ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/4174/12
"20" грудня 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд , в складі:
головуючої судді Крапівницької Н.Л.,
секретаря с/з Костецької Н.Т.,
за участю представників сторін:
прокурора Іжука Р.Б.,
позивача Пастух Г.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Тернополі адміністративну справу за позовом
прокурора міста Тернополя в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області)
до товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Інвест»
про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 гривень, суд, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор в міста Тернополя інтересах держави в особі в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області)до товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Інвест» про стягнення фінансових санкцій в сумі 1700 гривень.
В обґрунтування позовних вимог прокурор, позивач зазначили, що проведеною перевіркою товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Інвест», як юридичною особою та ліцензіатом, подано до позивача недостовірну інформацію, чим порушено вимоги пункту 8 розділу 1 «Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торгівців цінними паперами», затвердженого рішенням Державної комісій з цінних паперів та фондового ринку від 08.06.04. Постановою №51-ПР-3-Т від 22.06.2012 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано фінансову санкцію у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 грн., і яку не сплачено відповідачем в добровільному порядку на момент подання адміністративного позову. В судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримали повністю з мотивів, викладених у позовній заяві та просять його задовольнити.
Представник відповідача в суд не з'явився, хоча про день, час та місце слухання справи повідомлявся своєчасно та належним чином, що не перешкоджає розгляду справи по суті у його відсутності за наявності достатніх документів про права та обов'язки сторін у відповідності до чинного законодавства України.
Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним прав судового захисту своїх прав та інтересів, тому можливо розглянути справу без участі відповідача, відповідно до положень ст. 128 КАС України.
Заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи, в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, до системи якої входять її територіальні органи. Основні завдання Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, її територіальних органів полягають у формуванні та забезпеченні реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, здійсненні державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів, додержання законодавства у цій сфері, захисті прав інвесторів, сприянні розвитку цінних паперів, застосуванні санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Невиконання суб'єктами господарювання законних розпоряджень Тернопільського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, спрямованих на усунення порушень законодавства у сфері обігу цінних паперів, а також постанов про застосування штрафних санкцій, зачіпає інтереси держави і тому виникає передбачене ст.121 Конституції України, п.5 ст.20, ст.36-1 Закону України "Про прокуратуру" право прокурора на звернення до суду з позовом для їх захисту.
Судом встановлено, що позивач провів перевірку дотримання вимог законодавства про цінні папери та фондовий ринок в ТОВ «Скай Інвест»28.05.12 р. в результаті якої, встановлено порушення вимог законодавства, регламентуючого діяльність на фондовому ринку, зокрема, договір №Б-039/10 від 19.04.10 р. укладений відповідачем ТОВ «Скай Інвест»з фізичною особою Баб»яком Ю.Т., але в адміністративних даних торговця цінними паперами ТОВ «Скай Інвест»за період з 2-го кварталу 2011 року по 4-й квартал 2011 року недостовірно відображено, а саме, що стороною разових замовлень виконавця договору №Б-039/10 від 19.04.10 р. виступає Баб»як Ю.В.. Окрім того, згідно щоденних звітів ПАТ «Українська біржа»за період з 10.08.11 р. по 19.08.11 р. місцем виконання договорів (разових замовлень) за вказаний період є біржовий ринок, проте, згідно витягу з адміністративних даних торговця цінними паперами за 3-й квартал 2011 року у графі «місце виконання договору»недостовірно відображено, що місцем виконання договір (разових замовлень) за вказаний період є неорганізований ринок.
Таким чином, ТОВ «Скай Інвест», як юридичною особою та ліцензіатом, подано до позивача недостовірну інформацію, чим порушено вимоги пункту 8 розділу 1 «Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торгівців цінними паперами», затвердженого рішенням Державної комісій з цінних паперів та фондового ринку від 08.06.04, ці порушення відображено у акті №50-ПР-3-Т про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.06.12 р.
На підставі цього акту винесено постанову №51-ПР-3-Т від 22.06.2012 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів і до відповідача ТОВ «Скай Інвест»застосовано фінансову санкцію у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700,00 грн., і яку не сплачено ним у добровільному порядку на момент подання адміністративного позову.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).
Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Так, склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку врегульовані Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364 (надалі - Положення).
Відповідно до п.1 глави 7 розділу V Положення, розкриття річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Згідно з п.1 глави 7 розділу V Положення, опублікування в офіційному друкованому виданні -у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").
Відповідно до статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування фінансових санкцій за неподання, подання не в повному обсязі та/або подання недостовірної інформації Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до юридичних осіб - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За наведених обставин суд приходить до переконання, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення. Керуючись ст.ст. 35, 70, 71, 79, 86, 128, 153, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Скай Інвест»(ідентифікаційний код 36903877, м. Тернопіль, вул. Пирогова, 11/7) 1700 грн. (одну тисячу сімсот гривень) фінансових санкцій, які перерахувати в користь Державного бюджету України на рахунок ДКСУ у м. Тернополі в Головному управлінні ДКСУ у Тернопільській області №31118106700002, МФО 838012, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»,символ звітності 106, код одержувача коштів 37977726.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова суду набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Головуючий суддя Крапiвницька Н.Л.
копія вірна
Суддя Крапiвницька Н.Л.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2012 |
Оприлюднено | 03.01.2013 |
Номер документу | 28253415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Крапiвницька Н.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні