Львівський апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2012 р. Справа № 77720/09 /9104
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі :
головуючого судді: Ліщинського А.М.,
суддів: Запотічного І.І., Шавеля Р.М.
при секретарі судового засідання: Губач Х.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» на постанову Господарського суду Львівської області від 20 серпня 2009 року за позовом Державного агентства з ефективності та енергозбереження України до Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів,-
В С Т А Н О В И Л А:
26.03.2008 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про стягнення підвищеної плати за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів на суму 181228,28 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що його структурною одиницею є територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Львівській області, яким під час комплексної перевірки використання паливно-енергетичний ресурсів встановлено факти нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушення інших вимог раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів, тобто нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, що відповідно до п.«є» ст.27 Закону України «Про енергозбереження» від 01.07.1994 року №74/94-BP є порушенням законодавства про енергозбереження і тягне за собою передбачену законодавством відповідальність. Вказує, що встановлені факти нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів № 18-13/74 від 13.12.2007р. Згідно з висновком вищезазначеного акта перевірки відповідача, сумарні нераціональні перевитрати ПЕР разом складають 181228,28грн. (розмір підвищеної плати). Зазначає, що на підставі цього акта перевірки, застосовано підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів, згідно з чинним законодавством, розмір підвищеної плати передбачений постановою Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві» від 02.09.1993 № 699.
Постановою Господарського суду Львівської області від 20 серпня 2009 року адміністративний позов державної інспекції з енергозбереження задоволено. Стягнуто з Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» в дохід державного бюджету 181228,28 грн. підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів.
Відповідач постанову оскаржив, не погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права та є незаконною, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.
В апеляційній скарзі покликається на те, що Постановою позивача №18-13/41 від 17.12.2007 року було вирішено застосувати до нього подвійну плату за перевитрати електричної енергії в обсязі 272797,526 кВт г, за рахунок відхилення коефіцієнта потужності від величини нормативного значення в електромережах внаслідок недостатньої компенсації реактивної потужності, та не проведення компенсації реактивної потужності. Розмір даної подвійної плати складає 181 228,28 грн. Вказує, що він не погодився із вказаною постановою, тому звернувся в Господарський суд Львівської області з позовом про скасування постанови. Постановою Господарського суду Львівської області по справі №16/39А від 26.06.2009 року було вирішено відмовити йому у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що на вказане рішення ним була подана апеляційна скарга, а відтак вказане рішення не набрало законної сили, а тому вважає, що господарським судом Львівської області було завчасно відновлено провадження у справі №13/62 та винесено рішення про стягнення підвищеної плати. Зазначає, що ним оскаржується сам факт законності винесення постанови №18-13/41 від 17.12.2007 року, а тому заперечує проти сплати підвищеної плати за нераціональне використання газу та паливно-енергетичних ресурсів. У зв'язку з наведеним вважає рішення в частині стягнення 181228,28 грн. невірним.
Ухвалою від 22.03.2012 року зупинено провадження у справі до набрання законної сили постановою Львівського апеляційного адміністративного суду по справі № 56659-09.
Ухвалою суду про процесуальне правонаступництво замінено відповідача Державної інспекції з енергозбереження по Львівській області на його правонаступника Державного агентства з ефективності та енергозбереження України.
У ході апеляційного розгляду представник апелянта Трофимчук О.В. надала пояснення та просить задовольнити апеляційну скаргу.
Представники позивача Когут Р.Й. та Саджениця В.М. у ході апеляційного розгляду надали пояснення та просять відхилити апеляційну скаргу.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши підстави апеляційної скарги, вважає за необхідне її задовольнити частково з наступних підстав.
Структурною одиницею Державної інспекції з енергозбереження є територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Львівській області (правонаступник Державного агентства з ефективності та енергозбереження України), яким під час комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів встановлено факти нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів з систематичним перевищенням стандартизованих енергетичних рівнів та порушення інших вимог раціонального використання та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурсів, тобто нераціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, що відповідно до п."є" ст. 27 Закону України «Про енергозбереження» є порушенням законодавства про енергозбереження і тягне за собою передбачену законодавством відповідальність.
Відповідно до п. "є" ст. 11 Закону України "Про енергозбереження" економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін і тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
Встановлені факти нераціонального (неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів № 18-13/74 від 13.12.2007р.
Такі висновки суду першої інстанції, на переконання колегії суддів, частково відповідають фактичним обставинам справи та нормам матеріального права.
Спірні правовідносини у даній справі регулюються Законом України «Про енергозбереження».
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.2000 № 1039 "Питання Державної інспекції з енергозбереження" з подальшими змінами і доповненнями, Державна інспекція з енергозбереження є урядовим органом державного управління, яка відповідно до законодавства виконує контрольно-наглядові функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів і є суб'єктом владних повноважень.
Наказом Державного комітету України з енергозбереження від 04.08.2000 №64 «Про затвердження Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.09.2000р. за №653/4874, визначений механізм накладення та стягнення підвищеної плати.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про енергозбереження» суб'єктами правового регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюється проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві тощо, соціальній сфері та побутовій, а також у сфері міждержавного та міжнародного співробітництва.
Відповідно до п. "є" ст. 11 Закону України «Про енергозбереження» економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін і тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, що встановлені факти нераціонального (неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів № 18-13/74 від 13.12.2007р.
Згідно з висновком вищезазначеного акта перевірки Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго», сумарні нераціональні перевитрати ПЕР разом складають 181228,28 грн. (розмір підвищеної плати).
Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Львівській області, на підставі вищезазначеного акта перевірки, застосовано підвищену плату за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів, згідно з чинним законодавством.
Розмір підвищеної плати передбачений постановою Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві» від 02.09.1993 № 699.
В розділі II вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України зазначено, що споживач сплачує за річний обсяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурсів у двократному розмірі встановленої на них ціни. Плата вноситься одразу після обстеження підприємства Державною інспекцією з енергозбереження.
Відповідно до п.п.16,17 «Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання» Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго» повинно було внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування. У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в судовому порядку.
Колегія суддів зазначає, що постановою господарського суду Львівської області від 23.06.09р. у справі №16/39А, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 13.06.2012 р. відмовлено ЛМКП «Львівтеплоенерго» у скасуванні постанови територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Львівській області №18-13/41 від 17.12.07р. про сплату підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів.
За таких обставин справи, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, оскільки вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм у оскаржуваному судовому рішенні належну правову оцінку, відтак подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Відповідно до ст..94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Згідно рішення суду помилково стягнуто з Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» в дохід державного бюджету 1700 грн. судового збору.
Відповідно до ст. 202 КАС України суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та ухвалює нове, коли має місце неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність таких обставин, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи чи питання.
Судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги частково являються суттєвими і частково складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 160 ч.3, 195, 196, 198 п.3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Львівського міського комунального підприємства «Львівтеплоенерго» задовольнити частково, а постанову Господарського суду Львівської області від 20 серпня 2009 року у справі №13/62А скасувати в частині стягнення судових витрат та прийняти нову постанову в цій частині.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного агентства з ефективності та енергозбереження України судові витрати в розмірі 1700 гривень.
В решті постанову суду залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 24.12.2012 року.
Головуючий суддя А.М.Ліщинський
Судді І.І.Запотічний
Р.М.Шавель
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2012 |
Оприлюднено | 26.12.2012 |
Номер документу | 28178993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні