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (Індустріальний район), кадастровий номер 1210100000:05:001:0009, зареєстрований у ДМВ ДРФ Центру ДЗК 19.12.2006 р. за № 040610401165, про поновлення договору.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя (підпис) Єлісєєва Т.Ю.

З оригіналом згідно. Постанова набрала законної сили 24.12.2012 року

Суддя

Бабушкінського районного суду Т.Ю. Єлісєєва

м. Дніпропетровська

Дата ухвалення рішення24.12.2012
Оприлюднено28.12.2012
Номер документу28155586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —403/7558/12

Постанова від 24.12.2012

Адміністративне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Єлісєєва Т. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні