Постанова
від 09.01.2013 по справі 2а/2570/3747/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2012 року № 2а/2570/3747/2012

Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Скалозуб Ю.О., при секретарі Селивоні О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовом Чернігівської регіональної торгово-промислової палати

до Державної податкової інспекції у м. Чернігові ДПС України

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові від 31.07.2012 № 0002772320

за участю

представників сторін:

від позивача Рябченко Н.Д. довіреність від 14.12.2012 № 900, Марченко Н.І. довіреність від 10.12.2012 № 883

від відповідача Гладченко Н.Л. довіреність від 02.03.2012 № 19/9/10-010,

Котляр С.О. довіреність від 14.12.2012 № 11815/9/10-010, -

В С Т А Н О В И В:

До Чернігівського окружного адміністративного суду 29 листопада 2012 року надійшов адміністративний позов Чернігівської регіональної торгово-промислової палати (далі -ЧРТПП) до Державної податкової інспекції у м. Чернігові ДПС (далі - ДПІ у м. Чернігові), в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 31.07.2012 № 0002772320 яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість (далі - ПДВ) із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 45508,00 грн. (у т. ч. за основним платежем -36406,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) -9102,00 грн.).

В обґрунтування своїх вимог щодо необґрунтованості та безпідставності спірного податкового повідомлення-рішення позивач зазначив, що в акті перевірки від 16.07.2012 № 1247/22/02944780 відповідачем зроблено протиправний висновок про те, що ЧРТПП занижено ПДВ у сумі 36406,00 грн. та про неправильність визначеної бази оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з ТОВ «Хорс Тревел» на підставі договору доручення від 27.04.2010 б/н.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, посилаючись на обставини, зазначені у позові з наданням додаткових пояснень.

Представник відповідача проти позову заперечив та просив у його задоволенні відмовити, пояснивши, що спірне податкове повідомлення-рішення відповідає вимогам чинного законодавства. Надавши заперечення проти позову представник відповідача наголосив на тому, що відповідно до акту перевірки від 16.07.2012 № 1247/22/02944780 встановлено, що оскільки ЧРТПП є платником ПДВ, то при поставці послуг учасникам бізнес-форума, що є платниками ПДВ підприємство було зобов'язане скласти податкові накладні, оригінали яких надати покупцям послуг, та відобразити суми податку у складі податкових зобов'язань з ПДВ.

Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи судом встановлено, що ЧРТПП є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 02.09.1998, включене до ЄДРПОУ та як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у м. Чернігові.

Відповідно до п. 2.2.10 Розділу 2 Статуту однією з функцій та завдань ЧРТПП є здійснення виставкової діяльності в Україні і за кордоном; організація та проведення виставок, семінарів, конференцій, ділових зустрічей з економічних питань за участю українських та іноземних підприємств і організацій, перш за все членів Палати, як в регіоні своєї діяльності, так і за його межами, в тому числі і за межами України, сприяння участі підприємств, організацій, фізичних осіб-підприємців у міжнародних ярмарках і виставках за кордоном.

Судом встановлено, що на підставі направлень від 11.06.2012 № 1326, від 11.06.2012 № 1327, від 11.06.2012 № 1328, від 11.06.2012 № 1329, від 14.06.2012 № 1355, від 22.06.2012 № 1469, виданих ДПІ у м. Чернігові, працівниками податкової інспекції відповідно до ст. 20, ст. 77, ст. 82 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI та відповідно до плану-графіка проведення документальних планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання проведена планова документальна виїзна перевірка ЧРТПП з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за законодавства за період з 01.10.2009 по 31.03.2012 відповідно до затвердженого плану перевірки, наведеного у додатку до акта.

Письмове повідомлення про проведення планової виїзної перевірки від 31.05.2012 № 193/22-105 та копію наказу від 30.05.2012 № 1221 вручено під розписку Рябченко Н.Д. 30.05.2012.

Перевірку проведено з відома президента ЧРТПП Іванова К.В. та в присутності головного бухгалтера ЧРТПП Рябченко Н.Д.

У журналі реєстрації перевірок вчинено записи від 11.06.2012 під № 54.

Перевірка проводилась з 11.06.2012 по 16.07.2012, про що складено акт від 16.07.2012 № 1247/22/02944780.

В ході проведення перевірки ДПІ у м. Чернігові встановлено порушення:

- п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 22.05.1997 № 283/97-ВР (зі змінами та доповненнями) в результаті чого підприємством занижено податок на прибуток всього у сумі 35415,00 грн., у т.ч. за 4 квартал 2009 в сумі 6700,00 грн., за 1 квартал 2010 в сумі 5250,00 грн., за півріччя 2010 в сумі 9925,00 грн., за 3 квартал 2010 в сумі 16552,00 грн., за 2010 в сумі 23760,00 грн., за 1 квартал 2011 в сумі 4955,00 грн.

- п.п. 7.2.1, п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7, п. 4.7, п. 4.1. ст. 4, п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) в результаті чого підприємством занижено ПДВ всього на суму 36406,00 грн., у т.ч. за червень 2010 в сумі 36406,00 грн.

- п.п. «е»п.п. 4.2.9 п. 4.2. ст. 4, п. 7.1 ст. 7, п.п. 8.1.1. п. 8.1 ст. 8, п.п. «а»п.19.2 ст.19, п.п. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003 № 889 - IV(зі змінами та доповненнями) та п.п.165.1.21 п. 165.1 ст. 165, п.п.167.1 ст. 167, п.п.168.1.1 п. 168.1 ст. 168, ст. 171 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755 (зі змінами та доповненнями) в результаті чого допущено порушення вимог податкового законодавства під час перевірки питань щодо правильності утримання та своєчасності перерахування податку з доходів фізичних осіб до бюджету в періоді, що перевірявся, на загальну суму -580,64 грн. в т.ч. за 2009 -460,64 грн., за 2011 -120,00 грн.

- п 1, п. 3 «Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них доходу»(зі змінами та доповненнями), який затверджено Наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1020

На підставі акту перевірки від 16.07.2012 № 1247/22/02944780 ДПІ у м. Чернігові було прийняте податкове повідомлення-рішення від 31.07.2012 № 0002772320 яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість (далі - ПДВ) із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 45508,00 грн. (у т. ч. за основним платежем -36406,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) -9102,00 грн.), яке є предметом даного спору.

Дане податкове повідомлення-рішення оскаржувалось позивачем в адміністративному порядку і було залишено ДПС України без змін.

В Розділі 3.2 акту перевірки зазначено, що за період з 01.10.2009 по 31.03.2012 ЧРТПП задекларувало податкових зобов'язань по ПДВ у сумі 3369390,00 грн.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 01.10.2012 по 31.03.2012 встановлено їх заниження всього у сумі 36406,00 грн., в тому числі за червень 2010 у сумі 36406,00 грн.

Перевіркою відображених у рядку 1 «Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків»показників за період з 01.10.2009 по 31.03.2012 у загальній сумі 3368459,00 грн. встановлено, що на формування цих показників мало вплив здійснення операцій з надання послуг експертизи, видачі сертифікатів, походження товарів, декларування вантажів, організації виставкової діяльності, проведення семінарів, тренінгів, здавання майна в операційну оренду та ін.

Проведеною перевіркою відображеного показника на підставі таких документів: рахунки, акти виконаних робіт, податкові накладні, платіжні доручення, виписки банку, оборотно -сальдові відомості і журнали ордери по рахунках 361 «розрахунки з вітчизняними покупцями», 70 «Доходи від реалізації», 71 «інший операційний дохід», реєстри виданих податкових накладних, податкові декларації з податку на додану вартість, додатки 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість, встановлено заниження задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 1 «Операції на митній території України, що оподатковуються за ставкою 20 відсотків»всього у сумі 36406,00 грн. в т.ч. за червень 2010 у сумі 36406,00 грн.

В ході перевірки встановлено, що у червні 2010 ЧРТПП брала участь у канадсько-українському бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010 у складі 2 працівників та 10 представників інших суб'єктів господарювання. Послуги по організації вищезазначеного бізнес-форума надавалися ТОВ «Хорс-Тревел»(код 33493246), відповідно до Договору доручення від 27.04.2010 б/н.

Відповідно до п. 1.1. даного договору Довіритель (ЧРТПП) доручає, а Повірений (ТОВ «Хорс Тревел») зобов'язується від імені і за рахунок Довірителя організувати для осіб, визначених у бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010, а саме:

- авіа переліт за маршрутом Київ -Едмонт -Київ;

- бронювання та перерахування коштів за номери у готелі м. Едмонт;

- екскурсійні тури, транспорт по місту;

- перерахування коштів за участь у конференції;

- консультаційні послуги по візовій підтримці.

За вчинення дій визначених у п. 1.1 цього Договору, Довіритель зобов'язується сплачувати Повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків, відповідно до рахунків наданими Повіреним за послуги, що вказані у п. 1.1 Договору. Остаточна вартість послуг вказується в акті виконаних робіт виходячи з точної кількості учасників.

Повірений бере на себе наступні обов'язки:

- вчиняти юридичні дії, визначені у п. 1.1 цього Договору у відповідності з вимогами Довірителя, на умовах, найбільш вигідних для Довірителя;

- повідомляти Довірителю за його вимогою усі відомості про хід виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором шляхом телефонних переговорів або листування;

- особисто передати Довірителю все додержане у зв'язку з виконанням доручення Довірителя за цим Договором (вчинення юридичних дій, визначених у п. 1.1 цього Договору).

Довіритель бере на себе наступні обов'язки:

- забезпечити Повіреного засобами та документами, необхідними для виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором в строк до 09.05.2010.

- відшкодувати повіреному понесені витрати, пов'язані з виконанням доручення Довірителя;

- прийняти від Повіреного усі результати виконання останнім доручень Довірителя за цим Договором.

ЧРТПП на виконання умов договору перерахувала ТОВ «Хорс Тревел» передоплату за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно наступних платіжних доручень від 30.04.2010 № 725 на загальну суму 50000,00 грн. без ПДВ, від 05.05.2010 № 731 на загальну суму 96200,00 грн. без ПДВ, від 01.06.2010 № 919 108280,34 грн. без ПДВ, від 08.06.2010 № 954 на загальну суму 9843,66 грн. без ПДВ;

Надання послуг оформлено актом здачі-приймання послуг від 09.06.2010 б/н на загальну суму 264324,00 грн.

ЧРТПП до бізнес-форума залучені були сторонні суб'єкти господарювання, а саме: ПП «Андріатика»(код 30648094), СТОВ «ІНТЕР»(код 30148677), ФОП ОСОБА_6 (код НОМЕР_1), СТОВ «Олстас-льон»(код 31314574), ТОВ «ВТП «Облагропостач»(код 30294306), ТОВ «Тан»(код 14247520), ТОВ «Укртехмаш»(код 32194594), ТОВ «Форсаж»(код 31691350), з якими було укладено типові договори, відповідно до яких ЧРТПП -Повірений, а залучені суб'єкти господарювання -Довіритель, даними договорами визначено:

«1. Загальні положення.

1.1. За цим Договором Довіритель доручає, а Повірений зобов'язується від імені і за рахунок Довірителя організувати для представників Довірителя участь у канадсько-українському бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010.

1.2 За вчинення дій визначених у п. 1.1 цього Договору, Довіритель зобов'язується сплачувати Повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків відповідно до рахунків наданих Повіреним, за послуги, що вказані у п. 1.1 Договору. Остаточна вартість послуг вказується в акті виконаних робіт.

1.3 Довіритель сплачує повіреному додаткову плату в розмірі 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ 266,00 грн. (3192,00 грн. в т.ч. ПДВ 532,00 грн. -у разі участі 2 осіб) шляхом попередньої оплати 100 відсотків не пізніше 09.05.2010.

2. Обов'язки повіреного:

2.1. Повірений за цим договором бере на себе наступні обов'язки:

а) вчиняти юридичні дії, визначені у п. 1.1 цього Договору у відповідності з вимогами Довірителя, на умовах, найбільш вигідних для Довірителя;

б) повідомляти Довірителю за його вимогою усі відомості про хід виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором шляхом телефонних переговорів або листування;

г) особисто передати Довірителю все лодержане у зв'язку з виконанням доручення Довірителя за цим Договором (вчинення юридичних дій, визначених у п. 1.1 цього Договору).

3. Обов'язки Довірителя:

3.1 Довіритель за цим Договором бере на себе наступні обов'язки:

а) забезпечити Повіреного засобами та документами, необхідними для виконання Повіреним доручень Довірителя за цим Договором в строк до 09.05.2010.

б) відшкодувати повіреному понесені витрати, пов'язані з виконанням доручення Довірителя;

в) вчасно виплатити Повіреному належну йому відповідно до п.п. 1.2 і 1.3 цього Договору плату;

г) негайно прийняти від Повіреного усі результати виконання останнім доручення Довірителя за цим Договором.»

Відповідно до умов договору від ПП «Андріатика»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 6101110031 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 № ВС-25 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ПП «Андріатика»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 30.04.2010 № 6123010042 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 01.06.2010 № 6100110019 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ФОП ОСОБА_6 надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно прибуткових касових ордерів від 07.05.2010 № 426 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-28 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ФОП ОСОБА_6 надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно наступних платіжних доручень від 05.05.2010 № 1266 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 1279 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від СТОВ «ІНТЕР»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 19.05.2010 № 3513 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-24 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від СТОВ «ІНТЕР»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 3491 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 3550 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від СТОВ «Олстас-льон»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 18.05.2010 № 1596 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.;

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-26 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від СТОВ «Олстас-льон»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 06.05.2010 № 1462 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 04.06.2010 № 1578 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «ВТП «Облагропостач»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 20.05.2010 № 12007 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-26 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «ВТП «Облагропостач»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 05.05.2010 № 11972 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 12020 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Тан»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 07.05.2010 № 11127 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-27 на загальну суму 1596,00 грн. в т.ч. ПДВ -266,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Тан»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 05.05.2010 № 11106 на загальну суму 12000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 11298 на загальну суму 9843,67 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 21843,67 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Укртехмаш»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 1477 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ -532,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-23 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ -532,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Укртехмаш»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 30.04.2010 № 1446 на загальну суму 24000,00 грн. без ПДВ, від 28.05.2010 № 1557 на загальну суму 19687,34 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 43687,34 грн. без ПДВ.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Форсаж»надійшла оплата за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 19.05.2010 № 3513 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ -532,00 грн.

Надання послуг оформлено актом виконаних робіт від 21.06.2010 ВС-22 на загальну суму 3192,00 грн. в т.ч. ПДВ -532,00 грн.

Відповідно до умов договору від ТОВ «Форсаж»надійшла оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі згідно платіжних доручень від 11.05.2010 № 14243036 на загальну суму 24000,00 грн. без ПДВ, від 31.05.2010 № 14243090 на загальну суму 19687,34 грн. без ПДВ.

Надання послуг оформлено актом приймання-передачі послуг від 21.06.2010 б/н на загальну суму 43687,34 грн. без ПДВ.

Проаналізувавши дані договори та картки рахунків 631, 377 в розрізі контрагентів, перевіряючі зробили висновок, що ЧРТПП до податкових зобов'язань з ПДВ включає лише 2660,00 грн (суму з податку з винагороди за організацію участі у бізнес-форумі), при цьому, на суму відшкодування витрат за організацію участі у бізнес-форумі (218436,70 грн.) ЧРТПП зобов'язання з ПДВ не нараховує.

Таким шляхом, ДПІ у м. Чернігові дійшла висновку, що позивачем в порушення п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7, п. 4.7, п. 4.1. ст. 4, п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 № 168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) занижено податкові зобов'язання за червень 2010 на суму 36406,00 грн.

Оскільки ЧРТПП є платником ПДВ, то при поставці послуг учасниками бізнес-форума (платникам ПДВ), ЧРТПП зобов'язаний скласти податкові накладні, оригінали яких надати покупцям послуг на загальну суму ПДВ -36406,00 грн. зокрема (у розрізі контрагентів): для ПП «Андріатика»на суму ПДВ -3640,61 грн., СТОВ «ІНТЕР»- 3640,61 грн., ФОП ОСОБА_6 - 3640,61 грн., СТОВ «Олстас-льон»- 3640,61 грн., ТОВ «ВТП «Облагропостач»- 3640,61 грн., ТОВ «Тан»- 3640,61 грн, ТОВ «Укртехмаш»- 7281,22 грн., ТОВ «Форсаж»- 7281,22 грн., а також відобразити вищезазначені суми в складі податкових зобов'язань за червень 2010.

Перевіряючи правильність проведення відповідачем перевірки ЧРТПП слід зазначити, що вона проведена відповідно до вимог п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, згідно якого органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Поняття, порядок проведення документальної планової виїзної перевірки, визначені 77 Кодексу, дотримано.

Дослідивши фактичні обставини нарахування податкового зобов'язання, судом враховано, що згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи із врахуванням визначення терміну «податкове зобов'язання», вказаного в пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. При цьому, оскільки в силу пп. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 Кодексу податок на додану вартість відноситься до загальнодержавних податків та зборів, та враховуючи, що податок на додану вартість -непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу (пп. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Також, в даних правовідносинах враховується п. 44.1 ст. 44 Кодексу, яким встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Крім того, відповідно до п. 201.7 ст. 201 Кодексу податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 Кодексу).

Крім того, судом враховані норми ст. ст. 1000, 1002, 1003, 1004, 1006, 1007 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435 (далі -ЦК України), які визначають загальні вимоги до договору доручення, право повіреного на плату, зміст доручення, виконання доручення, обов'язки повіреного, обов'язки довірителя.

Аналіз норм Податкового кодексу України, Закону України «Про податок на додану вартість», ЦК України, свідчить про те, що договори доручення, однією із сторін яких був позивач, відносяться до юридичних фактів, на основі яких виникають зобов'язання, при цьому, слід зазначити, що кошти отримані ЧРТПП, як Повіреним від Довірителів, в якості відшкодування витрат Повіреного на виконання договору доручення, є власністю позивача, тому ЧРТПП зобов'язана на дату передання результатів послуг довірителю виписати податкові накладні, виходячи з договірної ціни поставки послуг з урахуванням сум ПДВ та відобразити дані суми у складі податкових зобов'язань.

В ході судового розгляду, за період з 01.10.2009 по 31.03.2012, встановлено взаємовідносини ЧРТПП з ТОВ «Хорс Тревел».

Так, у відповідності до виду діяльності, між ЧРТПП (Довіритель) та ТОВ «Хорс Тревел» (Повірений) укладено договір доручення від 27.04.2010 б/н (а. с. 126-128), згідно п. 1.1. якого Довіритель доручає, а Повірений зобов'язується від імені і за рахунок Довірителя надати послуги зазначені у Договорі для осіб, визначених у бізнес-форумі «Сільське господарство -Енергетика -Фінанси»у м. Едмонтон (Альберта, Канада) з 10.06.2010 по 14.06.2010

За вчинення даних дій, Довіритель зобов'язується сплачувати Повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків, відповідно до рахунків наданими Повіреним за послуги, що вказані у п. 1.1 Договору. Остаточна вартість послуг вказується в акті виконаних робіт виходячи з точної кількості учасників.

ЧРТПП на виконання умов договору перерахувала ТОВ «Хорс Тревел» передплату за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі. Надання послуг оформлено актом здачі-приймання послуг від 09.06.2010 б/н на загальну суму 264324,00 грн.(без ПДВ).

Судом у судовому засіданні встановлено, що ЧРТПП (платник ПДВ) до бізнес-форума були залучені сторонні суб'єкти господарювання, а саме: ПП «Андріатика», СТОВ «ІНТЕР», ФОП ОСОБА_6 , СТОВ «Олстас-льон», ТОВ «ВТП «Облагропостач», ТОВ «Тан», ТОВ «Укртехмаш», ТОВ «Форсаж» (платники ПДВ), з якими було укладено типові договори, відповідно до яких ЧРТПП -Повірений, а залучені суб'єкти господарювання -Довірителі. Згідно цих договорів, довірителі доручають, а повірений зобов'язується від імені і за рахунок довірителів організувати для представників довірителів участь у канадсько-українському бізнес-форумі «Сільське господарство-Енергетика-Фінанси».

За вчинення дій визначених у п. 1.1 договорів, довірителі зобов'язуються сплачувати повіреному оплату шляхом попередньої оплати 100 відсотків, відповідно до рахунків наданими повіреним за послуги, що вказані у п. 1.1. Також довірителі сплачують повіреному додаткову плату у розмірі 1596,00 грн., в т.ч. ПДВ -266,00 грн. (у разі участі 2 осіб -в сумі 3192,00 грн, в т.ч. ПДВ -532,00 грн.) шляхом попередньої оплати.

Відповідно до умов договору від ПП «Андріатика», СТОВ «ІНТЕР», ФОП ОСОБА_6 , СТОВ «Олстас-льон», ТОВ «ВТП «Облагропостач», ТОВ «Тан», ТОВ «Укртехмаш», ТОВ «Форсаж»в квітні-червні 2010 надійшла оплата витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі всього у сумі -15960,00 грн. (в т.ч. ПДВ -2660,00 грн.), та оплата відшкодування витрат за організацію участі у канадсько-українському бізнес-форумі всього у сумі 218436,00 грн. без ПДВ. Надання послуг оформлено актами приймання - передачі послуг, що складені підприємством із довірителями 21.06.2010.

Отже, відповідно до абз. 3 п. 1.4 ст. 1 Закону України від 03.04.1997 № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(чинного на час виникнення спірних правовідносин), згідно якого поставка послуг -це будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об'єктів власності за компенсацію, а також операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг. Поставка послуг, зокрема, включає надання права на користування або розпорядження товарами у межах договорів оренди (лізингу), поставки, ліцензування або інші способи передачі права на патент, авторське право, торговий знак, інші об'єкти права інтелектуальної, в тому числі промислової, власності.

Згідно пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 - податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).

Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.

Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.

Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.

Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.

Відповідно до п. 4.7 ст. 4, у разі коли платник податку (далі - повірений) здійснює діяльність з придбання товарів (робіт, послуг) за дорученням та за рахунок іншої особи (далі - довіритель), датою збільшення податкового кредиту такого повіреного є дата перерахування коштів (поставка в управління цінних паперів, інших документів, що засвідчують відносини боргу) на користь продавця таких товарів (робіт, послуг) або поставка інших видів компенсацій вартості таких товарів (робіт, послуг), а датою збільшення податкових зобов'язань є дата передання таких товарів (результатів робіт, послуг) довірителю. При цьому довіритель не збільшує податковий кредит на суму коштів (вартість цінних паперів, інших документів, що засвідчують відносини боргу), перерахованих (переданих) повіреному, але має право на збільшення податкового кредиту у податковий період отримання товарів (робіт, послуг), придбаних повіреним за його дорученням, пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, яка каже, що поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з:

передачі права власності на об'єкт застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця;

передачі об'єкта фінансового лізингу в розпорядження лізингоотримувача;

поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів автомобільним транспортом, а також міжнародних відправлень будь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту їх митного оформлення, а також від пункту їх митного оформлення до пункту призначення (доставки) на митній території України;

поставки послуг з міжнародних перевезень пасажирів, багажу та вантажів (крім міжнародних відправлень) будь-яким видом транспорту (крім автомобільного) на відрізку від пункту їх відправлення (прийняття для перевезення) на митній території України до пункту проведення прикордонного контролю з їх випуску за межі державного кордону України, а також від пункту прикордонного контролю з їх впуску у межі державного кордону України до пункту їх призначення (доставки) на митній території України;

в інших випадках, визначених цим Законом.

Згідно п. 4.1 ст. 4 - база оподаткування операції з поставки товарів (послуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням акцизного збору, ввізного мита, інших загальнодержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідно із законами України з питань оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в зв'язку з компенсацією вартості товарів (послуг).

У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує договірну ціну на такі товари (послуги) більше ніж на 20 відсотків, база оподаткування операції з поставки таких товарів (послуг) визначається за звичайними цінами.

З вищенаведеного суд прийшов до висновку, що оскільки ЧРТПП є платником ПДВ, то при поставці послуг учасниками бізнес-форума (платникам ПДВ), ЧРТПП зобов'язана скласти податкові накладні, оригінали яких надати покупцям послуг включаючи суму, (зокрема у розрізі контрагентів), а також відобразити вищезазначені суми в складі податкових зобов'язань з ПДВ.

Так, враховуючи встановлене, суд зазначає, що ЧРТПП неправомірно включила до податкових зобов'язань з ПДВ лише 2660,00 грн. -суму ПДВ з винагороди за організацію участі у бізнес-форумі, а на суму відшкодування витрат за організацію участі у бізнес-форумі (218436,70 грн.) підприємство зобов'язання з ПДВ не нарахувало.

Отже, дослідивши матеріали справи, суд не погоджується із обґрунтуваннями позивача про те, що висновки ДПІ у м. Чернігові, викладені в Акті перевірки - є безпідставними, оскільки здійснюючи діяльність з придбання послуг за дорученням та за рахунок довірителів, датою збільшення його податкових зобов'язань є дата передання таких послуг довірителю, а отже, платник податку діяв поза межами правового поля.

Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається позивач як підставу своїх правомірних дій, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи.

У даному випадку, у зв'язку з формуванням відповідачем податкового зобов'язання позивачу по податку на додану вартість, згідно вимог Податкового кодексу України, враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ДПІ у м. Чернігові від 31.07.2012 № 0002772320 не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 69-71, 94, 158-163, 167 КАС України, Чернігівський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. У задоволенні позову відмовити

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку статтей 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Ю.О.Скалозуб

Дата ухвалення рішення09.01.2013
Оприлюднено11.01.2013
Номер документу28500391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3747/2012

Постанова від 21.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 09.01.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 04.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 03.12.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні