2а-13507/12/0170/14 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 11 грудня 2012 р. 11:05 Справа №2а-13507/12/0170/14 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., при секретарі судового засідання Цатурян С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Алушті АР Крим ДПС до Алуштинського міського благодійного фонду «Шерус» підтримки влаштування кримськотатарського народу про припинення юридичної особи, Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Алушті АР Крим ДПС (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Алуштинського міського благодійного фонду «Шерус» підтримки влаштування кримськотатарського народу (далі - відповідач) про припинення юридичної особи. Позов мотивовано ненаданням відповідачем більше року у податкову інспекцію документів фінансової звітності та декларацій, положеннями ч. 2 ст. 46 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців". Ухвалами суду від 30.11.2012 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і справу призначено до судового розгляду. Представник позивача у судове засідання не з'явився, направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. Відповідач у судове засідання не з'явився, явку уповноваженого представника не забезпечив про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином, причин неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи не надав. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі ст. 122, ст. 128 КАС України розглядати справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів. Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази у справі в їх сукупності, суд, ВСТАНОВИВ: Відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим 19.01.2004 року, ідентифікаційний код – 26486945. Згідно з довідкою ДПІ в м. Алуштіі АР Крим ДПС (а.с. 7), відповідач надавав останню податкову звітність за 1 півріччя 2009 року. Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що також підтверджується матеріалами справи (а.с. 6). Ст.1 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”передбачено, що благодійна організація - недержавна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих категорій осіб згідно з цим Законом. Ст. 5 Закону України “Про об'єднання громадян”встановлено, що законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього. Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством, яким для благодійних організацій є Закон України “Про благодійництво та благодійні організації”, та інші нормативно-правових акти, що регулюють благодійництво та благодійну діяльність (ст. 1 Закону України “Про об'єднання громадян”). Таким чином, дія Закону України “Про об'єднання громадян”поширюється лише на діяльність об'єднань громадян, визначених ч. 2 ст. 1 цього Закону (політична партія, громадська організація), до яких благодійні організації не відносяться. Відповідно до ст. 1 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”благодійною діяльністю є добровільна безкорислива діяльність організацій, що не передбачає одержання прибутків від цієї діяльності. Фінансова діяльність благодійної організації здійснюється відповідно до вимог законодавства України. Фінансова діяльність, спрямована на благодійництво, не розглядається як підприємницька або інша прибуткова діяльність (ст. 21 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”). Згідно із ст. 22 цього Закону контроль за діяльністю благодійних організацій, в тому числі і порядком використання ними майна та коштів, призначених для благодійної допомоги, здійснюється органами виконавчої влади відповідно до їх компетенції. Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі по тексту –ПК України) передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з п.п. 49.18. ст. 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців”дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців. Згідно з п. 1 ст. 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців”, юридична особа припиняється за судовим рішенням, прийнятим у випадках, передбачених законом. Ч. 2 ст. 38 вказаного Закону передбачає постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особі, зокрема у випадку неподання юридичною особою протягом року органам державної податкової службі податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Відповідач згідно зі ст. 71 КАСУ не надав доказів оформлення податкових декларацій, іншої звітності та відправлення цих матеріалів позивачу. Згідно п.п. 20.1.12 ПК України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Згідно п.п. 47.1.1. ст. 47 ПК України юридичні особи - платники податків несуть відповідальність в тому числі за неподання податкової звітності контролюючим органам, у випадках, передбачених законом. Ст. 111 ПК України встановлено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи державної податкової служби, встановлені наступні види юридичної відповідальності: фінансова, адміністративна та кримінальна. Проаналізувавши дані поняття, суд дійшов висновку, що припинення юридичної особи є одним з різновидів адміністративної відповідальності юридичної особи відповідно до діючого законодавства України. За таких обставин суд вважає, що позов підлягає задоволенню. У судовому засіданні, яке відбулось 24.01.2012 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 25.01.2012 року. Керуючись ст. ст.160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Припинити підприємницьку діяльність Алуштинського міського благодійного фонду «Шерус» підтримки влаштування кримськотатарського народу, зареєстрованою Виконавчим комітетом Алуштинської міської ради АР Крим 19.01.2004 року, ідентифікаційний код – 26486945; місцезнаходження: 98500, АР Крим, м. Алушта, вул. Юбілейна, б. 16, кв. 35. 3. Копію постанови в день набрання нею законної сили направити державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28244977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні