Постанова
від 27.11.2012 по справі 617/15587/12
ОВРУЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Овруцький районний суд Житомирської області

Справа № 617/15587/12

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2012 року

Овруцький районний суд Житомирської області в складі:

головуючого судді Якухно О. М.

з секретарем Турбал В. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Овручі справу за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації про нарахування індексації вартості зданого житлового будинку , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач просить зобов'язати відповідача здійснити перерахунок індексації вартості зданого домоволодіння АДРЕСА_1 мотивуючи тим, що він мав у власності будинок в с.Городець Овруцького району, який здав на баланс сільської ради і перебуває на черзі для отримання компенсації. З моменту оцінки і на час отримання компенсації проведено індексацію житлового фонду з коефіцієнтами 1,18 та 1,34, а тому вона повинна була бути врахована.

Позивач просить справу розглянути без його участі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився.

Дослідивши докази в справі, суд вважає, що позов слід задовольнити повністю з наступних підстав.

Позивач перебуває на черзі для отримання грошової компенсації за здане домоволодіння в АДРЕСА_1 в сумі 38363 грн., який він здав відповідно до ст.35 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Відповідно до ч.1 п.8 Положення "Про порядок виплати компенсації громадянам за втрачене нерухоме майно у разі відселення або самостійного переселення з радіоактивно забруднених територій", затвердженого постановою КМУ № 755 від 15.07.1997 року,(далі - Положення) яке діяло на час перебування позивача у черзі, у разі, коли у період до перерахування грошової компенсації Кабінетом Міністрів України були прийняті нормативні акти, за якими вартість житлового фонду індексується, компенсація виплачується з урахуванням цієї індексації.

Розмір нарахованої грошової компенсації також підлягає перерахунку, якщо заява про здачу належного на праві власності майна була подана згідно з пунктами 4 і 6 цього Положення до місцевого органу виконавчої влади до дати набрання чинності нормативним актом про індексацію вартості житла, але фактично компенсація не була виплачена, нарахована за здане майно з вини державного органу або не отримана переселенцем, спадкоємцем з поважних причин.

Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України № 100 від 27.02.2008 року проведено індексацію об'єктів житлового фонду з коефіцієнтом 1,18 станом на 1.01.2008 року.

Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України № 133 від 31.03.2009 року проведено індексацію об'єктів житлового фонду з коефіцієнтом 1,34 станом на 1.01.2009 року.

Згідно відповіді від 13.11.2012 року позивач до даного часу перебуває на черзі з 3.09.2007 року.

З повідомлення УПСЗН Овруцької РДА вбачається, що позивачу відмовлено у виплаті індексації в зв'язку з тим, що постановою КМ України №1243 від 18.11.2009 року не передбачено виплати останньої.

Суд вважає вказану відмову протиправною з наступного.

Відповідно до абз.2 п.1 Порядку виплати компенсації громадянам за втрачене нерухоме майно у разі відселення або самостійного переселення з радіоактивно забрудненої території (далі-Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року № 1243, дія цього Порядку поширюється на громадян, які не отримали зазначену компенсацію на дату набрання чинності постановою, якою затверджено цей Порядок, в тому числі тих громадян, які перебувають на черзі на отримання компенсації.

Відповідно до ст.8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

При цьому суд враховує вимоги ст.58 Конституції, яка передбачає, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Суд вважає, що права позивача не можуть бути обмежені відносно осіб, які також перебували у черзі для отримання компенсації і її отримали в період до прийняття постанови КМУ №1243 від 18.11.2009 року.

Постанова КМУ № 1243 від 18.11.2009 року набрала чинності з 28.11.2009 року і з цього часу почали діяти норми Порядку, в т.ч. і на тих, осіб, що перебувають у черзі.

Позивач перебуває на черзі для отримання компенсації з 3.09.2007 року і її не отримав після набрання чинності постановою КМУ № 1243 від 18.11.2009 року з вини державного органу, а тому на період з часу проведення оцінки майна для отримання компенсації до 28.11.2009 року слід застосовувати норми Положення, пунктом 8 якого, передбачено врахування індексації вартості житлового фонду для визначення розміру компенсації.

Порядком не передбачено врахування індексації вартості житлового фонду, а тому не можуть бути застосовані індекси, які прийняті з 28.11.2009 року.

На підставі викладеного, отримана позивачем компенсація повинна була бути проіндексована з урахуванням індексації вартості житлового фонду згідно нормативних актів, прийнятих до 28.11.2009 року.

Згідно копії звіту за 2007 рік розмір компенсації було визначено станом на 30.06.2006 року в сумі 38363 грн..

На час прийняття вищевказаних Наказів №№ 100 та 133 позивачу не було виплачено компенсацію в сумі 38363 грн., яка підлягає виплаті з коефіцієнтами 1,18 та 1,34, тобто 38363х1,18х1,34= 60659 грн. 57 коп..

Позивачем ставиться питання про проведення перерахунку компенсації за період з 2008 року по 2009 рік, включно.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд враховує вимоги п.8 Положення про те, що індексація житлового фонду застосовувалася тільки при виплаті самої компенсації, і вважає, що позивач не міг знати про порушення його права до отримання самої компенсації, яку він не отримала до даного часу, або відмови у її перерахунку, що отримана 13.11.2012 року, а тому з цього часу розпочався строк звернення до суду.

Позов подано до суду в листопаді 2012 року, тобто в межах строку звернення до суду.

Позивачем сплачено судовий збір в сумі 32,19 грн..

Керуючись ст.ст. 9-11, 18, 71, 122, 160, 161, 162 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації здійснити перерахунок ОСОБА_1 компенсації вартості зданого житлового будинку в АДРЕСА_1 з урахуванням індексів 1,18 та 1,34 і встановити розмір компенсації в сумі 60659 грн. 57 грн..

Апеляційна скарга на постанову може бути подана через Овруцький районний суд в Житомирський апеляційний адміністративний суд протягом 10 днів з дня її проголошення.

Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: О. М. Якухно

СудОвруцький районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.11.2012
Оприлюднено23.01.2013
Номер документу28397436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —617/15587/12

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А. Л.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А. Л.

Постанова від 27.11.2012

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 14.11.2012

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Якухно О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні