Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-3551/11/2770
02.04.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кучерука О.В.,
суддів Дадінської Т.В. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засідання Мазнєв Ю.М.
за участю сторін:
представник позивача, Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя- Мачехін Євген Олегович, довіреність № 12/9/10-а від 06.03.12
представник відповідача, Житлово-будівельного кооперетиву №71- Пімкін Григорій Михайлович, виписка № 126966 від 29.02.12,
представник відповідача, Житлово-будівельного кооперетиву №71- Иваненко Нина Михайловна посвідчення №78,
розглянувши апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу №71 на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Лотова Ю.В. ) від 18.11.11 у справі № 2а-3551/11/2770,
за позовом Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя (вул. Героїв Севастополя, 74, м. Севастополь, 99001)
до Житлово-будівельного кооперативу №71 (пр-т. Перемоги, б. 39, кв. 10, м. Севастополь, 99000)
про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.11.11 адміністративний позов Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя до Житлово-будівельного кооперативу №71 про припинення юридичної особи - задоволено у повному обсязі.
Припинено юридичну особу - житлово-будівельного кооперативу №71.
Заходи щодо підготовки документів для державної реєстрації припинення юридичної особи покладено на відповідача.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.11.11 та прийняти нове рішення, якім позивачу у задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 05.03.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Житлово-будівельного кооперативу №71.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням і неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.
У судовому засіданні, призначеному до розгляду на 02.04.2012, представники Житлово-будівельного кооперативу №71 підтримли апеляційну скаргу, просили її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нове про відмову в задоволенні позову.
Представник позивача просив апеляційну скаргу залишити без задовлення, постанову суду першої інстанції без змін, з мотивів викладених в письмових запереченнях від 30.03.2011 №442/9/10-0.
Судова колегія , вислухавши пояснення представника заявника апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Матеріалами справи встановлено, що Житлово-будівельний кооператив №71 зареєстрований як юридична особа Нахімовською районною державною адміністрацією за №1 0781200000003356 від 07.09.1979, ЄДРПОУ 23203266, та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя.
З довідки Державної податкової інспекції у Нахімовському районі м. Севастополя (а.с.3) вбачається, що відповідач з 01 січня 1995 року не надає до податкових органів фінансову звітність.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції на підставі наявних у справі матеріалів дійшов висновку, що факт неподання податкових декларацій підтверджується довідкою про порушення податкового законодавства, на підставі чого юридична особа -житлово-будівельний кооператив №71 підлягає припиненню.
Згідно до абз.2 статті 2 Закону України "Про кооперацію" встановлено, що кооператив - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.
Частиною 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" визначено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Також, частиною 2 статті 3 вказаного Закону встановлено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Статтею 7 Закону України "Про кооперацію" передбачено, що кооператив створюється його засновниками на добровільних засадах. Засновниками кооперативу можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, а також юридичні особи України та іноземних держав, які беруть участь у діяльності кооперативів через своїх представників. Рішення про створення кооперативу приймається його установчими зборами.
Згідно до статті 8 зазначеного Закону статут кооперативу є правовим документом, що регулює його діяльність. В ньому містяться відомості, зокрема, про склад його засновників, умови і порядок вступу до кооперативу та виходу виключення з нього, порядок внесення змін до статуту кооперативу.
Відповідно до статті 9 Закону України "Про кооперацію" державна реєстрація кооперативу проводиться в порядку, передбаченому законом.
Закон України "Про кооперацію" є спеціальним законом, який регулює порядок створення діяльності, ліквідаціїї кооператива, їх права та обов'язки.
Статтею 29 вказаного Закону передбачено, що кооператив ліквідується: за рішенням загальних зборів членів кооперативу або зборів уповноважених; за рішенням суду. Ліквідація кооперативу здійснюється комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про його ліквідацію. Цим же органом визначається порядок діяльності ліквідаційної комісії. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління кооперативом.
Позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи -житлово-будівельного коперативу, яким є відповідач.
З урахуванням викладеного судова колегія вважає, що відносно відповідача не можуть бути застосовані загальні підстави припинення юридичної особи, які передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", і висновок суду першої інстанції про обґрунтованість вимог позивача є помилковим.
Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційної скарги, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.
Відповідно до статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; порушення норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
З урахуванням викладеного, судова колегія приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції -скасуванню.
Керуючись статтями 195,196, пунктом 3 частини 1 статті 198, п.3 частини першої статті 205, п.4 частини першої статті 202, статтями 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу №71 задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 18.11.11 року у справі №3551/11/2770 - скасувати.
Прийняти нову постанову.
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 09 квітня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук
Судді підпис Т.В. Дадінська
підпис М.А.Санакоєва
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Кучерук
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2012 |
Оприлюднено | 10.01.2013 |
Номер документу | 28479564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні