Справа № 1570/6986/2012
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 січня 2013 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Корой С.М.
секретар судового засідання Чебан О.Д.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Комінтернівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комінтернівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 в якій позивач просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Комінтернівського районного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю 562 гривні 06 копійок на р/р 37170304900270, МФО 828011, банк отримувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ - 20946127.
В своєму позові позивач зазначив, що 21.07.2011 року відповідачу було надано статус безробітної та призначено допомогу по безробіттю. В результаті отримання обміну даними Комінтернівського районного центру зайнятості з державною податковою інспекцією Комінтернівського району за 4 квартал 2011 року та звірки бази даних програми ЄІАС(МіТ) виявлено факт незаконного отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_1 в зв'язку з працевлаштуванням на підприємстві Головне управління статистики в Одеській області з 29.11.2011р. по 30.12.2011 року. Загальна сума безпідставно нарахованої допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у період професійної підготовки склала 562 гривні 06 копійок. Станом на час звернення і зданим позовом до суду зазначена заборгованість відповідачем не сплачена.
У судовому засіданні представник позивача підтримала вимоги та обґрунтування адміністративного позову у повному обсязі.
Відповідач у судові засідання 17.12.2012 року та 03.01.2013 року не з'явилась, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином та своєчасно, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленням про вручення поштових відправлень та журналом поштової кореспонденції рекомендованих листів ООАС судді Корой С.М. за 17.12.2012 року (а.с. 40, 46). Суд із врахуванням зазначених обставин, вважає, що відповідач належним чином повідомлена про дату, час і місце судового засідання, заперечення на позов не надала, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши доводи адміністративного позову та обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, встановив наступне.
14.07.2011 року ОСОБА_1 була зареєстрована у Комінетрнівському районному центрі зайнятості, як така, що шукає роботу (копія а.с.7). 21.07.2011 року відповідачем було складено заяву про надання їй статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю відповідно до законів України «Про зайнятість населення»та «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття», в якій вона зазначила, що не займається видами діяльності визначеними частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення»не отримує пенсії на пільгових умовах та не є членом особистого селянського господарства (копія а.с. 8). На підставі вказаної заяви відповідачу було надано статус безробітного з 21.07.2011 року та призначено допомогу по безробіттю.
Відповідно до положень ст.2 Закону України «Про зайнятість населення»безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Судом встановлено, що відповідач була зареєстрована, як безробітна у визначеному законом порядку.
23.12.2011 року відповідачем було подано заяву про направлення її на курси професійної підготовки за професією манікюрник з 26.12.2011 року по 21.03.2012 року (копія а.с.10).
Судом встановлено, що 23.12.2011 року між ОСОБА_1 та Комінтернівським районним центром зайнятості було укладено договір №20/11/1514/2 предметом якого є направлення ОСОБА_1 на підготовку в навчально -курсовий комбінат торгівлі та сфери послуг УКК ТіС за професією, спеціальністю, навчальною програмою манікюрник, зі строком навчання з 26 грудня 2011 року до 21 березня 2012 року, 2,90 місяця з метою сприяння подальшому працевлаштуванню (копія а.с.55).
Відповідно витягу з Наказу навчально -курсового комбінату торгівлі та сфери послуг УКК ТіС №232 від 21.03.2012 року ОСОБА_1 визнано як таку, що закінчила кавчання з присвоєнням кваліфікації манікюрник ІІ та манікюрник ІІІ розряду (копія а.с.61).
Приписами ст.34 Закону України «Про зайнятість населення»встановлено, що контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.
Відповідно до положень ст.1 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року №60/62 - цей Порядок визначає механізм проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частини другої статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", пункту 16 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та частини третьої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Заступником директора -начальником відділу надання соціальних послуг Комінтернівського РЦЗ Бондаренко А.О. було здійснено звірку бази даних ЄІАС, а саме було здійснено обмін даними з органом державної податкової служби. На підставі встановлених під - час вказаного обміну даними обставин, позивачем було складено акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 10.09.2012 року №41 (копія а.с.50).
Даним актом встановлено факт незаконного отримання допомоги по безробіттю ОСОБА_1 в зв'язку з із виконанням оплачуваних робіт з підготовки до Всеукраїнського перепису населення з 29.11.2011 року по 30.12.2011 року на підставі договору про виконання робіт з підготовки до Всеукраїнського перепису населення (складання квартальних списків будинків у міських поселеннях та великих сільських населених пунктах) від 29.11.2011 року . В результаті чого безробітна знята з обліку в Комінтернівському РЦЗ з 31.05.2012 року та незаконно отримана допомога по безробіттю визначену за період з 29.11.2011 року по 30.12.2011 року.
Висновки акту базуються на результатах розслідування проведеного на підставі обміну даними з ДПІ за 4 квартал 2011 року та згідно із якими виявлено, що громадянка ОСОБА_1 у період з 29.11.2011 року по 30.12.2011 року отримувала дохід від Головного управління статистики в Одеській області. Районним центром зайнятості направлено запит до вищезазначеного організації та отримано відповідь у листі від 05.09.2012 року №15-29/179, який було отримано позивачем 07.09.2012 року (копія а.с.20). У вказаному листі зазначено, що громадянка ОСОБА_1 виконувала роботу реєстратора квартальних списків будинків у міських поселеннях та великих сільських населених пунктах реєстраторської дільниці №1 с.Петрівка, Комінтернівського району згідно з договором про виконання робіт з підготовки Всеукраїнського перепису населення від 29 листопада за №189 з 29.11.2011 року по 30.12.2011 року (копія а.с.19-21). За надані послуги ОСОБА_1 отримувала дохід.
Судом встановлено, що висновки вказаного вище розслідування є обґрунтованими та підтвердженими дослідженими судом доказами.
Згідно із положеннями частин 6, 7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом.
Судом встановлено, що 14.09.2012 року директором Комінтернівського районного центру зайнятості Г.В. Шапочкіною було прийнято Наказ №162-0 «Про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення», та було наказано: забезпечити прийняття відповідних рішень по ОСОБА_1 та після затвердження добового наказу, що включає рішення про необхідність повернення коштів, рекомендованим листом направити повідомлення та витяг з добового наказу особі. У разі відмови від добровільного відшкодування коштів або в результаті неповернення їх у встановлений термін, звернутись до суду про стягнення заборгованості (копія а.с.54).
20.09.2012 року за вихідним №758/1/25-05 на адресу ОСОБА_1 було направлено претензію про повернення безпідставно отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 474 гривні 32 копійки та безпідставно нарахованої матеріальної допомого у період професійної підготовки перепідготовки в розмірі 87 гривень 74 копійки (копія а.с.52)
Відповідно до приписів ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Положеннями ч.3 ст.36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»встановлено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг. У разі припинення професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації за направленням державної служби зайнятості без поважних причин або відмови працювати за одержаною професією (спеціальністю) із застрахованих осіб стягується сума витрат на професійну підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації.
Відповідно до п.21 Порядку надання матеріальної допомоги у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного затвердженого Наказом Мінпраці та соціальної політики України від 20.11.2000 року №308 - якщо під час одержання матеріальної допомоги у період професійного навчання безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому законодавством, та у разі надходження відповідних відомостей від Державної прикордонної служби України щодо перетинання безробітним державного кордону України або перебування за межами України, то з безробітного стягується сума виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання з моменту виникнення цих обставин.
Судом встановлено, що сума допомоги по безробіттю яка підлягає поверненню складає 474 гривні 32 копійки, а сума безпідставно нарахованої матеріальної допомоги у період професійної підготовки перепідготовки складає 87 гривень 74 копійки. Вказане також підтверджується відповідними бухгалтерськими довідками (а.с.18, 63).
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
З урахуванням встановлених судом фактів, оцінюючи надані позивачем по справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю -підлягає задоволенню.
На підставі зазначених норм законодавства та керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69 -71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Комінтернівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Комінтернівського районного центру зайнятості суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю 562 (п'ятсот шістдесят дві) гривні 06 копійок на р/р 37170304900270, МФО 828011, банк отримувач ГУДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ - 20946127.
Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 04 січня 2013 року.
Суддя С.М.Корой
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2013 |
Оприлюднено | 09.01.2013 |
Номер документу | 28465325 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні