cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" грудня 2012 р.Справа № 5017/2829/2012
Позивач: Приватне акціонерне товариство "Київстар" в особі Одеської філії Приватного акціонерного товариства "Київстар"
Відповідач: Приватне підприємство "ОДЕССПЕЦСЕРВІС"
Про стягнення
Суддя Рога Н.В.
Представники:
Від позивача: Корнєєва К.М. - згідно довіреності №229 від 05.03.2012р.
Від відповідача: Дрогаєв І.Д. - директор
Суть спору: Позивач, Приватне акціонерне товариство "Київстар" в особі Одеської філії Приватного акціонерного товариства "Київстар" (далі - ПрАТ "Київстар"), звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Приватного підприємства (далі -ПП) "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" про стягнення неустойки у сумі 1 920 грн.
Представник позивача позовну заяву підтримує, наполягає на задоволенні позову.
Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
15 січня 2010р. між ПрАТ "Київстар" (Замовник) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Підрядник) був укладений Договір генерального підряду № 26067-29586, згідно якого Підрядник, зокрема, прийняв на себе зобов'язання по підключенню Абонентського обладнання до мережі Київстар та обслуговуванню Абонентів.
03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Оператор) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Дилер) був укладений Дилерський договір № 585/2011, згідно якого Дилер у порядку та на умовах, визначених цим Договором надає Оператору допомогу з продажу комунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам, просуває Телекомунікаційні Послуги Київстара серед потенційних Абонентів на території України, здійснює залучення Абонентів до користування Телекомунікаційними Послугами Київ стара на умовах, встановлених Оператором. Відповідно до п. 12.1 Договору він є чинним до 31.12.2012р.
Послуги Дилера включають пошук Абонентів для Оператора; Оформлення замовлень від потенційних Абонентів на підключення Телекомунікаційних Послуг Київстара для потенційних Абонентів та внесення таких замовлень в Систему Оператора через сайт Оператора; Ознайомлення потенційних Абонентів з можливостями та перевагами Телекомунікаційних Послуг Київстара шляхом розповсюдження через них відповідних інформаційних матеріалів (що стосуються Телекомунікаційних Послуг Київстара), які передані Оператором Дилеру, у відповідності до інструкцій Дилера.
Відповідно до п. 3.2.3 Договору Оператор зобов'язався сплачувати Дилеру винагороду у порядку, передбаченому Договором та додатками до нього.
Крім того, 03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Замовник) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Підрядник) був укладений Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці, яким сторони домовилися про встановлення особливих умов взаємодії щодо укладених між ними Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р. та Договору генерального підряду № 26067-29586 від 15.01.2010р. Пунктом 27 Договору Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці сторони домовилися, що його дія поширюється на відносини сторін з 01.10.2011р.
При цьому, за умовами нової редакції п. 6.2.5 Дилерського договору Дилер гарантує Оператору, що Абоненти, підключення яких до Телекомунікаційної мережі сталося внаслідок прямих зусиль /дій Дилера, не відключатимуться за власною заявою (ініціативою) або не будуть відключені Оператором від Телекомунікаційної мережі з підстав, передбачених Офертою та / або чинним законодавством України, упродовж 12 календарних місяців, наступних за місяцем підключення .
Згідно п. 2.2.14 Дилерського договору Дилер зобов'язався забезпечити дотримання і виконання гарантії, визначеної у п. 6.2.5 цього Договору.
Відповідно до нової редакції п. 7.2 Дилерського договору у випадку порушення Дилером свого обов'язку, визначеного у п. 2.2.14 цього Договору, Дилер зобов'язаний сплатити Оператору неустойку у розмірі 240 грн. за кожного Абонента щодо якого Дилером не буде дотримано гарантій, зазначених у п. 6.2.5 Договору. Зазначена неустойка сплачується Дилером на підставі виставленого Оператором рахунку-фактури на поточний рахунок Оператора у строк не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати виставлення Оператором відповідного рахунку-фактури на сплату неустойки.
Крім того, сторони виклали у новій редакції п. 2 додатку №4 Дилерського договору щодо порядку розрахунку та сплати винагороди Дилера. При цьому, ставка винагороди Дилера залежить від обсягу наданих Оператором послуг Абонентам, що були залучені Дилером, від тарифного пакету, за яким Абонент отримував від Оператора послуги та від джерела походження інформації про Абонента, та становить щодо Абонентів знайдених, залучених та підключених безпосередньо Дилером -від 15 до 30 %, а по Абонентам не знайденим, проте залученим та підключеним Дилером -7%.
Позивач у справі зазначає, що на підставі нарядів на підключення ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" було підключено Абонентів з особовими рахунками: №№ 4760921, 4908396, 46955179, 4729578, 4731159, 4733969, 4773395, 4690527, але у травні 2012р. зазначені Абоненти були відключені, у зв'язку з чим, на підставі умов Договору, відповідачу був виставлений рахунок-фактура на оплату неустойки у розмірі 1 920 грн.
Несплату відповідачем зазначеної суми неустойки позивач вважає порушенням своїх прав та охоронюваних законом інтересів, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду за захистом та просить суд стягнути з відповідача неустойку у розмірі 1 920 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що згідно ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. При цьому, не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом.
Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що підключення Абонентів №№ 4760921, 4908396, 46955179, 4729578, 4731159, 4733969, 4773395, 4690527 не було наслідком прямих зусиль Дилера, який відповідно до умов Дилерського договору має знайти Абонента для Оператора, оформити заявку від потенційного Абонента на підключення до Телекомунікаційних послуг Київстара та внести таку заявку в систему Оператора через сайт Оператора. За таких обставин, відповідач вважає, що гарантії Дилера розповсюджуються лише на заявки, внесені ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" до системи Оператора через сайт Оператора.
Розглянув матеріали справи, на підставі чинного законодавства України, суд доходить до такого висновку:
Згідно ст. 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 173 господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у томі числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію: передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо, або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Частиною 2 ст. 509 Цивільного кодексу України встановлено, що зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до частини 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення , зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України, відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Як вбачається з матеріалів справи, 03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Оператор) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Дилер) був укладений Дилерський договір №585/2011, згідно якого Дилер у порядку та на умовах, визначених цим Договором надає Оператору допомогу з продажу комунікаційних послуг Київстара потенційним Абонентам, просуває Телекомунікаційні Послуги Київстара серед потенційних Абонентів на території України, здійснює залучення Абонентів до користування Телекомунікаційними Послугами Київ стара на умовах, встановлених Оператором.
Крім того, 03 листопада 2011р. між ПрАТ "Київстар" (Замовник) та ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (Підрядник) був укладений Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці, яким сторони домовилися про встановлення особливих умов взаємодії щодо укладених між ними Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р. та Договору генерального підряду № 26067-29586 від 15.01.2010р. Пунктом 27 Договору Договір № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці сторони домовилися, що його дія поширюється на відносини сторін з 01.10.2011р.
При цьому, за умовами нової редакції п. 6.2.5 Дилерського договору Дилер гарантує Оператору, що Абоненти, підключення яких до Телекомунікаційної мережі сталося внаслідок прямих зусиль /дій Дилера, не відключатимуться за власною заявою (ініціативою) або не будуть відключені Оператором від Телекомунікаційної мережі з підстав, передбачених Офертою та / або чинним законодавством України, упродовж 12 календарних місяців, наступних за місяцем підключення.
Згідно п. 2.2.14 Дилерського договору Дилер зобов'язався забезпечити дотримання і виконання гарантії, визначеної у п. 6.2.5 цього Договору.
За приписами ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати свої зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Отже, між сторонами у справі на підставі Дилерського договору № 585/11 від 03.11.2011р., деякі умови якого було змінено Договором № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці від 03.11.2011р., виникли відповідні зобов'язання.
На підставі нарядів на підключення ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" було підключено Абонентів з особовими рахунками: №№4760921, 4908396, 46955179, 4729578, 4731159, 4733969, 4773395, 4690527.
Згідно нової редакції п. 2 додатку № 4 Дилерського договору щодо порядку розрахунку та сплати винагороди Дилера ставка винагороди Дилера залежить від обсягу наданих Оператором послуг Абонентам, що були залучені Дилером, від тарифного пакету, за яким Абонент отримував від Оператора послуги та від джерела походження інформації про Абонента, та становить щодо Абонентів знайдених, залучених та підключених безпосередньо Дилером -від 15 до 30 %, а по Абонентам не знайденим, проте залученим та підключеним Дилером -7%. Отже, у будь-якому випадку Оператор мав оплатити Дилеру - Підряднику винагороду щодо Абонентів підключених безпосередньо Дилером. Як вбачається з матеріалів справи, ПП "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" нараховувалась винагорода за підключення Абонентів до Телекомунікаційних послуг Київстара.
Але у травні 2012р. зазначені Абоненти були відключені, у зв'язку з чим, на підставі умов Договору, відповідачу був виставлений рахунок-фактура на оплату неустойки у розмірі 1 920 грн.
Відповідно до нової редакції п. 7.2 Дилерського договору, яка була узгоджена сторонами у Договорі № 26067-29586/585/11 про зміну умов співпраці від 03.11.2011р., у випадку порушення Дилером свого обов'язку, визначеного у п. 2.2.14 цього Договору, Дилер зобов'язаний сплатити Оператору неустойку у розмірі 240 грн. за кожного Абонента щодо якого Дилером не буде дотримано гарантій, зазначених у п. 6.2.5 Договору. Зазначена неустойка сплачується Дилером на підставі виставленого Оператором рахунку-фактури на поточний рахунок Оператора у строк не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати виставлення Оператором відповідного рахунку-фактури на сплату неустойки.
За таких обставин, позов ПАТ "Київстар" в особі Одеської філії є обґрунтованим, підтверджений матеріалами справи, тому підлягає задоволенню.
Судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача згідно ст.ст. 44, 49 ГПК України.
На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 44,49, 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовну заяву Публічного акціонерного товариства "Київстар" в особі Одеської філії - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства "ОДЕССПЕЦСЕРВІС" (м. Одеса, вул. Комітетська, 7/9, кв. 11, р/р 26005665682761 в Одеській обласній філії АКБ "Укрсоцбанк", МФО 328016, код ЄДРПОУ 33865593) на користь Публічного акціонерного товариства "Київстар" (м. Київ, Червонозоряний проспект, 51) в особі Одеської філії (м. Одеса, вул. Бугаївська, 3, р/р 26000010264201 в ПАТ "Альфа-Банк", МФО 300346, код ЄДРПОУ 250044056) неустойку у сумі 1 920 грн., витрати по сплаті судового збору у сумі 1 609 грн. 50 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 24 грудня 2012р.
Суддя Рога Н. В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 28.12.2012 |
Номер документу | 28227136 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Рога Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні