cpg1251
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 червня 2012 р. Справа № 2а/0470/11534/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рищенко А. Ю. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України до Малого приватного підприємства «АЛМАЗ» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 5 464, 64 грн., -
ВСТАНОВИВ :
14.09.2011 року Південна міжрайонна державна податкова інспекція у м. Кривому Розі Дніпропетровської області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Малого приватного підприємства «АЛМАЗ» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 5 464, 64 грн.
Ухвалою суду від 27.06.2012 року було допущено правонаступництво та замінено первинного позивача - Південну міжрайонну державну податкову інспекцію у м. Кривому Розі Дніпропетровської області її правонаступником - Криворізькою південною міжрайонною державною податковою інспекцією Дніпропетровської області Державної податкової служби України.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що Мале приватне підприємство «АЛМАЗ», у зв'язку із несвоєчасною сплатою має податковий борг за погодженими податковими зобов'язаннями на загальну суму 5 464, 64 грн.
Просить суд надати дозвіл Криворізькій південній міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ - 38032389) на погашення усієї суми податкового боргу Малого приватного підприємства «АЛМАЗ» (код ЄДРПОУ - 13447725) у розмірі 5 464 (п'ять тисяч чотириста шістдесят чотири) гривні 64 копійки. за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.
У судове засідання сторони не з'явились, належним чином були повідомлені про час, дату та місце розгляду справи.
Від представника позивача надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.
З адреси відповідача, зазначеною відповідно даних позовної заяви та Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повторно повернувся конверт із поштовим вкладенням.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним даний адміністративний позов задовольнити повністю з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Частиною 1 п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право, зокрема, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію.
Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який згідно пп. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, становить сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій у випадку їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 року № 161-ХІV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами), встановлено, що орендна плата - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів.
Вимогами п. 9 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин між сторонами), встановлено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема, щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Як вбачається з матеріалів справи, за відповідачем рахується податковий борг у загальній сумі 5 464, 64 грн., в тому числі податковий борг у сумі - 5 437, 03 грн., пеня - 27, 61 грн.
Так, податковий борг відповідача складається зі штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг на загальну суму - 1 700, 00 грн.; орендної плати з юридичних осіб на загальну суму - 3 764, 64 грн., в тому числі податковий борг за податковими зобов'язаннями у сумі - 3 737, 03 грн. та залишок несплаченої пені у розмірі - 27, 61 грн.
Відповідачем була проведена перевірка від 23.02.2010 року за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, за результатами якої складено Акт від 23.02.2010 року № 0085/04/82/23/19307853. Проведеною перевіркою було встановлено порушення вимог п. 9 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції станом на момент виникнення правовідносин між сторонами), а самеґ6 не виконується щоденне друкування фіскальних чеків: Z-звіт № 1748від 02.12.2009 року, знято 03.12.2009 року об 00 годині 05 хв., Z-звіт № 1752 від 06.12.2009 року знято 07.12.2009 року об 00 годин 39 хвилин, Z-звіт № 1757 від 11.12.2009 року знято 12.12.2009 року об 00 годин 05 хвилин, Z-звіт № 1758від 12.12.2009 року знято 13.12.2009 року об 00 годин 58 хвилин, Z-звіт № 1775 від 29.12.2009 року знято 30.12.2009 року об 01 годині 29 хвилині, відсутність торгового патенту, а в разі його відсутності - порушено його розташування.
Позивачем було прийнято рішення про накладення фінансових санкцій на відповідача від 02.03.2010 року № 0001072303 на суму 1 700, 00 грн., яке було направлено на адресу відповідача поштою. Проте, у зв'язку із тим, що конверт із поштовим вкладенням повернувся на адресу позивача, рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій було розміщено на дошці податкових оголошень - 22.04.2010 року.
Також як вже зазначалось вище, за відповідачем рахується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму - 3 764, 64 грн.
Відповідно до вимог ст. 59 Податкового кодексу України, позивачем було направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 47 від 26.01.2011 року на суму 1 700, 00 грн. Проте, у встановлений законодавством строк відповідачем не було сплачено суму податкового боргу відповідно до податкової вимоги.
Відповідно до пп. 20.1.8 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Як вбачається з матеріалів справи, 06.04.2011 року позивачем було складено Акт опису майна № 8, на які поширюється право податкової застави - автостоянка - нежила будівля, розташована за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Дзержинський район, вул. Домнобудів, 14.
Згідно зі ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне даний адміністративний позов задовольнити повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України до Малого приватного підприємства «АЛМАЗ» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 5 464, 64 грн. - задовольнити повністю.
Надати дозвіл Криворізькій південній міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ - 38032389) на погашення усієї суми податкового боргу Малого приватного підприємства «АЛМАЗ» (код ЄДРПОУ - 13447725) у розмірі 5 464 (п'ять тисяч чотириста шістдесят чотири) гривні 64 копійки. за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі відкладення виготовлення постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкт владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови.
Суддя А. Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2012 |
Оприлюднено | 02.01.2013 |
Номер документу | 28318598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні