Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/8865/2012
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,
за участю
секретаря судового засідання Шибаєвої Т.В.
та
представників сторін:
від позивача - Шуст Ю.В. (довіреність від 01.10.2012 № 11927/10)
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську
справу за адміністративним позовом
Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби
до відкритого акціонерного товариства «Рембуд»
про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
12 листопада 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до відкритого акціонерного товариства «Рембуд» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі на суму 38478,09 грн., з яких заборгованість з податку на додану вартість складає 35287,63 грн. (33593,52 грн. - основний платіж, 1684,00 грн. - штрафні санкції, 10,11 грн. - пеня), з орендної плати за земельні ділянки 8629,64 грн. (2838,88 грн. - основний платіж, 4913,91 грн. - штрафні санкції, 876,85 грн. - пеня).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відкрите акціонерне товариство «Рембуд» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Луганської міської ради та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з 16 листопада 1995 року. Відкрите акціонерне товариство «Рембуд» є юридичною особою приватного права, має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, круглу печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, бланки, а також знак для товарів та послуг, інші символи юридичної особи. За відкритим акціонерним товариством «Рембуд» станом на дату звернення з позовом рахується заборгованість у розмірі 38478,09 грн., з яких заборгованість з податку на додану вартість складає 35287,63 грн. (33593,52 грн. - основний платіж, 1684,00 грн. - штрафні санкції, 10,11 грн. - пеня), з орендної плати за земельні ділянки 8629,64 грн. (2838,88 грн. - основний платіж, 4913,91 грн. - штрафні санкції, 876,85 грн. - пеня. Крім того, зазначив позивач, постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2010 року у справі № 2а-359/10/1270 позовні вимоги державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську задоволено в повному обсязі, з відкритого акціонерного товариства «Рембуд» стягнуто суму податкової заборгованості у розмірі 5442,18 грн. з розрахункових рахунків, проте до цього часу податковий борг відповідачем не сплачений і продовжує збільшуватись. Підприємству вручені дві податкові вимоги: від 05 травня 2008 року № 1/547 та від 12 серпня 2008 року № 2/1128. 14 листопада 2008 року податковим органом прийнято рішення за № 218 про стягнення коштів та продаж активів відповідача в рахунок погашення його податкового боргу. Тобто, зазначив позивач, вищевказані заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені податковим органом, не призвели до позитивного результату.
Відповідно до вимог пункту 89.8 статті 89 Податкового кодексу України та згідно витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна на запит органу державної влади, зареєстровано 29 січня 2009 року за № 22429259, від 13 квітня 2009 року за № 23193981, від 29 вересня 2011 року № 33149237 обтяження рухомого майна згідно актів опису від 30 грудня 2008 року № 18, № 19 та від 15 вересня 2011 року № 27. Згідно бази даних податкового органу за відповідачем не має відкритих розрахункових рахунків.
Відповідно до вимог пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Ухвалою суду від 11 грудня 2012 року прийнято та приєднано до матеріалів справи заяву Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби від 11 грудня 2012 року № 15319/10 про зміну позовних вимог у справі № 2а/1270/8865/2012 за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до відкритого акціонерного товариства «Рембуд» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі (арк. справи 74).
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги, з урахуванням заяви від 11 грудня 2012 року № 15319/10, підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові, та просив надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість на суму 35287,63 грн., з яких 33593,52 грн. - основний платіж, 1684,00 грн. - штрафні санкції, 10,11 грн. - пеня, за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином (56, довідковий лист). На адресу Луганського окружного адміністративного суду за закінченням терміну зберігання 26 листопада 2012 року та 04 грудня 2012 року повернулись поштові відправлення із судовими повістками, направлені на адресу відповідача (арк. справи 58-59, 62-63). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.
Відкрите акціонерне товариство «Рембуд» як платник податків знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 21 квітня 2011 року № 89 (арк. справи 17).
Відповідно до вимог статті 2 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (який був чинним до 01 січня 2011 року) відкрите акціонерне товариство «Рембуд» було зареєстроване платником податку на додану вартість з присвоєнням індивідуального податкового номеру 133978612340.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства з 01 січня 2011 року регулює Податковий кодекс України.
До набрання чинності Податковим кодексом України спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним до 01 січня 2011 року).
Пунктами 1, 2, 3 частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування» (який був чинним до 01 січня 2011 року) передбачені обов'язки платників податків і зборів (обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до підпункту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (який був чинним до 01 січня 2011 року) податковим періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Законом, календарний квартал, з урахуванням того, що: якщо особа реєструється платником податку з дня іншого, ніж перший день календарного місяця, першим податковим періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; якщо податкова реєстрація особи анулюється у день інший, ніж останній день календарного місяця, то останнім податковим періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Підпунктом «а» підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
У відповідності із підпунктом «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
02 грудня 2010 року посадовою особою державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість відкритого акціонерного товариства «Рембуд», наданої за ІV квартал 2008 року, результати якої оформлено актом від 02 грудня 2010 року за № 1979/160 (арк. справи 18). За результатами перевірки встановлено порушення абзацу «19» пункту 9.8 статті 9 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», у звязку з чим виявлено, що на дату анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, а саме, станом на 12 березня 2010 року, підприємство протягом 2009-2010 років не звітувало. Балансова вартість основних засобів по останній декларацій з податку на прибуток складає 168410,00 грн., а також платником податку не нараховано умовний продаж та не збільшено суму своїх податкових зобовязань за наслідками податкового періоду, І квартала 2010 року, протягом якого відбулося таке анулювання у розмірі 33682,00 грн.
На підставі акта про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість від 02 грудня 2010 року за № 1979/160 за порушення підпункту «а» підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та підпункту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість», відповідачу згідно з підпунктом «б» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковим повідомленням-рішенням від 30 грудня 2010 року № 0043201510/0 збільшено суму податкового зобов'язання за платежем «податок на додану вартість» у загальному розмірі 35366,00 грн., у тому числі 33682,00 грн. - за основним платежем, 1684,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (арк. справи 18, 19).
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано 31 січня 2011 року уповноваженою особою відкритого акціонерного товариства «Рембуд», про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. справи 20, 20 на звороті).
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно із підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» регламентовано, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську від 30 грудня 2010 року № 0043201510/0 відповідач ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував, тому визначені ним податкові зобов'язання згідно із підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» вважаються узгодженими у день отримання платником податків податкового повідомлення-рішення, тобто, - 31 січня 2011 року.
В порушення вимог підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» сума податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення відповідачем не сплачена.
Відповідно до підпунктів 16.1.1 та 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 Відповідно до підпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені згідно із підпунктом 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» розпочинається:
- при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом;
- при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.
Пеня відповідно до підпункту 16.4.1 пункту 16.4 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Згідно із пунктом 3.7 розділу 3 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 11 червня 2003 року № 290 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 червня 2003 року за № 522/7843 (яка була чинною до 01 січня 2011 року), якщо платник податків не сплачує пеню разом зі сплатою податкового боргу (його частини) або не визначає її окремо у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеної пропорції), то податковий орган у день надходження від органу державного казначейства інформації про зарахування коштів до бюджету, яка надається відповідно до вимог Порядку взаємодії між органами Державного казначейства України та державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами, затвердженого наказом Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України від 25 квітня 2002 року № 74/194 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 травня 2002 року за № 436/6724, самостійно здійснює розподіл такої сплаченої суми на суму, що спрямовується на погашення такого податкового боргу (його частини), та суму, що спрямовується на погашення пені, нарахованої на суму такого погашеного податкового боргу (його частини).
Відповідно до пункту 3.8 розділу 3 вищезазначеної Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, у випадку, зазначеному у пункті 3.7 цієї Інструкції, сума, що спрямовується на погашення наявної у платника податків пені, розподіляється структурним підрозділом адміністрування облікових показників та звітності податкового органу в автоматичному режимі за допомогою алгоритму, що визначає питому вагу такої пені у загальній сумі податкового боргу.
Як вбачається з облікової картки відповідача, за несвоєчасне погашення податкового зобов'язання з податку на додану вартість у відповідності до вимог підпункту 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» відповідачу нарахована пеня, несплачений залишок якої на дату судового розгляду та вирішення адміністративної справи складає 10,11 грн. (арк. справи 70-71).
Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначених положень Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» державною податковою інспекцією в Жовтневому районі у м. Луганську відкритому акціонерному товариству «Рембуд» було надіслано першу податкову вимогу від 05 травня 2008 року № 1/547 та другу податкову вимогу від 12 серпня 2008 року № 2/1128, які на підставі підпункту 5.8.3 пункту 5 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 03 липня 2001 року № 266 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 липня 2001 року за № 595/5786 (який був чинним до 01 січня 2011 року), були розміщені на дошці оголошень державної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганську, про що свідчать акти відповідно від 12 червня 2008 року б/н та від 14 жовтня 2008 року б/н щодо неможливості вручення податкових вимог у зв'язку з незнаходженням платника податків за юридичною адресою (арк. справи 30, 30 на звороті, 31, 31 на звороті).
Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Стягнення коштів та продаж інших активів платника податків провадяться не раніше тридцятого календарного дня з моменту надіслання йому другої податкової вимоги.
Стягнення безготівкових коштів здійснюється шляхом надіслання банку (банкам), обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини, а при стягненні готівкових коштів - у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.
14 листопада 2008 року державною податковою інспекцією в Жовтневому районі у м. Луганську відносно відкритого акціонерного товариства «Рембуд» прийнято рішення № 218 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу та складено акти опису активів, самостійно виділених платником податків для продажу, від 30 грудня 2008 року за №№ 18, 19 (арк. справи 32, 33, 34).
29 січня 2009 року та 13 квітня 2009 року відповідно за реєстраційним номером 8411710 та 8638301 в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстрована податкова застава активів відкритого акціонерного товариства «Рембуд» згідно з актами опису від 30 грудня 2008 року №№ 18, 19 (арк. справи 37, 38).
Але зазначені заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідача.
Статтею 7 Закону України від 23 грудня 2010 року № 2857-VI «Про Державний бюджет України на 2011 рік», зокрема, установлено, що суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Продаж майна платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (підпункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі (абзац 2 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Згідно статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
У відповідності із пунктом 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (підпункт 89.1.1); несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу (підпункт 89.1.2).
З урахуванням положень статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому (пункт 89.2 статті 89 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 89.6 статті 89 Податкового кодексу України якщо майно платника податків є неподільним і його балансова вартість більша від суми податкового боргу, таке майно підлягає опису у податкову заставу у повному обсязі.
Згідно з пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Порядок застосування податкової застави органами державної податкової служби затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 24 грудня 2010 року № 1043 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за № 1438/18733.
Відповідно до вимог статті 89 Податкового кодексу України та Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 24 грудня 2010 року № 1043 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за № 1438/18733, державною податковою інспекцією в Жовтневому районі у м. Луганську прийнято рішення від 13 серпня 2010 року № 99 про опис майна відкритого акціонерного товариства «Рембуд» у податкову заставу та складено акт опису майна від 15 вересня 2011 року № 27 (арк. справи 35).
29 вересня 2011 року за реєстраційним номером 11663977 в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстрована поточна податкова застава відкритого акціонерного товариства «Рембуд» згідно з актом опису від 15 вересня 2011 року № 27 року (арк. справи 36).
Згідно довідки Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби б/д б/н розрахункові рахунки в установах банків та фінансових установах за відкритим акціонерним товариством «Рембуд» (код ЄДРПОУ 13397861) не рахуються (закриті) (арк. справи 16).
Оскільки перша податкова вимога від 05 травня 2008 року № 1/547 та друга податкова вимога від 12 серпня 2008 року № 2/1128 є чинними (доказів про відкликання або скасування податкових вимог суду не надано), суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про надання дозволу на погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 35287,63 грн. за рахунок майна, яке знаходиться в податковій заставі, дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Внаслідок того, що відкрите акціонерне товариство «Рембуд» станом на дату розгляду та вирішення справи податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 35287,63 грн. не сплатило, що підтверджується обліковою карткою відповідача (арк. справи 70-71), вимоги податкового органу про надання дозволу на погашення податкового боргу з податку на додану вартість в сумі 35287,63 грн. за рахунок майна, яке знаходиться в податковій заставі, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 11 грудня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 17 грудня 2012 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 16, 20, 87, 95, 102 Податкового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до відкритого акціонерного товариства «Рембуд» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, задовольнити повністю.
Надати Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби дозвіл на погашення податкового боргу відкритого акціонерного товариства «Рембуд» (ідентифікаційний код 13397861, місцезнаходження: 91005, м. Луганськ, вул. Фрунзе, буд. 107) з податку на додану вартість 35287,63 грн. (тридцять п'ять тисяч двісті вісімдесят сім гривень шістдесят три копійки) за рахунок майна, яке знаходиться в податковій заставі згідно актів опису майна від 30 грудня 2008 року № 18 (зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 29 січня 2009 року за реєстраційним номером 8411710), від 30 грудня 2008 року № 19 (зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 13 квітня 2009 року за реєстраційним номером 8638301), від 15 вересня 2011 року № 27 (зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 29 вересня 2011 року за реєстраційним номером 11663977).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 17 грудня 2012 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 25.12.2012 |
Номер документу | 28170893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні