Справа № 2a-0770/3193/12
рядок статзвітності № 8.1.1
код - 9
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2012 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді -Луцович М.М.
з участю секретаря судового засідання -Симканич Ю.В.
за участю сторін:
сторони в судове засідання не зявилися
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області ДПС до Приватного підприємства «Вімар-Україна»про зупинення видаткових операцій на рахунках,-
ВСТАНОВИВ:
Ужгородська міжрайонна державна податкова інспекція Закарпатської області ДПС звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного підприємства «Вімар-Україна»про зупинення видаткових операцій на рахунках.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач вказує, що за ПП «Вімар-Україна»рахується податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 2059,73, грн.. в.т.ч. пеня 42,21 та по єдиному податку з юридичних осіб у розмірі 1264,25 грн. У зв'язку з тим, що за відповідачем рахується несплачений податковий борг, який станом на день звернення до суду становить 3323,98 грн. в т.ч. пеня 42,21 грн. позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги.
Позивач, а саме Ужгородська міжрайонна державна податкова інспекція в судове засідання не з'явився, проте надав суду клопотання, яким просив розгляд даної справи провести без участі позивача за наявними у справі матеріалами.
Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, хоча про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, а за таких обставин, на підставі ст. 35 КАС України, сторона вважається належним чином повідомленою про дату, час та місце судового засідання. Суд вважає, що спір можливо вирішити на підставі наявних у справі доказів.
Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Відповідно до довідки про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ПП «Вімар-Україна»є юридичною особою та знаходиться за адресою: 89410, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Невицьке, вул.. Нова, б.50, код 36609035(а.с.5).
Відповідно до довідки форми №4-ОПП про взяття на облік платника податків № 253/29-00 від 16 жовтня 2009 року ПП «Вімар-Україна»взяте на облік в Ужгородській міжрайонній державній податковій інспекції (а.с.6).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строк та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Станом на 04.10.2012 року у Приватного підприємства «Віамар України»(код ЄДРПОУ 36609035) рахується податковий борг у сумі 3323,98грн. в т.ч. пеня 42,21 грн., що підтверджується Довідкою про стан заборгованості, наданою Ужгородською МДПІ Закарпатської області ДПС, наявною в матеріалах справи (а.с.7).
Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки. Орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
23 липня 2012 року Ужгородською МДПІ винесену та направлено податкову вимогу №122 на суму 1991 гривень 73 копійки, яка вручена посадовим особам підприємства 25.07.2012 року (а.с.8).
24.07.2012 року заступником начальника Ужгородською МДПІ Сакалош Ю.Ю. у відповідності до ст..89 ПК України прийнято рішення №30 про опис майна у податкову заставу (а.с.9), дане рішення було вручене посадовим особам підприємства 25.07.2012 року.
24.07.2012 року листом №1900/10/19-018 Ужгородської МДПІ Закарпатської області ДПС було запропоновано відповідачу надати перелік ліквідних активів, які можна використати як джерело погашення податкового боргу (а.с.10).
Відповідно до п.88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Статтею 14 Податкового кодексу України визначено, що податкова застава -спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації або визначеної контролюючим органом.
З урахуванням положень статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Згідно з пунктом 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
У відповідності до пункту 91.1. статті 91 Податкового кодексу України , керівник органу державної податкової служби за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податків податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою органу державної податкової служби. Податковий керуючий має права та обов'язки, визначені цим Кодексом.
Згідно п.91.3 статті 91 Податкового кодексу України податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг в податкову заставу,здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном.
Положенням п. 89.4. статті 89 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Як вбачається з матеріалів справи 04.10.2012 року податковим керуючим Михайловим А.А. був складений Акт №2 про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу, а саме ненадання документів необхідних для такого опису. (а.с.11)
Положенням абз.2 п.89.4. статті 89 Податкового кодексу України передбачено право органу державної податкової служби звертатись до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу. Наведені положення кореспондуються з положеннями пп.20.1.16. п.20.1. статті 20 ПК України , які визначають, що податкові органи мають право звертатися до суду, у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до абз.3 п.89.4 статті 89 ПК України зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.
ПП «Вімар-Україна»доказів допуску податкового керуючого до опису майна та доказів надання йому документів для здійснення опису майна в податкову заставу на підставі Рішення про опис майна у податкову заставу або доказів погашення податкового боргу суду не надав.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст..ст. 10 , 11 , 158-163 , КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовну заяву Ужгородської міжрайонної державної податкової інспекції Закарпатської області ДПС -задовольнити повністю.
2. Зупинити видаткові операції на рахунках Приватного підприємства «Вімар-Україна»(код ЄДРПОУ 3660903), а саме:
-№26009000253260, 26052000253262 АТ «Ерсте Банк», МФО380009;
-№26001353828 АТ «Райфайзен Банк Аваль»у м. Києві, МФО 380805;
-№26059015000628, 26005015140628, 26004015000628, АТ «КомІнвестБанк», МФО 312248, до дня складання акта опису майна Приватного підприємства «Вімар-Україна»у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі
3. Допустити постанову суду до негайного виконання.
4. Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 КАС України десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Головуючий-суддя Луцович М.М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2012 |
Оприлюднено | 09.01.2013 |
Номер документу | 28472019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні