cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-8178/08/11/0170
11.07.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Яковенко С.Ю.
секретар судового засідання Рузова А.О.
за участю сторін:
представники позивача, Приватного підприємства "Арком і К"- Жлобицька Вікторія Михайлівна, довіреність № б/н від 01.11.11, Трутько Дмитро Васильович, довіреність № б/н від 01.11.11,
представник відповідача, Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим- Ліпницька Ганна Юріївна, довіреність № 39/10/10-0 від 01.03.12,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Циганова Г.Ю. ) від 26.03.12 у справі № 2а-8178/08/11/0170
до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби (вул. Дм. Ульянова, 2б, м. Євпаторія, Автономна Республіка Крим, 97416)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Арком і К" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із позовом до Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим (далі - відповідач) про визнання недійсним і скасування податкового повідомлення-рішення від 10.10.2008 №0001842304/0 в частині суми податкового кредиту з ПДВ за березень 2008 року у розмірі 3156994,82 грн. і застосованих до цієї суми штрафних санкцій і пені (з урахуванням уточнення, а.с. 2, т. 3).
Позов мотивовано порушенням порядку організації і проведення виїзної позапланової перевірки (позивач зазначає, що податковим органом проведено перевірку без відома посадових осіб підприємства), помилковістю висновків про порушення позивачем правил оподаткування, які покладено в основу оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.03.2012 позовні вимоги задоволені: Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим від 10.10.2008 №0001842304/0 в частині визначення Приватному підприємству "Арком і К" (ідентифікаційний код 33664596) суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 6312322,98 грн., у тому числі 3156161,49 грн. - за основним платежем і 3156161,49 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Не погодившись з постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вказану постанову суду у зв'язку з порушенням судом норм матеріального та процесуального права та постановити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову. Заявник апеляційної скарги, обґрунтовуючи свої вимоги, зазначає, що суд першої інстанції як на доказ правомірності віднесення до податкового кредиту посилається на висновок судово -економічної експертизи від 29.02.2012. З огляду на те, що при проведенні експертного дослідження позивачем були надані первинні документи, які не досліджувались ДПІ, висновок експерта не є належним доказом по даній справі.
В судових засіданнях 13.06.2012, 04.07.2012, 11.07.2012 представники відповідачів підтримали доводи апеляційної скарги, представники позивача заперечували проти апеляційної скарги, вважають судове рішення законним та обґрунтованим.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, вислухавши доводи представників сторін, заслухавши суддю - доповідача, яка доповіла зміст постанови, що оскаржена, межі, в яких повинні здійснюватись перевірка постанови, встановлюватися обставини і досліджуватися докази учасників процесу, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Залізничного районного суду м. Сімферополя АР Крим від 27.06.2008 у справі №4-195/08 ухвалено провести позапланову документальну виїзну перевірку дотримання вимог податкового та іншого законодавства України посадовими особами ПП "Арком і К" (ЄДРПОУ 33664596, м. Євпаторія, вул. Налмана Челибиджихана, 10) строком 10 робочих днів з дати початку проведення перевірки з 01.06.2007 року по час ухвалення постанови; проведення перевірки доручено співробітникам Управління боротьби з відмиванням доходів, отриманих злочинним шляхом ДПА в АР Крим і відділу організації боротьби з відмиванням доходів, отриманих злочинним шляхом Управління податкової міліції ДПА в АР Крим (а.с. 48, т. 1).
Наказом Голови ДПА в АР Крим від 30 липня 2008 року №539 наказано призначити і провести позапланову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.06.2007 року по 31.07.2008 року посадовими особами ПП "Арком і К" з 07.08.2008 року по 27.08.2008 року (з 07.08.2008 року по 20.08.2008 року - 10 робочих днів для проведення перевірки; з 21.08.2008 року по 28.08.2008 року - 5 робочих днів для оформлення результатів перевірки) (а.с. 45, т. 1).
На підставі вказаного наказу оформлено направлення на проведення перевірки від 06.08.2008 року №780 (а.с. 44, т. 1).
Згідно із актами, складеними посадовими особами податкового органу 07.08.2008 року (а.с. 38, 39, т. 1) підприємство "Арком і К" за юридичною та фактичною адресою (АР Крим, Сімферопольський район, с. Кольчугіне, вул. Вінницька, буд. 22; АР Крим, м. Євпаторія, вул. Нумана Челебіджана, буд. 10) на знаходиться.
Згідно із актом №3/35-1 від 28.08.2008 року, у зв'язку із відсутністю посадових осіб платника податків за його місцезнаходженням, розпочати перевірку у терміни, встановлені наказом від 30 липня 2008 року №539 неможливо (а.с. 40, т. 1).
Наказом ДПА в АР Крим від 05 вересня 2008 року №631 (а.с. 43, т. 1) після вжиття відповідних заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження посадових осіб ПП "Арком і К" призначено проведення позапланової виїзної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання ПП "Арком і К" валютного законодавства за період з 01.06.2007 по 31.07.2008, строком на 10 робочих днів з 25.09.2008 року по 01.10.2008.
На підставі даного наказу оформлено направлення №3 від 11.09.2008 року (а.с. 41, т. 1), яке отримано 15.09.2008 директором ПП "Арком і К" Биковським Б.В.
З 11.09.2008 по 24.09.2008 органом державної податкової служби України була проведена виїзна позапланова документальна перевірка ПП "Арком і К", за результатами перевірки був складений акт від 29.09.2008 №21/35-1/33664596 (а.с. 5-17, т. 1).
Відповідно до статті 11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби;
2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.
Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.
Доказів своєчасного надання посадовій особі підприємства копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки та направлення на перевірку відповідачем не надано.
Отже, доводи позивача про порушення порядку організації і проведення перевірки у зв'язку із ненаданням посадовій особі позивача документів, визначених статтею 11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" до початку перевірки, підтверджуються належними та допустимими доказами.
За висновками Акту від 29.09.2008 №21/35-1/33664596 встановлено порушення позивачем приписів підпункту 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР "Про податок на додану вартість" (далі - Закон №168), завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за березень 2008 року на суму 3156994,82 грн., за квітень 2008 року на суму 16,00 грн., за травень 2008 року на суму 581,26 грн.
При цьому суд встановив, що за висновком акту перевірки, в результаті встановлених порушень у ПП "Арком і К" не виникло недоплати з ПДВ (заниження рядка 27 Декларації з ПДВ), а виникло завищення від'ємного значення з ПДВ (завищення рядка 26 Декларації з ПДВ), отже підстави для донарахування податкових зобов'язань з ПДВ взагалі відсутні.
Однак, на підставі висновків вказаного акту 10.10.2008 ДПІ в м. Євпаторія АР Крим прийняла податкове повідомлення-рішення №0001842304/0 про визначення податкового зобов'язання у сумі 6315067,90 грн., у тому числі 3157592,08 грн. за основним платежем з ПДВ та 3157475,82 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями, застосованими на підставі підпунктів 17.1.3, 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Сума донарахованих податкових зобов'язань у розмірі 3157592,08 грн. визначена відповідачем як наслідок завищення ПП "Арком і К" податкового кредиту з ПДВ на 3157592,08 грн. За даними акту перевірки вказане завищення податкового кредиту з ПДВ на 3157592,08 грн. відбулося внаслідок формування податкового кредиту за відсутності податкових накладних контрагентів.
Завищення податкового кредиту з ПДВ у сумі 3157592,08 грн. визначено відповідачем на підставі даних системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
ПП "Арком і К" (ідентифікаційний код 33664596) був повторно зареєстрований платником ПДВ з 12.11.2007 року (дата первинної реєстрації -03.10.2005 року).
За березень 2008 року ПП "Арком і К" придбало (оплатило) товари (послуги) на загальну суму 19458916,29 грн., у тому числі ПДВ 3183970,86 грн., що підтверджується належними первинними документами -прибутковими накладними, актами виконаних робіт та платіжними дорученнями, які досліджено судовим експертом.
Податковий кредит у сумі 3183970,86 грн. сформовано позивачем на підставі податкових накладних, виписаних постачальниками (а.с. 3-153, т. 3), отримання цих документів відображено в реєстрі отриманих податкових накладних, податкові накладні досліджено судом в судовому засіданні і експертом, їх копії долучено до матеріалів справи.
Згідно із матеріалами проведеного експертного дослідження товари та послуги загальною вартістю 19458916,29 грн., у тому числі 3183970,86 грн. ПДВ, щодо придбання яких ПП "Арком і К" нарахувало податковий кредит у березні 2008 року у сумі 3183966,80 грн., були:
відносно ПДВ в сумі 3183137,53 грн. придбані з метою використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ПП "Арком і К";
відносно ПДВ в сумі 833,33 грн. встановити зв'язок з господарською діяльністю платника не виявляється можливим за відсутністю документів, які з пояснень посадових осіб платника вилучені правоохоронними органами;
відносно ПДВ в сумі (-4,06 грн.) не були враховані при нарахуванні податкового кредиту за березень 2008 року.
Грошові зобов'язання з оплати товарів (послуг) вартістю 19458916,29 грн. з ПДВ були припинені ПП "Арком і К" лише частково в сумі 7831082,56 грн. з ПДВ, у тому числі (додаток №3):
6444496,89 грн. з ПДВ були перераховані у грошовій безготівковій формі, що підтверджується належними платіжними дорученнями та виписками банку;
1386585,67 з ПДВ були припинені шляхом зарахування взаємних однорідних вимог згідно статті 601 ЦКУ на підставі актів та заяв зарахування взаємних однорідних вимог;
Припинення грошових зобов'язань перед постачальниками за поставлений товар та послуги у сумі 7831082,56 грн. з ПДВ у повному обсязі відображено у регістрах бухгалтерського обліку ПП "Арком і К" за березень 2008 року за дебетом бухгалтерського рахунку №631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" в кореспонденції з кредитом бухгалтерських рахунків.
Залишок кредиторської заборгованості за товари (послуги), придбані в березні 2008 року, в сумі 11627833,73 грн. з ПДВ обліковується ПП "Арком і К" за кредитом бухгалтерського рахунку №631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" станом на 31.12.2008 р., у тому числі перед ТОВ "СКМ-Сервіс Д" у сумі 8217808,25 грн. з ПДВ; перед ТОВ "Каскад-Сервісбуд" у сумі 3410025,48 грн. з ПДВ.
За висновками експертного дослідження, документами бухгалтерського обліку підтверджується фактичне придбання та отримання ПП "Арком і К" товарів (послуг) вартістю 19458865,91 грн., у тому числі ПДВ 3183962,46 грн., віднесений до складу податкового кредиту у березні 2008 року (товари первісною вартістю 13691966,61 грн. з ПДВ реалізовано покупцям, товари первісною вартістю 1118468,99 грн. з ПДВ обліковуються на залишках, попередньо придбані у субпідрядників послуги на суму 4643430,31 грн. з ПДВ реалізовано замовникам, встановити факт використання у господарській діяльності проектних робіт вартістю 5000,00 грн., у тому числі ПДВ 833,33 грн., попередньо придбаних у МП "Каштак", не представляється можливим у зв'язку з відсутністю документів, із пояснень, наданих директором ПП "Арком і К", слідує, що вказані документи вилучені згідно протоколу обшуку від 23.04.2008 ).
При визначенні податкових зобов'язань ПП "Арком і К" податковим органом застосовано систему автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 3156161,49 грн. (3156994,82 грн. (сума завищення податкового кредиту за березень 2008 року за даними акту перевірки) - 833,33 грн. (сума податкового кредиту, не підтверджена податковою накладною) не відповідає приписам чинного на час виникнення спірних відносин законодавства з таких підстав.
Податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду (пункт 1.7 статті 1 Закону №168).
Податковий кредит платника податку складається із сум ПДВ, нарахованого (сплаченого) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) з метою їх подальшого використання в господарській діяльності (підпункт 7.4.1 пункту 7.4. статті 7 Закону №168).
Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг); або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг) (підпункт 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону №168).
Підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх одержувача (підпункт 7.2.6 пункт 7.2. статті 7 Закону №168).
Податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг) (підпункт 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону №168).
Право на складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку (підпункт 7.2.4 пункту 7.2. статті 7 Закону №168).
Платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну що має містити всі обов'язкові реквізити, передбачені підпунктом 7.2.1 пункту 7.2. статті 7 Закону № 168.
Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (підпункт 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону №168).
Проведеним у справі експертним дослідженням встановлено, що позивачем виконані всі передбачені законом умови для віднесення до складу податкового кредиту у березні 2008 року податку на додану вартість на суму 3183966,80 грн.
Відповідачем не надано належних та допустимих доказів помилковості вказаних висновків.
Матеріалами справи підтверджено реальне виконання сторонами правочинів, встановлено факт використання придбаних товарів і послуг у межах господарської діяльності позивача.
Судова колегія зауважує, що законодавство України, чинне на час виникнення спірних відносин, не ставить виникнення у платника ПДВ права на податковий кредит в залежність від дотримання вимог податкового законодавства іншим суб'єктом господарювання.
Зазначений висновок узгоджується із позицією, викладеною у постанові Верховного Суду України від 31.01.2011 року у справах №21-42а10 та 21-47а10, за позовами Закритого акціонерного товариства "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції в Закарпатській області.
Таким чином, у податкового органу не було визначених законом підстав визначати позивачу суму податкового зобов'язання у розмірі 3156161,49 грн. з податку на додану вартість у спірному податковому повідомленні-рішенні.
З розрахунку суми штрафних (фінансових) санкцій вбачається, що за виявленими порушенням у формуванні податкового кредиту з податку на додану вартість у березні 2008 року відповідач застосував санкції у максимальному розмірі, передбаченому підпунктами 17.1.3, 17.1.6 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" - по 50% від суми недоплати.
Враховуючи, що під час судового розгляду встановлена помилковість визначення суми податкового зобов'язання у розмірі 3156161,49 грн., суд першої інстанції прийшов до правильного висновку, що позовні вимоги ґрунтуються на законі та підлягають задоволенню.
Доводи апеляційної скарги відносно того, що документи позивачем були надані лише через рік після відкриття провадження у справі не можуть бути прийняті судовою колегією до уваги, оскільки як вбачається з матеріалів справи, перше судове засідання призначено на 26.01.2009, друге -06.02.2009, на якому суду першої інстанції позивачем були надані копії всіх податкових накладних за перевіряємий період.
Також, як вірно зауважено представником позивача та підтверджується матеріалами справи, на вимогу представників відповідачів щодо надання оригіналів документів для огляду, останні були надані в наступне судове засідання, призначене на 11.02.2009.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, строк для відновлення документів, встановлений позивачу листом №12281/23-1 від 05.06.2008, перенесений відповідачем до 01.10.2008, а отже доводи апеляційної скарги в цій частині також є необґрунтованими.
Інші доводи апеляційної скарги не містять правових підстав для скасування постанови.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.03.2012 підлягає залишенню без змін, апеляційна скарга Державної податкової інспекції в м.Євпаторії АР Крим - залишенню без задоволення.
Керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 частини першої статті 198, ст.ст. 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.03.12 у справі № 2а-8178/08/11/0170 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 26.03.12 у справі № 2а-8178/08/11/0170 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 16 липня 2012 року.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис С.Ю. Яковенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2012 |
Оприлюднено | 09.01.2013 |
Номер документу | 28474261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні