ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2012 року Справа № 2а/0370/3944/12
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Костюкевича С.Ф.,
при секретарі судового засідання Кравчик В.В.,
за участю представника позивача Денисюка О.О.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Орендного будівельно-монтажного управління «Репер» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - відділення Фонду) звернулося в суд з адміністративним позовом до Орендного будівельно-монтажного управління «Репер» (далі - ОБМУ «Репер») про стягнення страхових внесків, фінансових санкцій та пені за несвоєчасну сплату страхових внесків в сумі 5821,25 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в липні 2012 року головним спеціалістом Луцької міської виконавчої дирекції відділення Фонду проведено позапланову перевірку достовірності нарахування, цільового витрачання та своєчасності сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ОБМУ «Репер» за період з 01.04.2011 року по 20.07.2012 року, про що складено акт від 20.07.2012 року. В ході перевірки виявлено порушення у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування, які допущені страхувальником - відповідачем, зокрема, щодо несвоєчасної сплати страхових внесків за період з 01.10.2011 року по 20.07.2012 року в сумі 3529,15 грн. На підставі акту перевірки Фондом винесено рішення № 48/07010 від 24.07.2012 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності. Згідно з вказаним рішенням нараховано пеню в розмірі 273,67 грн. та застосовано фінансові санкції в розмірі 1783,87 грн. Дане рішення було вручено відповідачу 16.10.2012 року, проте кошти в добровільному порядку не були сплачені. У зв'язку з несвоєчасним повернення коштів позивачем було прийняте рішення 48/7/07010 від 09.11.2012 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, відповідно з яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 205,75 грн. та нарахована пеня в розмірі 28,81 грн. Отже, загальна сума страхових коштів, що підлягають поверненню до Фонду становить 5821,25 грн. (3529,15 +2057,54 + 234,56).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Копія ухвали судді про відкриття провадження від 04.12.2012 року та копія ухвали суду від 04.12.2012 року про закінчення підготовчого призначення і призначення справи до судового розгляду, а також повістка про виклик до суду були надіслані відповідачу рекомендованою кореспонденцією за місцем державної реєстрації відповідача, проте поштове відправлення повернулося 11.12.2012 року на адресу суду із відміткою відділення поштового зв'язку від 1012.12 року «адресат відсутній», тобто такі ухвали суду та повістка про виклик не були вручені відповідачу з незалежних від суду причин, а тому відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) слід вважати, що такі ухвали суду та повістку про виклик вручено належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення, з наступних підстав.
Пунктом 5 частини 2 статті 17 КАС України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що Орендне будівельно-монтажного управління «Репер» 10.01.2002 року відповідно до поданої заяви до Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зареєстроване страхувальником.
В статті 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначає Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням»від 18.01.2001 року № 2240-III в редакції Закону від 27.07.2010 року (далі - Закон України №2240-III).
Статтею 1 Закону України №2240-III передбачено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України №2240-III Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Абзацом 2 частини 2 статті 27 Закону України №2240-Ш (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, а частиною 3 статті 23 цього Закону, - днем сплати страхових внесків вважається: 1) у разі перерахування за безготівковими розрахунками - день подання до установи банку розрахункових документів на перерахування страхових внесків на рахунок Фонду; 2) у разі сплати готівкою - день внесення коштів до банківської установи чи відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.
Частина 1 статті 28 Закону України №2240-Ш страховик має право здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
18.05.2012 року позивачем проведено перевірку достовірності нарахування, цільового витрачання та своєчасності сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності відповідача за період з 01.04.2012 року по 01.07.2012 року, про що складено акт перевірки від 20.07.2012 року. З акту перевірки вбачається, що у відповідача є заборгованість по страховим внесках за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за період з 01.10.2011 року по 20.07.2012 року, яка складає 3529,15 грн.
Абзацом 6 частини 1 статті 28 Закону України №2240-Ш страховик має право накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Несвоєчасна сплата страхових внесків відповідачем в подальшому сприяє порушенню прав громадян на соціальний захист, зокрема права на забезпечення їх у разі повної, часткової, або тимчасової втрати працездатності гарантованого статтею 46 Конституції України.
Статтею 30 Закону України №2240-Ш передбачено відповідальність страхувальника. Так, у ній визначено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. За порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або не в повному обсязі повернення страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону, несвоєчасне подання або неподання звітності про використання коштів Фонду, інших відомостей, передбачених цим Законом, страхувальник, інший отримувач страхових коштів несе відповідальність відповідно до закону. Своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом. Право розглядати справи про адміністративні правопорушення і застосовувати фінансові санкції мають керівник виконавчої дирекції Фонду, його заступники, керівники виконавчих дирекцій відділень Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх заступники, керівники районних, міжрайонних, міських, районних у містах виконавчих дирекцій відділень Фонду.
На підставі акту перевірки відповідно до статті 30 Закону України №2240-Ш директором виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності прийнято рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності № 48/07010 від 24.07.2012 року, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 1783,87 грн. та нараховано пеню в розмірі 273,67 грн.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України №2240-Ш страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.
Рішення № 48/07010 від 24.07.2012 року було вручено директору Орендного будівельно-монтажного управління «Репер» 16.10.2012 року, що підтверджується його особистим підписом на одному примірнику рішення. Проте, сума штрафних санкцій у десятиденний термін сплачена не була.
У зв'язку з несвоєчасним поверненням коштів позивачем було прийнято рішення №48/7/07010 від 09.11.2012 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відповідно з яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 205,75 грн. та нарахована пеня в розмірі 28,81 грн.
Отже, загальна сума заборгованості відповідача перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності по страхових внесках за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності з урахуванням штрафу та пені складає 5821,25 грн. (3529,15 +2057,54 + 234,56).
Проаналізувавши вищевикладене, заборгованість відповідача зі сплати страхових внесків в сумі 5821,25 грн. доведена та підтверджена належними і допустимими судом доказами, зокрема: актом перевірки від 20.07.2012 року, в якому зафіксовано прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків; рішеннями № 48/07010 від 24.07.2012 року та №48/7/07010 від 09.11.2012 року про повернення коштів відповідачем та застосування до нього штрафних фінансових санкцій і пені винесеного на підставі акту перевірки.
Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не подав, так як письмових заперечень проти позову подано не було.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позов Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про стягнення з Орендного будівельно-монтажного управління «Репер» заборгованості по страхових внесках до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несвоєчасне повернення) страхових внесків слід задовольнити повністю.
Керуючись статтями 11, 17, 158, 160, 162, 163, 183 КАС України, на підставі статтей 1, 9, 22, 23, 27, 28, 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням», суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Орендного будівельно-монтажного управління «Репер» в користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 5821 (п'ять тисяч вісімсот двадцять одна) гривні 25 копійок заборгованості по сплаті страхових внесків, пені, штрафних санкцій на загальнообов'язкове державне соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за період з 01 жовтня 2011 року по 20 липня 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлено 23 грудня 2012 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий С. Ф. Костюкевич
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28313650 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич Сергій Федорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні