cpg1251
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 листопада 2012 р. Справа № 2а/0470/13345/12 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у місті Дніпропетровську у порядку письмового провадження адміністративну справу за поданням Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України до товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік»про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, -
ВСТАНОВИВ :
06.11.2012 Державна податкова інспекція у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з поданням про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків - товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік».
Свої вимоги заявник обґрунтовує тим, що в ході здійснення повноважень, покладених на органи державної податкової служби, були встановлені обставини стосовно товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік», що підтверджують наявність обставин, передбаченої п. 94.2 ст. 94 Податкового кодексу України. Проте, посадові особи товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік» 02.11.2012 відмовились від допуску податкового органу до проведення перевірки.
Просить суд підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік», застосованого на підставі рішення начальника Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України від 05.11.2012 року.
У судове засідання сторони не з'явились, про дату та час судового засідання повідомлялися належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ст.183-3 КАС України, у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає у триденний строк, але не пізніше ніж протягом 96 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, постанову по суті заявлених вимог, яка підлягає негайному виконанню.
Розгляд подання відбувається за участю органу державної податкової служби, що його вніс, та платника податків, стосовно якого його внесено.
Неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд, вивчивши наявні докази та оцінивши їх у сукупності, вважає необхідним задовольнити дане подання в повному обсязі з наступних підстав.
У відповідності із п.20.1.4. ст. 20 Податкового кодексу України, органи податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Підпунктом 75.1 ст.75 ПКУ передбачено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно із пп. пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі якщо, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Так, ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська встановлено наявність розбіжностей між задекларованим підприємством податковим кредитом та податковими зобов'язанням його контрагентів.
У зв'язку з отриманням даної податкової інформації, ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська відповідачу направлений лист про надання пояснень та документального підтвердження взаємовідносин із даними підприємствами.
У зв'язку з тим, що ТОВ «Оптік» не надано всіх первинних документів на обов'язковий письмовий запит податкової інспекції, відповідно до пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України начальником ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська виданий наказ від 02.11.2012 року про здійснення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Оптік» з 02.11.2012 року.
02.11.2012 року були виписані направлення на проведення перевірки Відповідача.
Порядок та умови допуску до проведення перевірки посадових осіб органів ДПС передбачений ст. 81 ПК України.
Зокрема, відповідно до п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
1. направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;
2. копії наказу про проведення перевірки;
3. службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
02.11.2012 року при виході за адресою платника податків посадовим особам ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська було відмовлено в допуску до проведення перевірки.
Згідно з п. 81.2 ст. 81 ПК України у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки складається акт, який засвідчує факт відмови.
На виконання вказаної норми ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська складений акт від 02.11.2012 року № 1226/221/20292171.
Відповідно до п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України, адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Відповідно до пп. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 Податкового кодексу України, арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин, зокрема, коли платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби.
Згідно з п. 4.1 Порядку застосування адміністративного арешту майна платників податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 року № 1042, керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених п. 3.1 розділу ІІІ цього Порядку, та на підставі звернення відповідного підрозділу, який у межах своїх повноважень встановлює такі обставини, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
05.11.2012 року начальником ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС було прийнято рішення про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «Оптік».
Відповідно до п. 94.10. ст. 94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Аналіз норм чинного законодавства, матеріалів справи показує, що рішення начальника ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС про застосування умовного адміністративного арешту майна платника податків ТОВ «Оптік» від 05.11.2012 було винесено обґрунтовано.
Таким чином, суд приходить до висновку, що дане подання підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України до товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків - задовольнити повністю.
Підтвердити обґрунтованість адміністративного арешту майна товариства з обмеженою відповідальністю «Оптік» (код за ЄДРПОУ 20292171), застосованого на підставі рішення начальника Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України від 05.11.2012.
Постанову суду відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, звернути до негайного виконання.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Суддя В.С. Парненко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2012 |
Оприлюднено | 11.01.2013 |
Номер документу | 28517285 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Парненко Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні