cpg1251 номер провадження справи 16/123/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
04.12.12 справа № 5009/4224/12
м.Запоріжжя
За заявою боржника -товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант-тур" (69091, м.Запоріжжя, вул.Нижньодніпровська, 6-б, кв.104, код ЄДРПОУ 32242951)
банк , здійснюючий розрахунково-касове обслуговування боржника -ЗРУ ПАТ "ПриватБанк", м.Запоріжжя
про банкрутство
Суддя Ніколаєнко Р.А.
Представники:
від боржника -Алуф О.В. (дов. б/н від 01.11.2012)
ВСТАНОВЛЕНО:
ТОВ "Атлант-тур" в порядку ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" подано заяву про порушення справи про банкрутство.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 19.11.2012 заяву прийнято до розгляду, порушено провадження у справі № 5009/4224/12, справі присвоєно номер провадження 16/123/12, засідання суду призначено на 04.12.2012. В засіданні оголошувалася перерва до 15.00 04.12.2012.
04.12.2012 за результатами розгляду справи винесено ухвалу.
На обґрунтування поданої заяви боржник пояснив, що 10.04.2012 на загальних зборах засновників ТОВ "Атлант-тур" було прийнято рішення про ліквідацію товариства, призначено відповідального за ліквідацію ТОВ "Атлант-тур" Алуфа О.В. 24.04.2012 в Бюлетені державної реєстрації № 211 (11) 2012 р. здійснено публікацію про початок ліквідації ТОВ "Атлант-тур".
В ході здійснення ліквідаційної процедури до боржника звернулась ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя з кредиторськими вимогами в розмірі 1524,00 грн., яка не оспорюється боржником.
Інших кредиторських вимог на адресу боржника не надходило.
При цьому боржник зазначає, що на підприємстві наявна значна кредиторська заборгованість, а саме перед Державним бюджетом України на суму 137649,66 грн., перед ДП «Запорізький титано-магнієвий комбінат»на суму 20193,39 грн. та перед ПАТ «Укртелеком» на суму 3279,34 грн. Зазначена заборгованість підтверджується відкритими виконавчими провадженнями, порушеними Орджонікідзевським ВДВС Запорізького МУЮ у відношенні ТОВ "Атлант-тур".
У заяві ТОВ "Атлант-тур" вказує, що дебіторська заборгованість відсутня, залишок коштів на рахунку в банку відсутній (станом на 20.09.2012), рухоме та нерухоме майно відсутнє. В зв'язку з такими обставинами на зборах учасників було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ "Атлант-тур".
Дослідивши матеріали справи, оцінивши фактичні обставини, вислухавши представника боржника, суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню з огляду на таке.
Згідно з приписами ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості боржника -юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У рази виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Обов'язковою передумовою звернення до господарського суду є дотримання встановленого законом порядку ліквідації юридичної особи поза межами процедур банкрутства.
Вимоги до такого порядку визначено нормами Цивільного та Господарського кодексів України.
Ч.1 ст. 110 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ), ч.ч.1, 6 ст.59 Господарського кодексу України (далі -ГКУ) передбачає можливість ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників).
У відповідності до ч.ч.1, 2 ст.105 ЦКУ учасники юридичної особи у випадку прийняття рішення про ліквідацію зобов'язані протягом трьох днів з дати прийняття рішення повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повідомлення про внесення запису по ЄДР публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
За положеннями ч.3, 5 ст.105 ЦКУ учасники юридичної особи, якими прийнято рішення про припинення (у тому числі про ліквідацію) призначають комісію з припинення юридичної особи (у випадку ліквідації -ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Ч.ч.1, 2 ст.60 ГКУ також передбачають здійснення ліквідації суб'єкта господарювання ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) суб'єкта господарювання та якою встановлюється порядок та визначаються строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.
Згідно з ч.3 ст.60 ЦКУ ліквідаційна комісія має вмістити в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про ліквідацію суб'єкта господарювання та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені строки.
Ч.4 ст.60 ГКУ встановлює, що одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.
Відповідно до ч.5 ст.60 ГКУ ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірні у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби.
За вимогами ч.1 ст.111 ЦКУ з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо ліквідації ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені строки. Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
У відповідності до ч.3 ст.111 ЦКУ під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
За ч.4 ст.111 ЦКУ ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
Ч.7 ст.111 ЦКУ передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового органу. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній період.
Ч.8 ст.111 ЦКУ встановлено, що після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами ліквідаційна комісія складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Згідно з ч.3 ст.110 ЦКУ якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.
За приписами ст.ст.33, 34 Господарського процесуального кодексу України сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. При цьому обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Матеріалами справи встановлено, що ТОВ "Атлант-тур" зареєстровано в якості суб'єкта підприємницької діяльності -юридичної особи 25.10.2002 за рішенням Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради.
Представлений суду протокол № 10 загальних зборів засновників ТОВ "Атлант-тур" від 10.04.2012 засвідчує прийняття засновниками рішення про припинення діяльності товариства шляхом його ліквідації, призначення не ліквідаційної комісії та її голови, а відповідального за ліквідацію ТОВ "Атлант-тур" Алуфа О.В., а також встановлення терміну прийняття претензій кредиторів протягом двох місяців з моменту публікації інформації про припинення ТОВ "Атлант-тур" в бюлетені державної реєстрації.
Боржником не надано суду доказів внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про рішення засновників ТОВ "Атлант-тур" щодо припинення юридичної особи. В наданій довідці УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя від 24.07.2012 вих.№9797/04 зазначено, що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 20.04.2012 внесено запис про прийняття рішення про ліквідацію ТОВ "Атлант-тур".
В Бюлетені державної реєстрації № 211 (11) 2012 р. від 24.04.2012 здійснено публікацію про початок ліквідації ТОВ "Атлант-тур".
ТОВ "Атлант-тур" в офіційному друкованому органі -газеті "Голос України" оголошення про ліквідацію товариства та прийняття вимог кредиторів не опубліковувалось.
Обґрунтовуючи подання до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство -недостатність майна для задоволення вимог кредиторів заявник зазначає про виявлену кредиторську заборгованість в розмірі 1524,00 грн., яка визнається і є сумою штрафної санкції з податку на додану вартість, нарахованої за податковою вимогою від 22.06.2012 року №489 ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя, відсутність дебіторської заборгованості та залишку коштів на рахунку в банку, відсутність рухомого та нерухомого майна за результатами інвентаризації.
Після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами як зазначено під ліквідаційним балансом - ліквідаційною комісією складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 01.11.2012, який досліджено судом на предмет його відповідності ч.8 ст.111 ЦКУ, в результаті чого встановлено, що визначеним законом вимогам цей баланс не відповідає.
Так, представлений проміжний ліквідаційний баланс складений як стандартна форма балансу бухгалтерської звітності та всупереч встановленим саме до проміжного ліквідаційного балансу вимогам не містить конкретних відомостей про склад майна (у тому числі грошові кошти та рухоме майно), переліку пред'явлених кредиторами кредиторських вимог (не зазначено кожного кредитора в окремості, підстави та розмір кредиторських вимог), а також відсутні відомості про результати їх розгляду (визнання боржником вимог кредиторських вимог або їх відхилення з зазначенням конкретних сум та причин їх відхилення).
Таке, виходячи зі змісту ч.8 ст.111 ЦКУ, повинно мати вигляд невід'ємних частин проміжного ліквідаційного балансу (додатків, розшифровок до конкретних строк тощо).
Крім того, за довідкою УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя від 26.11.2012 вих.№ 16012/11 заборгованість підприємства з виплати заробітної плати найманим працівникам складає 2579,98 грн.
Проте, у проміжному ліквідаційному балансі дані про заборгованість підприємства з виплати заробітної плати найманим працівникам відсутні, а навпаки надано довідку вих..№02/14 від 14.11.2012 про відсутність заборгованості з виплати заробітної плати.
Реєстр кредиторів ТОВ "Атлант-тур" заявником суду не представлено, до проміжного ліквідаційного балансу внесено дані про заборгованість перед кредиторами, які боржником про початок процедури ліквідації не повідомлялись, з вимогами до боржника не звертались та вимоги яких боржником не розглядались.
Рішення, оформлене протоколом №10 від 10.04.2012, не містить даних про створення ліквідаційної комісії, призначення ліквідатора, зазначено лише про призначення відповідального за ліквідацію Алуфа О.В., тоді як заява до суду та долучені до заяви документи підписані Алуфом О.В. як головою ліквідаційної комісії.
Слід звернути увагу, що заявником не представлені докази надіслання контрагентам листів-повідомлень про існування заборгованості ТОВ "Атлант-тур" перед ними, про ведення роботи з підготовки та подання до господарського суду заяви про порушення справи про банкрутство, а також про те, про грошові вимоги у визначеному розмірі будуть враховані в повному обсязі та включені до ліквідаційного акту (балансу) ТОВ "Атлант-тур".
Докази заявлення протягом встановленого строку самими кредиторами (як зазначеними заявником, так й іншими) вимог до ТОВ "Атлант-тур", розмір яких може відрізнятися від сум, визначених заявником, в матеріалах справи відсутні, заявником не представлені.
До того ж, відповідно до ст. 41 Податкового кодексу України 41.1. органи державної податкової служби є контролюючим органом щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Згідно зі п.п. 78.1.7. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Пунктом 11.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 р., визначено, що з метою оподаткування під ліквідацією платника податків розуміється ліквідація платника податків як юридичної особи або зупинення державної реєстрації фізичної особи - підприємця , внаслідок якої відбувається закриття їх рахунків та/або втрата їх статусу як платника податків відповідно до законодавства.
Юридичній особі, крім військових частин, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід: у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП .
Відповідно до п. 11.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 р., у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, припиняючи господарську діяльність, товариство зобов'язано повідомити про це податковий орган, в якому воно перебуває на обліку, для проведення останнім перевірки дотримання платником податків податкового законодавства.
Встановлено, що ТОВ "Атлант-тур" подавало форму №8-ОПП до податкового органу, але з порушенням встановленого триденного строку -лише 06.09.2012, акт перевірки дотримання платником податків податкового законодавства суду не надано.
Також не надано акту перевірки ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя проміжного ліквідаційного балансу товариства, тобто проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "Атлант-тур", складений станом на 01.11.2012, на предмет його правильності та достовірності податковим органом не перевірявся.
Таким чином, матеріали справи не дозволяють зробити висновок про дотримання заявником встановленого законом порядку ліквідації юридичної особи за рішенням засновників поза межами процедур банкрутства, що на цей час виключає підстави для здійснення провадження у справі справи про банкрутство за ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно зі статтею 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Відповідно до норм Господарського процесуального кодексу України та положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порушення господарськими судами провадження у справі про банкрутство та подальший її рух можливе за наявності певного предмету спору, в іншому випадку, при відсутності предмету спору провадження у справі підлягає припиненню. Предметом спору у справах про банкрутство є неплатоспроможність боржника, підтверджена відповідними документами.
З огляду на викладене суд вважає, що на момент подачі заяви про порушення справи про банкрутство боржником не дотримано досудового порядку ліквідації юридичної особи за рішенням засновників поза межами процедур банкрутства.
Оцінивши у сукупності наведені вище обставини справи та враховуючи норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про відсутність підстав для здійснення провадження у справі та визнання боржника банкрутом, а тому провадження у справі підлягає припиненню на підставі п. 1 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст.5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п. 1 1 ст.80, ст.86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Провадження у справі припинити.
Примірники даної ухвали надіслати боржнику, банку, відділу з питань банкрутства ГУЮ у Запорізькій області, Орджонікідзевському ВДВС Запорізького МУЮ, ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя, Головному управлінню статистики у Запорізькій області, державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради.
Суддя Р.Ніколаєнко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2012 |
Оприлюднено | 03.01.2013 |
Номер документу | 28324115 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні