4/279-06-7035А
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
УХВАЛАІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" листопада 2006 р. Справа № 4/279-06-7035А
Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючого Ліпчанської Н.В.
Суддів Андрєєвої Е.І.
Мацюри П.Ф.,
При секретарі Федорові В.А.
за участю представників сторін:
Від позивача - Кузнєцова О.В., довіреність № 13-254, дата видачі : 06.02.06; Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області;
Від позивача - Громова О.А., довіреність № 13-84, дата видачі : 18.01.06; Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області;
Від відповідача - Коротич О.Ю., довіреність № 2249, дата видачі : 19.10.06; Одеська філія ВАТ "Укртелеком" в особі Іванівський Центр електрозв'язку №2 Одеської філії ВАТ "Укртелеком";
Від відповідача - Дмитренко Н.Я., довіреність № 750 юр, дата видачі : 06.10.06; Одеська філія ВАТ "Укртелеком" в особі Іванівський Центр електрозв'язку №2 Одеської філії ВАТ "Укртелеком";
Від відповідача - Чумак О.В., довіреність № 2250, дата видачі : 19.10.06; Одеська філія ВАТ "Укртелеком" в особі Іванівський Центр електрозв'язку №2 Одеської філії ВАТ "Укртелеком";
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ВАТ „Укртелеком” в особі Іванівського Центру електрозв'язку № 2 Одеської філії ВАТ „Укртелеком”
на постанову господарського суду Одеської області від 08.09.2006 р.
у справі № 4/279-06-7035А
за позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області
до ВАТ „Укртелеком” в особі Одеської філії ВАТ „Укртелеком”
про стягнення 1 192,32 грн.
ВСТАНОВИВ:
12.07.2006р. Державна інспекція з контролю за цінами ( далі Інспекція) звернулась до господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з ВАТ „Укртелеком” в особі Одеської філії ВАТ „Укртелеком”( далі Укртелеком) в дохід державного бюджету 1192,32 грн., які складаються з 397,44 грн. необґрунтовано отриманої виручки та 794,88 грн. штрафу. Вимоги позивача мотивовані тим, що відповідач при розрахунках з КП редакцією газети „Слава хлібороба” припустився порушення п. 44,46 ст.5 р. 1 наказу Державного комітету зв'язку та інформатизації України від 05.04.04р. та стягував з останнього завищену абонентну плату за користування 4 основними телефонними апаратами.
В поясненнях на позов, відповідач вимоги Інспекції не визнає, посилаючись на відсутність в особовій справі абоненту даних про внесення КП РГ „Слава хлібороба” до державного реєстру видавництв, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції, що дає право не застосовувати до нього тарифів для бюджетних установ.
Постановою господарського суду Одеської області від 08.09.2006р. (суддя Літвінов С.В.) позов задоволений в повному обсязі. Ухваливши таке рішення, суд взяв до уваги акт перевірки № 000187 від 24.03.2006р., якою встановлено отримання відповідачем додаткової виручки в сумі 397,44 грн., що тягне за собою нарахування штрафних санкцій у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки на підставі ст. 14 Закону України „Про ціни та ціноутворення”.
Не погодившись з зазначеним судовим рішенням, Укртелеком оскаржив його в апеляційному порядку. У скарзі ставиться питання про скасування постанови, як такої, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Обґрунтовуючи свою позицію скаржник посилається на те, що надання підприємствам телефонних послуг за бюджетними тарифами здійснюється з моменту подання ними документів, що підтверджують їх право на це. На період перевірки та до теперішнього часу, абонент –РГ „Слава хлібороба” вказані документи так і не надав. Крім того, в доповненні до апеляційної скарги, поданому 06.11.2006р., скаржник зазначає, що оскільки позов подано до Одеської філії ВАТ „Укртелеком”, яка не є юридичною особою, він не може бути розглянутий в порядку адміністративного судочинства.
Заперечуючи проти доводів апеляційної скарги, Інспекція вважає, що для підтвердження фактичного здійснення відповідної діяльності достатньо інформації, наданої в довідці про внесення в ЄДРПОУ, а тому просить залишити скаргу без задоволення, а постанову місцевого господарського суду без змін.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази які мають значення для справи, суд встановив наступне.
Для перевірки формування та застосування тарифів на послуги зв'язку у період з 01.02.2005р. по 01.02.2006р., 17,20-24.03.2006р. Інспекцією проведено перевірку Комінтернівського цеху електрозв'язку № 5 Іванівського Центру електрозв'язку № 2, що є структурним підрозділом ОФ ВАТ „Укртелеком” . За результатами перевірки встановлено, що відповідачем при розрахунках з РГ „Слава хлібороба” необґрунтовано стягувалась завищена абонентна плата за користування 4 телефонними лініями у розмірі 19,80 грн. замість 12,60 грн., за 1 паралельний телефон –в розмірі 11,88 грн. замість 7,56 грн. Загалом сума необґрунтовано отриманої виручки склала 397,44 грн. (а.с.6-9)
На підставі акту про проведену перевірку № 000187 від 24.03.2006р. позивачем прийнято рішення № 154 від 26.04.2006р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 397,44 грн. необґрунтовано отриманої виручки та штраф у сумі 794,88 грн. Дане рішення разом з претензією № 13-905 від 27.04.2006р. направлено відповідачу для виконання у 10-дений термін.(а.с10-12)
ВАТ „Укртелеком” в особі Одеської філії ВАТ „Укртелеком” вказане рішення не виконав, що спричинило звернення Інспекції до господарського суду з відповідним позовом.
Задовольняючи позов у повному обсязі місцевий господарський суд виходив з того, що відповідно п.1.6. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій вказані в рішеннях суми перераховуються суб'єктами господарювання –порушниками за належністю самостійно, а у разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються через господарський суд.
Судова колегія підтримує позицію суду першої інстанції та зазначає наступне.
Згідно з п.1.4. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами держконтролю за цінами підставою для застосування економічних санкцій та необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється порядку встановлення цін та тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Наказом Держкомзв'язку та інформації України від 05.04.04р. № 69 „Зміни та доповнення до наказу Держкомзв'язку та інформації України від 07.06.02р. № 120” передбачено, що державні та комунальні телерадіоорганізації, редакції державних і комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об'єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв'язку, що їх розповсюджують, користуються послугами поштового, телеграфного і телефонного зв'язку в порядку та за тарифами, встановленими для бюджетних організацій на підставі документа чи належним чином завірених копій, що підтверджують фактичне здійснення відповідної діяльності.(а.с.13-14)
Як вбачається з типового договору № 2-5-25 від 24.09.2004р. про надання послуг електрозв'язку, укладеного між відповідачем та РГ „Слава хлібороба” основним видом діяльності останнього вказано –„ редакції та видавництво”. (а.с.15-19)
З наведеного, судова колегія робить висновок, що відповідач був обізнаний про основний вид діяльності абоненту та повинен був у відповідності до наказу Держкомзв'язку та інформації України від 05.04.04р. № 69 надавати йому послуги за бюджетними тарифами.
За таких обставин висновок Інспекції про додатково отриману ВАТ „Укртелеком” виручку обґрунтований, а заперечення відповідача спростовуються матеріалами справи.
Стаття 14. Закону України „ Про ціни і ціноутворення” передбачає відповідальність за порушення державної дисципліни цін. Вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету, залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад, стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.
Порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами визначений відповідною Інструкцією, розробленою відповідно до вимог Закону України "Про ціни і ціноутворення", постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року N 1819 та інших законодавчих актів, які визначають порядок формування, установлення та застосування цін (тарифів) і встановлюють відповідальність за його порушення, та затвердженою Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.01 N 298/519.
Пунктами 1.3.; 1.4. Інструкції визначено, що необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю. Підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки, в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.
Відповідно до п. 1.6. Інструкції, необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що при розгляді справи місцевий господарський суд дотримався норм матеріального законодавства, а тому підстав для скасування ухваленого ним рішення не вбачається.
Керуючись ст.ст.185, 195, 196, 198, 200, 205,206, 254 КАС України, суд
ухвалив:
Апеляційну скаргу ВАТ „Укртелеком” в особі Іванівського Центру електрозв'язку № 2 Одеської філії ВАТ „Укртелеком” залишити без задоволення
Постанову господарського суду Одеської області від 08.09.2006 р. у справі № 4/279-06-7035А залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з дня її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом одного місяця до Вищого адміністративного суду України
Головуючий суддя Н.В.Ліпчанська
Судді: Е.І.Андрєєва
П.Ф.Мацюра
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 281803 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Ліпчанська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні