ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 січня 2013 року /14:10/ Справа № 0870/12169/12 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Чорній В.С., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до Запорізької міської організації політичної партії «Нова політика»
про стягнення податкової заборгованості у сумі 2210 грн. 00 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби вернулася із адміністративним позовом до Запорізької міської організації політичної партії «Нова політика» про стягнення податкового боргу у сумі 2210 грн. 00 коп.
В позовній заяві позивач зазначив, що за результатами камеральної перевірки відповідача з питань своєчасності подання податкової звітності з комунального податку, податковим повідомленням - рішенням від 24.10.2011 р. № 0001201530 відповідачу визначено податкове зобов'язання з комунального податку у сумі 2210 грн. 00 коп. Заборгованість відповідачем до державного бюджету не перерахована, в зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача 2210 грн. 00 коп. податкового боргу у судовому порядку.
Позивач у судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи без участі його представника, на задоволенні позову наполягає.
Відповідач у судове засідання не з'явився. Про час, місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
В зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України не здійснюється.
Розглянувши та дослідивши матеріли справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
05.10.2011 року позивачем було проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності по комунальному податку, за результатами якої було складено акт № 343/1530/36576691. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 року № 56-93, п. 2 рішення Запорізької міської ради «Про затвердження Положення про комунальний податок» від 30.11.2005 року № 6, положення Закону України «Про місцеве самоврядування», а саме неподання податкового розрахунку комунального податку за серпень 2009 - серпень 2010 року.
24.10.2011 року на підставі акту перевірки № 343/1530/36576691від 05.10.2011 року було прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0001201530 за платежем по комунальному податку із сумою податкового зобов'язання в розмірі 2210 грн. 00 коп. (штрафні (фінансові) санкції).
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялося на адресу відповідача, але повернулося до ДПІ в Орджонікідзевському районі не врученим із зазначенням причини повернення «організація не значиться».
Згідно до п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п.п. 4.2.2. п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:
а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту (п.п. 5.2.1. п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження (п.п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку (п.п. 17.1.1. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).
Узгоджене податкове зобов'язання відповідачем у добровільному порядку не сплачено.
Згідно до п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що заявником була направлена податкова вимога № 160 від 18.11.2011р. про сплату боргу у сумі 2210 грн. 00 коп.
Податкова вимога направлена на юридичну адресу відповідача, але повернуто відділом поштового зв'язку з відміткою про причини невручення «організація не значиться».
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Згідно до п. 95.1, п. 95.2, п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу або його частини.
Суд вважає наявними обставини, які дають підставу для висновку щодо правомірності звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу, а саме: наявність податкового боргу та настання строку для сплати узгодженого податкового зобов'язання, сплив 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що заявлені Державною податковою інспекцією у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби позовні вимоги про стягнення з Запорізької міської організації політичної партії «Нова політика» податкового боргу у сумі 2210,00 грн. є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ч. 1 ст. 41, ст.ст. 94, 158-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Запорізької міської організації політичної партії «Нова політика» (вул. 40 років Радянської України, буд. 80, м. Запоріжжя, 69057, ЄДРПОУ 36576691) на користь Місцевого бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя (р/р 33210828700007, код платежу 16010200, одержувач місцевий бюджет Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, код одержувача 38025409, банк ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015) податковий борг по комунальному податку в розмірі 2210,00 грн. (дві тисячі двісті десять грн. 00 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О.Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2013 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28549780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні