2а-6804/12/0170/30 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 25 липня 2012 р. Справа №2а-6804/12/0170/30 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим до Комунального підприємства Войковського комунального підприємства про стягнення, Суть спору: Управління Пенсійного Фонду України в Ленінському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Комунального підприємства Войковського комунального підприємства про стягнення недоїмки єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сумою 9 124,11 грн. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 04.07.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 16.07.2012 року не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином. Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином. Судове засідання відкладено до 25.07.2012 року. У судове засідання, яке відбулось 25.07.2012 року представник позивача у судове засідання не з'явився , 23.07.2012 року до канцелярії надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Відповідач у судове засідання, яке відбулось 25.07.2012 року не з'явився, 25.07.2012 року до канцелярії суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності . Враховуючи отримання відповідачем документів по справі, відповідно статті 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних матеріалів справи. Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, суд- ВСТАНОВИВ: Комунальне підприємство Войковського комунального підприємства зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією АР Крим 29.08.2007 року юридичною особою, ідентифікаційний код 35110570, за адресою: 98221,Україна, АР Крим, Ленінський район, с. Войкове, Шосейна, буд.10, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.13-14). Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з'ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим на підставі положень статей 12, 13, 25, 26 Закону України від 08.07.10р. № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", зі змісту яких органи Пенсійного фонду України наділені правом на звернення до суду з позовами про стягнення заборгованості, у тому числі якщо страхувальник порушив порядок нарахування, обчислення і строки сплати єдиного внеску чи подання звітності. Позивач просить суд стягнути з відповідача своєчасно не сплачений ним єдиний страховий внесок, самостійно нарахований відповідачем до сплати органам Пенсійного фонду України, за березень 2012 року загальною сумою 9124,11 грн. З матеріалів справи судом встановлено, що відповідач самостійно нарахував та подав позивачу звіт єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень 2012 року сумою 7483,90 грн., з яких заборгованість за ставкою 3,6% складає 677,12 грн., за ставкою 37,87% складає 6716,54 грн., за ставкою 8,41% складає 90,24 грн. Відповідно рішення №246 від 19.04.2012 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовані штрафні санкції у розмірі 731,90 грн., та нарахована пеня розміром 908,31 грн. Рішення №246 від 19.04.2012 року направлено відповідачу 20.04.2012 року та отримано 28.04.2012 року, у судовому порядку рішення не оскаржено. Внаслідок несвоєчасної сплати у повному обсязі єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у відповідача перед позивачем утворилась недоїмка загальним розміром 9124,11 грн. 10.05.2012 року позивач надіслав вимогу № Ю 6/16 на суму 35 160,98 грн., яку відповідач отримав 17.05.2012 року. В судовому порядку вимогу не оскаржував, а тому є чиною. Закон України від 08.07.10р. № 2464-IV "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку. З положень статті 1 Закону України № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Згідно п.1, ч.1, ст.4 Закону України № 2464-VI платником єдиного внеску є роботодавці: - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; - фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); - фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту); - дипломатичні представництва і консульські установи України, філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами; - дипломатичні представництва і консульські установи іноземних держав, філії, представництва та інші відокремлені підрозділи іноземних підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародні), розташовані на території України; - підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, військові частини та органи, які виплачують грошове забезпечення, допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу або компенсацію відповідно до законодавства, - для осіб, зазначених у пунктах 9 - 14 цієї частини. Згідно з частиною 2 статті 6 Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, а також вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством. Частиною першою статті 8 Закону № 2464-VI визначено, що розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. За приписами частини четвертої статті 8 Закону порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами. Згідно частини дванадцятої статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому, днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки Пенсійного фонду - день списання банком або Державним казначейством України суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок Пенсійного фонду; 2) у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі. Заходами впливу та стягнення, що застосовуються територіальними органами Пенсійного фонду до платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, але цього не вичинили, є вимога про сплату недоїмки, яка на вимогу абзацу другого частини другої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є виконавчим документом. Як вбачається з матеріалів справи, недоїмка зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування відповідачем у визначені Законом строки у повному обсязі не сплачено, доказів на підтвердження проведення узгодження з органом Пенсійного фонду визначеного ним розміру недоїмки, можливість якої передбачена Законом, у разі незгоди платника єдиного внеску з її розміром, відповідачем суду не надано. Оцінивши зібрані докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем, як страхувальником, не сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за осіб, за березень 2012 року, у зв'язку з чим за ним рахується заборгованість загальною сумою 9124,11 грн., розмір якої підтверджено належними доказами, відповідачем не спростовуються, а тому суд знаходить підстави для задоволення вимоги про стягнення, яка ґрунтується на положеннях Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування". У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: 1.Позов задовольнити. 2.Стягнути з Комунального підприємства Войковського комунального підприємства (98221,Україна, АР Крим, Ленінський район, с. Войкове, Шосейна, буд.10, ЄДРПОУ 35110570), на користь Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі АР Крим заборгованість у розмірі 9124,11 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28273318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні