2а-7022/12/0170/30 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 03 серпня 2012 р. Справа №2а-7022/12/0170/30 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АРК до Яркополянського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення. Суть спору: Управління Пенсійного Фонду України в Кіровському районі АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Яркополянського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення недоїмки єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сумою 17 092,67 грн. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.07.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 20.07.2012 року не забезпечив,16.07.2012 року надав клопотання про розгляд справи за його відсутності. Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином. Судове засідання відкладено до 03.08.2012 року. У судове засідання, яке відбулось 03.08.2012 року представник позивача у судове засідання не з'явився, 30.07.2012 року до канцелярії надав клопотання про розгляд справи за його відсутності. Відповідач заперечення на позов до суду не надіслав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином, клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив. Враховуючи отримання відповідачем документів по справі та надання позивачем письмового клопотання, суд керуючись статтею 128 КАС України суд розглядає справу на підставі наявних матеріалів справи. Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, суд- ВСТАНОВИВ: Яркополянське виробниче управління житлово-комунального господарства зареєстровано Кіровською районною державною адміністрацією АР Крим 10.11.2000 року юридичною особою, ідентифікаційний код 31179732, за адресою: 97313, Україна, АР Крим, Кіровський район, с. Ярке Поле, вул. Привокзальна, 52-А, про що свідчить Свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності – юридичної особи та довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.9-10) Відповідача є платником страхових внесків, що підтверджується повідомленням про взяття на облік від 16 листопада 2000 року. У своєму позові, позивач зазначає, що всупереч вимог Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 2464-VI від 08 липня 2010 року, Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26 червня 1997 року, відповідач не сплачує обов'язкові платежі. Позивач вказує, що за період з 01.04.2012 року по 29.05.2012 року відповідно до розрахунків звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове держане соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за відповідачем склалося заборгованість по єдиному соціальному внеску у сумі 17 092,67 грн. До матеріалів справи, крім картки особового рахунку відповідача, жодного доказу існування заборгованості, яка виникла внаслідок самостійного визначення відповідачем існування сум єдиного внеску за період з 01.04.2012 року по 29.05.2012 року позивачем не надано (а.с.6-8). З урахуванням положень ч. 4 ст. 122 КАС України, ч. 6 ст. 128 КАС України, беручи до уваги невиконання позивачем Ухвали суду від 06 липня 2012 року, суд вирішив справу за наявними документами. Судом досліджені докази та надана їм оцінка, у зв'язку з чим, суд не вбачає їх достатність для підтвердження заявлених вимог, а відтак, позов вважається необґрунтованим та не підлягаючим задоволенню, виходячи з наступного. Закон України від 08.07.10р. № 2464-IV "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку. З положень статті 1 Закону України № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Статтею Закону України № 2464-VI платником єдиного внеску є роботодавці: - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; Згідно з пунктами 1, 2 частини 2 статті 6 Закону платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, а також вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством. За приписами частини четвертої статті 8 Закону порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається виключно цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами. Обчислення єдиного внеску територіальними органами Пенсійного Фонду України у випадках, передбачених цим законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до територіальних органів Пенсійного фонду України, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ч. 3 ст. 9 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР від 26 червня 1997 року). Заходами впливу та стягнення, що застосовуються територіальними органами Пенсійного фонду до платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, але цього не вичинили, є вимога про сплату недоїмки, яка на вимогу абзацу другого частини другої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" є виконавчим документом. Згідно з ч. 4 ст. 25 Закону територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому, заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються. Відповідно п. 6.3. Інструкції передбачено, що органи Пенсійного фонду надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки, зокрема, якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску. В такому випадку вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом. Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу. У матеріалах справи відсутній розрахунок відповідача про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відсутній акт перевірки, відсутня вимога про сплату боргу що вказує на безпідставність стягнення з відповідача суми боргу, а також самостійного визначення відповідачем розміру єдиного внеску. Згідно частини 1 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. З огляду на викладене, позивачем не доведено існування заборгованості по єдиному соціальному внеску допущеної відповідачем. Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: У задоволенні позову Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі АР Крим до Яркополянського виробничого управління житлово-комунального господарства про стягнення заборгованості у розмірі 17 092,67 грн. – відмовити в повному обсязі. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Суворова С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28276657 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Суворова С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні