ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" грудня 2012 р. Справа № 2а-3518/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Микитюка Р.В.
при секретарі Дущак С.М.
за участю представника позивача Гриньківа І.М,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області
до відповідача: Підвисоцької сільської ради
про зобов'язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
13.11.2012 року Державна фінансова інспекція в Івано-Франківській області (надалі-позивач) звернулася в суд з позовною заявою до Підвисоцької сільської ради (надалі - відповідач) про зобов'язання до вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що працівниками Коломийської об'єднаної державної фінансової інспекції проведено ревізію складання та виконання бюджету Підвисоцької сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.05.2012 року, якою встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії від 23.07.2012 № 840-21/22.
З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому, Підвисоцькій сільській раді, надіслано обов'язкові вимоги про усунення порушень (лист від 27.07.2012 № 840-14-01/1201), однак станом на день подання позовної заяви вимоги в повному обсязі не виконані. Просить зобов'язати відповідача виконати пункти 2, 3, 6, 7 - в частині невиконання зобов'язань, а пункт 5 - в повному обсязі.
Представник позивача вимоги викладені в позовній заяві та в заяві про уточнення позовних вимог підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно, хоча про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення судових повісток з відмітками про отримання (а.с.29, 43). Заяв чи клопотань про розгляд справи без участі представника відповідача або про відкладення розгляду справи на адресу суду не поступало. Правом подання заперечення на адміністративний позов відповідач не скористався.
Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, судом встановлено наступне.
На виконання п. 2.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області на II квартал 2012 року працівниками Коломийської об'єднаної державної фінансової інспекції проведено ревізію складання та виконання бюджету Підвисоцької сільської ради за період з 01.01.2009 року по 31.05.2012 року, якою встановлено ряд порушень та недоліків, що відображені в акті ревізії від 23.07.2012 № 840-21/22.
Ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам за час відпустки встановлено, що в період з 01.01.2009 року по 31.12.2010 року 5 працівників апарату сільської ради відповідно до розпоряджень сільського голови та рішень сесій сільської ради відкликали з відпустки. Протягом періоду з 01.01.2009 по 31.12.2010 року працівники не добували відпустку, за час який їх відкликали з відпустки. Однак, в порушення ст. 12 Закону України «Про відпустки»від 15.11.1996 № 504/96-ВР (далі -Закон України № 504) даним 5 працівникам заробітна плата нараховувалась без врахування нарахованих та виплачених раніше відпускних за повний період тривалості відпустки. Як наслідок, працівникам апарату сільської ради зайво нараховано та виплачено відпускних на дні, які працівники не добували у відпустці, на загальну суму 8170,23 грн. Зазначене призвело до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 2973,97 грн.
Внаслідок допущених порушень Підвисоцькій сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 11144,20 грн.
Порушення усунено частково -сплачено коштів в сумі 3470,24 грн. ( лист Підвисоцької сільської ради від 30.08.2012 р. № 236/01-12/14 «п. 3»та лист 273/01-12/14 від 26.10.2012 р. «п. 1»).
Ревізією дотримання законодавства при нарахуванні та здійсненні виплат заробітної плати працівникам за час відпустки встановлено, що в порушення п. 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100, протягом 2011 року при нарахуванні заробітної плати за час відпустки в розрахунок включались виплати одноразового характеру, що призвело до переплат заробітної плати за час відпустки 5 працівникам на загальну суму 507,54 грн., та, як наслідок, -до зайвого проведення нарахувань на заробітну плату та перерахування єдиного соціального внеску на суму 184,24 грн.
Внаслідок допущених порушень Підвисоцькій сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 691,78 грн.
Порушення усунено частково - в сумі 507,54 грн. (лист Підвисоцької сільської ради №236/01-12/14 від 30.08.2012 р. «п. 2»).
Ревізією правильності нарахування індексації грошових доходів громадян по апарату сільської ради, за 2010-2011 роки встановлено, що в порушення вимог статей 2, 4 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»та п. 1-1 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 з наступними змінами, неправильно визначено базовий місяць при обчисленні індексів споживчих цін для проведення індексації заробітної плати землевпоряднику сільської ради. Відповідне порушення призвело до зайвого нарахування індексації грошових доходів працівнику за 2010-2011 роки на загальну суму 561,08 грн. Зазначене призвело до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 203,67 грн.
Внаслідок допущених порушень Підвисоцькій сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 764,75 грн.
Порушення не усунено, зайво виплачені кошти не повернуто.
Ревізією правильності нарахування заробітної плати працівникам ДНЗ «Пролісок»за 2009 рік встановлено, що в порушення ч.1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16.07.1999 року № 996-ХІV бухгалтером ДНЗ «Пролісок»при розрахунку заробітної плати за час відпустки ОСОБА_2 допущено арифметичну помилку при розрахунку середньоденного заробітку. В результаті чого, даному працівнику зайво виплачено заробітної плати в сумі 284,34 грн. Відповідне порушення призвело до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 103,22 грн.
Порушення усунуто частково в сумі 284,34 грн.
Ревізією повноти розрахунків орендарів з Підвисоцькою сільською радою за спожиті ними енергоносії встановлено, що сільською радою в 2009-2011 роках та І кварталі 2012 року здавались в оренду приміщення адмінбудинку та Будинку культури трьом підприємцям:
- ПП ОСОБА_3 -договори оренди приміщення (будинок сільської ради) від 31.01.2009 №2, від 01.02.2010 №2/п, від 01.02.2011 №1, від 01.02.2012 №1;
- ПП ОСОБА_4 -договори оренди приміщення (сільського Будинку культури) від 31.09.2009 № 1, від 01.02.2010 № 1/п, від 01.03.2012 № 2;
- ПП ОСОБА_5 -договори оренди нежитлового приміщення (будинок сільської ради) від 30.10.2007 № 1 та від 31.12.2010 № 1.
Орендар відповідно до п. 5.2.6 вказаних договорів оренди у тижневий термін з моменту вступу у користування приміщенням повинен був укласти договори з відповідними комунальними підприємствами на користування комунальними послугами (вода, тепло, газ, електропостачання, зовнішнє освітлення території, вивезення сміття і побутових відходів). Однак, орендар не виконав умов договорів і такі договори не укладались.
Відшкодування за спожиті орендарями електроенергію та природний газ не проводилось. В зв'язку з чим, сільською радою за період з 01.01.2009 по 31.05.2012 незаконно покрито витрати орендарів по оплаті комунальних послуг на загальну суму 14233,72 грн.
Внаслідок допущеного порушення Підвисоцькій сільській раді завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 14233,72 грн.
Порушення усунено частково в сумі 984,62 грн. (лист Підвисоцької сільської ради № 273/01-12/14 від 26.10.2012 р. «п. 2, 3, 4»): сплачено орендарем ПП ОСОБА_4 заборгованість за спожиту електроенергію в сумі 264,15 грн., частково сплачено орендарем ПП ОСОБА_5 заборгованість за спожиту електроенергію та природній газ в сумі 286,43 грн., частково сплачено орендарем ПП ОСОБА_3 заборгованість за спожиту електроенергію та природній газ в сумі 434,04 грн.
Однак станом на 08.11.2012 року вимога в повному обсязі не виконана та незабезпечено відшкодування фінансових порушень. Загальна сума невідшкодованих збитків на дату подання позовної заяви становить -21 975,37грн.
З метою повного усунення виявлених порушень, попередження їх виникнення в подальшому, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»від 26.01.1993 р. №2939, Підвисоцькій сільській раді, надіслано обов'язкові вимоги про усунення порушень (лист від 27.07.2012 № 840-14-01/1201), (а.с.16-20).
Позивачем на адресу відповідача надсилалося нагадування від 23.10.2012 року №840-13-01/1520 про неповне виконання Вимоги про усунення порушень, виявлених ревізією. (а.с.21-22).
Відповідачем надано відповідь про усунення порушень, виявлених ревізією, у формі повідомлення №273/01-12/14 від 26.10.2012 року (а.с.23), в якому зазначено наступне: " на ваш лист від 27.07.2012 року №840-14-01/1201 виконком Підвисоцької сільської ради надає інформацію про усунення порушень, виявлених ревізією, а саме:
1. Частково знято переплату по заробітній платі на суму 2360,24 грн.;
2. Сплачено орендарем ОСОБА_4 заборгованість за спожиту електроенергію на суму 264,15 грн.;
3. Частково сплачено орендарем ОСОБА_6 заборгованість за спожиту електроенергію на природних газ на суму 286,43 грн.;
4. Частково сплачено орендарем ОСОБА_3 заборгованість за спожиту електроенергію та природний газ на суму 434,04 грн.
Відповідно до повідомлення від 30.08.2012 року №236/01-12/14 направленого Підвисоцькою сільською радою на адресу Коломийської об'єднаної державної фінансової інспекції, зазначається, що сільською радою донараховано індексацію на суму 4035,38 грн.; знято переплату по нарахуванню відпускних в 2011 році на суму 507,54 грн.; частково знято переплату по нарахуванню відпускних за період 2009 -2010 років на суму 1110,00 грн.; сплачено штраф: сільським головою ОСОБА_7 на суму 153,00 грн.; головним бухгалтером за період 2009 року з ОСОБА_8 на суму 153,00 грн.; головним бухгалтером за період з 2010-2012 роки ОСОБА_9 на суму 153,00 грн.
За своїм змістом вищевказані повідомлення вказують на те, що відповідач не заперечує правомірність вимоги від 27.07.2012 року № 840-014-01/1201.
Відповідачем зобов'язано Підвисоцьку сільську раду виконати обов'язкові вимоги Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 27.07.2012 року №840-14-01/1201, зокрема:
Пункт 2 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів у сумі 4699,99 грн. В іншому випадку стягнути з осіб винних у зайвих грошових виплатах коштів у порядку та розмірах встановлених ст.ст. 133-136 КЗпП;
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 293,97 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
- відшкодовані кошти перерахувати до державного бюджету на рахунок №31112090700417 (одержувач -державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача -20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Пункт 3 - в частині невиконання зобов'язань, а саме :
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 184,24 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
- відшкодовані кошти перерахувати в державний бюджет на рахунок №31112090700417 (одержувач -державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача -20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Пункт 5 - виконати в повному обсязі.
Пункт 6 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 103,22 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
Пункт 7 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- відобразити дебіторську заборгованість за юридичною особою щодо якої здійснено безпідставні витрати.
- провести претензійно-позовну роботу з контрагентом щодо відшкодування коштів, зокрема: ПП ОСОБА_3 -2000,00 грн. , ПП ОСОБА_5 -11249,10 грн.
- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних та фізичних осіб на суму 13249,20 грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст..ст. 130-136 КЗпП;
- відшкодовані кошти перерахувати в державний бюджет на рахунок №31112090700417 (одержувач -державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача -20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Відповідно до абзацу 1 статті 130 Кодексу законів про працю України, працівники несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну підприємству, установі, організації внаслідок порушення покладених на них трудових обов'язків.
Станом на момент звернення до суду вимога позивача залишилася не виконаною.
Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Статтею 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" № 2939-XII від 26.01.1993 року, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, (надалі - Закон), передбачено, що законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.
Відповідно до приписів пункту 10 статті 10 Закону, органи Держфінінспекції уповноважені звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Пунктом 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
З огляду на вищенаведене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Підвисоцьку сільську раду (78321, вул.Шевченка, 2, с. Підвисоке, Снятинський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ - 04357673) виконати обов'язкові вимоги Державної фінансової інспекції в Івано-Франківській області від 27.07.2012 року №840-14-01/1201, зокрема:
Пункт 2 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів у сумі 4699,99 грн. В іншому випадку стягнути з осіб винних у зайвих грошових виплатах коштів у порядку та розмірах встановлених ст..ст. 133-136 КЗпП;
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 293,97 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
- відшкодовані кошти перерахувати до державного бюджету на рахунок №31112090700417 (одержувач - державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача - 20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Пункт 3 -в частині невиконання зобов'язань, а саме :
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 184,24 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
- відшкодовані кошти перерахувати в державний бюджет на рахунок №31112090700417 (одержувач -державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача -20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Пункт 5 - виконати в повному обсязі.
Пункт 6 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів та повернути зайво сплачені кошти в сумі 103,22 грн. (зарахувати в рахунок майбутніх платежів);
Пункт 7 - в частині невиконання зобов'язань, а саме:
- відобразити дебіторську заборгованість за юридичною особою щодо якої здійснено безпідставні витрати.
- провести претензійно-позовну роботу з контрагентом щодо відшкодування коштів, зокрема: ПП ОСОБА_3 -2000,00 грн. , ПП ОСОБА_5 - 11249,10 грн.
- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних та фізичних осіб на суму 13249,20 грн., шкоду у порядку та розмірі встановленому ст. ст. 130-136 КЗпП;
- відшкодовані кошти перерахувати в державний бюджет на рахунок №31112090700417 (одержувач - державний бюджет Стятинський район, код ЄДРПОУ одержувача - 20568671, МФО 836014, код платежу 21080500).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Микитюк Р.В.
Постанова складена в повному обсязі 17.12.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28308887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні