cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
І м е н е м У к р а ї н и
14 серпня 2012 р. Справа 8/36/2012/5003
Господарський суд Вінницької області в складі
головуючого судді Грабика В.В.,
при секретарі судового засідання Хоменко С.І.,
розглянувши в приміщенні суду справу
за участю представників сторін:
прокурор : Кислов Ю.А. (посвідчення №226 від 19.10.209 р.)Вінницький міжрайонний природоохоронний прокурор Вінницької області;
від позивача: Головчук С.В. - за довіреністю;
від відповідача : Притуляк І.Ю. - (посвідчення №521 від 2010 р.) сільський голова;
за позовом : Вінницького міжрайонного природоохоронного прокурора (21010, м. Вінниця, вул. Космонавтів,26) в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 34939477, 21100, м. Вінниця, вул. 600-річчя, 19)
до :Дружелюбівської сільської ради (22450, с. Дружелюбівка, вул. Леніна, 55, Калинівський район, Вінницька область)
про стягнення коштів, -
ВСТАНОВИВ :
В господарський суд Вінницької області 17.07.2012 р. звенувся Вінницький міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Вінницькій області з позовом до Дружелюбівської сільської ради про стягнення 1 724,55грн. у відшкодування шоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Позов обґрунтовано наступним.
Спеціалістами державної екологічної інспекції у Вінницькій області 11.08.2011 р. проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Дружелюбівською сільською радою Калинівського району. Перевіркою встановлено, що Дружелюбівська сільська рада здійснює забір води із криниці, використовуючи технічний пристрій - електричний водяний насос без оформлення дозволу на спецводокористування. Також, на водозаборі водомірний пристрій не встановлено, первинний облік забору вод не ведеться, що є порушенням права державної власності на воду та порушенням вимог ст. 44 Водного кодексу. За результатами перевірки спеціалістами державної екологічної інспекції у Вінницькій області складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 11.08.2011 року та внесено припис № 32 голові Дружелюбівської сільської ради з вимогою оформлення дозволу на спецводокористування. За допущене порушення закону постановою № 03/18 від 19.08.2011р. голову Дружелюбівської сільської ради притягнуто до адміністративної відповідальності та накледно штраф у розмірі 850 грн. відповідно до ст. 48 КУпАП. Внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів державі завдані збитки в сумі 1724,55 грн.. Розрахунок розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів проведено відповідно до «Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів», затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009 за № 389 та зареєстрованої в Мін'юсті 14.08.2009 за № 767/16783. В добровільному порядку зазначену вище суму завданих збитків керівництвом Дружелюбівської сільської ради не відшкодовано. Зазначені обставини й стали підставою звернення до суду.
Ухвалою суду від 18.07.2012 р. порушено провадження у справі № 8/36/2012/5003 з призначенням до розгляду в судовому засіданні на 14.08.2012р..
В судовому засіданні 14.08.2012 р. прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі з підстав та за обставин, вказаних в позові.
В судовому засіданні 14.08.2012 р. представник відповідача позовні вимоги визнала в повному обсязі.
При розгляді справи судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
11.08.2011 р. державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища у Вінницькій області Кравчуком В.Ф. у присутності сільського голови Притуляк Інги Юріївни проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Дружелюбівською сільською радою. В ході перевірки встановлено наступне. Для забезпечення водою дитячого садка Дружелюбівська сільська рада здійснює спеціальне водокористування із криниці, яка рахується на її балансі. Забір води здійснюється із використанням технічного пристрою - електричного водяного насоса. В порушення ст. 44, 49 Водного кодексу України дозвіл на спеціальне водокористування відсутній. На водозаборі водомірний пристрій не встановлено, первинний облік забору вод не ведеться, що є порушенням ст. 44 Водного кодексу України. Згідно довідки від 11.08.2011 р № 01-09-199 Дружелюбівська сільська рада самовільно без дозволу на спеціальне водокористування використала 40,3 м 3 підземних вод (а.с.9-10).
11.08.2011 р. виконавчим комітетом Дружелюбівської сільської ради Калинівського району Вінницької області видано довідку №01-09-199 від 11.08.2011 р. про те, що забір води на забезпечення роботи дитячого садка здійснюється із криниці, яка розташована на його території. За період з 19.12.2010 р. по 31.12.2010 р. було використано 1,9 м куб. підземних вод, з 01.01.2011 р. по 11.08.2011 р. використано 38,4 м. куб. води. В період до 19.12.2010 року дитячий садок не працював вісім років (а.с.14).
Приписом № 32 від 11.08.2011 р. від 29.10.2010 р. сільського голову Дружелюбівської сільської ради Притуляк Інгу Юріївну зобов'язано, окрім іншого, негайно отримати дозвіл на спеціальне водокористування. Про виконання припису повідомити не пізніше 3 днів після закінчення встановленого терміну виконання кожного пункту припису до Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (а.с.11.).
За результатами перевірки державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища у Вінницькій області, головним спеціалістом відділу екологічного контролю за використанням і охороною земель та надр Кравчуком В.Ф. 15.08.2011 р. складено протокол про адміністративне правопорушення № 013031 стосовно голови Дружелюбівської сільської ради Калинівського району Притуляк Інги Юріївни за ст.ст. 48, 82 КУпАП, ст.110 Водного кодексу за здійснення спеціального водокористування без відповідного дозволу при забезпеченні водою дитячого садочка, що є порушенням вимог ст.ст. 44,49 Водного кодексу України. В протоколі порушник зазначив про те, що порушення визнає, дозволи будуть отримані при наявності коштів у місцевому бюджеті (а.с.12).
На підставі вищевказаного протоколу старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища у Вінницькій області Сокрутою В.В. 19.09.2011 р. винесено постанову № 03/178 , якою голову Дружелюбівської сільської ради Притуляк Інгу Юріївну визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.82 КУПАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 850 грн.. У постанові міститься відмітка про направлення порушнику копії постанови 19.08.2011р. за №3635/03 (а.с.13).
Згідно письмового розрахунку, зробленого позивачем на підставі п.23 "Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів", затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. №389, та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.08.2009 р. за №767/16783, загальний розмір збитків за самовільне використання водних ресурсів, про які йдеться в акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 11.08.2011р., становить 1 724, 55 грн .(а.с.15).
17.10.2011 р. Державною еклогічною інспекцією у Вінницькій області направлено голові Дружелюбівської сільської ради претензію №4486/03 від 17.10.2011р. з вимогою добровільно сплатити збитки в розмірі 1 724,55грн. та до 17.11.2011 р. надати копію квитанції про сплату (а.с.16).
Законом УРСР від 25.06.1991р. "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено наступне: відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів (ст.68 ч.2 п."з" ); підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України (ч.4ст.68); шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі (ст.69).
Водним кодексом України передбачено наступне: водокористування - використання вод (водних об'єктів) для задоволення потреб населення, промисловості, сільського господарства, транспорту та інших галузей господарства, включаючи право на забір води , скидання стічних вод та інші види використання вод (водних об'єктів) (ст.1); водокористувачі зобов"язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу (п.9 ч.1 ст. 44); спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб (ст. 48); спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу . Спеціальне водокористування є платним (ст. 49); відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування (п.6ч.3ст.110); підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. (ч.1ст.111); притягнення винних у порушенні водного законодавства до відповідальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування збитків, завданих ними внаслідок порушення водного законодавства (ч.3ст.111).
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Водним кодексом України передбачена можливість здійснення спеціального водокористування лише за наявності дозволу. Як вбачається з матеріалів справи, у відповідача на час здійснення превірки такий дозвіл був відсутній. Отже, в період часу з 19.12.2010 р. по 11.08.2011 р. відповідач здіснював спеціальне водокористування без спеціального дозволу, що є порушенням вимог чинного законодавства. Цей факт зафіксований в акті перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 11.08.2011р., приписі №32 від 11.08.2011р., протоколі про адміністративне правовопрушення від 15.08.2011р., постанові про накладення адміністративного стягнення №03/178 від 19.08.2011р.. Згідно положень ст.111 ВК України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України ... . Позивачем розрахунок розміру заподіяних відповідачем збитків за здійснення спеціального водокористування без відповідного дозволу проведений у відповідності з вимогами чинного законодавства. Відповідач не надав суду заперечень проти позову, та документів на підтвердження відшкодування збитків в добровільному порядку, в судовому засіданні позовні вимоги визнав. Виходячи з встановлених вище обставин справи та приписів чинного законодавства України, суд вважає обгрунтованою та такою, що підлягає задоволенню вимогу позивача про стягнення з відповідача збитків в розмірі 1 724,55грн. з розподілом судових витрат відповідно до ст.49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 4-2 - 4-5, 32-34, 43, 44, 49, 85, 86, 115 ГПК України, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Дружелюбівської сільської ради на користь Державної екологічної інспекції у Вінницькій області (місцевий бюджет Дружелюбівської с/р, Калинівського району, Вінницької області, 24062100, код ЄДРПОУ 37503268, банк: ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, р/р 33111331700228) збитки в сумі 1 724,55 грн..
3. Стягнути з Дружелюбівської сільської ради в доход Державного бюджету України судовий збір в сумі 1609,50 грн..
4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 14 серпня 2012 р.
Суддя Грабик В.В.
віддрук. прим.:
1 - до справи
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28212594 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Грабик В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні