8/69/2012/5003 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 грудня 2012 р. Справа 8/69/2012/5003 Господарський суд Вінницької області в складі головуючого судді Грабика В.В., при секретарі судового засідання Солоненко Т.В., за участю представників сторін: від позивача: не з'явився; від відповідача: не з'явився; розглянувши в приміщенні суду справу за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю „Беверідж Груп” (86116, м. Макіївка, вул. Вертикальна,17) до: товариства з обмеженою відповідальністю „КСК-ІНТЕРТРЕЙД” (21000, м. Вінниця, вул. Лебединського,34, к. 23) про стягнення коштів,- ВСТАНОВИВ : Товариство з обмеженою відповідальністю „Беверідж Груп” 05.11.2012 р. звернулось в господарський суд Вінницької області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю „КСК-ІНТЕРТРЕЙД” в особі Івано-Франківської філії ТОВ ”КСК-Інтертрейд” про стягнення 60 085,00 грн. основного боргу за поставлений товар, 60,08 грн. інфляційних нарахувань, 3% річних в сумі 2098,86 грн., пені в розмірі 4720,38 грн.. Позов обгрунтовано наступним. 04.05.2011 р. між позивачем та відповідачем було укладено договір №16 від 04.05.2011.. Відповідно до договору позивач, згідно видаткової накладної 14.05.2010 року по 30.07.2011 року передав, а відповідач отримав горілчані напої на загальну суму 69 085 грн. (з ПДВ 20%). Позивач частково оплатив поставлений товар у сумі 9000,00 грн.. Неналежне виконання відповідачем умов договору стало підставою для нарахування та стягнення з нього окрім суми основного боргу в розмірі 60 085 грн., інфляційних нарахувань в сумі 60,08 , 3% в сумі 2098,86 грн., пені в сумі 4720,38 грн.. Зазначені обставини й стали підставою звернення до суду. Ухвалою суду від 06.11.2012 р. порушено провадження у справі №8/69/2012/5003 з призначенням до розгляду на 21.11.2012 р.. Ухвалою суду від 21.11.2012 р. розгляд справи відкладено з призначенням до розгляду на 25.12.2012 р.. На визначену дату позивач не з'явився, а 07.12.2012 р. від нього через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі (а.с.51). Відповідач в судове засідання не з'явився, представника в судове засідання не направив, витребуваних судом документів та письмових пояснень не надав, про час та місце розгляду справи був повідомлений завчасно та у встановленому законом порядку, ухвала направлена на адресу відповідача, вказану в позові, яка співпадає з адресою,вказаною в ЄДРПО, а також за адресою зазначеною в договорі купівлі-продажу №16 від 04.05.2011р. - м.Івано-Франківськ,вул.Торгова,1, яка співпадає з адресою Івано-Франківської філії, вказаною в ЄДРПОУ, повернулась до суду з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" та "за зазначеною адресою не проживає" (а.с.39-50) . З урахуванням ст. 64 ч.1 ГПК України та п.3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011р. "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" вважається, що ухвала вручена відповідачу належним чином. Отже, судом вчинено усі можливі дії для повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи. При розгляді справи судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини. 04.05.2011р. між ТОВ „Беверідж Груп” та ТОВ «КСК-Інтертрейд» в особі директора Івано-Франківської філії укладено договір купівлі-продажу № 16. Договором передбачене наступне: продавець зобов'язується передати у власність покупця алкогольну продукцію, а покупець зобов'язується прийняти її та оплатити (п.1.1.); сторони дійшли згоди, що належним доказом узгодження ними найменувань (асортименту), кількості та ціни товару за даним договором є специфікація або товарно-транспортна або видаткова накладна, підписана сторонами (п.2.2.); поставка товару здійснюється на умовах СРТ склад покупця у відповідності з правилами ІНКОТЕРМС 2000 року (п.4.1.); оплата товару здійснюється покупцем на протязі 21 (двадцяти одного) календарного дня з дня поставки товару (п.5.1.); у разі порушення строків оплати товару покупець сплачує продавцю пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період прострочення, від суми простроченого платежу за кожний день прострочення, а також відсотки за весь термін користування чужими коштами в розмірі 15% річних (п.7.2.); даний договір набуває чинності в момент його підписання сторонами і діє до 31.12.2011р., а у частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (п.8.1.)(а.с. 8). 04.05.2011р. між ТОВ „Беверідж Груп” та ТОВ „КСК-Інтертрейд” укладено додаткову угоду №1 до договору купівлі-продажу №16 від 04.05.20111р., відповідно до якої пункт 7.2. договору купівлі-продажу викладено в наступній редакції: "у разі порушення строків оплати товару покупець сплачує продавцю пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період прострочки, від суми простроченого платежу за кожний день прострочення" (а.с.9). На виконання умов договору позивач передав, а відповідач прийняв товар на загальну суму 69085,00 грн., що стверджується видатковою накладною № 154 від 30.07.2011 р.,підписаню представниками сторін та скріпленою їх печатками, та товарно-транспортною накладною на переміщення алкогольних напоїв серії 01ААБЛ №061419 від 30.07.2011р. (а.с.10,11). Відповідач за отриманий товар розрахувався частково в сумі 9000,00 грн., про що свідчать банківські виписки від 18.10.2011 р. на суму 4000,00 грн., від 21.10.2011 р. на суму 2000,00 грн., від 26.10.2012 р. на суму 3000,00 грн. (а.с.13, 14,16). Згідно спеціального витягу з ЄДРПОУ зробленого судом за електронним запитом від 20.11.2012 р. за №15168461, станом на 20.11.2012 р. ТОВ "КСК-Інтертрейд", ідентифікаційний код юридичної особи
34272574, знаходиться за адресою: 21000, Вінницька область, м.Вінниця, Староміський район, вул. Лебединського, буд. 34, кім. 23, а її відокремлений підрозділ - Івано-франківська філія ТОВ "КСК -Інтертрейд,ідент. код
36967129, - за адресою: 76019, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Торгова,1 (а.с.31-33). Відповідно до ст.ст. 526, 525 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається. Як випливає з матеріалів справи, між сторонами виникли правовідносини, які випливають з договору купівлі-продажу (поставки). Згідно зі ст. 655 ЦК України одна сторона - продавець передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Відповідно до ч.1 ст. 692 ЦК України, покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Частиною 1 ст.530 ЦК України передбачено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Відповідно до ч.1 ст.612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом. Оцінивши в сукупності докази надані сторонами та які містяться в матеріалах справи, суд дійшов до переконання в тому, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав. Як встановлено судом, 30.07.2011 р. позивач продав, а відповідач купив товар на загальну суму 69 085,00 грн., що стверджується видатковою накладною № 154 від 30.07.2011 р., товарно-транспортною накладною на переміщення алкогольних напоїв серії 01ААБЛ №061419 від 30.07.2011р. (а.с.10-11). Відповідач за отриманий товар розрахувався частково в сумі 9000,00 грн., про що свідчать банківські виписки від 18.10.2011 р. на суму 4000,00 грн., від 21.10.2011 р. на суму 2000,00 грн., від 26.10.2012 р. на суму 3000,00 грн. (а.с.13, 14,16). Оскільки відповідач не розрахувався за товар та послуги в порядку та строки передбачені договором купівлі-продажу №16 від 04.05.2011р., то він відповідно з вимогами цивільного та господарського кодексів є боржником, що прострочив. Факт та розмір заборгованості не спростований відповідачем та підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме видатковою накладною, товарно-транспортною накладною,банківськими виписками , що є підставою для стягнення з відповідача боргу за куплений товар в сумі 60 085грн.. Крім того, з відповідача, який прострочив виконання грошового зобов"язання на підставі ст.625ч.2 ЦК України належить стягнути інфляційні нарахування та три відсотки річних в сумі 2098,86грн. за період з 20.08.11р. по 17.10.2012р. з суми 60 086грн.. Що стосується вимоги про стягнення інфляційних нарахувань в розмірі 60,08 грн., то вона підлягає задоволенню, але з врахуванням наступних обставин.Що стосується строку нарахування інфляційних, то в резолютивній частині позову він визначений з 20.08.2012р. по 12.06.2012р. і за відсутності письмого клопотання позивача він не може бути змінений за ініціативою суду.Отже згідно проведеного судом розрахунку розмір інфляційних нарахувань за цей період з врахуванням сум, сплачених відповідачем, становить 481,64грн., але позивачем заявлено до стягнення суму 60,08грн., яку й належить стягнути за період 20.08.2012р. по 12.06.2012р. Також з відповідача, як з боржника, який прострочив виконання договірного зобов"язання відповідно до ст.231ч.6, с232ч.6 ГК України належить стягнути пеню за період з 20.08.2011р. по 20.02.2012р. в сумі 4720,38грн.. За наведених обставин наявні підстави для задоволення позову в повному обсязі з розподілом судових витрат відповідно до ст.49 ГПК України. Крім того, при зверенні до суду позивачем зайво сплачено 31,50 грн. судового збору згідно квитанції №160520009 від 05.06.2012 р., а тому судовий збір у вказаному розмірі підлягає поверненню позивачу відповідно до п.1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року № 3674-VI. Керуючись ст.ст. 32-34, 43, 82, 84, 85, 115 Господарського процесуального кодексу України, - ВИРІШИВ : 1. Позов задовольнити . 2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „КСК-ІНТЕРТРЕЙД” (код ЄДРПОУ код
34272574, 21000, м. Вінниця, вул. Лебединського,34, к. 23) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „Беверідж Груп” (код ЄДРПОУ
37296252, 86116, м. Макіївка, вул. Вертикальна,17) суму основного боргу в розмірі 60085,00 грн., пеню в сумі 4720,38грн. , три проценти річних в сумі 2098,86 грн. , інфляційні втрати в сумі 60,08 грн. та витрати по сплаті судового збору в сумі 1609,50 грн.. 3.Повернути товариству з обмеженою відповідальністю „Беверідж Груп” (код ЄДРПОУ
37296252, 86116, м. Макіївка, вул. Вертикальна,17) через відповідний територіальний орган Держказначейства України суму зайво сплаченого судового збору в розмірі 31,50 грн., сплаченого згідно квитанції №160520009 від 05.06.2012 р. (оригінал квитанції - у матеріалах справи № 8/69/2012/5003). 4. Примірник рішення засвідчений гербовою печаткою суду є підставою для повернення ТОВ „Беверідж груп” судового збору. 5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили. Повне рішення складено 26 грудня 2012 р. Суддя Грабик В.В. віддрук. прим.: 1 - до справи 2 –ТОВ „Беверідж Груп” (86116, м. Макіївка, вул. Вертикальна,17); 3 –ТОВ „КСК-ІНТЕРТРЕЙД” (21000, м. Вінниця, вул. Лебединського,34, к. 23)