ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Черкаси
03 січня 2013 року Справа № 2а/2370/4776/2012
09 год. 30 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Бабич А.М.,
при секретарі -Сидорець І.С.,
за участю сторін:
представника позивача -не прибув,
представника відповідача -не прибув,
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Водограй»про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника, в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість,
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулась державна податкова інспекція у м. Черкасах Черкаської області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю «Водограй»(далі - відповідач), в якому просить стягнути кошти з відповідача в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість з рахунків у банках, обслуговуючих платника, в сумі 4085 грн. 00 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не сплатив узгоджені зобов'язання зі сплати штрафних санкцій за несвоєчасне подання декларацій з податку на додану вартість в період з 09.02.2011 до 20.10.2011 в сумі 4085 грн. 00 коп.
Представник позивача надав до суду заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, заперечень на позов не надав, хоча повідомлений про час та місце судового розгляду справи в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Таким чином суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження.
Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Суд встановив, що відповідач зареєстрований як юридична особа 26.01.2004 виконавчим комітетом Черкаської міської ради Черкаської області (код ЄДРПОУ 32796168), є платником податку на додану вартість з 10.02.2004 відповідно до свідоцтва № 32146979.
Відповідно до довідки позивача від 12.04.2012 № 1184/19-108 відповідач має відкритий рахунок у банку, а саме: р/р 26009217007/980 у АТ «Райффайзен Банк Аваль»у м. Києві.
Суд встановив, що позивач просить стягнути з відповідача штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість в період з 09.02.2011 до 20.10.2011, які виникли з наступних підстав:
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010121502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 09.02.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5995/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010131502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 21.02.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5994/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010141502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 21.03.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5993/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010151502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.04.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5992/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010161502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.05.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5991/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010171502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1 грн. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.06.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5990/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010181502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1020 грн. 00 коп. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.07.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5989/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010191502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1020 грн. 00 коп. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 22.08.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5988/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 27.09.2011 № 0010201502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1020 грн. 00 коп. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.09.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 27.09.2011 №5987/15-2;
- податкового повідомлення-рішення від 25.10.2011 № 0011721502, яким відповідачу нараховані штрафні санкції в сумі 1020 грн. 00 коп. за неподання податкової звітності з податку на додану вартість з граничним строком подання 20.10.2011, що прийняте на підставі акту перевірки від 25.10.2011 №6395/15-2.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вказані суми зобов'язання є узгодженими з огляду на наступне.
Відповідно до п. 75.1 ст. 71 Податкового кодексу України (далі -ПК України) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Вищевказані податкові повідомлення-рішення надсилались відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу, зазначену в ЄДРПОУ, однак відповідачем вони не отримані та повернулись позивачу із зазначенням на конверті, що адресат вибув.
Згідно з абз. 3 ст 58.3 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Суд встановив, що відповідач не сплатив суму грошового зобов'язання, визначеного вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, та не оскаржив їх в установленому законом порядку.
Згідно з пунктом 58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до п. 57.3. ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. Днем узгодження грошового зобов'язання платника податків вважається день закінчення процедури адміністративного оскарження (набрання судовим рішенням законної сили).
Згідно з підпунктом 56.17.5 пункту 56.17 ст. 56 ПК України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.
Відповідно до п.п 16.1.3 ст.16 ПК України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. (п. 49.1).
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.2, ст.49 ПК України).
Пунктом 49.18 статті 49 ПК України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень: за кожне таке неподання або несвоєчасне подання; ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Згідно з п. 7 Розділу 10 ПК України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов'язання позивач виставив відповідачу податкову вимогу форми «Ю»від 16.11.2011 № 2092 на суму 1019 грн. 00 коп. Податкова вимога отримана відповідачем 08.12.2011, що підтверджується підписом його посадової особи на корінці податкової вимоги.
Відповідно до п. 59.5 ст. 95 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Суд звернув увагу на те, що до дати узгодження грошового зобов'язання за податковими повідомленнями-рішеннями за позивачем рахувалась переплата з ПДВ в сумі 1 грн. Таким чином, станом на час судового розгляду справи відповідач має недоїмку зі сплати штрафних санкцій за несвоєчасне подання декларацій з податку на додану вартість в розмірі 4085 грн. 00 коп., що підтверджується даними зворотного боку облікової картки відповідача з ПДВ, яку позивач і просить стягнути у судовому порядку.
Згідно з пунктом 14.1.175 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 41.5. ст.41 ПК України визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Відповідно до п.20.1.18 ст.20.1 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з підп. 87.1 та 87.2 статті 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
З матеріалів справи суд встановив, що 30.11.2011 позивач прийняв рішення №1145/24-109 про опис майна у податкову заставу.
16.09.2011 позивач прийняв рішення № 221/15-210 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у зв'язку з неподанням та поданням податкових декларацій з ПДВ протягом серпня 2010 року -вересня 2011 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового кредиту.
Згідно з п. п. «г»п. 184.1 ст. 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Відповідно до п. 184.2 ст. 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби.
Згідно з п. 184.8 ст. 184 ПК України у разі якщо платник податку, реєстрація якого анулюється, має податкові зобов'язання за результатами останнього податкового періоду, така сума податку враховується в суму зменшення бюджетного відшкодування, а в разі його відсутності у строки, визначені цим Кодексом, платник зобов'язаний погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цього податку, що виникли до такого анулювання, за їх наявності, незалежно від того, залишатиметься така особа зареєстрованою як платник цього податку на день сплати такої суми податку чи ні.
Таким чином суд вважає доведеним право позивача на стягнення заявленої в позові суми податкового боргу.
Керуючись ст.ст. 159 -163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області до товариства з обмеженою відповідальністю «Водограй»про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника, в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість -задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Водограй»(18031, м. Черкаси, пров. Молдавський, буд. 10; код ЄДОРПОУ 32796168) з рахунків у банках, обслуговуючих платника, на користь державного бюджету через державну податкову інспекцію у м. Черкасах Черкаської області ДПС України (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, буд 235; код ЄДРПОУ 34503595) заборгованість зі сплати штрафних санкцій за несвоєчасне подання декларацій з податку на додану вартість в період з 09.02.2011 до 20.10.2011 в сумі 4085 (чотири тисячі вісімдесят п'ять) грн. 00 коп.
3. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання постанови, складеної у повному обсязі у порядку, передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
4. Копію постанови направити сторонам у справі.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2013 |
Оприлюднено | 11.01.2013 |
Номер документу | 28500180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні