ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2012 р. (17 год. 00 хв.) Справа №2а-13366/12/0170/19
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кузнякової С.Ю., за участю секретаря судового засідання Устінової І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_2
до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим
про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,
Обставини справи: ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим про визнання протиправними дій відповідача, які викладені у листі від 11.09.2012р. № 7/1-6348/исх щодо відмови позивачу у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартири АДРЕСА_1 та зобов'язання відповідача зареєструвати декларацію про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартири АДРЕСА_1. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, посилаючись на те, що позивач не заповнив п.п. 13, 14 декларації протиправно відмовляє у реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт.
Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, скерував до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності та про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином - судовою повісткою, скерував до суду письмові заперечення на позов, в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог та розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, враховуючи, що адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до договору купівлі-продажу від 21.12.2011р. (реєстр № 4057), посвідченого приватним нотаріусом Сімферопольського нотаріального округу АР Крим ОСОБА_3, позивач придбав у власність квартиру АДРЕСА_1 (а.с.15-16).
Витягом Кримського республіканського підприємства "Сімферопольське міжміське бюро реєстрації та технічної інвентаризації" підтверджується право приватної власності позивача на нерухоме майно - квартиру, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.17).
Для проведення реконструкції зазначеної квартири Кримським республіканським підприємством «Проектний інститут проектування об'єктів комунального будівництва «Кримкоммунпроект» складений робочий проект на реконструкцію квартири АДРЕСА_1 (а.с.19-54).
В робочому проекті є довідка житлово-експлуатаційної дільниці № 2, в якій ЖЕД № 2 не заперечує проти улаштуванням додаткового виходу по АДРЕСА_1 за наявності технічного висновку, погодженого у встановленому законом порядку та дозвільних документів (а.с. 44).
Позивач 06.09.2012р. надав до Інспекції ДАБК декларацію про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартири АДРЕСА_1 (а.с. 11-13).
Відповідач листом від 11.09.2012 року за № 7/1-6348/вих. повідомив позивача про те, що подана ним декларація оформлена з порушенням Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, а саме:
- в таблиці «Проектна документація розроблена під керівництвом» у четвертому стовбці не вказана серія та номер кваліфікаційного сертифіката головного архітектора проекту Кройт Марини Василівни;
- не заповнено "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки";
- не заповнено "Інформація про земельну ділянку".
Інспекція ДАБК в АР Крим позбавлена можливості зареєструвати надану декларацію на початок будівельних робіт та згідно із п. 11 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 повернула її на доопрацювання (а.с. 14).
Не погодившись із вказаною відмовою позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим щодо її оскарження, а також про зобов'язання вчинити певні дії.
Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчинюється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Статтею 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що право на виконання будівельних робіт, на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, надається після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Відповідно до статті 32 зазначеного Закону віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.
У п.2 ст. 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зазначено, що категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до державних будівельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва.
Порядком виконання підготовчих робіт та Порядком виконання будівельних робіт затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, визначені механізм виконання підготовчих робіт та процедура виконання будівельних робіт. Згідно цих Порядків реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. Реєстрацію декларації проводить Інспекція за місцезнаходженням об'єкта на безоплатній основі. Замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2. У разі подання декларації до дозвільного центру він передає її до Інспекції не пізніше наступного робочого дня. Один примірник після проведення реєстрації повертається замовнику, другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала. Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації та реєструє її. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації. У разі коли Інспекція не зареєструвала декларацію або не повернула її в установлений строк, заявник набуває право на виконання будівельних робіт на одинадцятий робочий день з дня, коли декларація повинна бути зареєстрована, чи повернута. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.
Згідно з п.8 ч. 1 ст. 1 Розділу I Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яким встановлюються правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Матеріали справи підтверджують дотримання позивачами вимог законодавства щодо наявності документів про призначення відповідальних виконавців робіт та відомостей про здійснення авторського та технічного нагляду, дотримання вимог щодо складання робочого проекту реконструкції, відображення відповідних відомостей у декларації на початок будівельних робіт.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності є непорушним.
Матеріали справи свідчать про те, що квартира, яку хоче реконструювати позивач, знаходиться на земельній ділянці багатоквартирного будинку.
Згідно з ч.1 ст. 42 Земельного кодексу України (далі ЗК) земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні житлові будинки, а також віднесені до них будівлі, споруди, прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються у постійне користування підприємствам, установам та організаціям, що здійснюють управління цими будинками.
З матеріалів справи вбачається, що КП ЖЕК Залізничного району м. Сімферополя є балансоутримувачем багатоквартирного будинку та фактичним землекористувачем земельної ділянки, на якій розташований багатоквартирний житловий будинок АДРЕСА_1 у зв'язку з чим позивач, являючись власниками квартири у багатоквартирному будинку, в силу діючого законодавства не може бути власником або користувачем земельної ділянки на якій розташований цей будинок.
За таких обставин, аналізуючи вищезазначені вимоги діючого законодавства, суд дійшов висновку, що п. 13 "Інформація про містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки" та п. 14 "Інформація про земельну ділянку" можуть бути заповнені лише власниками або користувачами земельної ділянки.
Стосовно посилань відповідача на те, що в таблиці «Проектна документація розроблена під керівництвом» у четвертому стовбці не вказана серія та номер кваліфікаційного сертифіката головного архітектора проекту Кройт Марини Василівни, суд зазначає наступне.
Листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (2) від 08.06.2012р. № 7/17-9501 "Про сертифікацію" щодо звернень суб'єктів містобудування стосовно обов'язкового зазначення з 1 червня 2012 року у документах, що подаються замовником будівництва до інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю, серії та номера кваліфікаційного сертифіката головного архітектора (інженера) проекту та експерта і повідомлене наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 N 554 "Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури" передбачено здійснення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, а саме: архітекторів, інженерів-проектувальників, інженерів технічного нагляду та експертів.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 461, та Порядку виконання підготовчих робіт і Порядку виконання будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 466, з 1 червня 2012 року у документах, що подаються замовником будівництва до інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю, обов'язково зазначаються серії та номери кваліфікаційного сертифіката відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Таким чином, дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності.
З урахуванням викладеного Міністерство роз'яснює, що територіальні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю з 01.06.2012 року можуть продовжувати здійснювати реєстрацію декларацій без заповнення замовником відповідних пунктів із зазначенням серії та номера кваліфікаційного сертифіката головного архітектора (інженера) проекту у разі, якщо проектна документація затверджена до 1 червня 2012 року.
23.05.2012р. наказом № 1 позивач затвердив робочий проект, розроблений Кримським республіканським підприємством «Проектний інститут проектування об'єктів комунального будівництва «Кримкоммунпроект на реконструкцію квартири АДРЕСА_1. Замовлення 4027 (а.с.54).
Враховуючи, що проектна документація була затверджена 23.05.2012р., а згідно Листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (2) від 08.06.2012р. № 7/17-9501 "Про сертифікацію", яким роз'яснено, що територіальні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю з 01.06.2012 року можуть продовжувати здійснювати реєстрацію декларацій без заповнення замовником відповідних пунктів із зазначенням серії та номера кваліфікаційного сертифіката головного архітектора (інженера) проекту у разі, якщо проектна документація затверджена до 1 червня 2012 року, суд приходить до висновку про необов'язковість в таблиці «Проектна документація розроблена під керівництвом» у четвертому стовбці зазначення серії та номеру кваліфікаційного сертифіката головного архітектора проекту Кройт Марини Василівни.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що відповідач, відмовляючи позивачу у реєстрації декларації на початок будівельних робіт з реконструкції квартири АДРЕСА_1 діяв невмотивовано, не надавши належної оцінки всім фактичним обставинам, в наслідок чого не можна визнати такими, що відповідають вимогам чинного законодавства дії щодо відмови у реєстрації такої декларації.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, та відповідно такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Суд вважає можливим стягнути на користь позивача 32,19 грн. судового збору.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправними дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим щодо відмови ОСОБА_2 у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт реконструкції квартири АДРЕСА_1.
3. Зобов'язати Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крейзера, 6, ЄДРПОУ 37543274) зареєструвати декларацію ОСОБА_2 (АДРЕСА_2) про початок будівельних робіт реконструкції квартири АДРЕСА_1.
4. Стягнути з Держаного бюджету України на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_2) судовий збір в розмірі 32,19 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кузнякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2012 |
Оприлюднено | 15.01.2013 |
Номер документу | 28590932 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні