Категорія 8.2.1
Ухвала
Про залишення заяви без розгляду
18 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/9023/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді: Пляшкової К.О.,
при секретарі: Лушниковій О.С.,
за участю представників
позивача: не з'явився,
відповідача: Білаш Л.І. (довіреність № 45 від 10.10.2012),
розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державного підприємства «Підприємство Червонопартизанської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (68)» до Державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000672342/0 від 02.07.2008 та № 0000682342/0 від 02.07.2008, -
ВСТАНОВИВ:
16 листопада 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов державного підприємства «Підприємство Червонопартизанської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (68)» до державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби, у якому позивачем заявлено вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень №0000672342/0 від 02.07.2008 та №0000682342/0 від 02.07.2007.
Ухвалою від 30 листопада 2012 року відкрито провадження по справі за вказаним позовом та призначено справу до судового розгляду у попереднє судове засідання.
У попереднє судове засідання представник позивача повторно не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
У попередньому судовому засіданні представником відповідача заявлено клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у зв'язку з пропуском позивачем строку звернення до суду. В обґрунтування заявленого клопотання зазначено, що відповідно до ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Статтею 102 ПК України врегульовано питання застосування строків давності визначення податкових зобов'язань, які становлять 1095 днів. Пунктом 56.18 ст.56 ПК України встановлено, що з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент з дня отримання такого рішення. Таким чином, платник податків може звертатися до суду за оскарженням податкового повідомлення-рішення протягом 1095 днів з дня отримання такого рішення. Оскаржувані податкові повідомлення-рішення отримано позивачем 04.07.2008, а до суду з даним позовом позивач звернувся лише 16.11.2012, тобто після закінчення 1095 днів. За таких обставин, на думку представника відповідача позивачем пропущено строк звернення до суду.
З огляду на положення ст.111 КАС України, суд вважає за можливе провести попереднє судове засідання за відсутності представника позивача.
Заслухавши заявлене клопотання, дослідивши матеріали справи та перевіривши їх наявними доказами, суд прийшов до такого.
Згідно ч.1 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня коли особа дізналась або повинна була дізнатися про порушення своїх прав свобод чи інтересів (ч.2 ст.99 КАС України).
Пунктом 56.18 статті 56 ПК України встановлено, що з урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання у будь-який момент після отримання такого рішення.
Відповідно до п.102.1 ст.102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених п.102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, з вищевикладеного випливає, що платник податків може звертатися до суду з вимогою щодо протиправності податкового повідомлення-рішення протягом 1095 днів з моменту отримання такого рішення.
Відповідна правова позиція відображена в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 10 лютого 2011 року N 203/11/13-11.
Відповідно до ч.1 ст.103 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
З матеріалів справи вбачається, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення відповідачем отримані 04 липня 2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.118) та не спростовано позивачем у позовній заяві.
Таким чином перебіг строку звернення до адміністративного суду з даним позовом почався 05 липня 2008 року.
Позивач звернувся з даним адміністративним позовом тільки 13 листопада 2012 року, що підтверджено штампом поштового відділення про отримання поштового відправлення.
Отже, судом встановлено, що позивач звернувся з даним адміністративним позовом з пропуском строків, встановлених ПК України.
Відповідно до ч.1 ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.
Згідно ч.2 ст.100 КАС України, позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Суд зазначає, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об'єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, яка звертається до суду, та пов'язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного звернення до суду та підтверджені належними доказами.
У позовній заяві позивачем не зазначено жодних причин пропуску строку звернення до адміністративного суду, які б могли бути визнані поважними. Крім того, суд зауважує, що ухвалою суду від 30 листопада 2012 року про відкриття провадження в адміністративній справі позивачу було запропоновано надати суду заяву із зазначенням причин пропуску строку звернення до адміністративного суду. Позивач таким правом не скористався.
За таких обставин суд не знаходить підстав для визнання причин пропуску позивачем строку звернення до суду поважними.
Відповідно до ч.5 ст.121 КАС України якщо в ході підготовчого провадження суд встановить, що провадження у справі відкрито за позовною заявою, поданою з пропущенням установленого законом строку звернення до адміністративного суду, або викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, позовна заява залишається без розгляду.
Згідно п.4 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір», сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв'язку з повторним неприбуттям позивача або за його клопотанням).
На підставі ч.3 та ч.7 ст.160 КАС України у судовому засіданні 18 грудня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Складення ухвали у повному обсязі відкладено до 24 грудня 2012 року, про що згідно вимог ч.2 ст.167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин ухвали у судовому засіданні.
Керуючись ст.ст.99, 100, 103, 121 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов державного підприємства «Підприємство Червонопартизанської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (68)» до Державної податкової інспекції у м. Свердловську Луганської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень № 0000672342/0 від 02.07.2008 та № 0000682342/0 від 02.07.2008, - залишити без розгляду.
Повернути державному підприємству «Підприємство Червонопартизанської виправної колонії управління Державної пенітенціарної служби України в Луганській області (68)», код ЄДРПОУ 08680419, судовий збір в сумі 1352,2 грн. (одна тисяча триста п'ятдесят дві гривні двадцять копійок), сплачений за подання даного позову платіжними дорученнями № 368 від 13.11.2012 та № 383 від 23.11.2012.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому проваджені або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.
Повний текст ухвали складено та підписано 24 грудня 2012 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28170859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні