ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/7377/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С.С.,
при секретарі - Вороніній І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" про стягнення штрафної санкції, -
В С Т А Н О В И В:
23 листопада 2012 року позивач прокурор м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" про стягнення штрафної санкції в сумі 5100 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за вчинені Публічним акціонерним товариством "Фармацевтичні препарати" правопорушення на ринку цінних паперів, зафіксовані у актах № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, за результатами розгляду справ про порушення на ринку цінних паперів винесено постанови про накладення санкції № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року на загальну суму 5100 грн. (1700 грн. за кожне правопорушення). Враховуючи, що відповідач добровільно не сплатив суму штрафних санкцій, позивач звернувся до суду про стягнення коштів у примусовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач у судове засідання не з'явився.
Повістка про виклик до суду, направлена відповідачу за адресою: 36039, Полтавська область, м. Полтава, вул. Фрунзе, 28, що внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, повернулася з відміткою поштової організації "адресат вибув".
Згідно із частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на викладене, відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи, що відповідач не прибув у судове засідання, про причини неприбуття суду не повідомив, клопотань про відкладення судового розгляду не подавав, суд приходить до висновку про необхідність розгляду даної справи за відсутності відповідача за наявними у справі матеріалами.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, прийшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що 19.06.2012 року Уповноваженою особою Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі статті 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 285 від 09.02.2012 року "Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" у відношенні Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" винесено та направлено відповідачу постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів вих. № 08/01/594 від 19.06.2012 року, вих. № 08/01/595 від 19.06.2012 року, вих. № 08/01/596 від 19.06.2012 року, якими порушено справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" щодо неподання регулярної річної інформації за 2011 рік до Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, не опублікування регулярної річної інформації за 2011 рік в одному з офіційних друкованих видань та нерозміщення регулярної річної інформації за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (стрічці новин) відповідно, прийнято справи до свого провадження та зобов'язано керівника або уповноваженого представника з'явитися для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 04 липня 2012 року (а.с. 4, 13, 22).
04.07.2012 року Уповноваженою особою Комісії на підставі статті 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 285 від 09.02.2012 року у відношенні Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" складено акти № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року (а.с. 6, 15, 24).
Актами про правопорушення на ринку цінних паперів № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року встановлено наступні порушення:
- неподання Публічним акціонерним товариством "Фармацевтичні препарати" регулярної річної інформації за 2011 рік до Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що є порушенням п. 1 гл. 1 розділу V та п. 1 гл. 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 (а.с. 6);
- не опублікування регулярної річної інформації за 2011 рік в одному з офіційних друкованих видань, що є порушенням п. 1 гл. 1 розділу V та п. 1 гл. 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 (а.с. 15);
- нерозміщення регулярної річної інформації за 2011 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (стрічці новин) відповідно, що є порушенням п. 1 гл. 1 розділу V та п. 1 гл. 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 1591 (а.с. 24).
04.07.2012 року Уповноваженою особою Комісії у відношенні Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" винесено постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів, якими розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 12.07.2012 року та постановлено направити відповідачу примірники актів про правопорушення на ринку цінних паперів № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року (а.с. 7, 16, 25).
Як вбачається із матеріалів справи, акти № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року та постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів вих. № 08/01/718 від 04.07.2012 року, вих. № 08/01/717 від 04.07.2012 року, вих. № 08/01/716 від 04.07.2012 року направлені відповідачу 04.07.2012 року рекомендованим поштовим відправленням, що підтверджується фіскальним чеком "Укрпошта" від 04.07.2012 року № 8389, копія якого наявна у матеріалах справи.
04.07.2012 за результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів Уповноваженою особою Комісії винесено:
- постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 63-ПО-1-Е, якою за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на відповідача накладено штраф в розмірі 1700 грн. (а.с.10);
- постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, якою за не опублікування інформації за 2011 рік на відповідача накладено штраф в розмірі 1700 грн. (а.с.19);
- постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 61-ПО-1-Е, якою зо нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на Публічне акціонерне товариство "Фармацевтичні препарати" накладено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. (а.с. 28).
Дані постанови 13.07.2012 року направлені на адресу відповідача рекомендованим поштовим відправленням, проте, повернуті поштовою організацією 16.07.2012 року з відміткою "адресат вибув" (а.с. 50-51).
Відповідачем не сплачено у добровільному порядку штрафи, визначені постановами Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року в загальній сумі 5100 грн., що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до положень статті 6 цього Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності професійних учасників ринку цінних паперів та саморегулівних організацій професійних учасників ринку цінних паперів, а також перевірки та ревізії діяльності емітентів щодо стану корпоративного управління та здійснення операцій з розміщення та обігу цінних паперів; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 9 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право: безперешкодно входити до підприємства, в установи, організації за службовим посвідченням та мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки; вимагати необхідні документи та іншу інформацію у зв'язку з реалізацією своїх повноважень; залучати за погодженням з відповідними центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевої влади та самоврядування, підприємствами та об'єднаннями їх спеціалістів, депутатів місцевих рад (за їх згодою) для проведення перевірок та ревізій; відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ставити питання перед органами Прокуратури України та Міністерством внутрішніх справ України про проведення розслідувань або інших заходів відповідно до чинного законодавства; вимагати в межах своєї компетенції в посадових осіб підприємств, установ, організацій надання письмових пояснень.
Відповідно до пункту 1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591, емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Пунктом 1 глави 7 розділу V цього Положення передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Згідно пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції:
- за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 1 статті 12 цього Закону встановлено, що штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії та уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Згідно положень розділу VІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 р. N 2272 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811, розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою.
Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.
Постанова за справою про правопорушення повинна містити вказівку про порядок та строк її оскарження.
Постанова за справою про правопорушення підписується уповноваженою особою, яка розглянула справу, та скріплюється гербовою печаткою.
Постанова за справою про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення.
Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів з дати її винесення.
Відповідно до частини 4, 5 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Ухвалою суду від 26.11.2012 року відповідачу було запропоновано надати письмові заперечення та докази в обґрунтування заперечень. Відповідачем не надано до суду доказів оскарження постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року.
Таким чином, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 63-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 62-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, № 61-ПО-1-Е від 04.07.2012 року, якими на Публічне акціонерне товариство "Фармацевтичні препарати" накладено штраф у загальному розмірі 5100 грн. в судовому порядку не оскаржені, а тому є обов'язковими для виконання.
Як вбачається із матеріалів справи, штрафні санкції в сумі 5100 грн. відповідачем в добровільному порядку до Державного бюджету України не сплачені.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов прокурора м. Полтави в інтересах держави в особі Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" про стягнення штрафної санкції задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Фармацевтичні препарати" (ідентифікаційний код 01973360) на користь Полтавського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штраф в загальній сумі 5100 грн. (п'ять тисяч сто гривень) на рахунок одержувача: код ЄДРПОУ УДКСУ у м. Полтаві Полтавської області 38019510 на р/р 31115106700002 в ГУДКСУ у Полтавській області, МФО 831019 (код ЄДРПОУ платника: 21081100;106).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 24 грудня 2012 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28171433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні