2а/0270/5590/12 ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ м. Вінниця 21 грудня 2012 р. Справа № 2а/0270/5590/12 Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області до товариства співвласників газової котельні "ХОЛОДОК" про припинення юридичної особи, ВСТАНОВИВ : 06.12.2012 року Гайсинська міжрайонна державна податкова інспекція Вінницької області (далі –Гайсинська МДПІ) звернулася до суду з адміністративним позовом про припинення (скасування) як юридичної особи товариства співвласників газової котельні "ХОЛОДОК" (далі –ТСГК "ХОЛОДОК"), мотивуючи позовні вимоги тим, що відповідач не подає протягом одного року податкової звітності та щодо нього у Єдиний державний реєстр юридичних осіб внесено запис про відсутність за місцем своєї реєстрації. Оскільки згідно із п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України дана адміністративна справа підлягає розгляду в порядку скороченого провадження, про відкриття такого провадження 10.12.2012 року суддею винесено ухвалу. На виконання вимог ч. 3 ст. 183-2 КАС України копія вказаної ухвали надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, одночасно йому було запропоновано у 10-денний строк з дня одержання ухвали подати заперечення проти позову. Однак, конверт разом з повідомленням про вручення поштового відправлення повернуто відділом зв'язку на адресу суду з відміткою "за зазначеною адресою відсутній". Частиною 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Положеннями ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено, що у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). З огляду на викладене суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу в скороченому провадженні на підставі наявних у ній доказів. Дослідивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені позивачем обставини, суд доходить висновку, що заявлений позов підлягає задоволенню з таких мотивів. Встановлено, що ТСГК "ХОЛОДОК" зареєстроване Гайсинською районною державною адміністрацією Вінницької області 24.01.2012 року (ідентифікаційний код 25507378), що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 4-5). Заборгованість з платежів (податків та обов'язкових зборів) до бюджету за відповідачем не обліковується, про що свідчить довідка Гайсинської МДПІ № 3884 від 03.12.2012 року (а.с. 6). Пунктом 8 статті 19 ГК України передбачено, що усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом. Згідно із п. 49.1 ст. 49 ПК України податкова звітність подається платником податків або іншою особою, на яку цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами покладено обов'язки з подання органами державної податкової служби податкової звітності, за звітний період в установлені цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами строки, органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку такий платник податків. Платник податків незалежно від того, чи провадив він господарську діяльність у звітному періоді, повинен подати податкову звітність за такий період, крім випадків, коли він не є платником відповідного виду податку (п. 49.2 ст. 49 ПК України). Проте, вищезазначені вимоги відповідачем не виконуються. Відповідно до абзацу 5 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20, пунктом 67.2 статті 67 ПК України органам державної податкової служби надано право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців. Враховуючи наведене та з огляду на те, що відповідач ТСГК "ХОЛОДОК" у встановлені законом спосіб і строки звітності не подає та заборгованості перед бюджетом немає, суд приходить до переконання про обґрунтованість і підставність заявлених позовних вимог. Одночасно суд вважає необхідним зазначити наступне. Згідно із ч. 1 ст. 105 ЦК України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. При цьому абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи. Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення. Частиною сьомою цієї статті визначено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення. Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи. Згідно із ч. 1 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті. Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Положеннями частини 9 статті 36 Закону встановлено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи. Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом із тим, частиною 7 статті 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права). З огляду на викладене суд вважає необхідним створити ліквідаційну комісію з припинення відповідача у складі голови комісії –керівника ТСГК "ХОЛОДОК", а також податкового органу, зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ТСГК "ХОЛОДОК" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", встановивши строк роботи ліквідаційної комісії –70 днів з дня набрання даною постановою законної сили. Згідно із ч. 7 ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ст.ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. З урахуванням встановлених обставини справи та вищезазначених положень чинного законодавства України, суд доходить висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають фактичним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню шляхом припинення юридичної особи ТСГК "ХОЛОДОК". Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, в силу вимог ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються. Вирішуючи питання про порядок виконання судового рішення, судом враховуються положення ч.1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" про те, що суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 163, 183-2, 254, 256 КАС України суд, ПОСТАНОВИВ : адміністративний позов задовольнити повністю. Припинити юридичну особу товариство співвласників газової котельні "ХОЛОДОК" (юридична адреса: 23700 м. Гайсин, Вінницька область, вул. Леніна, 35, корпус А, ідентифікаційний код 25507378). Створити ліквідаційну комісію у складі голови комісії –керівника ТСГК "ХОЛОДОК" та Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області. Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що ТСГК "ХОЛОДОК" перебуває у процесі припинення. Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення ТСГК "ХОЛОДОК" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". Встановити строк роботи ліквідаційної комісії ТСГК "ХОЛОДОК" –70 днів з дня набрання даною постановою законної сили. Копію даної постанови після набрання нею законної сили направити державному реєстратору Гайсинської районної державної адміністрації Вінницької області для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців". Постанова підлягає негайному виконанню. Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України. Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28169931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні