Постанова
від 07.08.2008 по справі 15а/63-1372
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"07" серпня 2008 р.

Справа № 15а/63-1372

16

год. 22 хв.

м. Тернопіль

Господарський

суд Тернопільської області

у складі судді Бучинської Г.Б.

при секретарі судового засідання

Ранецькій Л.А.

Розглянув матеріали справи

за позовом:

Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1

до:

Тернопільської міської ради (відділ державних реєстраторів), вул. Листопадова,

5, м. Тернопіль

третя особа, яка не заявляє

самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Міжгосподарське

управління інвестицій і капітального будівництва при управлінні сільського

господарства і продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації,

вул. Крушельницької, 18, м. Тернопіль

про

скасування Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи від 15.01.2008 р.

НОМЕР_1.

 

за участю представників сторін:

 

позивача:                    підприємець

ОСОБА_1 -свідоцтво;

відповідача:                    не

з'явився;

третьої особи:          Начальник

Баглюк Микола Васильович -наказ № 120 від 19.12.07р.;

Юрисконсульт Клочак Ігор

Зіновійович -довіреність № б/н від 03.03.08р..

 

Суть справи:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1,

АДРЕСА_1, звернувся з позовом до Тернопільської міської ради, вул. Листопадова,

5, м. Тернопіль, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет

спору на стороні відповідача: Міжгосподарське управління інвестицій і

капітального будівництва при управлінні сільського господарства і продовольства

Тернопільської обласної державної адміністрації, вул. Крушельницької, 18, м.

Тернопіль про скасування Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи

НОМЕР_1.

Як вбачається із позовних

матеріалів, спірні правовідносини за своїм характером є

адміністративно-правовими, у зв'язку з чим справа розглядається згідно положень

Кодексу адміністративного судочинства України, що набрав чинності з

01.09.2005р..

Відповідно до змісту пунктів 6, 7

Прикінцевих та перехідних положень КАС України, до початку діяльності окружного

адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам

відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року,

вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу

адміністративного судочинства України.

У розпочатому судовому засіданні

учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно

ст.ст. 49, 51, 130 Кодексу адміністративного судочинства України.

Технічна фіксація судового процесу

здійснюється на компакт-диск CD-R, серійний номер 5270104МА28354.

Позивач в обґрунтування своїх

позовних вимог посилається на те, що рішенням господарського суду

Тернопільської області від 06.12.2007р. у справі № 1/76-4436 визнано дійсним

договір купівлі-продажу від 08.10.2007р. укладеного між ним та Міжгосподарським

управлінням інвестицій і капітального будівництва Тернопільського обласного

управління сільського господарства і продовольства та визнано право власності

на приміщення другого поверху інженерно-лабораторного корпусу загальною площею

416,5 м2, що знаходиться за адресою м. Тернопіль, вул.

Крушельницької, 18. На момент укладення договору підтвердженням включення його

контрагента до ЄДРПО України були довідки № 22-277 від 08.07.1997р. та № 22-138

від 28.12.1999р.. Однак 15.01.2008р. державним реєстратором Тернопільської

міської ради видано свідоцтво НОМЕР_1 згідно якого контрагент значиться в

реєстрі за назвою " Міжгосподарське управління інвестицій і капітального

будівництва при управлінні сільського господарства і продовольства

Тернопільської обласної державної адміністрації". Вважає, що видане

свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 15.01.2008р. НОМЕР_1

порушує його права, оскільки третя особа при подачі заяви про перегляд рішення

господарського суду Тернопільської області від 06.12.2007р. у справі №

1/76-4436 стверджує, що договір укладений ним з неіснуючою юридичною особою.

 

Представник відповідача в судове

засідання 07.08.2008р. не з'явився, однак у запереченні на позов проти позовних

вимог заперечив, посилаючись на те, що відповідно до Положення про державну

реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про реєстраційний збір за

державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності перереєстрація

суб'єктів підприємницької діяльності проводиться у разі зміни назви,

організаційної форми або форми власності суб'єктів підприємництва в порядку,

встановленому для їх реєстрації(тобто органом державної реєстрації). У разі

перереєстрації оригінал раніше виданого свідоцтва про державну реєстрацію

повертається до органу державної реєстрації. Зміни в установчих документах

суб'єкта підприємницької діяльності також підлягають державній реєстрації, а

внесення змін (доповнень) до установчих документів оформлюється окремими

додатками до них або шляхом їх викладення у новій редакції. У разі внесення до

установчих документів змін(доповнень), пов'язаних із зміною назви, організаційної

форми або форми власності суб'єкта підприємницької діяльності, проводиться його

перереєстрація в порядку, передбаченому цим Положенням. Просить також суд

врахувати, що жодної заяви на проведення змін чи доповнень до установчих

документів третьою особою протягом 1993 -2008 років у відділ державних

реєстраторів (органу державної реєстрації) не поступало та відповідно державної

реєстрації змін установчих документів не проводилося, а тому в порушення вимог

Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про

реєстраційний збір за державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності,

Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій Тернопільським

обласним управлінням статистики безпідставно внесено зміни до ЄДРПОУ щодо назви

Міжгосподарського управління інвестицій і капітального будівництва при

управлінні сільського господарства і продовольства Тернопільської обласної

державної адміністрації.

 

Третя особа проти позовних вимог

заперечила, посилаючись на те, що:

1/ розпорядженням Тернопільської

міської державної адміністрації № 895 від 21.10.1993 року було проведено

реєстрацію Статуту МУІКБ, про що зроблено відповідну відмітку на титульній

сторінці даного установчого документу. В свою чергу, керуючись ч.2 Прикінцевих

положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних

осіб -підприємців»15.01.2008 року МУІКБ, в установленому законодавством порядку

було здійснено заміну старого свідоцтва на свідоцтво нового зразка. При цьому,

подання державному реєстратору оригіналу свідоцтва старого взірця не є

обов'язковим. Виходячи з цього, видача нового свідоцтва здійснена у

відповідності до норм діючого законодавства України, а відтак і не існує

підстав для його скасування в судовому порядку;

2/ щодо незаконності видачі

15.01.2008р. свідоцтва, то звертає увагу суду на те, що станом на момент

затвердження Статуту Міжгосподарського управління інвестицій та капітального

будівництва Тернопільського обласного управління сільського господарства і

продовольства, діяв Закон України «Про підприємництво»та Положення про державну

реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та про реєстраційний збір за

державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого

Постановою КМУ від 09.04.1994 року № 276, у відповідності до яких, внесення

змін до установчих документів оформляється у вигляді додатків або викладаються

у новій редакції, про що робиться відповідна відмітка на титулі установчих

документів, які відсутні на Статуті редакції 1995 року, тобто такий не був

зареєстрований у відповідності до вимог чинного законодавства України. Також

пояснив, що державна реєстрація змін до установчих документів та доповнень до

Статуту МУІКБ не проводилась. Також просить суд врахувати, що МУІКБ є

структурним підрозділом управління сільського господарства і продовольства

Тернопільської обласної державної адміністрації, правонаступником якого є

Головне управління агропромислового розвитку Тернопільської обласної державної

адміністрації, а тому перед подачею Статуту редакції 1995 року на державну

реєстрацію, повинен був бути затверджений управлінням сільського господарства і

продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації чого не було

зроблено, а тому стверджує, що єдиним Статутом, який на сьогоднішній день є чинним,

є Статут МУІКБ, затверджений управлінням сільського господарства та

продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації та зареєстрований

розпорядженням Тернопільської міської державної адміністрації № 895 від

21.10.1993 року;

3/ щодо довідки органу статистики з

найменуванням Міжгосподарського управління інвестицій та капітального

будівництва Тернопільського обласного управління сільського господарства і

продовольства, просить суд звернути увагу суду на те, що всупереч чинному

законодавству України, орган статистики видав довідку на неіснуючу юридичну

особу. Недостовірність внесених відомостей підтверджує відсутністю поданих в

орган статистики документів, необхідних для видачі такої довідки, а саме:

реєстраційна картка, завірена державним реєстратором; копія свідоцтва про

державну реєстрацією; копія витягу з установчих документів.

 

Розглянувши матеріали справи,

заслухавши пояснення представників сторін, третьої особи, оцінивши представлені

докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

 

Позивач звернувся до суду з позовом

про скасування Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи

Міжгосподарського управління інвестицій і капітального будівництва при

управлінні сільського господарства і продовольства Тернопільської обласної

державної адміністрації від 15.01.2008 р. НОМЕР_1 (номер запису в Єдиному

державному реєстрі юридичних осіб і фізичних осіб підприємців про заміну

свідоцтва про державну реєстрацію 1 646 120 0000 004306), обґрунтовуючи свої

позовні вимоги наступним: рішенням господарського суду Тернопільської області

від 06.12.2007р. у справі № 1/76-4436 визнано дійсним договір купівлі-продажу

від 08.10.2007р. укладений між ним та Міжгосподарським управлінням інвестицій і

капітального будівництва Тернопільського обласного управління сільського

господарства і продовольства та визнано право власності на приміщення другого

поверху інженерно-лабораторного корпусу загальною площею 416,5 м2,

що знаходиться за адресою м. Тернопіль, вул. Крушельницької, 18. На момент

укладення договору підтвердженням включення його контрагента до ЄДРПО України

були довідки № 22-277 від 08.07.1997р. та № 22-138 від 28.12.1999р.. Однак

15.01.2008р. державним реєстратором Тернопільської міської ради видано

свідоцтво НОМЕР_1, згідно якого контрагент значиться в реєстрі за назвою

"Міжгосподарське управління інвестицій і капітального будівництва при

управлінні сільського господарства і продовольства Тернопільської обласної

державної адміністрації", у зв'язку з чим позивач вважає, що видане

свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи від 15.01.2008р. НОМЕР_1

порушує його права, оскільки третя особа при подачі заяви про перегляд рішення

господарського суду Тернопільської області від 06.12.2007р. у справі №

1/76-4436 стверджує, що договір укладений ним з неіснуючою юридичною особою.

Відносини, що виникають у сфері

державної реєстрації юридичних осіб регулюються Законом України «Про державну

реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Свідоцтво про державну реєстрацію,

у відповідності до ст.. 1 Закону, - документ встановленого зразка, який

засвідчує факт внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну

реєстрацію юридичної особи або фізичної особи -підприємця.

Заміна свідоцтва про державну

реєстрацію проводиться у випадках, визначених ч. 6 ст. 9 Закону, а саме:

внесення змін до установчих документів юридичної особи, якщо ці зміни пов'язані

із зміною найменування юридичної особи; внесення змін до відомостей про

юридичну особу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної

особи; внесення змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, якщо ці

зміни пов'язані із зміною імені та/або місця проживання фізичної особи -

підприємця; втрати або пошкодження свідоцтва про державну реєстрацію.

Розпорядженням № 895 від

21.10.1993р. міської адміністрації Тернопільської міської ради народних

депутатів (п.1.22) зареєстровано Міжгосподарське управління інвестицій і

капітального будівництва при управлінні сільського господарства і продовольства

Тернопільської обласної державної адміністрації.

У відповідності до постанови

Кабінету Міністрів України від 14.07.1993р. № 538 «Про державний реєстр звітних

статистичних одиниць України», державний реєстр звітних (статистичних) одиниць

України -це автоматизований банк даних для забезпечення єдиного обліку всіх господарюючих

суб'єктів, на які поширюється Закон України «Про державну статистику»і що є

юридичними або фізичними особами (підприємцями) і підлягають відповідно до

чинного законодавства державній реєстрації.

При цьому державний реєстр

складається з інформаційного фонду, до якого входять такі дані:

ідентифікаційний код господарюючого суб'єкта, який є єдиним для всього

інформаційного простору України, найменування суб'єкта українською, російською

та, за бажанням, англійськими мовами, юридична адреса, ознака особи,

територіальна належність, відомча підпорядкованість, форма власності, форма

господарської діяльності, кількість підрозділів, ознака підрозділу, прізвище

керівника, види діяльності, а також дані про державну реєстрацію, інформація

про засновників або інвесторів. Державний реєстр ведеться на підставі

заповнених реєстраційних карток, що подаються місцевим статистичним органам у

десятиденний термін з моменту їх одержання органами, що здійснюють державну

реєстрацію господарюючих суб'єктів.

У відповідності до довідки, наданої

головним управлінням статистики у Тернопільській області, інформація про

Міжгосподарське управління інвестицій і капітального будівництва

Тернопільського обласного управління сільського господарства і продовольства за

ідентифікаційним кодом 14028462 була занесена у базу даних Державного реєстру

звітних (статистичних ) одиниць з реєстраційної картки поданої працівниками

самого підприємства.

У відповідності до довідки від

08.07.1997р. № 22-277 до єдиного державного реєстру підприємств та організацій

України за ідентифікаційним кодом 14028462 включено Міжгосподарське управління

інвестицій та капітального будівництва Тернопільського обласного управління

сільського господарства і продовольства, зареєстроване на підставі рішення

міської державної адміністрації № 895 від 21.10.1993р..

Однак рішенням № 895 від

21.10.1993р. зареєстровано господарюючий суб'єкт із назвою Міжгосподарське

управління інвестицій і капітального будівництва при управлінні сільського

господарства і продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації.

Отже, довідка, що видавалася до

моменту створення єдиного державного реєстру, тобто до 1996р. на

Міжгосподарське управління інвестицій та капітального будівництва

Тернопільського обласного управління сільського господарства і продовольства,

містила інформацію, що у відповідності з Постановою КМУ від 14.07.1993р. № 538

подавалася в територіальні органи державної статистики з прізвищем і підписом

уповноваженої особи звітуючої одиниці, а відтак вся інформація в базі даних формувалася

за поданням господарюючого суб'єкта.

У відповідності до історії

перереєстрації Міжгосподарського управління інвестицій та капітального

будівництва Тернопільського обласного управління сільського господарства і

продовольства, наданої головним управлінням статистики в Тернопільській області

на запит суду, до 16.01.2008р. в ЄДРПОУ за ідентифікаційним кодом 14028462

значилося Міжгосподарське управління інвестицій та капітального будівництва

Тернопільського обласного управління сільського господарства і продовольства, а

з 16.01.2008р. було здійснено коригування в базі даних ЄДРПОУ та видано довідку

на Міжгосподарське управління інвестицій та капітального будівництва при

управлінні сільського господарства і продовольства Тернопільської обласної

державної адміністрації.

15.01.2008р. державним реєстратором

Тернопільської міської ради видано свідоцтво НОМЕР_1 Міжгосподарському

управлінню інвестицій і капітального будівництва при управлінні сільського

господарства і продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації

(ідентифікаційний код 14028462), при цьому в графі підстави заміни свідоцтва

вказано ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію

юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», згідно з якою державний

реєстратор протягом 2004 - 2005 років при надходженні від юридичних осіб та

фізичних осіб - підприємців реєстраційної картки, відповідно до вимог статті 19

цього Закону, зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про

державну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єдиного зразка,

причому датою реєстрації юридичної особи зазначено 21.10.1993р..

Викладені факти підтверджують те,

що юридична особа з назвою Міжгосподарське управління інвестицій та

капітального будівництва Тернопільського обласного управління сільського

господарства і продовольства та Міжгосподарське управління інвестицій та

капітального будівництва при управлінні сільського господарства і продовольства

Тернопільської обласної державної адміністрації є однією юридичною особою, яка

діяла на підставі Статуту, зареєстрованого розпорядженням міської державної

адміністрації №895 від 21.10.1993 року до 23.02.1995 року та Статуту,

затвердженого Радою міжгосподарського управління інвестицій та капітального

будівництва від 23.02.1995 року -до 16.01.2008 року.

Більше того, підтвердженням, що

станом до січня 2008р. дане підприємство діяло під назвою Міжгосподарське

управління інвестицій та капітального будівництва Тернопільського обласного

управління сільського господарства і продовольства, свідчать реєстрація в

податковому органі (довідка про взяття на облік платників податків від

18.03.1999р. № 376), укладені господарські договори, печатки і штампи

(відомості про втрату яких зазначено в газеті «Свобода»від 12.01.2008р.),

пояснення представника (керівника) господарюючого суб'єкта в судовому

засіданні.

Станом на момент розгляду справи

Статут в редакції 1995 року не визнаний недійсним чи таким, що суперечить

вимогам законодавства, був затверджений Радою МУІКБ 23.02.1995р. і по своїй

суті є новою редакцією Статуту 1993 року, що підтверджується протоколом №1 від

23.02.1995 року Засідання Ради Міжгосподарського управління інвестицій і

капітального будівництва.

Відсутність  відмітки органу державної реєстрації на

Статуті 1995 року не дає підстав вважати його недійсним, оскільки вимога щодо

наявності останньої введена постановою Кабінету Міністрів України №125 від

25.01.1996 року, тобто, після затвердження нової редакції Статуту.

Разом з тим, позовні вимоги

позивача про скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи,

виходячи з вимог КАС України, оцінивши представлені по справі докази у

їх сукупності та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до

висновку, що вони не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС

України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та

інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері

публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів

місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при

здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому

числі на виконання делегованих повноважень.

Адміністративний позов -звернення

до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у

публічно-правових відносинах. Зміст позову складають елементи: підстава та

предмет позову, які є засобом індивідуалізації кожного конкретного виду позову.

Підставою адміністративного позову є юридичні факти, на яких позивач

обґрунтовує свої позовні вимоги до відповідача. Предметом позову є конкретна

матеріально-правова вимога позивача до відповідача, яка випливає із спірних

матеріальних публічно-правових відносин.

Предметом даного позову є

скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, однак позивач не

визначився з підставою своїх позовних вимог, зокрема на захист якого порушеного

права подано даний позов.

Твердження позивача, що свідоцтво

про державну реєстрацію юридичної особи від 15.01.2008р. ставить під сумнів

укладення 08.10.2007р. договору купівлі-продажу між ним та Міжгосподарським

управлінням інвестицій і капітального будівництва Тернопільського обласного

управління сільського господарства і продовольства, предметом якого є

приміщення другого поверху інженерно-лабораторного корпусу загальною площею

416,5 м2, що знаходиться за адресою м. Тернопіль, вул. Крушельницької, 18, не

може бути правовою підставою для подання відповідно позову, оскільки станом на

час укладення угоди юридична особа з назвою Міжгосподарське управління

інвестицій та капітального будівництва при управлінні сільського господарства і

продовольства Тернопільської обласної державної адміністрації не значилася в

ЄДРПОУ, натомість контрагент позивача по договору був належним чином

зареєстрований, як юридична особа, 

державна реєстрація якої не скасована.

Відповідно до ч. 1 статті 70 КАС

України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Завданням суду при здійсненні

правосуддя, в силу ст. 2 Закону України „Про судоустрій України” є, зокрема,

захист гарантованих Конституцією України та законами, прав і законних інтересів

юридичних осіб.

Обов'язковою умовою звернення з

позовом є порушення прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи

організації -позивача у справі.

За змістом положень вказаних норм,

правом на пред'явлення позову до адміністративного суду наділені, зокрема,

юридичні особи та фізичні особи - підприємці, а суд шляхом вчинення провадження

у справах здійснює захист осіб, права і охоронювані законом інтереси яких

порушені або оспорюються.

Однак, наявність права на

пред'явлення позову не є безумовною підставою для здійснення судового захисту,

а лише однією з необхідних умов реалізації встановленого вищевказаними нормами

права.

Вирішуючи спір по суті, суд

встановлює наявність у особи, яка звернулася з позовом, суб'єктивного права або

охоронюваного законом інтересу, на захист якого подано позов, тобто встановлює

чи є особа, за позовом якої (або в інтересах якої) порушено провадження у

справі належним позивачем. Відсутність права на позов тягне за собою прийняття

рішення про відмову у задоволенні позову, оскільки лише наявність права

обумовлює виникнення у інших осіб відповідного обов'язку перед особою, якій

таке право належить, і яка може вимагати виконання такого обов'язку.

Поданими доказами позивач не довів,

чим саме свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи порушує його права

та охоронювані законом інтереси.

Окрім того, свідоцтво про державну

реєстрацію юридичної особи це документ, який засвідчує факт внесення до Єдиного

державного реєстру запису про державну реєстрацію юридичної особи. Системний

аналіз нормативних актів, які регулюють реєстрацію юридичної особи вказує на

те, що спосіб захисту порушеного права, визначений позивачем, не передбачений

чинним законодавством, а свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи не є

нормативно-правовим актом чи актом індивідуальної дії в розмінні п. 1 ч. 1 ст.

17 КАС України, а відтак позовні вимоги є безпідставними,  необґрунтованими, а тому задоволенню не

підлягають.

У відповідності до ст.. 94 КАС

України, судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 86, 89, 94 -

98, 156, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський

суд, -

ПОСТАНОВИВ:

 

1.В позові відмовити.

 

Постанова суду першої інстанції

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне

її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі

до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після

подання заяви подати апеляційну скаргу.

 

 

 

                   

Суддя                                                  

                   Г.Б. Бучинська

 

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення07.08.2008
Оприлюднено02.02.2009
Номер документу2838228
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15а/63-1372

Постанова від 07.08.2008

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні