Постанова
від 03.12.2012 по справі 2а-12926/12/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 грудня 2012 р. Справа №2а-12926/12/0170/3

(16:43) м.Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК

до Приватного підприємства "ЛОРА"

про стягнення

за участю представників сторін:

від позивача - Меметова М.Р., дов.,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "ЛОРА" про стягнення заборгованості.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.03.12 р. в задоволенні позову відмовлено повністю.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.07.12 р. постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.03.12 р. у справі № 2а-2502/12/0170/4 залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01.11.2012 р. постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.03.2012 р. та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 11.07.2012 р. скасовано; справу направлено до суду першої інстанції на новий розгляд.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на положення абз.5 п. 7 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України № 2464, ч. 15 ст. 106 Закону України № 1058.

В судовому засіданні представником позивача уточнені позовні вимоги; заявлено позовні вимоги про стягнення заборгованості в розмірі 21915,24 грн.

Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.

Враховуючи вищевикладене, положення ст.ст. 122, 128 КАС України, заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Лора" є юридичною особою, ЄДРПОУ 20745893, зареєстровано 02.06.1994 р. Сімферопольською райдержадміністрацією АР Крим за адресою місцезнаходження: 97513, АР Крим, Сімферопольський р-н, смт. Гвардійське, вул. Рикова, буд. 7, кв. 2, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А01 № 116168 та свідчить Витяг з ЄДР, наявний в матеріалах справи.

20.01.2012 р. УПФУ в Сімферопольському р-ні АР Крим на підставі п.п. 3, 4, 5, 7 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до ПП "Лора" застосовані фінансові санкції, зокрема:

- в розмірі 197,10 грн. за приховування (заниження) заробітної плати, про що винесено рішення № 77;

- в розмірі 9,20 грн. за своєчасно не нараховані та не сплачені страхові внески, про що винесено рішення № 78;

- в сумі 20858,94 грн. за несплату авансових платежів по страхових внесках, про що винесено рішення № 79;

- в сумі 850,00 грн. за надання недостовірних відомостей, які використовуються в сфері персоніфікованого обліку, про що винесено рішення № 80.

Загальна сума заборгованості відповідача з фінансових санкцій становить 21915,24 грн., що підтверджується картками особового рахунку відповідача, які наявні в матеріалах справи.

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема, керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення.

Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду в Сімферопольському районі АР Крим, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб'єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

З зазначених підстав дана справа є справою адміністративної юрисдикції та має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року всі відносини, які виникають між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону України № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.

Згідно ст. 18 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування.

Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати, про що зазначено в ч.6 ст. 18 Закону України № 1058.

Згідно Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 в редакції на час виникнення спірних правовідносин, яка визначає процедуру добровільної участі осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме п.п.5.3.3 п. 5.3 ст. 5, страхові внески платниками, визначеними підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї Інструкції, сплачуються до 1 квітня року, наступного за звітним, на підставі даних річної податкової декларації.

Ст. 106 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин визначено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у встановлені законом строки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, тобто недоїмкою, строк давності щодо стягнення якої не застосовується.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 17, ст. 21 Закону України № 1058 в редакції, що діяла на час вчинення правопорушення, страхувальники зобов'язані подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, в тому числі - відомості персоніфікованого обліку застрахованих осіб.

Відповідно до абз.21 ст. 1 Закону України № 1058 в редакції на час винесення спірного рішення персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України № 1058 в редакції на час винесення спірного рішення персоніфікований облік у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є складовою частиною Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, порядок ведення якого встановлюється Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Відповідно до п. 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування формується на базі системи персоніфікованого обліку внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до п. 7 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058 в редакції на час вчинення правопорушення на страхувальників за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків, передбачених цим Законом, накладається штраф у розмірі 50 відсотків сум несплачених або своєчасно не сплачених авансових платежів.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 105 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин страхувальники мають право на оскарження дій (бездіяльності) виконавчих органів Пенсійного фонду та їх посадових осіб у порядку підлеглості до вищого органу або посадової особи, а також у судовому порядку.

Відповідно до абз. 3 ч. 13 ст. 106 Закону України № 1058 оскарження рішення виконавчого органу Пенсійного фонду про нарахування пені та накладання штрафів зупиняє строки їх сплати до винесення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі. Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.

Вказане кореспондується з нормою абз.3 ч. 14 ст. 25 Закону України № 2464.

В матеріалах справи докази оскарження відповідачем рішень про застосування фінансових санкцій від 20.01.12 р. №№ 77, 78, 79, 80 до вищого органу Пенсійного фонду України, або в судовому порядку - відсутні.

Заборгованість відповідача з фінансових санкцій станом на 03.12.12 р. дорівнює 21915,24 грн., про що свідчить довідка позивача № 7490/08-5 від 03.12.12 р. та підтверджується карткою особового рахунку відповідача

Відповідно до ч. 15 ст. 106 Закону України № 1058, ч. 16 ст. 25 Закону України № 2464 в редакції на час розгляду справи строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, матеріалів справи, відсутності з боку відповідача доказів погашення спірної суми заборгованості, мають місце правові підстави для задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні 03.12.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. В повному обсязі постанову складено 07.12.12 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства "ЛОРА" (ЄДРПОУ 20745893) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Сімферопольському районі АРК (ЄДРПОУ 22259661) 21915,24 грн. заборгованості по фінансових санкціях станом на 03.12.12 р.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.12.2012
Оприлюднено02.01.2013
Номер документу28248802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12926/12/0170/3

Постанова від 03.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 15.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні