Постанова
від 24.12.2012 по справі 0870/11131/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2012 року Справа № 0870/11131/12

12 год. 00 хв. м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Каракуші С.М.

при секретарі Лазько Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу

за позовом: Токмацького міськрайонного центру зайнятості

до: ОСОБА_1

про: повернення коштів, отриманих як допомога по безробіттю незаконним шляхом,

ВСТАНОВИВ:

Токмацьким міськрайонним центром зайнятості (далі - позивач або Токмацький МЦР) подано адміністративний позов до ОСОБА_1 (далі - відповідач) про повернення коштів, отриманих як допомога по безробіттю незаконним шляхом у сумі 5 319 грн. 11 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач звернулась до Токмацького міськрайонного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні 06.11.2006 та 17.11.2008 і була зареєстрована як особа, яка шукає роботу. З 06.11.2006 та 17.11.2008 їй надано статус безробітного та призначена допомога по безробіттю без урахування страхового стажу. Також позивач зазначає, що громадянка ОСОБА_1 приховала від спеціалістів Токмацького МЦЗ, факт реєстрації як фізичної особи - підприємця в період перебування на обліку як безробітного, тому відповідач на момент реєстрації Токмацькому міськрайонному центрі зайнятості відносилась до категорії зайнятого населення і не мала права на отримання допомоги по безробіттю. Позивач зазначає, що за період з 30.10.2006 по 15.06.2007, з 19.11.2007 по 11.04.2008, з 10.11.2008 по 21.06.2009 ОСОБА_1 була виплачена допомога по безробіттю у сумі 5 319 грн. 11 коп., яку просить стягнути з відповідача як незаконно виплачену.

Представник позивача в судове засідання не прибула, подала до канцелярії суду клопотання про розгляд справи без участі представника Токмацького МЦЗ, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. Про причини неявки суд не повідомила, заперечень чи будь - яких заяв до суду не надіслала, у зв'язку з чим суд визнав причину неявки відповідача неповажною.

Враховуючи подане клопотання представником позивача, відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, суд розглянув справу у відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч. 1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 06.11.2006 та 17.11.2008 до Токмацького міськрайонного центру зайнятості звернулась ОСОБА_1 для сприяння у працевлаштуванні.

06.11.2006 та 17.11.2008 ОСОБА_1 подала заяви на ім'я директора Токмацького міськрайонного центру зайнятості, у яких просила до вирішення питання про працевлаштування надати статус безробітної з виплатою допомоги по безробіттю. У заяві зазначено, що у даний час відповідач не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує.

Як встановлено матеріалами справи, ОСОБА_1 06.11.2006 та 17.11.2008 надано статус безробітної та призначена допомога по безробіттю без урахування страхового стажу відповідно до пп. 2, 4 ст. 22, п. 2 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000 та п. 2.7, 2.9 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 за № 915/5136.

Відповідно до п. 2, 4 ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №1533-ІІІ від 02.03.2000, особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали менше 26 календарних тижнів, а також особи, які бажають відновити трудову діяльність після тривалої (більше 6 місяців) перерви, та застраховані особи, звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7, 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, мають право на допомогу по безробіттю без урахування страхового стажу.

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років. Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 720 календарних днів.

10.09.2012 Токмацьким міськрайонним центром зайнятості був надісланий запит вих. №693 державному реєстратору Токмацької районної державної адміністрації щодо підтвердження факту реєстрації ОСОБА_1 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Того ж дня, на даний запит Токмацьким МЦЗ був отриманий лист - відповідь від 10.09.2012 №2097/61/14, яким центр зайнятості було повідомлено про те, що ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа - підприємець 24.07.1995.

13.09.2012 провідним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Токмацького МЦЗ ОСОБА_2 за участю державного реєстратора Токмацької РДА Фещенко Є.О. було проведено звірку щодо факту надання недостовірних даних до центру зайнятості та отримання допомоги по безробіттю обманним шляхом ОСОБА_1, під час якої встановлено факт того, що ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа - підприємець.

Підставою для проведення звірки стала Постанова КМУ №1266 від 29.09.2001 та Наказ КМУ від 13.02.2009 №60/62, дані звірки з пенсійним фондом.

За результатами проведеної перевірки Токмацьким РЦЗ було складено акт про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнобов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» №906 від 13.09.2012.

На час набуття статусу безробітного та перебування на обліку в Токмацькому міськрайонному центрі зайнятості як безробітна з 06.11.2006 та з 17.11.2008, відповідач не повідомила спеціалістів центру зайнятості про те, що фактично є зайнятою особою та зареєстрована як фізична особа - підприємець, незаконно отримала статус безробітного з призначення допомоги по безробіттю, чим порушила вимоги п. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».

Згідно п.2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-ІІІ, застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно пп. б п. 3 ст. 1 Закону України «Про зайнятість населення» ОСОБА_1 відноситься до категорії зайнятого населення.

Згідно ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітні - це громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів.

Даний факт відповідачем приховано.

У зв'язку з тим, що вона була зареєстрована в установленому порядку, як безробітна у Токмацькому міськрайонному центрі зайнятості, ОСОБА_1, відповідно до ст. 36 п.2 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» зобов'язана своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їй матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до п. 20 Постанови КМУ «Про затвердження порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних» № 219 від 14.02.2007, громадяни зареєстровані як такі, що шукають роботу та безробітні, знімаються з обліку з дня працевлаштування (самостійно або за направленням центру зайнятості), в тому числі на сезонні роботи, державної реєстрації фізичної особи підприємця, укладення договору цивільно-правового характеру, предметом якого є діяльність, спрямована на виконання власними силами робіт, надання послуг тощо. При цьому в картці робиться запис про прийняття на роботу, зазначаються дата і номер наказу, дата видачі та номер реєстраційного свідоцтва, дата укладення договору цивільно - правового характеру.

Відповідно п.п. 5.5 п. 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 20.11.2000 № 307 - виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю пов'язаною з одержання доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно - правовими угодами).

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що відповідач безпідставно, шляхом надання недостовірних даних, отримала право одержувати допомогу по безробіттю.

Для вирішення питання мирним шляхом, відповідачу була надіслана відповідна копія наказу Токмацького МЦЗ від 18.09.2012 №11 про необхідність відшкодування коштів та листом від 18.09.2012 №269ю, ОСОБА_1 було запропоновано протягом 15 календарних днів, з дня отримання наказу, добровільно повернути кошти у розмірі 5 319 грн. 11 коп. на рахунок Токмацького МЦЗ.

Пропозиція про добровільне відшкодування коштів відповідачем залишена без задоволення, на час розгляду справи кошти у добровільному порядку не повернуті.

Відповідно до розрахунку, наданого Токмацьким міськрайонним центром зайнятості за період перебування на обліку з 30.10.2006 по 15.06.2007, з 19.11.2007 по 11.04.2008, з 10.11.2008 по 21.06.2009 ОСОБА_1 була виплачена допомога по безробіттю у розмірі 5 319 грн. 11 коп.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення», безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Згідно п.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 №1533-ІІІ, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Оскільки на час розгляду справи відповідачем доказів сплати зазначених сум не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення виплаченої суми допомоги по безробіттю є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 158, 161-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (вул. АДРЕСА_1 71716, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Токмацького міськрайонного центру зайнятості (вул. Шевченка, буд. 7, м. Токмак, Запорізька область, 71700, р/р 37175300901302 Управління Держказначейства у Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 20524113) отриману суму допомоги по безробіттю у розмірі 5 319 (п'ять тисяч триста дев'ятнадцять) грн. 11 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М. Каракуша

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28169990
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/11131/12

Постанова від 24.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

Ухвала від 11.12.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Каракуша Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні