Постанова
від 12.12.2012 по справі 2а/1270/8959/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2012 року Справа № 2а/1270/8959/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді: Кисельової Є.О.

при секретарі: Гапоновій І.В.,

за участю представників сторін:

від позивача: Кєліпова С.А.,

від відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Лутугинського районного центру зайнятості до Лутугинського районного комунального підприємства «Райсількомунгосп» про стягнення недоїмки в сумі 1318,71 грн. пені в сумі 68,10 грн. та розміру внесків строк сплати яких не настав у сумі 1065,37 грн.,

ВСТАНОВИВ:

14 листопада 2012 року Лутугинський районний центр зайнятості звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Лутугинського районного комунального підприємства «Райсількомунгосп» про стягнення недоїмки в сумі 1318,71 грн. пені в сумі 68,10 грн. та розміру внесків строк сплати яких не настав у сумі 1065,37 грн., в обґрунтування якого зазначив наступне.

В Лутугинському районному центрі зайнятості з 13.02.2000 року за №121800145 як страхувальник - роботодавець та платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язковго державного соціального страхування України на випадок безробіття зареєстроване Лутугинське районне комунальне підприємство «Райсількомугосп».

Внаслідок порушення законодавства України про страхування на випадок безробіття, відповідно до акту перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття №141 від 25.11.2009р., ЛРКП «Райсількомунгосп» загальна сума заборгованості складає 2452,18 грн., в тому числі недоїмка - 1318,71 грн., пеня -68,10 грн., строк сплати яких не настав -1065,37 грн. Рішенням Лутугинської районної ради від 22.05.2009 року №30/13 було прийнято рішення про припинення Лутугинського районного комунального підприємства «Райсількомунгосп» у зв'язку з ліквідацією». 3аява центром зайнятості була направлена до голови ліквідаційної комісії 11.03.2010 року. Дане рішення 26.10.2011 року було скасовано рішенням Районної ради №11/1, «Про припинення ЛРКП

«Райсількомунгосп», як таке, що не реалізоване, про що центру зайнятості стало відомо лише 01.10.2012 року.

У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позові, та заяву про зменшення суми позовних вимог до боржника ЛРКП «Райсількомунгосп» у якій зазначив, що зменшує розмір позовної вимоги на 1065,37 грн. та просив стягнути з відповідача заборгованість у сумі 1386,81 грн. у тому числі недоїмку у сумі 1318,71 грн. та пеню у сумі 68,10 грн.

Відповідач не з'явився. Поштові відправлення направлялись відповідачу за адресою: вул. Братів Гряник, 84, сел.. Жовте, Слов'яносербський район, Луганська область 93734, котра зазначена у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи. Однак поштові відправлення повернулися до суду з відміткою відділення поштового зв'язку - за зазначеною адресою не проживає, тобто ухвала не вручена адресату з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що відповідач належним чином був повідомлений про розгляд справи. Тому суд вважає можливим вирішення справи на підставі наявних в ній доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог з таких підстав.

З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"від 08.07.2010 року № 2464-VІ який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно ч. 5, 6 п. 7 Прикінцевих положень Закону України № 2464-VІ стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" діяв порядок, передбачений Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ.

Згідно зі ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення" державна служба зайнятості має право стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до державного фонду сприяння зайнятості населення.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління на випадок безробіття, провадження збору на акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості (ст. 12 Закону).

Згідно ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд має право застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону. Фонд зобов'язаний забезпечувати збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.

Статтею 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески, надавати виконавчій дирекції Фонду відомості в установленому порядку про сплату страхових внесків. Роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавця. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальників у безспірному порядку.

Пунктом 2 ст. 1 Закону України "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування"№ 2213-ІІІ від 11.01.2001 року встановлені розміри внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття:

- для роботодавців -1,6 відсотка суми фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату доходу (прибутку) за договорами цивільно-правового характеру та підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб;

- для найманих працівників, військовослужбовців -0,6 відсотка суми оплати праці, грошового забезпечення, що включає основну та додаткову заробітну плату, а також інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, які підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.

Відповідно до п.п. 5.6, 5.7 Інструкції про порядок обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 № 339, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2001 за № 30/5221, перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). У разу нестачі коштів на рахунку платника на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі, видача коштів на оплату праці і перерахування страхових внесків до Фонду проводяться у пропорційних сумах.

Згідно з абзацами 1, 2 ч. 1 ст. 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через розрахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

Згідно п.9.2 Інструкції, пеня обчислюється, виходячи з 120% відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк. Пеня на пеню не нараховується.

Відповідно до п.9.7 Інструкції, не сплачені в строк страхові внески, пеня і штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальника у судовому порядку відповідно до законодавства, п. 9.8 - строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується.

Судом установлено, що відповідач - Лутугинське районне комунальне підприємство «Райсількомунгосп» є платником страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття і зареєстровано у Лутугинському районному центрі зайнятості в якості платника вказаних страхових внесків. Сума заборгованості в розмірі 1318,71 грн. самостійно визначена відповідачем шляхом подання звіту «Розрахункова відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття» за 2009 рік до Лутугинського районного центру зайнятості.(а.с.16-17).

З 24.11.2009 по 24.11.2009 уповноваженою особою Лутугинського районного центру зайнятості проведено позапланову перевірку ЛРКП «Райсількомунгосп» з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.02.2007 до 24.09.2009, за результатами якої складено акт № 141 від 25.11.2009, яким встановлено, що сума недоїмки складає 1318,71 грн., пені -68, 10 грн. (а.с.10-11), який було підписано керівником ЛРКП «Райсількомунгосп» без заперечень.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідач не оскаржив результати проведення перевірки, прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків (недоїмку) в розмірі 1318,71 грн. та пень в сумі 68,10 грн. не сплатив.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Лутугинського районного центру зайнятості до Лутугинського районного комунального підприємства «Райсількомунгосп» про стягнення недоїмки в сумі 1318,71 грн. пені в сумі 68,10 грн. та розміру внесків строк сплати яких не настав у сумі 1065,37 грн. задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Лутугинського районного комунального підприємства «Райсількомунгосп» (код 01236851, місцезнаходження 92000 Луганська область, м. Лутугине, вул.. Леніна, 89, р/р 260089502 в ЛОД АППБ «Райффайзен Банк Аваль», МФО 304007) недоїмку по сплаті страхових внесків у розмірі 1318,71 (одна тисяча триста вісімнадцять гривень 71 копійка) грн. та пені в сумі 68, 10 грн. (шістдесят вісім гривень 10 копійок) на користь Лутугинського районного центру зайнятості (місцезнаходження: 92000, Луганська область , м. Лутугине, вул..Леніна, 89, р/р 37177971900170 ГУДКСУ у Лутугинському районі, МФО 804013, код 13392697).

Постанова суду може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 17 грудня 2012 року.

СуддяЄ.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2012
Оприлюднено25.12.2012
Номер документу28170897
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/8959/2012

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 30.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Постанова від 12.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 16.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні