Ухвала
від 31.10.2012 по справі 2а-8744/12/0170/16
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-8744/12/0170/16

31.10.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дудкіної Т.М.,

суддів Єланської О.Е. ,

Курапової З.І.

секретар судового засідання Гоголева І.А.

за участю сторін:

представник позивача, Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м.Сімферополя АР Крим- не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

представник відповідача, Приватного підприємства "Термо-Крим"- не з'явився, до початку судового засідання надав суду клопотання про відкладення розгляду справи,

розглянувши апеляційну скаргу Приватного підприємства "Термо-Крим" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Александров О.Ю. ) від 30.08.12 по справі № 2а-8744/12/0170/16

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м.Сімферополя АР Крим (вул. Київська, 125-б,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95034)

до Приватного підприємства "Термо-Крим" (вул. Калініна,6; вул. Федько, 49,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95051; 95017)

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду АРК від 30.0.82012 року по справі № 2а-8744/12/0170/16 позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в Київському районі м.Сімферополя АР Крим задоволені.

Стягнуто з Приватного підприємства "Термо - Крим" на користь управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень - квітень 2012 року у розмірі 22383,91 грн. на наступні розрахункові рахунки:

- № 3719305200114 у ГУ ДКУ в АРК , МФО 824026, ЄДРПОУ 20725930 суму заборгованості у розмірі 19995,04 грн;

- № 37195083000114 у ГУ ДКУ в АРК , МФО 824026, ЄДРПОУ 20725930 суму заборгованості у розмірі 2024,61 грн.;

- № 37192086000114 у ГУ ДКУ в АРК , МФО 824026, ЄДРПОУ 20725930 суму заборгованості у розмірі 231,52 грн.;

- № 37194073000114 у ГУ ДКУ в АРК , МФО 824026, ЄДРПОУ 20725930 суму заборгованості у розмірі 364,26 грн.;

На зазначене судове рішення від відповідача надійшла апеляційна скарга, в якій ставиться питання про його скасування та ухвалення нового рішення.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права, що призвело до ухвалення помилкового рішення . Заявник апеляційної скарги посилається на те, що дана адміністративна справа не відноситься до юрисдикції адміністративного суду.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що наявність у Приватного підприємства "Термо-Крим" заборгованості відповідач визнав, самостійно борг не сплатив, отже заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень - квітень 2012 року у сумі 22383,91 грн. має бути стягнута у судовому порядку.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, з огляду на таке.

Апеляційним розглядом встановлено, що приватне підприємство "Термо-Крим" зареєстроване як юридична особа (ідентифікаційний код 32681317), є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (реєстраційний номер 14-03-8499).

Відповідно до пунктів 1, 4 частини другої статті 6 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

Згідно із частиною восьмою статті 9 цього Закону платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для виду платника, до якого відноситься відповідач, є календарний місяць.

Колегію суддів безперечно встановлено, що відповідач у звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України за березень-квітень 2012 року самостійно визначив розмір належного до сплати єдиного внеску за вказаний період у загальній сумі 22 394,49 грн., фактично платником перераховано - 10,58грн. Таким чином, сума заборгованості складає 22 394,49 грн. - 10,58грн =22383,91грн.

Відповідно до пункту 7 статті 13 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.

Згідно із частиною 4 статті 25 вказаного Закону територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Судовою колегією встановлено, що позивачем направлено до відповідача вимогу №Ю-1397 від 03.05.12р. на суму 16408,82грн. та № 1733 від 01.06.2012 на суму 22383,91 грн. Вимоги отримані уповноваженою особою відповідача 18.05.12р та 03.07.2012р. відповідачем не оскаржені, тобто є узгодженими.

Отже, суд першої інстанції підставно стягнув з відповідача заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 22383,91 грн.

Стосовно доводів апелянта про те, що дана справа не відноситься до юрисдикції адміністративних суддів, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: - спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. З КАС справа адміністративної юрисдикції -це переданий на вирішення адміністративно го суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, що здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч.1 ст. 12 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" завданнями Пенсійного фонду є, зокрема, забезпечення збору єдиного внеску, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Пунктом 7 ч.1 ст. 13 цього Закону визначено, що Пенсійний фонд та його органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.

Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 384/2011 визначено у пункті 1, що Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України (далі - Міністр). Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Підпунктом 1.1. Положення про управління Пенсійного Фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління ПФУ від 30 квітня 2002р. №8-2 визначено, що Управління Пенсійного фонду України (далі - Фонд) у районах, містах і районах у містах (далі - Управління) є органами Фонду, підпорядкованими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні управління), що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.

Завдання, функції, права та обов'язки управління ПФУ визначені у п.2.1 Положення від 30 квітня 2002 року №8-2.

Відповідно до покладених на нього завдань управління контролює дотримання платниками єдиного внеску вимог законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску надходження страхових внесків, єдиного внеску та інших платежів до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності нарахування та сплати страхових внесків, єдиного внеску, призначення (перерахунку) і виплати пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, цільового використання коштів Фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій;

Отже, управління Пенсійного Фонду України в районах, містах і районах у містах є органами державної влади, що здійснюють владні управлінські функції.

Таким чином, спір управління ПФУ і суб'єкта господарювання про стягнення заборгованості з єдиного внеску до ПФУ є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб'єкта владних повноважень, а саме органу виконавчої влади, що реалізовував у цих відносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції з контролю за надходженням страхових внесків та інших платежів до Фонду, і відповідає вищенаведеному нормативному визначенню адміністративної справи.

Крім того, під перелік публічно-правових справ, на які не поширюється юрисдикція адміністративних судів, визначений ч.3 ст. 17 КАС України, дана справа не підпадає.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; ст.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Термо-Крим" - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду АРК від 30.0.82012 року по справі № 2а-8744/12/0170/16 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 05 листопада 2012 р.

Головуючий суддя підпис Т.М. Дудкіна

Судді підпис О.Е.Єланська

підпис З.І.Курапова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.М. Дудкіна

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2012
Оприлюднено10.01.2013
Номер документу28498567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8744/12/0170/16

Ухвала від 31.10.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дудкіна Тетяна Миколаївна

Постанова від 30.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні