Постанова
від 28.03.2012 по справі 2а-2834/12/0170/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-2834/12/0170/23 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013          ПОСТАНОВА Іменем України 28 березня 2012 р. (11:41) Справа №2а-2834/12/0170/23    Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Алексеєєвої Т.В., при секретарі судового засідання Лапшині В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу    за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів           до  Державного підприємства «Гурзуф» про стягнення 3989,78 грн. за участю: представник позивача – не з'явився представник відповідача – не з'явився Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Державного підприємства «Гурзуф» (далі відповідач)  3989,78 грн. пені, яка була нарахована у зв'язку з несвоєчасною сплатою адміністративно-господарських санкцій  у розмірі 47818,48 грн. за 2010 рік. Позивач у судове засіданні не з'явився, надав клопотання про розгляд справи без участі представника, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити. Відповідач у не з'явився, письмових заперечень на позов суду не надав, про час, день та місце розгляду справи сповіщений належним чином. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності відповідача на підставі наявних доказів. Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд                                                             ВСТАНОВИВ: Державне підприємство «Гурзуф» зареєстроване у якості юридичної особи виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим 23.04.1993 року. Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами. Пунктом 1, 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 № 129 , встановлено, що Фонд соціального захисту інвалідів (далі Фонд) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України. Фонд у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України та цим Положенням. Згідно з п. 12 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України та Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників. Положення про територіальні відділення, їх структуру, штатні розписи та кошториси затверджує директор Фонду. Основним завданням Фонду, відповідно до п. 4 цього Положення є, реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів,  виконання програм щодо соціального захисту інвалідів. Згідно з п. 5 Положення Фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, координує та контролює роботу територіальних відділень Фонду соціального захисту інвалідів, у тому числі щодо: обліку підприємств установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю; збору сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; обліку зазначених сум адміністративно-господарських санкцій та пені і використання шляхом надання фінансової допомоги, цільової позики, дотацій на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, забезпечення функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів, фінансування заходів, спрямованих на фізкультурно-спортивну реабілітацію інвалідів, фінансування витрат на професійну підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку інвалідів та інші заходи, визначені законом; обліку заборгованості по сплаті сум адміністративно-господарських санкцій і пені, які нараховані підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських організацій інвалідів, фізичним особам, які використовують найману працю; ведення претензійно-позовної роботи у судах різних інстанцій, тощо. Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік за формою № 10-ПІ, затвердженою наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, відповідач визначив норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 10 місць, фактично працевлаштовані 8 осіб. Зазначив середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, що працювали у 2010р. у кількості 249 осіб, розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника складав 23909,23 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів визначена відповідачем в розмірі 47818,48 грн. За 2 робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайнятих ними (а.с.5). Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.10.2011р.  у справі № 2а-8452/11/0170/15 сума адміністративно-господарських санкцій за вказаним звітом задоволена повністю у розмірі 47818,48 грн. Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду  соціального  захисту   інвалідів      адміністративно-господарські   санкції,   сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним. Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. Пунктом 2.2 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року (далі Порядок) визначено, що пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання. Відповідно до абз. 2, 3 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.  Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Пунктом 3.1 Порядку також передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу) (п. 3.4 Порядку). Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку. Згідно з випискою по рахунку відповідача, 17.01.2012 року останнім здійснена сплата адміністративно-господарських санкцій (а.с.6). Отже, враховуючи дні прострочення сплати у кількості 278 днів, сума пені, яка нарахована позивачем складає 3989,78 грн. Позивачем на адресу відповідача направлялись повідомлення від 23.01.2012р.  про необхідність перерахування в дохід державного бюджету суми пені в розмірі 3989,78 грн. (а.с.7), яке було отримано відповідачем 25.01.2012 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 8). Відповідачем не надано суду будь-яких доказів сплати заборгованості, у той час як відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.   За таких обставин, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству, підтверджуються матеріалами справи та визнані відповідачем Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167  Кодексу  адміністративного судочинства України, суд,                                                           ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з Державного підприємства «Гурзуф» (вул. Привітна, 4, смт. Гурзуф, м. Ялта, 98640, р/р 26007515412191 КРД АКБ УСБ, МФО 324010, ЄДРПОУ 00412843) до державного бюджету м. Ялта (ГУ ДКС України в АР Крим м. Сімферополь,  ЄДРПОУ 38027563, р/р 31211230700039, МФО 824026, призначення платежу *; ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2010 рік) 3989,78 грн. пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2010р. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.      Суддя                                                                          Т.В. Алексєєва            

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.03.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28169380
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2834/12/0170/23

Постанова від 28.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 31.07.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні