Рішення
від 14.11.2006 по справі 7447-2006
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

7447-2006

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 304

РІШЕННЯ

Іменем України

14.11.2006Справа №2-11/7447-2006

За позовом – Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал”, (96500, м.Саки, вул. Новоселівське шосе, 16а)

До відповідачів – Сакський міський виконком, (96500, м.Саки, вул..Леніна, 15)  

                                Сакська міська рада, (96500, м.Саки, вул..Леніна, 15)

Про стягнення 22 217,00  грн.

Суддя А.С. Цикуренко

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача  – Шереметьев  В.Д., директор

Від першого відповідача – не з'явився

Від другого відповідача – Шрамко М.В., дов. №81-Д-ОВ від 15.06.2006 р.

Обставини справи:

     Позивач звернувся з позовними вимогами до відповідача про стягнення суми збитків із-за різниці тарифів на опалювання для населення в розмірі 22 217 грн., а також судових витрат.

      Ухвалою Господарського суду Автономної Республіки Крим від 10.04-17.04.2006 р. провадження по справі зупинено. По справі призначена судово-бухгалтерська експертиза, проведення якої доручено Науково-дослідному експертно-криміналістичному центру Головного управління Міністерства внутрішних справ України в АРК, (м. Сімферополь, вул. Балаклавська, 68).

Ухвалою ГС АРК від 23.10.2006 р. провадження по справі  поновлено. Справа призначена слуханням на 31.10.2006 р. 12 год. 00 хв.

     Перший відповідач в своєму відзиві не визнає позовни вимоги за мотивами, викладеними у відзиві, просить суд в задоволенні позову відмовити.

     Другий відповідач в своєму відзиві підтримує позицію щодо позову першого відповідача, просить суд в задоволенні позову відмовити.

      Представник Сакської міської ради в судовому засіданні 14.11.2006 р. заявив клопотання про призначення по справі повторної судової експертизи за мотивами викладеними у клопотанні.

     Справа слуханням відкладалася, в  судовому засіданні оголошувалась перерва в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, вислухавши представників  сторін, суд

встановив:

      Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал” забезпечує теплом від своєї котельной житлови будинки №78, 80, 80а, 80б по вул. Євпаторійське шосе та будівлі гімназії на вул. Колгоспной в м.Саки.

        30 сесієї 4 скликання Сакської міської ради прийнято рішення від 29.12.2004 р. „Про тарифи на послуги теплопостачання”, яким вирішено затвердити ТОВ „Кримтеплоелектроцентраль” Сакські теплові сеті ВО „Тепловодоканал” тарифи на відпуск тепловой енергії, послуги теплопостачання для всіх груп споживачів з 01.01.2005 р., а також, зокрема, при затвердженні порядку формування і державного регулювання цін (тарифів) Кабінету Міністрів України, при розробці механізму компенсації різниці між тими, що існують і тарифами, розрахованими з урахуванням витрат на виробництво теплової енергії, з урахуванням формування доходів місцевого бюджету на даний вид компенсації : раніше затверджені тарифи переглянути; передбачити в бюджеті компенсацію на погашення різниці між затвердженими тарифами і економічно обгрунтованими витратами на виробництво

     Статтєю 31 Закона України „Про житлово-комунальни послуги” встановлений порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, яким вказано, зокрема, виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на затвердження органам місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. У разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженим  розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг. Видатки на відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, відповідна сільська, селищна, міська рада передбачає у відповідному місцевому бюджеті. Затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді. Центральні органи виконавчої влади несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень. У  разі  зміни  цін/тарифів на послуги/товари центральними органами виконавчої влади, які призвели до непередбачених витрат виконавців/виробників, центральні органи виконавчої влади зобов'язані відшкодувати в повному обсязі збитки, зумовлені такими змінами, протягом поточного фінансового року та до затвердження нового бюджету.

      Пунктом 9 ст.31 Закону України „Про житлово-комунальни послуги” також передбачено, що спори щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх  виробництво, вирішуються в судовому порядку.

      01.12.2005 р. Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал” спрямувало Міському голові Сакської міської раді розрахунок дотацій на різницю тарифів на опалювання для населення від котельной ВО „Тепловодоканал” за 1 квартал 2005 р.

      У відповідь, 26.12.2005 р. (ісх.№02.1-27/316) Сакська міська рада надіслало позивачу листа, в якому повідомило ВО „Тепловодоканал”, що представлений розрахунок на різницю в тарифах на опалювання для населення житлових будинків №70,80,80а, 80б по вул..Євпаторійське шосе м.Саки по фактичним експлуатаційним витратам за перший квартал 2005 р. розглянутий, однак бюджетни кошти щодо фінансування різниці в тарифах відсутні.

      Вищевказаний розрахунок був складений Товариством з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал” відповідно до Методики розрахунку необхідних сум дотацій по державному регулюванню тарифів на послуги теплопостачання для населення, затвердженою Постановою Ради Міністрів АРК від 11.12.2001 р. №481 та Методичних рекомендацій по плануванню, обліку і калькуляції собівартості робіт (послуг) на підприємствах і в організаціях житлово-комунального господарства, затверджених Наказом Держбуду України від 06.03.2002 р. №47,  провело розрахунки експлуатаційних витрат за період 1 квартал 2005 р. Сума збитків, що відбулася із-за різниці тарифів на опалювання за вказаний період, згідно розрахунку позивача, складає 22217 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи бухгалтерськими документами (а.с.7-115 т.1).

 

     У зв'язку з необхідністю вирішення деяких питань, необхідних для розгляду справи по суті, суд, Ухвалою ГС АРК від 10.04-17.04.2006 р., провадження по справі зупинив, призначив по справі судово-бухгалтерську експертизу, проведення якої доручено Науково-дослідному експертно-криміналістичному центру Головного управління Міністерства внутрішніх справ в АРК, (м.Сімферополь, вул.Балаклавська, 68). На дозвіл експертів було поставлено наступне питання: який розмір різниці (дотації) між затвердженими тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування, і фактичною собівартістю опалення житлових будинків №№78,80,80А, 80Б по вул.. Євпаторійське шосе, а також будинка гімназії по вул..Колхозна у м. Саки, яке здійснено ТОВ Виробничим об'єднанням „Тепло водоканал” за період 1 квартал 2005 р.

       Згідно висновка №88 судово-бухгалтерської експертизи від 18.10.2006 р. розмір різниці (дотація) між затвердженими тарифами, встановленими органами місцевого самоврядування і фактичною собівартістю опалювання житлових будинків №78,80,80а,80б по вул.Євпаторийське шосе, яке здійснене ТОВ Виробничим об'єднанням «Тепловодоканал» за період 1 квартал 2005 р. складає 22217 грн. По будинках гімназій по вул.Колгоспна, які відносяться до другої групи споживачів, дотації чинним законодавством не передбачено.

      З огляду на вищевикладене, суд вважає позовни вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

     Представник Сакської міської ради в судовому засіданні 14.11.2006 р. заявив клопотання про призначення по справі повторної судової експертизи, якій доручити перевірити наявність та обґрунтованість договір на постачання гарячої води ТОВ ВО „Тепловодоканал” споживачам.        

     Клопотання не підлягає задоволенню. Предметом спору по даній справі є питання наявності  заборгованісті перед ТОВ ВО „Тепловодоканал” із-за різниці тарифів на опалювання для населення в розмірі 22 217 грн. Відповідною Ухвалою суду провадження по справі зупинялося, по справі призначалася судово-бухгалтерська експертиза, якою були вирішени необхідні питання щодо розгляду справи по суті.  Щодо наявністі та обґрунтованісті договорів на постачання гарячої води ТОВ ВО „Тепловодоканал” споживачам,  - це не є предметом розгляду даній справи, і тому судом не вбачається необхідність в досліджуванні цього питання.        

Вступна та резолютивна частина рішення оголошена в судовому засіданні 14.11.2006 р.

Витрати по оплаті держмита в доход держбюджету України, витрати по інформаційно-технічному забезпеченню судового процесу на користь ГП «Судовий інформаційний центр» (м. Київ), а також витрати на проведення судово-бухгалтерської експертизи, віднести на відповідача, згідно ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України.  

 На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 77, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

Вирішив:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з  Сакської міської ради, (96500, м.Саки, вул..Леніна, 15) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал”, (м.Саки, вул..Новоселівське шосе, 16а), (п/р 26000485308581 АКБ „Укрсоцбанк” м.Євпаторія, МФО 324010, ЗКПО 20682941) 22217 грн. заборгованості.

3.          Стягнути з  Сакської міської ради, (96500, м.Саки, вул..Леніна, 15) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче об'єднання „Тепловодоканал”, (м.Саки, вул..Новоселівське шосе, 16а), (п/р 26000485308581 АКБ „Укрсоцбанк” м.Євпаторія, МФО 324010, ЗКПО 20682941) 2500 грн. витрат на проведення судово-бухгалтерської експертизи, 222,17 грн. держмита, 118,00 грн. витрат на інформаційне забезпечення судового процесу.

     Накази видати після вступу рішення в законну чинність.

Рішення підписано та оформлено в порядку ст..85 Господарського процесуального кодексу України 24.11.2006 р.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Цикуренко А.С.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення14.11.2006
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу284697
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7447-2006

Рішення від 14.11.2006

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Цикуренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні