Рішення
від 24.12.2012 по справі 5006/21/84/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

24.12.12 р. Справа № 5006/21/84/2012

Позивач: Державне підприємство «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральна збагачувальна фабрика «Фомінська», м. Шахтарськ

про стягнення 24 185,00грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: Хлабистін Д.М. - юр.

відповідача: Серафимович Л.В. - за дов.

Державне підприємство "Придніпровська залізниця" звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральна збагачувальна фабрика «Фомінська» 24 185,00грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 51180263 масу вантажу за відправкою від 28.04.2012р., прямуванням станція Постникове Донецької залізниці - Керчь-Порт Придніпровської залізниці, вагон № 68052877.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані комерційного акту АА №036160/9 від 02.05.2012р., залізничної накладної, а також ст.ст.118, 122, 129 Статуту залізниць України.

Відповідач позов не визнав з посиланням на те, що нестача вантажу могла виникнути з вини перевізника, який не забезпечив схоронність під час перевезення. За його твердженням технічна несправність вагону, про яку йде мова в комерційному акті, могла спричинити втрату вантажу.

Залізниця наполягає на тому, що несправність вагону (розширення кузова вагону), яка виникла під час перевезення, не призвела до втрати вантажу, про що зазначено у комерційному акті.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін у відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:

28.04.2012р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Центральна збагачувальна фабрика «Фомінська» (вантажовідправник) на адресу ДП Керченський морський торговий порт (вантажоодержувач) у напіввагоні № 68052877 за залізничною накладною на групу вагонів № 51180263 зі станції Постникове на станцію Керч-Порт експорт відвантажило вугілля кам'яне. За накладною вага нетто у вагоні - 70 000кг, брутто - не зазначено, тари - 22 500кг.

При проходженні вагону з вантажем станції Синельникове-1 Придніпровської залізниці (побіжна станція) було виявлена технічна несправність вагону (розширення кузова вагону), яка виникла під час перевезення, а також те, що маса вантажу, зазначена у накладній, не відповідає фактичній масі вантажу.

При контрольному переважуванні вагону з вантажем на справних 150 тонних вагонних вагах станції Синельникове-1 виявилось: вага брутто 91 300кг, вага тари (з документу) 22 500кг, вага нетто 68 800кг, що менше проти даних залізничної накладної на 1 200кг.

Факт неправильності зазначення маси вантажу підтверджується комерційним актом АА №036160/9 від 02.05.2012р., який підписаний належними особами, зокрема: начальником станції, заступником начальника станції, комерційним агентом.

По прибутті спірного вагону на станцію призначення працівниками залізниці в комерційному акті АА №036160/9/23 було зроблено відмітку про те, що при переважуванні вагону різниці проти цього акту не виявилось

На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 24 185,00грн. із розрахунку: 4 837,00грн. (тариф) х 5.

За таких обставин і зважаючи на те, що:

· відповідно до Правил оформлення перевізних документів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 08.06.2011р. №138), вантажовідправник (у даному випадку відповідач) при заповненні перевізних документів повинен був зазначити масу вантажу;

· відповідно до ч.1 ст.24 Статуту залізниць України вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній;

· ч.2 ст.24 Статуту залізниць України передбачене право залізниці перевіряти правильність відомостей, зазначених у накладній, а також кількість та масу вантажу, що зазначаються у накладній;

· згідно зі ст.122 Статуту залізниць України за неправильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантажу, його назву, код та адресу одержувача з відправника, порту стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плати за всю відстань перевезення (згідно зі статтею 118 Статуту);

· ст.129 Статуту залізниць України встановлено: "Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць". Комерційний акт складається, зокрема, для засвідчення невідповідності найменування, маси і кількості місць вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах (п. "а");

· пунктом 10 Правил складання актів передбачено: "Комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи, старший прийомоздавальник) і прийомоздавальник станції, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці. Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці";

· відповідно до п.27 Правил видачі вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантаж вважається доставленим без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті відправлення в залізничній накладній, та масою, визначеною на станції призначення, не перевищує норми природної втрати і граничного розходження у визначенні маси нетто. Норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) для мінерального палива становить 1,0% маси, зазначеної в перевізних документах, тобто у даному випадку 700,00кг, що менше виявленої нестачі - 1 200кг;

· за зазначеним перевезенням провізна плата становить 4 837,00грн, у зв'язку з чим на виконання вказаних норм сума штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній маси вантажу складає 24 185,00грн. із розрахунку: 4 837,00грн. (тариф) х 5,

господарський суд вважає, що позов обґрунтований i підлягає задоволенню у повному обсязі.

Заперечення відповідача судом до уваги не взяті, оскільки:

- ним ніяким чином не доведено своє припущення, що технічна несправність вагону, про яку йде мова в комерційному акті АА №036160/9 від 02.05.2012р. і акті про технічний стан вагону № 5 від 02.05.20112р. (розширення кузова вагону внаслідок обриву зварювального шва підсилюючої накладки бокової (кутової) стійки), могла спричинити втрату вантажу, у той час як відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України «кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень»;

- в комерційному акті зазначено, що втрата вантажу через несправність вагону не можлива.

При прийняті рішення судом також врахована та обставина, що

- на станції Синельникове-1 маркування вантажу порушено не було і не було витікання вантажу, про що зазначено у комерційному акті;

- згідно пояснень відповідача вантажоодержувач ніяких претензій і позовів залізниці щодо спірного перевезення не пред'являв і переуступний напис на пред'явлення претензії і позову відправнику не учиняв, тобто вантаж вантажоодержувачем був прийнятий від перевізника без будь-яких зауважень і у тому стані, у якому він був прийнятий залізницею до перевезення.

Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на відповідача.

На підставі викладеного, ст.ст.24, 118, 122, 129 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р I Ш И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральна збагачувальна фабрика «Фомінська» (86202, Донецька область, вул. Чайковського, 2, м. Шахтарськ, Донецька область, п/р 260000282664100 в АТ «УкрСиббанк» у Харківській області, МФО 351005, код ЄДРПОУ 32299499) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця" (49600, м. Дніпропетровськ, пр. К.Маркса, 108, п/р 26006000012 в Дніпропетровській філії АБ „Експрес-банк", МФО 306964, код ЕДРПОУ 01073828) 24 185,00грн. штрафу, 1609,50 грн. на відшкодування витрат по оплаті судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.

Суддя Матюхін В.І.

Повний текст рішення складено 24.12.2012р.

Надруковано примірників:

1 - до справи;

1 - позивачу;

1 - відповідачу.

Вик:

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення24.12.2012
Оприлюднено27.12.2012
Номер документу28264719
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5006/21/84/2012

Ухвала від 27.11.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 12.11.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

В.І. Матюхін

Ухвала від 13.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Рішення від 24.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

Ухвала від 02.11.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні