cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
20.03.12р. Справа № 7/5005/1712/2012 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна корпорація "Січеслав", смт. Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області
до Марганецької міської ради, м. Марганець Дніпропетровської області
про зобов'язання вчинити певні дії
Суддя Коваль Л.А.
Представники:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: головний спеціаліст юридичного відділу Матвєєва Я.В., дов. б/н від 01.02.2011р.
СУТЬ СПОРУ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна корпорація "Січеслав" звернулось до господарського суду з позовом до Марганецької міської ради про зобов'язання останньої переукласти договір про закупівлю послуг за державні кошти від 26.12.2011р. № 61, укладений між Службою замовника ЖКП Марганецької міської ради і ТОВ "Багатопрофільна корпорація "Січеслав", із новоствореним Управлінням житлово-комунального господарства.
Позовні вимоги мотивовані обставинами укладення між позивачем, як переможцем конкурсних торгів з будівництва автострад, доріг, вулиць, злітно-посадкових смуг аеродромів -капітального ремонту покриття вул. Київської на ділянці від вул. Радянської до вул. Лермонтова у м. Марганець Дніпропетровської області, який проводила Служба замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради, та цією Службою договору № 61 про закупівлю послуг за державні кошти від 26.12.2011р. На виконання умов договору позивач у грудні 2011 року виконав будівельні роботи загальною вартістю 1 231 187, 84 грн., а Служба замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради, у свою чергу, у повному обсязі оплатила виконані роботи. Також, з метою подальшого виконання робіт за укладеним договором у січні 2012 року позивач здійснив закупівлю товару на загальну суму 418 541, 76 грн. Однак, 30.01.2012р. Служба замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради повідомила позивача про те, що припиняє своє функціонування шляхом її ліквідації відповідно до п. 4 рішення Марганецької міської ради від 03.11.2011р. "Про створення управління житлово-комунального господарства", у зв'язку з чим договір № 61 про закупівлю послуг за державні кошти від 26.12.2011р. вважається припиненим. Оскільки, на підставі вказаного вище рішення Марганецької міської ради створено нове підприємство - Управління житлово-комунального господарства, до повноважень якого входять всі повноваження ліквідованого підприємства -Служби замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради, а Марганецька міська рада є розпорядником державних коштів, за які здійснюється закупівля послуг у порядку, визначеному Законом України "Про здійснення державних закупівель", позивач вважає за можливе зобов'язати відповідача переукласти договір про закупівлю послуг за державні кошти від 26.12.2011р. № 61 із новоствореним Управлінням житлово-комунального господарства.
Представник позивача у судове засідання, призначене для розгляду справи, не з'явився. Про поважність причин неявки свого представника у судове засідання позивач суд не повідомив.
Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання за його місцезнаходженням згідно матеріалів справи (за адресою позивача, зазначеною ним у позовній заяві), оскільки господарським судом виконані вимоги частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України, що є достатньою підставою вважати про повідомлення позивача про час і місце розгляду справи. Зазначене узгоджується з правовою позицією Вищого господарського суду України з цього питання, наведеною у п. 3.9.1. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції".
Відповідач проти позову заперечує. Відповідач не вбачає підстав відповідати по зобов'язаннях Служби замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради, оскільки Служба замовника була самостійною юридичною особою та самостійно здійснювала власну господарську діяльність. До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Служби замовника в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією. Створене рішенням міської ради Управління житлово-комунального господарства не є правонаступником Служби замовника і не відповідає за його зобов'язаннями. Окрім того, в силу чинного законодавства України засновник юридичної особи не відповідає за її зобов'язаннями, територіальна громада не відповідає за зобов'язаннями створених нею юридичних осіб. За наведеного, на думку відповідача, відсутні жодні підстави для переукладення спірного договору із новоствореним Управлінням житлово-комунального господарства шляхом, у тому числі, вчинення Марганецькою міською радою відповідних дій.
У судовому засіданні 20.03.2012р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна корпорація "Січеслав" визнано переможцем конкурсних торгів, проведених замовником - Службою замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради, предмет закупівлі - будівництво автострад, доріг, вулиць, залізниць, злітно-посадкових смуг аеродромів (капітальний ремонт покриття вул. Київської на ділянці від вул. Радянської до вул. Лермонтова у м. Марганець Дніпропетровської області. Коригування).
26.12.2011р. Служба замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради (замовник) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна корпорація "Січеслав" (учасник) уклали договір № 61 про закупівлю послуг за державні кошти, за умовами якого учасник зобов'язується виконати зазначені у договорі роботи замовникові, а замовник -прийняти і оплатити послуги після надходження коштів на рахунок замовника.
Згідно договору виконанню підлягають роботи по капітальному ремонту покриття вул. Київської на ділянці від вул. Радянської до вул. Лермонтова у м. Марганець Дніпропетровської області. Коригування.
Загальна ціна договору становить 7 055 593, 06 грн., у тому числі ПДВ -1 175 932, 18 грн. У відповідності з кошторисом витрат, що визначені в договірній ціні, у тому числі вартість робіт, які підлягають виконанню у 2011 році складає 1 231 187, 84 грн., у тому числі ПДВ -205 197, 97 грн.
Оплата виконаних за договором робіт здійснюється за рахунок коштів замовника після фактичного надходження коштів, передбачених на дані роботи, з бюджету на рахунок замовника.
Невід'ємними частинами договору є договірна ціна та локальний кошторис.
З матеріалів справи вбачається, що протягом грудня 2011 року позивач виконував передбачені договором роботи, а Служба замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради їх приймала та оплатила.
Рішенням Марганецької міської ради № 454-27/VI від 03.11.2011р. "Про створення управління житлово-комунального господарства Марганецької міської ради" припинено функціонування юридичної особи Служби замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради шляхом її ліквідації (п. 4), а також створено Управління житлово-комунального господарства Марганецької міської ради з 01.01.2012р. (п. 1), затверджено положення про Управління (п. 2).
30.01.2012р., вих. № 503, Служба замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради повідомила позивача про прийняте міською радою рішення та про припинення укладеного нею з позивачем договору № 61 від 26.12.2011р.
Оскільки засновником як Служби замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради, так і Управління житлово-комунального господарства, є Марганецька міська рада, яка прийняла рішення про ліквідацію одного із зазначених та створення іншого з усіма повноваженнями ліквідованого, позивач вбачає підстави зобов'язати міську раду переукласти спірний договір з новоствореним Управлінням житлово-комунального господарства, що і є причиною спору.
Поняття зобов'язання та підстави його виникнення визначені статтею 509 ЦК України.
Зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку (ч. 1 ст. 509 ЦК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 173 ГК України господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Як в силу ст. 174 ГК України, так і ст. 11, ч. 2 ст. 509 ЦК України, однією з підстав виникнення зобов'язання є договір.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про здійснення державних закупівель" договір про закупівлю - договір, який укладається між замовником і учасником за результатами процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари за державні кошти.
За встановленими обставинами справи як замовником закупівлі робіт, передбачених договором № 61 від 26.12.2011р., так і стороною цього договору (замовником) є Служба замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради.
Отже, у зв'язку з укладенням позивачем зі Службою замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради договору № 61 про закупівлю послуг за державні кошти від 26.12.2011р., виключно між наведеними особами виникли певні зобов'язання, направлені на виконання умов договору.
Загальні умови припинення господарських зобов'язань передбачені ст. 202 ГК України. Господарське зобов'язання припиняється, зокрема, через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до ч. 3 ст. 205 ГК України господарське зобов'язання припиняється неможливістю виконання у разі ліквідації суб'єкта господарювання, якщо не допускається правонаступництво за цим зобов'язанням.
Аналогічні положення містить ст. 609 ЦК України.
Згідно з ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами (п. 1 ч. 1 ст. 110 ЦК України).
Також, відповідно до ч. 1 ст. 59 ГК України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
Відповідно до Положення про Службу замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради, затвердженого рішенням Марганецької міської ради № 711-28/V від 29.05.2008р., Служба замовника є виконавчим органом, що утворюється міською радою, є підконтрольною і підзвітною міській раді та підпорядковується виконавчому комітету і міському голові, утримується за рахунок коштів міського бюджету (п. 1 Положення).
Служба є юридичною особою, по своїм функціям і повноваження прирівнюється до самостійного відділу виконкому міської ради, має бюджетні рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням (п. 4 Положення).
Як встановлено вище, рішенням Марганецької міської ради № 454-27/VI від 03.11.2011р. припинено функціонування юридичної особи Служби замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради шляхом її ліквідації, створено Управління житлово-комунального господарства Марганецької міської ради з 01.01.2012р. та затверджено положення про Управління.
Відповідно до Положення про Управління житлово-комунального господарства Марганецької міської ради, Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, круглу печатку з зображенням Гербу України, кутовий штамп, особистий розрахунковий рахунок.
Як рішення Марганецької міської ради № 454-27/VI від 03.11.2011р., так і Положення про Управління житлово-комунального господарства Марганецької міської ради, не містять посилань про те, що Управління є правонаступником Служби замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 ЦК України).
Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності (ч. 7 ст. 59 ГК України).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.03.2012р. щодо Служби замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради внесено запис про припинення юридичної особи.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 16.03.2012р. запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією, щодо Служби замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради внесено 21.02.2012р., номер запису 1 228 111 0003 000260.
Внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про припинення Служби замовника житлово-комунальних послуг виконкому Марганецької міської ради в результаті її ліквідації, що не пов'язано з реорганізацією, є свідченням припинення цієї юридичної особи та відсутності підстав для застосування правонаступництва.
Відповідно, у зв'язку з припиненням юридичної особи є припиненими її зобов'язання, що виникли на підставі договору № 61 від 26.12.2011р.
Щодо заявлених позивачем вимог, направлених до Марганецької міської ради, слід зазначити також наступне.
В силу ст. 511 ЦК України зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи.
Умови договору № 61 від 26.12.2011р. відповідають наведеним вимогам. Договір не встановлює жодних обов'язків для Марганецької міської ради.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 96 ЦК України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями; учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов'язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами та законом.
Частиною першою статті 176 ЦК України передбачено, зокрема, що територіальні громади не відповідають за зобов'язаннями створених ними юридичних осіб, крім випадків, встановлених законом.
За наведеного, відсутні підстави для зобов'язання Марганецької міської ради переукласти спірний договір № 61 від 26.12.2011р., укладений між Службою замовника житлово-комунальних послуг Марганецької міської ради та позивачем, з новоствореним Управлінням житлово-комунального господарства.
Позовні вимоги заявлені неправомірно та не підлягають задоволенню.
Також, у зв'язку з встановленими вище обставинами справи, наведеними положеннями законодавства, суд відхиляє доводи позивача, якими обґрунтовані заявлені вимоги.
Відповідно до ст. 49 ГПК України понесені позивачем судові витрати у справі відносяться на позивача.
Керуючись ст.ст. 1, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
ВИРІШИВ:
В позові -відмовити повністю.
Судові витрати у справі віднести на позивача.
Суддя Л.А. Коваль
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до вимог ст. 84 ГПК України, - 23.03.2012р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2012 |
Оприлюднено | 27.12.2012 |
Номер документу | 28212911 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваль Любов Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваль Любов Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Коваль Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні