ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0470/12402/12
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Павловського Д.П., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом приватного підприємства виробничої фірми «Стронг»до управління Держкомзему у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області про зобов'язання вчинити певні дії,-
встановив:
18 жовтня 2012р. до суду надійшов даний адміністративний позов, у якому позивач, з урахуванням уточнень до позову, просить визнати протиправними дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з приводу відмови Приватному підприємству виробничій фірмі "СТРОНГ»у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку на земельну ділянку 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання у розмірі 1,0 (землі транспорту і звязку); зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області розрахувати нормативну грошову оцінку на земельну ділянку площею 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, застосувавши коефіцієнт функціонального використання 1,0 (землі транспорту і зв'язку), на підставі чого надати Приватному підприємству виробнича фірма "СТРОНГ»витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Позовні вимоги обґрунтовано адміністративним позовом від 18.10.2012р.
Представник відповідача не заперечувала проти розгляду даної справи у порядку письмового провадження.
У матеріалах справи наявне заперечення на позовну заяву, у якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог та яким обґрунтована така позиція. Також, від представника позивача в матеріалах справи наявне клопотання про розгляд справи за відсутності позивача.
Відповідно до ч.б ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні.
Також, судом були досліджені письмові докази, а саме: копії листа №7/7-758 Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області від 08.10.12р., рішення Дніпропетровської міської ради №93/27 від 12.09.2012, договору оренди землі від 14.09.2009р., наказу №11-к 09.08.2011р., довідки з ЄДРПОУ АА №448852 від 13.09.2011р. приватного підприємства виробничої фірми «Стронг».
Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи представників сторін, суд встановив наступні обставини.
Так, 04.10.2012р. Позивачем до Відповідача була подана заява щодо надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, земельної ділянки, площею 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, передається ППВФ «СТРОНГ»застосувавши коефіцієнт функціонального використання 1.0 (землі транспорту, зв'язку).
08.10.12р. Листом №7/7-758 Відповідач, повідомив, що: «Земельна ділянка, площею 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, передається ППВФ «СТРОНГ»в оренду по фактичному розміщенню будівель і споруд автостоянки по вул. Генерала Захарченка, 5-Б. код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.08 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операції), код цільового використання земель (УКЦВЗ) 1.11.6. (інша комерційна діяльність). При розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки застосовується коефіцієнт функціонального використання як для земель комерційного використання - 2,5, який застосовується у відповідності до Рішення Дніпропетровської міської ради від 12.09.2012р. №93/27.».
Позивач вважає, що коефіцієнт функціонального використання визначений у Листі №7/7-758 Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області від 08.10.12р. не вірно, оскільки:
Рішенням №93/27 від 12.09.2012р. Дніпропетровської міської ради від 12.09.2012р. вирішено: «Затвердити технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку та передати земельну ділянку, площею 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025) в оренду строком на десять років ІШВФ «СТРОНГ»по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки по вул. Генерала Захарченко, 5-Б, код цільового використання земель (УКЦВЗ) 1.11.6. (інша комерційна діяльність), код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.08 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операції")».
Підрозділ (КВЦПЗ) 12.08 Наказу «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель»N 548 від 23 липня 2010р. відноситься до земель транспорту «для розміщення та експлуатації будівель та споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій»і має код розділу КВЕД 63.
Згідно Наказу «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»№18/15/21/11 від 27.01.2006р. код розділу КВЕД 63 відноситься до «землі транспорту, зв'язку»«Допоміжні транспортні послуги»до них застосовується коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1.
А згідно КВЕД ДК 009:2005, що затверджений Наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N 375 підклас 63.21.2 відноситься до «діяльність стоянок для автомобілів»«Функціонування інфраструктури автомобільного та міського транспорту».
Відповідач же застосував дві класифікації до цих відносин «цільове призначення земельної ділянки»(КВЦПЗ) та «функціональне використання земельної ділянки»(УКЦВЗ).
В свою чергу землі (УКЦВЗ) 1.11.6. «інша комерційна діяльність» згідно Наказу «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»№18/15/21/11 від 27.01.2006р. мають код КВЕД 93, і коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 2,5.
Згідно КВЕД ДК 009:2005, що затверджений Наказом Держспоживстандарту України від 26 грудня 2005 р. N 375 код 93 «Надання індивідуальних послуг»має дуже широкий перелік робіт від «надання послуг перукарнями та салонами краси»до «Діяльності по забезпеченню фізичного комфорту»та поховань.
Крім того, землі комерційного використання передбачені у Українському класифікаторі цільового використання землі (УКЦВЗ) №14-1-7/1205 від 24.04.1998р., але даний документ не зареєстрований у Міністерстві юстиції України, не оприлюднений у встановленому порядку, а тому згідно ст. 117 Конституції України та Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади»493/92 від 03.10.1992р. є не чинним. Так, Відповідач застосовує до Позивача коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки, згідно нормативного акту, який є не чинним.
Державний комітет України із земельних ресурсів у Листі від 24.04.2008 р. N 14-17-11/4203 зазначає, що Український класифікатор цільового використання землі носить лише рекомендаційний характер.
В свою чергу Класифікатор видів цільового призначення земель (п. 1.3.) «застосовується для використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами для ведення обліку земель та формування звітності із земельних ресурсів.».
Таким чином до даних відносин не можна застосовувати код цільового використання земель (УКЦВЗ) 1.11.6. (інша комерційна діяльність) та код КВЕД 93, оскільки ПП «Стронг»не займається діяльністю, яка закріплена у пояснювальних нормативних документах. Як наслідок до позивача на його думку, не можна застосовувати коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 2,5.
Згідно п. 5.2. Договору оренди землі від 14.09.2009р. «цільове призначення земельної ділянки: землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.».
У відповідності до п. б ч. 2 ст. 71 Земельного кодексу України майданчики для стоянки транспорту і відпочинку віднесено до земель автомобільного транспорту.
Згідно ст. 5, 13, 20 Закону України "Про оцінку земель" залежно від мети та методик проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель, грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у тому числі, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земель.
Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 р. за №388/12262 (далі -Порядок).
Відповідно до додатку 1 Порядку "Коефіцієнти, які характеризують використання земельної ділянки: (Кф) до земель транспорту і зв'язну застосовується коефіцієнт 1,0.
Такий висновок підтверджується й листом Держкомзему України від 24.04.2008 року №14-17-11/4203, згідно якого Український класифікатор цільового використання землі (УКВЗ), що визначений у листі Держкомзему України від 24.04.1998 року №14-1-7/1205, має рекомендаційний характер.
Крім того, відповідно до УКЦВЗ землі за цільовим використанням поділяються на: землі населених пунктів, землі сільськогосподарського призначення, землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення, землі природоохоронного; оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, землі лісогосподарського призначення, землі водогосподарського призначення.
Відповідно до статті 2 Земельного кодексу України від 18.12.1990 року за цільовим призначенням всі землі України поділяються на: землі сільськогосподарського призначенні; землі населених пунктів (міст, селищ міського типу і сільських населених пунктів); землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення; землі природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; землі лісового фонду; землі водного фонду; землі запасу.
Отже, категорії цільового використання землі, передбачені УКЦВЗ, повністю співпадають з категоріями земель за цільовим призначенням, встановлені Земельним індексом України від 18.12.1990 року.
Тобто, встановлюючи в УКЦВЗ категорії цільового використання землі, Держкомзем України мав на увазі категорії земель за цільовим призначенням, встановлені Земельним кодексом України від 18.12.1990 року.
Такий висновок підтверджується також Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010р. №548 (надалі - КВЦПЗ).
Так, види цільового призначення земель, передбачені КВЦПЗ, повністю відповідають категоріям за цільовим призначенням, встановленим чинним Земельним кодексом України.
При цьому, Держкомзем України відмовився від використання термінів «цільове використання», замінивши його терміном «цільове призначення», що використовується в чинному Земельному кодексі України. Враховуючи, що Земельний кодекс України від 18.12.1990 року втратив чинність, а розподіл земель на категорії за цільовим призначенням, передбачений чинним Земельним кодексом України від 25.10.2001 року суттєво відрізняється від такого розподілу, передбаченого Земельним кодексом України від 18.12.1990 року, слід зазначити, що УКЦВЗ втратив свою актуальність з моменту прийняття чинного Земельного кодексу України.
Таким чином, визначаючи категорії земель за функціональним використанням, при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідач повинен виходити не з коду цільового використання за УКЦВЗ, а з категорій цільового призначення земельних ділянок (земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та метою їх надання (по фактичному розміщенню автостоянки) і як наслідок застосовувати до цих відносин коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0.
Отже, до Позивача повинен бути застосований код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.08 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операції"), код КВЕД 63 та коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0.
Таким чином, за вищевикладених підстав, суд доходить висновку щодо доведеності і обгрунтованості позовних вимог та вважає за необхідне задовольнити їх у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
постановив:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Управління Держкомзему у М.Дніпропетровську Дніпропетровської області з приводу відмови Приватному підприємству виробничій фірмі "СТРОНГ» у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку на земельну ділянку 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання у розмірі 1,0 (землі транспорту і звязку).
Зобов'язати Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області розрахувати нормативну грошову оцінку на земельну ділянку площею 0,7852 га (кадастровий номер 1210100000:04:251:0025), по вул. Генерала Захарченка, 5-Б, застосувавши коефіцієнт функціонального використання 1,0 (землі транспорту і зв'язку), на підставі чого надати Приватному підприємству виробнича фірма "СТРОНГ» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Стягнути на користь приватного підприємства виробничої фірми «Стронг» документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України у сумі 32 (тридцять дві) грн. 20коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.П. Павловський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28296913 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Павловський Дмитро Павлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні